آموزش ارز دیجیتالآموزش بلاکچینآموزش سرمایه گذاری

آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ و معرفی رمزارزهای آینده دار

دنیای کریپتو در سال ۲۰۲۲ به نوعی تمامی اتفاقات ممکن برای یک بازار مالی را تجربه کرد و به سرمایه‌گذاران ثابت کرد که پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ امری دشوار خواهد بود. آمار معاملات در پلتفرم‌های مختلف و صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲، نشان از کاهش شدید مارکت کپ (ارزش بازار / Market Capitalization) کل بازار رمزارزها به بزرگی ۶۰ درصد داشت. یعنی ارزش این بازار محبوب ریزشی از ۲.۲ تریلیون دلار به ۷۹۷ میلیارد دلار را تجربه کرد. به همین ترتیب قیمت ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم که دو رمزارز برتر و رهبر بازار به‌شمار می‌آیند، به‌ترتیب ۶۴ درصد و ۶۷ درصد کاهش یافت.

قیمت بیت کوین و اتریوم
نمودار قیمت بیت کوین و اتریوم در یک سال اخیر

این تحولات موجب شد کاربران به ناچار سبد سرمایه خود را مجدداً تنظیم و اهداف خود را تغییر دهند و نتوانند دید مشخصی نسبت به آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ پیدا کنند. اما مسئله‌ای که ثابت‌شده به‌نظر می‌رسد این است که با بلوغ بیشتر این بازار و بازگشت اطمینان و اعتماد کاربران، تمایلات سرمایه‌گذاران رفته رفته مثبت‌تر می‌شود و تعجبی نیست که ریسک‌پذیری افراد در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال‌های پیش زودتر به نمایش گذاشته شود.

پادکست آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳

از این رو، در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس قصد داریم نگاهی به آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ بیاندازیم و همچنین برخی از بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی کنیم.

پیش بینی آینده قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳

آینده ارزهای دیجیتال در سال 2023 01

اکنون پیش بینی آینده رمز ارزها در سال ۲۰۲۳ و انتخاب ارزهای دیجیتال آینده دار در سال ۲۰۲۳ ذهن اکثر سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده‌اند. اما برای طرح یک برنامه جدید، ابتدا باید ریسک‌های موجود در آینده ارزهای دیجیتال در سال میلادی جاری را شناخت.

زمستان کریپتو؛ نابودی بیش از ۷۰ هزار میلیونر بیت کوین در سال ۲۰۲۲

اقتصاد کلان: سرمایه‌گذاران رمزارزها در سال ۲۰۲۳ باید از ریسک‌های مرتبط این بازار با نظام اقتصادی در سطح کلان به‌درستی آگاه باشند تا بتوانند به‌صورت صحیح پیش بینی قیمت ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ را انجام دهند. جنگ بین اوکراین و روسیه منجر به ایجاد یک بحران انرژی با تحریم‌ها علیه کشور روسیه شد.

از طرفی دیگر، سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو ایالات متحده جهت مهار تورم همچنان ادامه دارند و بازارهای مالی را تحت فشار قرار می‌دهند. بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف جهت انجام این کار نرخ بهره (Interest Rate) را افزایش می‌دهند که فشاری منفی بر روی قیمت‌ها در بازارهای سهام و ارز دیجیتال اعمال می‌کند. به این ترتیب، این احتمال وجود دارد که در صورت افزایش تنش‌ها بین روسیه و اوکراین و بالا رفتن نرخ تورم و متعاقباً نرخ‌های بهره، آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ مشابه با سال گذشته شود.


نرخ بهره فدرال رزرو و تاثیر آن بر بازارهای مالی

نرخ بهره آمریکا
نرخ بهره آمریکا در ۵ سال اخیر

همه‌گیری در دنیای کریپتو: پیامدهای سقوط اکوسیستم ترا (Terra) در می سال ۲۰۲۲ (اردیبهشت ماه) ممکن است همچنان گریبان‌گیر ارزهای دیجیتال در ماه‌های پیش رو باشد. فروپاشی صرافی FTX در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ماه) نیز باعث شد قیمت بیت کوین به یک کف جدید برسد و بازار ارزهای دیجیتال تا به امروز، همچنان درگیر آشفتگی‌های به‌وجود آمده در پی این اتفاقات باشد.

بسیاری از شرکت‌های کریپتویی ورشکستگی خود را اعلام کردند که ممکن است جهت پرداخت بدهی‌ها، دارایی‌های رمزارز خود را به فروش برسانند که این‌گونه رخدادها عموماً با فروش دسته‌جمعی از سوی سرمایه‌گذاران همراه می‌شود. به این ترتیب، این مسئله در پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ از اهمیت بالایی برخوردار است.


فشار قانون‌گذاری‌ها: ایالات متحده مدتی است که مشغول قانون‌گذاری و تنظیم بازار ارزهای دیجیتال است و با توجه به اتفاقات منفی سال ۲۰۲۲، احتمال افزایش سخت‌گیری‌ها بر این بازار در سطح جهان وجود دارد. لازم به ذکر است که تشکیل یک چهارچوب قانونی مشخص برای بازار ارزهای دیجیتال در بلندمدت مفید خواهد بود، چرا که باعث جذب سرمایه‌گذاران بزرگ و سازمان‌ها می‌شود.

البته در این بین، پروتکل‌ها و صرافی‌های متمرکز (DEX) و استیبل کوین‌ها (Stablecoin) ممکن است برای مدتی تحت فشار قرار گیرند. مثلاً اگر استیبل کوین‌های محبوب بازار نظیر تتر (USDT) یا یو اس دی کوین (USDC) مورد موشکافی نهادهای قانون‌گذار قرار گیرند، بازار ارزهای دیجیتال ممکن است اختلالاتی را تجربه کند.


فروش ماینرها: اگر همانند ۲۰۲۲ قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ نیز کاهش یابد، ماینرهای این رمزارز نیز دچار تنگناهای مالی می‌شوند. استخراج بیت کوین نیاز به سرمایه قابل توجهی دارد و کاهش قیمت بیت کوین موجب عدم فعالیت این کسب و کارها می‌شود. در نتیجه، ماینرها جهت پوشش مخارج مجبور به فروش بیت کوین های خود می‌شوند که متعاقباً کاهش قیمت بیت کوین را در پی خواهد داشت.

تراکم ماینرهای بیت کوین در جهان
تراکم ماینرهای بیت کوین در سطح جهان

کاپیتولاسیون (فروش دسته‌جمعی جهت جلوگیری از ضرر / Capitulation) ماینرها یکی از رویدادهای اصلی در بازارهای خرسی گذشته بوده است و می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر تشکیل کف برای بازار باشد. به این ترتیب، پیگیری وضعیت ماینرهای بیت کوین در پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ به شما کمک خواهد کرد.

استخراج بیت کوین چگونه است؟

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

همان‌طور که می‌دانید، پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ تا حد زیادی به عملکرد و قیمت بیت کوین بستگی دارد. در حال حاضر، رمزارز شماره یک بالاتر از ۲۲,۷۰۰ دلار در بازارها معامله می‌شود و برای نخستین بار در پنج ماه اخیر، در تاریخ ۲۱ ژانویه (۱ بهمن) از سطح مهم ۲۳,۰۰۰ دلار عبور کرد.

کارشناسان معتقدند که جلسه آتی فدرال رزرو آمریکا می‌تواند موفقیت و یا شکست بیت کوین در سال ۲۰۲۳ را تعیین کند و خریداران و فروشندگان همگی آماده کسب سود از این شرایط هستند. یکی از دلایل صعودی‌بودن پیش بینی قیمت ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ توسط تحلیل‌گران، اجرای هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) در سال ۲۰۲۴ است. این رویداد عموماً یک عامل صعودی برای قیمت بیت کوین و متعاقباً آلت کوین‌ها محسوب می‌شود چرا که عرضه بیت کوین در بازارها کمتر می‌شود.


هاوینگ بیت کوین چیست؟

پیش بینی قیمت بیت کوین


علاوه‌بر هاوینگ، سرمایه‌گذاران بزرگ بیت کوین یا همان نهنگ‌ها نیز مجدداً شروع به انباشت این رمزارز کرده‌اند. گزارش‌های آنچین (درون‌شبکه / On-Chain) حاکی از آنند که موجودی نهنگ‌های بیت کوین در حال افزایش بوده که این مسئله یکی از نشانه‌های بهبود در قیمت بیت کوین است.


اما در پیش بینی آینده و قیمت ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳، تحلیل‌گران و کارشناسانی نیز وجود دارند که دیدگاهی نزولی در رابطه با آینده ارزهای دیجیتال دارند و معتقدند که قیمت بیت کوین در آینده نزدیک کاهش پیدا می‌کند. طبق گفته این دسته از تحلیل‌گران، رشد اخیر قیمت بیت کوین یک تله گاوی (Bull Trap) بزرگ است.

مارک موبیوس، یکی از سرمایه‌گذاران کهنه‌کار در بازارهای مالی که سقوط بازارها در سال ۲۰۲۲ را پیش بینی کرده بود، معتقد است که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ تا محدوده ۱۰,۰۰۰ دلار پایین می‌آید. مشابه با همین دیدگاه، متئو سیگال، مدیر بخش تحقیقات دارایی‌های دیجیتال در کمپانی ون‌اِک (VanEck)، پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ را ۱۲,۰۰۰ دلار عنوان کرد و دلیل آن را افزایش قیمت انرژی می‌داند.


در راستای پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳، کارشناسان معتقدند که افزایش نرخ بهره و تشدید سیاست‌های انقباضی مانع از رشدهای بزرگ برای بیت کوین و بازار رمزارزها می‌شوند. به این ترتیب، سرمایه‌گذاران به‌دلیل سردرگمی در بازارها به خرید دارایی‌های پرریسک روی نمی‌آورند و هولدرهای فعلی بیت کوین نیز ممکن است دارایی‌های خود را بفروشند.


در هر صورت پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ با دیدگاه‌های صعودی و نزولی مختلفی همراه است و تنها گذر زمان وضعیت بازارها را مشخص خواهد کرد. با همه این‌ها، بیت کوین به‌عنوان رهبر بازار رمزارزها تا کنون توانسته سرسختی خوبی در شرایط بد اقتصادی از خود نشان دهد و حامیان بسیار زیادی برای خود پیدا کرده است.

بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳

بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2023

مفهوم و هدف کلی در سرمایه‌گذاری حفظ پول و سرمایه است. با توجه به مواردی که تا به اینجا گفته شد، سرمایه‌گذاری مطمئن و بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ پروژه‌های شناخته‌شده و برتر بازار هستند. اختصاص دادن بخشی از سبد سرمایه به بیت کوین، اتریوم و دیگر رمزارزهای برتر بازار اقدامی هوشمندانه و کم‌ریسک خواهد بود.


بلاک چین های لایه ۱ و لایه ۲: جهت انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ و پخش‌کردن سبد سرمایه کریپتویی خود، می‌توانید به غیر از بیت کوین و اتریوم، به‌دنبال ارزهای دیجیتال بلاک چین‌های لایه یک (Layer-1) و لایه دو (Layer-2) باشید. با توجه به شرایط فعلی بازار، بهتر است در پروژه‌ها و بلاک چین‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که اصطلاحاً از سال ۲۰۲۲ جان سالم به در بردند.

از میان بلاک چین‌های لایه ۱ برتر می‌توان به نام‌های سولانا (SOL)، آوالانچ (AVAX)، پولکادات (DOT)، کاردانو (ADA) و اپتوس (APT) اشاره کرد. شبکه‌های لایه ۲ نظیر پالیگان (MATIC)، آربیتروم (Arbitrum)، آپتیمیزم (OP) و ایمیوتِبِل اکس (IMX) نیز از ارزهای دیجیتال آینده دار در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شوند. ناگفته نماند که پیش از انجام هر سرمایه‌گذاری، بهتر است معایب و مزایای هر پروژه را مورد بررسی قرار دهید و وایت‌پیپر (Whitepaper) مربوطه را مطالعه کنید.


آموزش بلاکچین : بلاکچین چیست و چگونه کار می کند؟


ایردراپ ها: بدون شک ایردراپ های (Airdrop) پروژه‌هایی مانند اتریوم نِیم سرویس (ENS)، ایپ کوین (APE) و اپتوس (APT) در سال ۲۰۲۲ را به‌خاطر دارید. فضای وب ۳ همیشه مملو از پروژه‌های جدید و اغلب جذاب و شگفت‌انگیز است. پروژه‌های نوظهور برای نشان‌دادن قابلیت‌های خود به گروه بزرگی از کاربران نیاز دارند و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند می‌توانند با شرکت در ایردراپ این پروژه‌ها، سریع‌تر از بقیه افراد در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند و درصد سود خود را بالا ببرند.

پروژه‌های حوزه دیفای (امور مالی غیرمتمرکز / DeFi) در بلاک چین اتریوم در سال ۲۰۲۲ ایردراپ‌های بسیار زیادی داشتند و احتمالاً این رویه در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه خواهد داشت و پروژه‌های جدید زیادی را شاهد خواهیم بود.


ایردراپ چیست؟


تکرار تاریخ: در دوره قبلی بازار، پروژه‌های زیادی رشدهای تصاعدی داشتند که می‌توان با شناخت زمینه فعالیت آن‌ها، در پروژه‌های مشابه سرمایه‌گذاری کرد. دامین‌های ENS در سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کردند و با افزایش محبوبیت سرویس‌های غیرمتمرکز ارائه‌دهنده دامین، می‌توان پروژه‌های فعال در این زمینه را شناسایی و در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

یکی دیگر از این حوزه‌ها دیفای بود. توکن‌های گیم‌فای (GameFi) و متاورس (Metaverse) نیز رشدهای قابل توجهی را تجربه کردند و این حوزه‌ها می‌توانند در ماه‌ها و سال‌های آینده شگفتی‌ساز واقع شوند.

از دیگر پروژه‌های موفق می‌توان میم کوین‌ها (Memecoin) را نام برد. یکی از شناخته‌شده ترین پروژه‌ها بین این دسته از ارزهای دیجیتال دوج کوین (DOGE) است که همچنان ایلان ماسک را به‌عنوان حامی خود دارد. اما سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها به تحقیقاتی کامل نیاز دارد.

قیمت دوج کوین
قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۲


به‌طور کل نمی‌توان گفت که سرمایه‌گذاری در رمزارزها و پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ یک فرمول خاص دارد که بتوان از آن استفاده کرد. رویکرد کلی شما باید خرید در کف و فروش در سقف‌های قیمتی باشد و اکنون در آغاز سال ۲۰۲۳، قیمت ارزهای دیجیتال در محدوده خوبی برای خرید قرار دارند.

به‌علاوه، بهتر است بدانید حضور در بازار و آگاهی بیشتر در مورد جوانب مختلف بازار رویکرد بهتری نسبت به پیدا کردن زمان مناسب برای خرید است. هر چه یک سرمایه‌گذار بیشتر در بازار فعالیت داشته باشد و اصول پایه را رعایت کند، بازده بیشتری برای سرمایه خود رقم خواهد زد.

در این پست از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس سعی داشتیم یک دیدگاه کلی به شما در مورد آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ ارائه دهیم. اگر در رابطه با موارد فوق پیشنهاد و یا سوالی داشتید، خواهشمندیم با ثبت نظر خود با ما در میان بگذارید.

سوالات شما در مورد آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳

بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ کدام‌اند؟

بدون شک پروژه‌های برتر بازار انتخاب مناسبی برای سرمایه‌گذاری خواهند بود و به احتمال فراوان بیت کوین، اتریوم، کاردانو و لایت کوین از بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ هستند.

جدیدترین پیش بینی ارزهای دیجیتال چیست؟

شما می‌توانید با مراجعه به چند سایت پیش بینی ارز دیجیتال اطلاعات بیشتری در مورد آینده قیمت رمزارزها پیدا کنید.

پیش بینی ارز دیجیتال در هفته آینده چگونه است؟

بلاگ او ام پی فینکس به‌صورت روزانه تحلیل رمزارزهای برتر را به شما ارائه می‌دهد و در روزهای دوشنبه هر هفته می‌توانید واچ لیست ارزهای دیجیتال را برای تحلیل میان‌مدت مطالعه کنید.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا