آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریآموزش صرافی های ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

کدام صرافی ارز دیجیتال با ایران کار می‌کند؟

با ایجاد ارزهای دیجیتالی و ورود آن‌ها به بازارهای اقتصادی، افراد زیادی به فعالیت در آن علاقه‌مند شده و وارد دنیای رمزارزها شدند. روش‌های مختلفی برای تبادل ارزهای دیجیتال وجود دارد. صرافی آنلاین یک نمونه از مهم‌ترین و متداول‌ترین روش‌ها است. در حال حاضر صرافی‌های آنلاین بسیاری در سراسر دنیا برای ارائه خدمات به کاربران ارزهای دیجیتال ایجاد شده‌اند. هرکدام از این صرافی‌ها در کنار انجام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برخی از کاربران ایرانی رمزارزها به‌دلیل وجود خدمات بیشتر و بهتر، سعی در استفاده از صرافی‌های خارجی را دارند. در ادامه این مطلب از OMPfinex قصد داریم به سوال “کدام صرافی ارز دیجیتال با ایران کار می‌کند” پاسخ دهیم.

در انتهای این مقاله شما کاملا متوجه خواهید شد که کدام صرافی ارز دیجیتال خارجی با ایران کار می‌کند؛ در حقیقت، در این مطلب قصد داریم صرافی‌های خارجی بدون تحریم سنگین را به شما معرفی کنیم.

تحریم ایران در استفاده از صرافی‌های خارجی

با اعمال تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، مشکلات بسیاری برای ایران در حوزه‌های مختلف ایجاد شده است. این تحریم‌ها بر فعالیت کاربران ایرانی در حوزه ارزهای دیجیتال نیز تاثیر داشته و برای آن‌ها دردسرهایی را به‌وجود آورده است. در حال حاضر بسیاری از صرافی‌های معتبر و نام آشنای خارجی، کشور ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌اند. اگر مشخص شود کاربری ایرانی در این صرافی‌ها حساب باز کرده و فعالیت دارند، به‌سرعت حساب آن‌ها مسدود می‌شود. با مسدود شدن حساب، امکان دسترسی به اکانت از بین می‌رود و در بسیاری از موارد برگشت سرمایه و برداشت ارزهای موجود در اکانت غیرممکن است.

با این شرایط باز هم بسیاری از کاربران ایرانی به صورت غیرقانونی و با استفاده از روش‌های مختلف اقدام به ایجاد حساب در صرافی کرده و به فعالیت در آن می‌پردازند. استفاده از vpn و تغییر ip یک نمونه از روش‌های ایجاد حساب در صرافی­‌های خارجی است. در صورت استفاده ازvpn، دقت داشته باشید با همان آی­پی که ثبت نام کردید، به فعالیت خود ادامه دهید. در صورت تغییر مداوم آی­پی صرافی به حساب کاربری مشکوک شده و احتمال بلوکه شدن حساب افزایش می‌یابد؛ البته صرافی باید از عمل دور زدن تحریم‌­ها و ایرانی بودن شما مطمئن شود و سپس حساب شما را مسدود سازد. هرچند با محقق شدن این امر، تمام دارایی شما از بین می­‌رود. در برخی موارد با پیام دادن به صرافی برای درخواست بازگشت دارایی، امکان بازگشت ارزهای دیجیتال وجود دارد؛ اما احتمال آن بسیار کم است.

کدام صرافی ارز دیجیتال با ایران کار می‌کند؟

آشنایی با صرافی غیرمتمرکز و متمرکز

قبل از پرداختن به ادامه مطلب، بهتر است با مفهوم صرافی غیرمتمرکز آشنا شوید. صرافی غیرمتمرکز محلی برای انجام تراکنش­‌های مالی به­‌طور مستقیم و بدون واسطه است. ویژگی­‌های منحصربه‌­فرد این نوع صرافی، عدم دسترسی به دارایی کاربران و عدم دخالت سازمان­‌های متمرکز و دولتی در معاملات است.

برخی از مشهور­ترین صرافی­‌های دنیا از این امر پیروی نمی­‌کنند. این صرافی‌ها برخلاف ذات غیرمتمرکز رمزارزها عمل می‌کنند و به‌ شدت متمرکز هستند. این صرافی‌های متمرکز توانایی دسترسی به دارایی کاربران را داشته و می‌توانند در روند معاملاتی آن‌ها دخالت کنند. هم‌چنین در هر شرایطی که نیاز باشد می‌توانند حساب هر کاربری را مسدود کرده و دارایی آن‌ها را مصادره کنند.

در صرافی‌های متمرکز به‌‌دلیل وجود نظارت و کنترل بر عملکرد کاربران، امر احراز هویت الزامی است؛ بنابراین کاربران ایرانی امکان و اجازه استفاده از این نوع صرافی‌ها را ندارند.

کدام صرافی ارز دیجیتال با ایران کار می‌کند؟

حال که با مفهوم صرافی متمرکز و غیر متمرکز آشنا شدید، به معرفی صرافی‌های خارجی بدون تحریم سنگین می‌پردازیم.

یکی از موارد مهم در انتخاب صرافی خارجی رمزارزها، غیرمتمرکز بودن آن است. همان‌طور که بیان شد برای فعالیت در صرافی‌های متمرکز خارجی باید فرآیند احراز هویت را انجام دهید. این امکان برای کاربران ایرانی وجود ندارد؛ زیرا با انجام آن و مشخص شدن هویت ایرانی آن‌ها، صرافی به‌ سرعت حساب را مسدود می‌کند. پس باید صرافی را انتخاب نمود که برای انجام معاملات در آن نیازی به احراز هویت نباشد.

صرافی‌هایی نظیر بیتمکس، چنجلی، کوکوین، وان ‌ایچ، کوین‌بیس و… از جمله صرافی‌هایی هستند که با ایران کار می‌کنند، حتی برخی از آن‌ها را می‌توان در دسته بهترین صرافی ارز دیجیتال هم قرار داد. این صرافی­‌ها انجام تراکنش­‌های ارزی را بدون عملیات احراز هویت پیش می‌­برند و تا یک سقف قابل قبول در روز می‌­توان ارزهای دیجیتال خود را از آن‌ها برداشت کرد. در ادامه با ویژگی‌های هر یک از این صرافی‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

بیتمکس

یک نمونه از صرافی‌های خارجی بدون نیاز به احراز هویت است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بیتمکس، لیست کردن رمزارزهای جدید برای خرید و فروش است. این صرافی سریع‌تر از سایر صرافی‌ها، ارزهای دیجیتالی جدید را برای سرمایه‌گذاری به لیست ارزهای خود اضافه می‌کند. در این صورت امکان سرمایه‌گذاری زودتر و کسب سود بیشتر برای شما وجود دارد.

سقف برداشت در این صرافی بدون عمل احراز هویت، ۲ بیت‌کوین است. ایرانیان با داشتن یک ایمیل می‌توانند به‌راحتی در این صرافی حساب کاربری ایجاد کنند. وجود حجم بالای معاملات، نگرانی نقد شدن در این صرافی را از بین می‌برد.

صرافی bitmex

چنجلی

در این صرافی می‌توان بدون انجام احراز هویت به‌ معامله ارزهای دیجیتال پرداخت. چنجلی امکان برداشت روزانه یک بیت‌کوین بدون احراز هویت را به کاربران خود می‌دهد. این صرافی از امنیت بسیار خوبی بهره‌مند است. امکاناتی که این صرافی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، به دو بخش ساده و حرفه‌ای تقسیم‌بندی می‌شود. در بخش ساده کاربران می‌توانند کوین‌های مختلف را به یکدیگر تبدیل کنند؛ اما در قسمت حرفه‌ای امکان مشاهده نمودار تکنیکال و معاملات آنی وجود دارد.

صرافی changelly

کوکوین

این صرافی در سال ۲۰۱۷ با شعار صرافی مردمی فعالیت خود را شروع کرد. این صرافی مانند بایننس در کشور سیچلز واقع شده است. در این صرافی کاربران اجازه دارند در روز به اندازه ۵ بیت‌کوین بدون انجام احراز هویت از حساب خود برداشت داشته باشند. عرضه کوین KCS توسط این صرافی و استفاده از آن سبب کاهش هزینه کارمزد شده است. این صرافی دارای رابط کاربری بسیار ساده‌ای است و کاربران می‌توانند در آن به معامله بیش از ۷۰۰ جفت ارز بپردازند.

صرافی kucoin

وان‌ایچ

این صرافی غیرمتمرکز بدون فرآیند احراز هویت، امکان استفاده از خدمات خود را در اختیار کاربران قرار داده است. صرافی غیرمتمرکز وان‌ایج بر روی بلاک‌چین اتریوم و بایننس بوده و توکن ۱inch را عرضه می‌کند. استفاده از این صرافی، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا برای تبدیل کوین‌ها به یکدیگر، ارزان‌ترین صرافی را پیدا کنید و سپس از طریق آن صرافی عمل تبدیل را انجام دهد.

کوین‌بیس

این صرافی یکی از امن ترین صرافی های ارز دیجیتال است و با ایران هم کار می‌کند. این پلتفرم در سال ۲۰۱۲ در سان‌فرانسیسکو تاسیس شد و تا به امروز در حال ارائه خدمات به کاربران ارزهای دیجیتال می‌باشد؛ به این ترتیب می‌توان کوین‌بیس را یکی از اولین خدمات‌دهنگان در حوزه ارزهای دیجیتال دانست.

امنیت صرافی ارز دیجیتال خارجی

موضوع امنیت برای رمزارزها بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا به‌دلیل غیرمتمرکز بودن آن، در صورت ایجاد اشتباه و یا هک شدن حساب، امکان پیگیری و بازگشت دارایی وجود ندارد. امنیت صرافی یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب صرافی است؛ شما باید نسبت‌به چگونگی نگهداری دارایی خود توسط صرافی آگاهی کامل داشته باشید. برخی از صرافی‌ها دارایی مشتریان خود را در کیف پول‌های سخت افزاری نگهداری می‌کنند. در سال­‌های اخیر برخی از صرافی­‌های مشهور دنیا دچار حملات سایبری و هک شده و متحمل خسارات زیادی شدند.

صرافی های خارجی بدون تحریم

شناسایی صرافی‌های معتبر

با وجود پیشرفت چشم‌گیر ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر، هنوز قانون مشخصی برای آن توسط ایران و برخی کشورهای دیگر وضع نشده است. این موضوع شناسایی صرافی‌های معتبر را دشوار می‌سازد. مقایسه تعداد کاربران فعال در صرافی با میزان حجم معاملات انجام گرفته در آن، یکی از روش­‌های مهم در شناسایی میزان اعتبار صرافی است؛ اَگر صرافی انتخابی معتبر باشد، این مقایسه تعداد کاربران و حجم معاملات باید با یکدیگر هم‌خوانی داشته باشند. تحقیق و بررسی در خصوص صرافی و دریافت اطلاعات کافی از سوابق و موسس آن در شناسایی اعتبار آن نیز موثر است.

معتبرترین صرافی مجاز ارز دیجیتال در ایران

مناسب‌ترین صرافی که با ایران کار می‌کند کدام است؟

برای انتخاب صرافی خارجی برای انجام معاملات ارزی می‌توانید از صرافی‌های پیشنهادی استفاده نمایید. دقت داشته باشید که هرکدام از این صرافی‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. برای استفاده از این صرافی‌ها نیازی به انجام عملیات احراز هویت نیست؛ اما برای امنیت بیشتر می‌توانید از vpnها استفاده نمایید.

مواردی چون میزان کارمزد دریافتی و تعداد ارزهای دیجیتال قابل معامله از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب صرافی است. در برخی از موارد با از دسترس خارج شدن یک صرافی خارجی، بسیاری از دارایی­‌های افراد یک شبه از بین می‌­رود؛ بنابراین باید به­‌طور شفاف و واضح نسبت ­به صرافی و چگونگی عملکرد آن آگاهی کامل داشته باشید.

کدام صرافی با ایران کار میکند

سخن پایانی

دنیای ارزهای دیجیتال به‌دلیل غیرمتمرکز بودن و وجود نوسانات شدید، همیشه با هیجان و ریسک زیادی همراه است؛ بنابراین باید با احتیاط و آگاهی کامل وارد آن شوید. بسیاری از افراد در بدو ورود خود به دنیای ارزهای دیجیتال، به‌دلیل عدم اطلاعات کافی، در هر صرافی خارجی و بدون در نظر گرفتن شرایط استفاده از آن، اقدام به ایجاد حساب و شارژ آن می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از صرافی‌های مشهور حساب کاربری ایرانیان را مسدود می‌کنند. این به معنی از بین رفتن دارایی و سرمایه داخل حساب است؛ بنابراین قبل از هرگونه اقدام در زمینه افتتاح حساب در صرافی‌های ارزی خارجی و خرید ارز دیجیتال باید نسبت‌ به آن اطلاعات کافی به‌دست آورید.

در این مقاله سعی شد اطلاعات مفیدی ارائه شود، تا با شناخت صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم‌های سنگین، کاملا متوجه شوید که کدام صرافی ارز دیجیتال با ایران کار می‌کند. تمامی مطالب قرار گرفته شده در وب سایت صرافی او ام پی فینکس به‌منظور افزایش سطح دانش عمومی نسبت‌به ارزهای دیجیتال و صرافی‌های فعال آن است که می‌توانید مطالعه داشته باشید.

صرافی های خارجی بدون تحریم کدام‌اند؟

بیت‌مکس، چنجلی، کوکوین، وان‌ایچ و تعدادی دیگر از جمله صرافی هایی هستند که با ایران کار میکنند و تحریم سنگین ندارند. برای مشاهده صرافی های بیشتر به ادامه مقاله مراجعه کنید.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا