اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در ایران

چراغ سبز معاونت حقوقی ریاست جمهوری به صدور درگاه پرداخت شرکت‌های رمزارزی

به گزارش تیم خبری او ام پی فینکس معاونت حقوقی ریاست جمهوری طی نامه‌ای که در تاریخ ۷ دی‌ماه ارسال شده به صورت غیر مستقیم به حوزه رمزارزها و لندتک اشاره کرده و از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و بانک مرکزی خواسته تا سازوکار صدور درگاه پرداخت اینترنتی شرکت‌های رمزارز فراهم شود.

طبق آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پول‌شویی و همچنین قانون پایانه‌های فروشگاهی صدور درگاه پرداخت اینترنتی منوط به دریافت اینماد (نماد الکترونی) است. از همین روی سامانه شاپرک طی نامه‌ها و فراخوان‌هایی بارها اعلام کرده است که درگاه‌های پرداخت فاقد اینماد به زودی غیر فعال خواهند شد.

این درحالی‌است که فعالان حوزه رمزارزی و همچنین لندتک به دلیل اینکه مجوزی هنوز برای آنها صادر نشده است امکان دریافت اینماد ندارند و احتمال غیر فعال شدن درگاه‌های پرداخت آنان نیز وجود دارد.

حال معاونت حقوقی ریاست جمهوری از بانک مرکزی و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خواسته‌ تا بدون پیچیدگی خاص تا مشخص شدن قانون برای آنها سازوکار صدور درگاه پرداخت اینترنتی را فراهم کنند. امید است که با رویکرد جدید دستگاه‌‌های مسئول مسیر قانون گذاری ارز دیجیتال در ایران هموارتر شود.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا