آموزش ارز دیجیتالآموزش صرافی های ارز دیجیتال

صرافی چیلیز؛ معرفی صرافی های ایرانی و خارجی

شناخت صرافی چیلیز که از امنیت کافی برخوردار باشد و نیازهای معامله گران را فراهم کند، مقدمه ورود به بازار این ارز دیجیتال است. ثبت نام در پلتفرم‌های معاملاتی که کارمزد پایین‌تری دارند و امکان نگهداری ارز چیلیز را به کاربران می دهند در اولویت قرار دارد.


تمرکز فعالیت صرافی چیلیز جذب طرفداران باشگاه‌های ورزشی و ایجاد بازار برای ارز چیلیز (CHZ) و فن توکن‌ها (Fan Token) است. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس قصد معرفی صرافی ارز چیلیز، نحوه ثبت نام در صرافی چیلیز و معیارهای انتخاب بهترین صرافی چیلیز را داریم.


چنانچه برای شما سوال است که ارز چیلیز چیست، پیشنهاد می‌شود که به لینک قرار داده شده در همین پاراگراف و یا صفحه چیلیز در بازارهای او ام پی فینکس رجوع کنید.

صرافی چیلیز چیست؟

صرافی چیلیز

صرافی چیلیز، پلتفرم رسمی معاملات رمز ارز چیلیز (CHZ) و توکن های هواداری فوتبال و دیگر باشگاه‌های ورزشی است. نام صرافی ارز دیجیتال چیلیز ChilizX است و این پلتفرم از طریق آدرس Chiliz.net قابل دسترسی است. صرافی چیلیز فعالیت خود را با محوریت این دیدگاه آغاز کرده که بلاک چین و ارزهای دیجیتال بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فناوری عصر حاضر هستند و از بلاک چین باید در تمامی امور روزمره استفاده کرد.


ایده ساخت صرافی چیلیز در سال ۲۰۱۶ مطرح شد و این پلتفرم فعالیت رسمی خود را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرد. هدف از ایجاد صرافی ارز دیجیتال چیلیز تامین سرمایه مورد نظر برای پلتفرم سوسیوز (Socios.com) بود. سوسیوز اولین اپلیکیشن حوزه طرفداری، تعامل با هواداران و پاداش‌دهی در دنیا است و با سرمایه‌ای به‌میزان ۶۶ میلیون دلار ساخته شد.


نتیجه این فعالیت‌ها ایجاد ۸.۸ میلیارد واحد توکن چیلیز (CHZ) در سال ۲۰۱۸ بود که بخشی از آن برای سرمایه گذاری‌های اولیه کمپانی مورد استفاده قرار گرفت و باقیمانده توکن‌ها به‌مرور به گردش در بازار و دیگر صرافی های معاملاتی ارز چیلیز نظیر بایننس (Binance) و کوکوین (KuCoin) درآمد.


دفتر مرکزی صرافی چیلیز در جزیره مالت قرار دارد و هم‌اکنون بیش از ۸۰ تیم در ۲۸ کشور مختلف برای خود تشکیل داده است. صرافی ارز چیلیز یک دفتر توسعه در شهر لیون فرانسه تاسیس کرده و فعالیت‌های خود را در کشورهایی مانند ترکیه، اسپانیا، کره جنوبی، سوییس و برزیل نیز گسترش داده است.


صرافی چیلیز توانسته از طریق پلتفرم سوسیوز با بیش از ۲۰ کمپانی دیگر مشارکت ایجاد کند و همچنین برای میلیون‌ها هوادار تیم‌های ورزشی فن توکن های باشگاه، مزایا و پاداش‌های بسیار متنوعی را ارائه دهد؛ مسئله‌ای که در عملکرد آینده ارز چیلیز بدون شک تاثیرگذار خواهد بود. لازم به ذکر است کارمزد صرافی چیلیز برای خرید توکن‌ها صفر است و جهت فروش جفت ارزهای CHZ، کارمزد صرافی چیلیز ۰.۶ درصد از حجم معامله است و این کارمزد برای کاربرانی که حجم معاملات بالایی دارند کمتر خواهد بود.


صرافی چیلیز همراه با اپلیکیشن سوسیوز دسترسی کاربران به ارز دیجیتال چیلیز و همچنین توکن های هواداری را ساده‌تر کرده است و در حال افزایش مشارکت‌های خود با دیگر تیم‌های ورزشی و ساخت فن توکن‌های جدید است.

نحوه ثبت نام در صرافی چیلیز

ثبت نام در صرافی چیلیز

ثبت نام در صرافی چیلیز تفاوت چندانی با ایجاد حساب کاربری در دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال ندارد. با ورود به وب‌سایت صرافی ارز چیلیز در منوی بالای صفحه روی گزینه “Sign Up” (ثبت نام) کلیک و در صفحه جدید می‌توانید طبق ترجیح خود، از طریق آدرس ایمیل یا شماره تلفن اقدام به ثبت نام کنید.


پس از وارد کردن تمامی اطلاعات روی گزینه “Send Code” کلیک کرده تا برای شماره همراه یا آدرس ایمیل شما کد مورد نظر جهت تایید ثبت نام ارسال شود.


در ادامه و در قسمت پایین فرم، تیک مربوط به پذیرش قوانین و مقررات صرافی چیلیز (Terms of Use Privacy Agreement) را زده و سپس روی گزینه “Sign Up” کلیک کنید.


در این مرحله ثبت نام در صرافی چیلیز به پایان رسیده و شما می‌توانید به‌عنوان یکی از اعضای صرافی، از خدمات این پلتفرم معاملاتی استفاده کنید. جهت اطلاع در مورد نگهداری چیلیز به صفحه «کیف پول چیلیز» رجوع کنید.

بهترین صرافی چیلیز

بهترین صرافی چیلیز

از جایی که ارز چیلیز توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به‌خود جلب کرده، در بازارهای معاملاتی زیادی قابل دسترسی است. جهت معرفی صرافی خارجی ارز چیلیز، می‌توان گفت معتبرترین گزینه صرافی بایننس (Binance) است؛ اما به‌دلیل وجود تحریم‌ها علیه ایران استفاده از این صرافی برای کاربران ساکن ایران امکان‌پذیر نیست.

از بین نمونه‌های دیگر از یک صرافی خارجی ارز چیلیز می‌توان پلتفرم کوکوین (KuCoin) را نام برد که استفاده از آن برای کاربران ایرانی مشکلی ندارد. از بین دیگر پلتفرم‌ها می‌توان به صرافی‌های MEXC و هات‌بیت (HotBit) اشاره کرد.


شما می‌توانید با جست و جوی ارز چیلیز در پلتفرم کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) و مراجعه به بخش “Markets” در صفحه چیلیز، از بازارهای ارائه‌دهنده خدمات این رمزارز مطلع شوید و ببینید که ارز چیلیز در کدام صرافی لیست شده است.

اما فارق از مبحث انتخاب یک صرافی خارجی یا صرافی ایرانی ارز چیلیز و یا صرافی های غیرمتمرکز و متمرکز، انتخاب بهترین صرافی چیلیز نیازمند بررسی معیارهای زیر است:


رمزارزها و بازارهای موجود: اگر به‌دنبال بهترین صرافی چیلیز هستید، به لیست ارزهای دیجیتال در پلتفرم مربوطه دقت کنید. برخی از پلتفرم‌ها تعداد کمی از ارزهای دیجیتال را موجود دارند و بهتر است صرافی را انتخاب کنید که بازارهای زیادی را برای کابران خود ایجاد کرده است. این مسئله نشان‌دهنده سطح عملکرد یک پلتفرم معاملاتی و میزان توسعه آن است.


روش‌های پرداختی: صرافی های معتبر ارز دیجیتال معمولاً چندین روش مختلف برای شارژ حساب کاربری و یا خرید ارز دیجیتال به‌صورت مستقیم به کاربران خود ارائه می‌دهند. برخی پلتفرم‌ها تنها از پرداخت‌های بانکی جهت خرید چیلیز و دیگر دارایی‌ها پشتیبانی می‌کنند، در صورتی که پلتفرم‌های معتبر ارز دیجیتال امکان خرید ارز توسط کارت‌های بانکی (ریال، دلار، …)، پرداخت‌های دیجیتال و خرید از طریق رمزارز را نیز ایجاد کرده‌اند.


کارمزدها: کامزدهای بالا در صرافی به‌شدت در میزان کسب سود شما تاثیرگذار است و بررسی کارمزد یک صرافی چیلیز، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید پیش از ثبت نام آن را در نظر بگیرد. صرافی های ارز دیجیتال عموماً برای انجام معاملات و برداشت‌ها کارمزد دریافت می‌کنند، اما ممکن است فعالیت در دیگر بخش‌های یک پلتفرم نیز شامل کارمزد باشد.


امنیت: متاسفانه یکی از اصلی‌ترین اهداف هکرها صرافی‌های ارز دیجیتال است. نفوذهای امنیتی و سرقت‌های سایبری در دنیای ارزهای دیجیتال تا کنون زیاد رخ داده‌اند و از این رو، بهترین صرافی چیلیز یا هر رمزارز دیگری، پلتفرمی است که تمهیدات امنیتی خود را در بالاترین سطح اجرا کرده و از این اتفاقات به دور بوده است.


خدمات مشتریان: اگر به‌تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اید، احتمالاً سوالات زیادی پیرامون مسائل مختلف در این حوزه داشته باشید. به همین دلیل، پلتفرمی که در پشتیبانی مشتریان عملکرد خوبی دارد بهترین گزینه برای شما خواهد بود.


سابقه و اعتبار: قبل از ثبت نام در یک صرافی، بهتر است در مورد سابقه عملکرد و اعتبار کمپانی تحقیقات خود را انجام دهید. شما می‌توانید این کار را با مطالعه نظرات کاربران، بررسی تاریخچه صرافی و یا اخبار جدید در مورد آن انجام دهید و یک دیدگاه کلی در رابطه با پلتفرم مد نظر خود به‌دست آورید.


با توجه به آن‌چه گفته شد، صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس خرید و فروش چیلیز را در شبکه‌های ERC-20 اتریوم و KCC کوکوین امکان‌پذیر کرده و برای معاملات ارز چیلیز در این شبکه‌ها به‌ترتیب کارمزدی به‌میزان ۱۳۰ و ۱۲ واحد CHZ در نظر گرفته شده است. کاربران می‌توانند از طریق کارت‌های بانکی خود و یا ارسال رمزارز به کیف پول حساب کاربری، معاملات خود را انجام دهند. او ام پی فینکس با پیاده‌سازی شبکه‌های بلاکچین در پلتفرم خود و استفاده از دستگاه‌های ذخیره‌سازی سرد، امکان هک یا قفل‌شدن دارایی کاربران را به صفر رسانده است.


چنانچه در رابطه با معاملات و صرافی چیلیز سوال انتقاد و یا پیشنهادی داشتید، می‌توانید در بخش نظرات این مقاله و یا برقراری ارتباط با واحد پشتیبانی با ما در میان بگذارید.

اطلاعات بیشتر در مورد ارز چیلیز

تحلیل ارز چیلیز چگونه است؟

ارز چیلیز پروژه‌ای منحصربه‌فرد و قدرتمند در بازار رمزارزها است. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه تحلیل ارز چیلیز اطلاعات بیشتری پیرامون این پروژه به‌دست آورید.

قیمت ارز چیلیز چقدر است؟

ارز دیجیتال چیلیز در بازارهای ایران دارای دو قیمت بر پایه تومان و تتر (دلار) است. شما می‌توانید با کلیک بر روی نمودار چیلیز قیمت لحظه ای ارز چیلیز را بر پایه‌های مختلف مشاهده کنید.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا