اخبار ارز دیجیتالاخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

قانون گذاری رمزارزها و ادغام کامل با نظام اقتصادی سنتی

سناتور سینتیا لومیس به تازه‌گی لایحه جدیدی را معرفی کرده است که هدف آن تماماً متمرکز بر ادغام و وارد کردن دارایی‌های دیجیتال به نظام اقتصادی ایالات متحده است.


سناتور لومیس و کریستن گیلی‌برند آماده شده‌اند که پیش‌نویس این لایحه را در زمینه قانون‌ گذاری رمزارزها به مجلس آمریکا ارائه دهند.


بر اساس گزارش نشریه پولیتیکو (Politico)، این لایحه در نوع خود اولین است و در نظر دارد تا به‌طور کامل رمزارزها را وارد سیستم اقتصادی ایالات متحده کند. از پیش‌نویس این لایحه قرار است که در روز جاری رونمایی شود.


طبق نوشته پولیتیکو، این لایحه برای شفاف‌سازی در قانون‌ گذاری‌ رمزارزها طراحی شده است و در عین حال، مجموعه‌ای از مطمئن‌ترین و قابل قبول‌ترین دارایی‌های دیجیتال را در سطح جهانی مورد دسترسی قرار می‌دهد.


هفته گذشته بود که سناتور لومیس در توییتر از مراحل پایانی این لایحه کریپتویی خبر داد.


سناتور کریستن گیلی‌برند که یک دموکرات اهل نیویورک است، در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) به این پروژه ملحق شد و در نوشتن پیش‌نویسی آن همکاری کرد. این همکاری به‌طور گسترده از سوی جامعه رمزارزها به‌عنوان یک فعالیت غیر حزبی و بی‌طرف در رابطه با قانون‌ گذاری رمزارزها دیده شد.

جزئیات لایحه قانون گذاری رمزارزها

در این لایحه پیشنهاد شد که یک سازمان خودگردان تشکیل شود و مسئول امور مرتبط با رمزارزها و دیگر دارایی‌های دیجیتال شود. این قانون‌گذاران در مورد تبرئه ماینرهای بیت کوین متعلق به کمپانی‌های کارگزار امور مالی که در مورد قانون‌گذاری‌ها مشاوره می‌دهند نیز صحبت‌هایی را انجام دادند.


در این پیش‌نویس آمده است که کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) آمریکا نهاد قانون‌گذار در بازار رمزارزها باشد.


البته این رویکرد ممکن است بین نهاد مذکور و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) درگیری‌هایی به‌وجود آورد. سازمان SEC با ریاست گری گنسلر، تا کنون در سیاست‌گذاری‌های دنیای رمزارزها به‌طور فعالانه مشغول بوده است.


این لایحه در بحبوحه افزایش تقاضا از سوی مقامات در مورد قانون‌ گذاری رمزارزها و این صنعت ارائه خواهد شد. اخیراً کاخ سفید شروع به تحقیق و بررسی در دنیای رمزارزها کرده است و دیگر سازمان‌های نظارتی نیز پیوسته خواستار افزایش قانون‌ها پیرامون این حوزه هستند.

منبع: Cryptoslate

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا