اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

سقوط ارزهای دیجیتال با اعلام نرخ بهره بالاتر از پیش بینی ها

در آستانه نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) برای اعلام نرخ بهره و سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، در روز چهارشنبه، دو تن از کارشناسان حوزه رمزارزها دیدگاه و پیش‌بینی خود پیرامون این موضوع را با مخاطبان به اشتراک گذاشتند.


با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته، معامله‌گران در حال کاهش ریسک و کناره‌گیری از بازار هستند و به‌دنبال تحلیل کارشناسان در فضای مجازی می‌گردند. دو رمزارز برتر بازار، بیت کوین و اتریوم، از روز گذشته تا کنون ۳ تا ۴ درصد کاهش قیمتی را تجربه کرده‌اند.


کریپتو چِیس (@Crypto_Chase) یکی از این تحلیل‌گران با نزدیک به ۱۰۰,۰۰۰ دنبال‌کننده در یوتیوب و توییتر است که در گذشته موفق شده بود به‌درستی سرمایه بیت کوین و اتریوم خود را به‌ترتیب در سطوح قیمتی ۵۶,۰۰۰ دلار و ۴,۰۰۰ دلار به‌فروش برساند.


پیش‌بینی او در مورد این نشست FOMC به این صورت است که چنانچه اعلام نرخ بهره با یک افزایش ۱ درصدی همراه باشد، سقوط قیمت ارزهای دیجیتال را در پی خواهد داشت. کارشناسان احتمال چنین افزایشی را ۱۶ درصد برآورد کرده‌اند.


وی افزود اگر نرخ بهره مطابق با انتظارات ۰.۷۵ درصد افزایش داشته باشد، نقدینگی موجود در بازار به هر دو جهت حرکت می‌کند و بازار با نوساناتی روبرو می‌شود که منجر به فعال‌شدن استاپ لاس های (حد ضرر / Stop Loss) موقعیت‌های معاملاتی خرید (Long) و فروش (Short) می‌شود؛ سپس، جهت حرکت قیمت‌ها در بلندمدت توسط سخنرانی جروم پاول مشخص خواهد شد.


تریدینگ تَنک (Trading Tank) در یک رشته توییت ۸ قسمتی، پیش‌بینی مفصل‌تری از قیمت ارزهای دیجیتال با ۷,۷۰۰ دنبال‌کننده خود به اشتراک گذاشت.


وی در تحلیل خود از شرایط فعلی عنوان کرد از جایی که شاخص‌های خالص بهای مصرف‌کننده (Core CPI) و بهای تولیدکننده (PPI) ارقام بالایی را نشان دادند و همچنین نرخ تورم بالاتر از حد انتظار ظاهر شد، بازار ارزهای دیجیتال و سهام ممکن است در واکنش به احتمال افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره، با یک فروش کلی مواجه شده باشند.


همچنین مشابه با کریپتو چیس، این تحلیل‌گر کاهش‌های بیشتری را در صورت اعلام نرخ بهره به میزان ۱ درصد پیش‌بینی می‌کند و اظهار کرد احتمالاً بازار ارزهای دیجیتال به کف‌های قبلی و یا جدید خواهند رسید. این کف برای قیمت بیت کوین در ماه ژوئن (خرداد) و در سطح ۱۷,۶۰۰ دلار دیده شد.


وی افزود اثرات واقعی افزایش نرخ‌ها بر نظام اقتصادی حداقل تا شش ماه آینده به‌طور کامل مشاهده خواهد شد، اما سرمایه‌گذاران طوری رفتار می‌کنند که گویی این تغییرات به‌صورت آنی اتفاق می‌افتند.


گرچه تریدینگ تنک خاطرنشان کرد که افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره ممکن است تمایلات سرمایه‌گذاران را بهبود ببخشد و در میان‌مدت منجر به افزایش قیمت ارزهای دیجیتال شود. این مسئله مانند یک «حس پیروزی» خواهد بود که در صورت پیش‌خور شدن خبر افزایش نرخ بهره اتفاق خواهد افتاد.


همچنین این تحلیل‌گر از جلسه بعدی FOMC و انتشار آمار شاخص‌های تولید ناخالص داخلی (GDP) و هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در هفته بعد و اهمیت آن‌ها گفت.

قیمت بیت کوین پس از جلسات فدرال رزرو
عملکرد قیمت بیت کوین پس از جلسات فدرال رزرو (نمودار روزانه)

اما بر اساس گزارشات قبلی کریپتونیوز (CryptoNews) پیرامون تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های قیمت ارزهای دیجیتال، یکی دیگر از تحلیل‌گران با نام کاربری تد تاکس ماکرو (@tedtalksmacro) در توییتر اظهار کرد پیش‌بینی افزایش ۱ درصدی نرخ بهره تاثیر خود را در بازار گذاشته و دارایی‌های پرریسک نظیر بیت کوین در صورت اعلام نرخ بهره به میزان ۰.۷۵ درصد، شاهد رشد و یک روند صعودی خواهند بود.


نشست بعدی FOMC و اعلام نرخ بهره در روز جاری، چهارشنبه ۳۰ شهریور، و ساعت ۲۲:۳۰ به‌وقت تهران برگزار خواهد شد.

افزایش نرخ بهره چه تاثیری بر قیمت‌ ها دارد؟

افزایش نرخ بهره برای مقابله با تورم صورت می‌گیرد که در پی آن مردم کمتر وام گرفته و کمتر پول خرج می‌کنند، تقاضا و سرعت نظام اقتصادی کاهش یافته که منجر به کاهش قیمت‌ها می‌شود.

منبع: CryptoNews

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا