اخبار ارز دیجیتال

تاثیر سال نو چینی بر قیمت بیت کوین

تحلیلگران و کارشناسان چینی معتقدند که امسال سال خوبی برای بیت کوین بوده و قیمت آن پس از سال نو چینی صعود خواهد کرد!

سال نو چینی تأثیر زیادی روی قیمت ارزهای دیجیتال دارد، به طوری که غالباً قیمت بیت کوین (BTC) در ماه‌های منتهی به سال جدید کاهش پیدا می‌کند. سال نوی چینی امسال از ۲۲ ژانویه آغاز و در ۲۴ ژانویه به پایان می‌رسد. در طول این مدت بسیاری از خدمات فرابورس چین (OTC) بسته خواهند شد که منجر به نوسانات بالای رمز ارزها می‌شود.

سقوط قیمت بیت کوین در سال‌های نو چینی پیشین

قیمت بیت کوین تقریباً همیشه در هفته‌های منتهی به سال نو چینی کاهش پیدا می‌کند. به عنوان نمونه، در سال ۲۰۱۹، قیمت بیت کوین درست قبل از سال نو چینی از ۳۴۹۱ دلار به ۳۳۹۷ دلار در طول تعطیلات کاهش یافت.

در سال ۲۰۲۰ هم، قیمت‌ها قبل از سال نو چینی به زیر مقاومت ۸.۳ هزار دلاری کاهش یافت و در اولین روز تعطیلات به ۸.۵ هزار دلار بازگشت. با این حال، در همان روز به زیر ۸.۳ هزار دلار کاهش یافت و پس از آن قیمت‌ها راکد ماندند تا اینکه در آخرین روز تعطیلات روند قیمت به آرامی بهبود پیدا کرد.

قیمت بیت کوین

در سال ۲۰۲۱، نوسان قیمت با افزایش تدریجی از ۳۲ هزار دلار به ۳۹ هزار دلار در هفته اول فوریه و یک صعود عظیم ۲ روزه تا ۴۸ هزار دلار در چند روز منتهی به سال نو چینی شروع شد. با این حال، در طول سال نو چینی، قیمت بیت کوین به ۴۶.۲ هزار دلار کاهش یافت. خوشبختانه، این امر باعث از بین رفتن روند صعودی قیمت پیش از سال نو چینی نشد.

در سال ۲۰۲۲، قیمت‌ها درست قبل از تعطیلات با کاهش شدیدی روبرو شد و به زیر سطح ۳۷ دلاری رسید. سپس در اواسط تعطیلات سال نو چینی به شدت افزایش یافت و به بیش از ۳۹ هزار دلار رسید. با این حال، این صعود قیمت کوتاه مدت بود و قیمت‌ها در آخرین روز از تعطیلات سال نو چینی به ۳۶.۵ هزار دلار کاهش یافت. در واقع می‌توان گفت که این امر باعث خنثی شدن افزایش رشد هزار دلاری قیمت بیت کوین در اواسط شروع سال نو چینی شد.

نوسانات بازار کریپتو با نزدیک شدن به سال جدید چینی

طبق گزارش‌های منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک (CoinDesk) حجم معاملات در صرافی‌های برتر مانند بایننس، هیوبی و اوکی اکسچنج در دوره سال نو چینی کاهش یافته است. به علاوه، کاهش چشمگیری در حجم معاملات در ماه اکتبر هر سال که هفته طلایی یا جشن روز ملی چین است، مشاهده می‌شود.

بازارسازها و ربات‌های تریدر که بخش بزرگی از حجم بازار را در اختیار دارند، اغلب در چین و کشورهای آسیایی مستقر هستند و در تعطیلات سال نو چینی اغلب ۳ تا ۵ روز تعطیل خواهند بود. با توجه به اینکه در طول سال نو چینی، حجم معاملات بازارسازها محدود خواهد بود، این محدودیت منجر به نوسان بیشتر و نقدینگی کمتر می‌شود.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

تأثیر سال نوی چینی بر بیت کوین در سال ۲۰۲۳

تحلیلگران چینی برای سال نو چینی ۲۰۲۳ پیش بینی می‌کنند که قیمت‌ها بلافاصله قبل از شروع سال نو افزایش یابد. دلیل این امر این است که نرخ بیکاری در چین اخیراً کمترین افزایش را از اکتبر ۲۰۲۰ تجربه کرده و به عقیده تحلیلگران، این خبر خوبی برای بازار است و همچنین به معنای کاهش نگرانی مردم در مورد اقتصاد جهانی است.

علاوه بر این، پس از فصل تعطیلات، بازار ارزهای دیجیتال در وضعیت بهبود قرار دارند که به نوبه خود نشانه خوبی برای دارایی‌های پرنوسانی مانند رمزارزها است.

رئیس تحقیقات ماتریکسپورت (Matrixport) مارکوس تیلن (Markus Thielen) درباره آغاز سال چینی می‌گوید: «در چند سال اخیر، خرید بیت کوین در پایان اولین روز سال نو چینی و فروش آن ۱۰ روز معاملاتی بعد، به طور متوسط ۹ درصد بازده به دنبال داشته است. به طور کلی آغاز سال نو چینی زمان جذابی برای ورود به پوزیشن های لانگ (Long Position) به شمار می‌رود.»

تاثیر سال نو چینی بر قیمت بیت کوین

بیت کوین و اتریوم هر دو در ابتدای سال ۲۰۲۳ رشد خوبی را تجربه کرده و قیمت آن‌ها بیش از ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است. بسیاری از تحلیلگران چینی معتقدند در حالی که بازار هنوز در وضعیت شوک قرار دارد، نشانه‌هایی از بهبود مشاهده می‌شود. علاوه بر این، آنها پیش‌بینی می‌کنند که در آستانه سال نو چینی، بیت کوین قیمتی بالغ بر ۲۲ هزار دلار را حفظ خواهد کرد.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

به طور کلی، تحلیلگران عموماً درباره قیمت بیت کوین پس از سال نو چینی خوش‌بین هستند. چراکه طولانی‌ترین بازار نزولی بیت کوین در تاریخ ۴۱۵ روز بوده است و بازار نزولی فعلی ۳۶۰ روز به طول انجامیده؛ بنابراین، آنها انتظار دارند ششمین چرخه صعودی بیت کوین پس از سال نو چینی آغاز شود.

به نظر شما بعد از سال نو چینی روند قیمت بیت کوین چگونه خواهد بود؟

مطالعه بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا