اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

کاهش ۵۵ درصدی حجم معاملات ارزهای دیجیتال

بازارهای ارز دیجیتال در پی رسیدن حجم معاملات به دومین سطح نسبت به کمترین حد خود در سال میلادی جاری، طی هفته گذشته شاهد خروج سرمایه به‌صورت جزئی بودند که نشان می‌دهد سطح تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران سازمانی در روزهای پایانی تابستان کاهش پیدا کرده است.


به گزارش پلتفرم آماری کوین‌شِرز (CoinShares) در روز دوشنبه، کاهش حجم معاملات و میزان خروج سرمایه از محصولات سرمایه‌گذاری کریپتویی در هفته گذشته ۸.۷ میلیون دلار برآورد شده است.

محصولات سرمایه‌گذاری بیت کوین (BTC) برای سومین هفته متوالی در مجموع شاهد خروج سرمایه به میزان ۱۵.۳ میلیون دلار از بازار خود بوده‌اند. حجم سرمایه‌گذاری‌های مستقیم در رمزارز سولانا (SOL) نیز کاهشی به میزان ۱.۴ میلیون دلار داشت.


اما سرمایه‌گذاری در اتریوم (ETH) و محصولات متشکل از چند دارایی، طی دو هفته اخیر با رشدی به میزان ۲.۹ و ۲.۷ میلیون دلار همراه بوده‌اند.


به‌طور کل، حجم هفتگی ورود سرمایه به محصولات سرمایه‌گذاری کریپتویی ۱ میلیارد دلار برآورد شده که با توجه به میانگین سالانه آن ۵۵ درصد کاهش داشته است.


کوین‌شِرز عنوان کرد اکثریت این تمایلات منفی و کاهش حجم معاملات پیرامون بیت کوین رقم خورده است که در هفته گذشته پس از عدم موفقیت در عبور از مرز ۲۵,۰۰۰ دلار، وارد یک روند نزولی شد. قیمت بیت کوین در حال حاضر نزدیک به ۲۱,۲۰۰ دلار و پایین‌تر از قیمت تحقق‌یافته (Realized Price) خود، یا همان میانگین قیمت خرید بیت کوین‌های در گردش بازار، قرار گرفته است.


اما همبستگی قوی رمزارزها با سهام در بازارهای سنتی، این دارایی‌ها را با نزدیک شدن به همایش سالیانه فدارل رزرو در منطقه جکسون هول (Jackson Hole Summit) ایالت وایومینگ، در معرض نوسانات احتمالی قرار داد.

معامله‌گران قراردادهای اختیار (آپشن / Option) شاید جایی برای نگرانی نداشته باشند، اما سخنرانی روز جمعه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در این همایش ممکن است سطح انتظارات در مورد سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه‌تر برای فصل پاییز را افزایش دهد.


بر اساس گزارش پلتفرم آرکِین ریسِرچ (Arcane Research)، سازمان‌های بزرگ در پی فشارهای فروش در بازار، ۵.۵ میلیارد دلار بیت کوین را بین ماه‌های می و جولای (اردیبهشت و تیر) از بازار خارج کرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران سازمانی با توجه به شرایط نه‌چندان خوب اقتصادی در سطح کلان و ابهامات پیرامون قانون‌گذاری‌ها بر بازار رمزارزها و همچنین به‌دلیل نوسانات فعلی بازار، فعالیت خود را کاهش داده‌اند.

معامله آپشن یا اختیار چیست؟

آپشن (Options) در بازار سهام یا رمزارزها به قراردادی گفته می‌شود که به شما حق خرید یا فروش یک دارایی را در یک قیمت و همچنین یک تاریخ و زمان مشخص را می‌دهد.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا