آموزش ارز دیجیتالآموزش صرافی او ام پی فینکس

حساب دمو صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس

حساب دمو صرافی ارز دیجیتال ابزاری برای انجام معاملات آزمایشی است. این ابزار به ویژه مناسب کاربرانی است که به تازگی وارد بازار رمز ارزها شدند. حساب دمو صرافی روشی مطمئن برای کسب مهارت‌های بیشتر در حوزه ارز دیجیتال است. فراموش نکنید که معامله گری یک مهارت هست و با تمرین مکرر در طول زمان به دست می‌آید. استفاده از یک حساب دمو، بستر مناسبی برای انجام تمرین‌های معامله گری خواهد بود. در این زمینه معامله‌گران ایرانی ارزهای دیجیتال می‌توانند از طریق حساب دمو صرافی او ام پی فینکس به انجام معاملات آزمایشی اقدام نموده و با استفاده از امکانات آن مهارت های مورد نیاز برای ورود به این بازار را بدست آورند.

حساب دمو صرافی ارز دیجیتال چیست؟

حساب دمو (Demo) یک حساب غیر واقعی و آزمایشی می‌باشد که برای آموزش افراد مبتدی طراحی شده‌ است. برخی معامله گران بزرگ در دنیا استفاده از حساب دمو صرافی ارز دیجیتال را به نوعی کارآموزی در بازار تعبیر می‌کنند. از همین روی به افرادی که قصد دارند به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال شوند، توصیه می‌شود که قبل از ورود به بازار واقعی، مدتی را به انجام معاملات آزمایشی در یک حساب دمو اختصاص دهند.

مزایای داشتن حساب دمو صرافی ارز دیجیتال

اصلی‌ترین مزیت و فایده استفاده از حساب دمو صرافی ارز دیجیتال این است که شما می‌توانید در بازار و معاملات خود اشتباه کنید بدون اینکه چیزی از دست بدهید!

حذف ریسک با تمرین در حساب دمو ارز دیجیتال

حساب دمو این قابلیت را به معامله‌گران ارائه می‌کند تا افراد بتوانند بدون درگیر کردن سرمایه واقعی خود، استراتژی‌های مختلف را تست کنند و کیفیت معاملات خود را بهبود ببخشند. به بیان دیگر حساب دمو یک بازار شبیه سازی شده برای معامله گران است که تمام ویژگی‌های بازار واقعی را دارد؛ با این تفاوت که احتمال ریسک و از دست رفتن دارایی در یک حساب دمو صرافی ارز دیجیتال وجود ندارد.

بنابراین تریدرها می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی گوناگون را بر روی معاملات حساب دمو اجرا کنند و با بررسی نتایج به دست آمده، میزان سود آور بودن ( Win Rate) آن را بررسی کنند. پس از کسب اطمینان از سودآور بودن استراتژی نیز می‌توانید آن را بر روی معاملات واقعی خود در بازار اصلی اجرا کنید.

حذف استرس و کنترل هیجان بازار با حساب دمو

فعالیت در بازارهای مالی و سود و زیان معاملات همواره احساساتی همچون ترس، استرس، طمع، غرور و خشم در معامله‌گران را به چالش می‌کشد و با قالب شدن هر یک از این احساسات بر فرد معامله‌گر، نتیجه معاملات او اغلب دستخوش ضررهای قابل توجهی می‌شود. علت این اتفاق در این است که قالب شدن احساس ترس و استرس بر ذهن عملکردی همچون مانع برای ورود اطلاعات صحیح به ذهن دارد.

به بیان دیگر زمانی که احساس ترس و اضطراب بر ذهن قالب می‌شود، احتمالا دیگر نمی‌توانید بازار را به صورت صحیح مشاهده و درک کنید. همین موضوع باعث می‌شود تا شما درگیر تصمیمات اشتباهی همچون افزایش حجم، تشخیص موقعیت‌های خرید و فروش و جابه جا کردن حد سود و ضرر شوید. تمامی افراد صاحب نظر در بازارهای مالی نیز همواره توصیه می‌کنند تا حد امکان در معاملات خود از درگیر شدن به این احساسات جلوگیری کنید. اما چگونه؟ راه حل کاهش اثر احساسات بر معاملات چیست؟

غلبه بر احساسات تنها و تنها از طریق تمرین کردن حاصل می‌شود؛ به این صورت که سعی کنید در شرایط شبیه سازی شده با شرایط بازار، کنترل احساسات را تمرین کنید و عملکرد ذهن خود را در شرایط ترس و استرس بهبود ببخشید. یک حساب دمو صرافی ارز دیجیتال به راحتی این زمین تمرین را به شما ارائه می‌کند.

آشنایی با ابزارهای ترید از طریق معاملاتی آزمایشی

با فعالیت در نسخه دمو (آزمایشی) در یک صرافی ارز دیجیتال می‌توانید قسمت‌های مختلف و قابلیت‌های گوناگون آن را با یک اعتبار مجازی تست کنید. در فرایند تست کردن بازارها و معاملات خرید و فروش نیز هیچ جای نگرانی در زمان اشتباه کردن نیست. در بازار واقعی اما در مقابل اشتباهاتی که مرتکب می‌شوید، سرمایه خود را از دست خواهید داد!

معرفی صرافی های دارای حساب دمو ارز دیجیتال

در حال حاضر اکثر صرافی های معتبر ارز دیجیتال امکان استفاده از نسخه دمو را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. بایننس (Binance.com) به عنوان بزرگ‌ترین صرافی رمزارز در دنیا شناخته شده و حساب دمو صرافی بایننس که به آن اصطلاحا معاملات کاغذی (Paper Trading) یا Mock Trading نیز گفته می‌شود، یک محیط تمرین فوق‌العاده جذاب برای کاربران خود فراهم کرده‌است.

اگر پس از ثبت نام در بایننس احساس کردید که محیط آن برای شما گیج کننده است، می‌توانید حالت حساب خود را به دمو تغییر دهید و با تست کردن قسمت‌های مختلف، با روش کار با صرافی بایننس آشنا شوید.

صرافی کوکوین (Kucoin.com) نیز یکی دیگر از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در سطح جهان است که تریدرهای ایرانی بسیاری این پلتفرم را برای معاملات خرید و فروش ارزهای دیجیتال انتخاب می‌کنند. حساب دمو صرافی کوکوین نیز یک محیط آزمایشی کاملا شبیه به بازار اصلی است که افراد می‌توانند با سرمایه مجازی ۵۰ هزار دلار، به ترید آزمایشی ارزهای دیجیتال بپردازند و از این طریق مهارت‌های معامله گری خود را محک بزنند و فعالیت در پلتفرم کوکوین را تمرین کنند.

صرافی کوینکس (Coinex.com) نیز یکی دیگر از صرافی‌های محبوب معامله گران ایرانیست که امکان استفاده از نسخه دمو (Demo) را برای معامله گران فراهم کرده است. برای استفاده از حساب دمو صرافی کوینکس نیز کافیست ابتدا در این پلتفرم ثبت نام کنید و سپس حالت حساب خود را بر روی دمو (آزمایشی) قرار دهید.

حساب دمو ارز دیجیتال در ایران

حساب دمو در صرافی ارز دیجیتال ایرانی.jpg

صرافی های ارز دیجیتال خارجی همچون بایننس، کوکوین و کوینکس ممکن است برای افرادی که با زبان انگلیسی آشنایی ندارند و به تازگی وارد دنیای بازارهای مالی شده‌اند کمی گیج کننده باشند. در این مواقع توصیه می‌شود تا از صرافی های ارز دیجیتال معتبر ایرانی برای معاملات خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنید.

صرافی دانش بنیان او ام پی فینکس یکی از معتبرترین پلتفرم های آنلاین برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که معامله گران می‌توانند به روش‌های مختلف به معاملات P2P رمزارزها بپردازند.

حساب دمو صرافی او ام پی فینکس در حال حاضر در دسترس کاربران است. معامله گران می‌توانند با سرمایه مجازی ۱۰۰ میلیون تومان به فعالیت آزمایشی در بازار ارزهای دیجیتال بپردازند و امکانات مختلف پلتفرم همچون خرید و فروش سریع، تبدیل دارایی، انواع روش‌های سفارش‌گذاری، ربات معامله‌گر و نمودارهای سود و زیان را تست کنند. در ادامه به بررسی نحوه ایجاد حساب دمو صرافی او ام پی فینکس و قابلیت‌های آن می‌پردازیم.

ایجاد حساب دمو در صرافی او ام پی فینکس

کافیست وارد وبسایت اصلی صرافی او ام پی فینکس شوید و ثبت نام کنید. ثبت نام در او ام پی فینکس از طریق ارائه یک ایمیل کاربری و تعیین رمز عبور امکان‌پذیر بوده و بلافاصله وارد حساب دمو خواهید شد.

حساب دمو صرافی او ام پی فینکس.jpg

دقت کنید که برای استفاده از حساب دمو صرافی او ام پی فینکس نیازی به تکمیل احراز هویت نیست و شما می‌توانید پس از ثبت نام، با سرمایه مجازی ۱۰۰ میلیون وارد بازار معاملات شوید و معاملات آزمایشی خرید و فروش ارز دیجیتال را آغاز کنید. در صورت تمایل به استفاده از بازار واقعی نیز کافیست احراز هویت خود را تکمیل کرده و پس از شارژ کیف پول، معاملات واقعی ارزهای دیجیتال را آغاز کنید.

در صورت تمایل به استفاده از اپلیکیشن اندروید او ام پی فینکس نیز می‌توانید جدیدترین نسخه برنامه را به صورت دانلود مستقیم از وبسایت، کافه بازار، گوگل پلی یا مایکت دریافت و نصب کنید.

برای تغییر حالت حساب از واقعی به دمو یا بالعکس نیز می‌توانید از آیکون فلاش‌های دو طرفه در صفحه داشبورد استفاده کنید.

حساب دمو در صرافی او ام پی فینکس و بازار واقعی.jpg

در اپلیکیشن نیز کافیست وارد صفحه “سایر خدمات” شوید و در قسمت بالای صفحه حالت بازار را انتخاب کنید.

حساب دمو در صرافی ارز دیجیتال

مطالعه بیشتر: آموزش ثبت نام و احراز هویت در او ام پی فینکس

در زمان استفاده از حساب دمو باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همانطور که در قسمت‌های قبل توضیح داده شد، مهم‌ترین تفاوت حساب دمو صرافی ارز دیجیتال با حساب واقعی در این است که کاربر با یک اعتبار مجازی در حال معامله بوده و فشار روانی حاصل از درگیر شدن سرمایه واقعی دیگر ذهن تریدر را درگیر نمی‌کند.

این اتفاق می‌تواند از جهتی کمک کننده و از جهتی بازدارنده باشد. اگر می‌خواهید فعالیت در حساب دمو باعث پیشرفت و حرفه‌ای شدن معاملات شما شود، می‌بایست سعی کنید تا نظم داشتن در معاملات را در این حساب دمو تمرین کنید تا این منظم بودن به یک عادت برای شما تبدیل شود و در حساب واقعی خود نیز به آن عمل کنید. بنابراین با سرمایه‌ای که در حساب دمو صرافی ارز دیجیتال در اختیار شما قرار می‌گیرد، همانند پول واقعی خود رفتار کنید و بر روی آن حساسیت به خرج دهید!

حساب دمو بهترین فرصت برای آزمون و خطای استراتژی‌های معاملاتی گوناگون است؛ بنابراین به خود قول دهید تا زمانی که به یک استراتژی تست شده و سودآور نرسیده‌اید، سرمایه واقعی خود را وارد بازار نکنید. به خاطر داشته باشید که فرصت‌های معاملاتی در بازار ارز دیجیتال همیشه و همیشه وجود دارند و این شما هستید که باید برای استفاده از این فرصت‌ها علم و تجربه کافی را کسب کرده باشید.

بیشترین سوالات کاربران درباره حساب دمو صرافی او ام پی فینکس

آیا احراز هویت برای استفاده از حساب دمو صرافی او ام پی فینکس ضروریست؟

خیر. تنها کافیست با ایمیل کاربری ثبت نام کنید تا امکان استفاده از حساب دمو صرافی او ام پی فینکس برای شما فراهم شود.

در حساب دمو صرافی او ام پی فینکس چه ارزهایی قابل معامله هستند؟

تمامی ارزهای دیجیتالی که در او ام پی فینکس پشتیبانی می‌شوند، در حساب دمو نیز قابل معامله هستند.

آیا امکان واریز و برداشت در حساب دمو صرافی او ام پی فینکس وجود دارد؟

خیر. با توجه به آزمایشی بودن حساب دمو، امکان واریز و برداشت ارزی و ریالی به صورت واقعی وجود نداشته و تمامی موارد به صورت نمایشی و برای آشنایی کاربران با نحوه واریز و برداشت طراحی شده است.

آیا سود حساب دمو در او ام پی فینکس قابل برداشت است ؟

خیر. با توجه به این که اعتبار اصلی حساب دمو به صورت مجازی بوده و معاملات به صورت نمایشی هستند، سود حاصل از معاملات نیز به صورت نمایشی بوده و قابل برداشت نیست.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ممنون از مطلب خوبتون. جا داره به این هم اشاره کنیم که امکان استفاده از ربات معامله گر در حالت دمو وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا