آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

همه چیز درباره نقشه بازار ارز دیجیتال در تریدینگ ویو

«انتخاب بهترین رمزارز برای سرمایه‌گذاری»، یکی از چالش‌های اصلی معامله‌گران بازارهای مالی محسوب می‌شود و نقشه بازار ارز دیجیتال در تریدینگ ویو می‌تواند با اطلاعات کاربردی که ارائه می‌‌دهد، بخشی از این مسئله را حل کند. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که برای انتخاب بهترین گزینه برای معامله با چالش مواجه هستید در این مقاله با ما از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس همراه باشید تا با معرفی نقشه بازار ارز دیجیتال در تریدینگ ویو این مساله را برای شما تا حد قابل ملاحظه‌ای برطرف کنیم.

پادکست نقشه بازار ارز دیجیتال در تریدینگ ویو

همانطور که می‌دانید، راه‌های مختلفی برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای معامله وجود دارد که پیگیری اخبار و روندها، یادگیری اصول و قواعد ترید نمونه‌ای از آنها هستند. اما استفاده از هیت مپ (Heatmap) یکی دیگر از این روش‌های کاربردی است. در این مطلب ابتدا یک تعریف کلی از هیت مپ ارائه خواهیم داد و سپس ضمن معرفی نقشه بازار ارز دیجیتال در تریدینگ ویو به ویژگی‌های مختلف آن می‌پردازیم.

نقشه بازار ارز دیجیتال یا هیت مپ چیست؟

نقشه بازار ارز دیجیتال در تریدینگ ویو

همانطور که از نام آن پیدا است، یک نقشه حرارتی بازار ارزهای دیجیتال با استفاده از رنگ‌های مختلف، مشخص می‌کند که کدام رمزارزها در حال صعود هستند، کدام یک در محدوده قرمز معامله می‌شوند و چه رمزارزهایی بدون تغییر مانده‌اند. در یک نقشه بازار ارز دیجیتال، رنگ قرمز برای رشد منفی، سبز برای رشد مثبت و معمولا خاکستری یا سیاه برای عملکرد خنثی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور خلاصه، هیت مپ این امکان را فراهم می‌کند که به صورت بصری کوین‌ها را ردیابی کنید. استفاده از این قابلیت بسیار ساده‌ اما کارایی آن بسیار بالا است.

به عبارت دیگر، نقشه بازار ارزهای دیجیتال یا به اصطلاح نقشه حرارتی (Heatmap) یک نمایش گرافیکی از داده‌ها است که در آن مقادیر تغییر قیمت با رنگ نشان داده می‌شوند. همانطور که اشاره شد، هیت‌مپ‌ها خلاصه‌ای موثر از اطلاعات را به طور لحظه‌ای ارائه می‌دهند؛ زیرا با ترکیب داده‌ها، آنها را به صورت بصری و کاربردی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. مزیت اصلی نقشه بازار ارزهای دیجیتال این است که  به فرد اجازه می‌دهد حجم زیادی از اطلاعات را در لحظه و به صورت فوری مشاهده کند. این نقشه‌ها در بازار ارزهای دیجیتال و بورس نیز کاربرد دارند.

با حرکت روی قسمت‌های مختلف نقشه بازار ارزهای دیجیتال یا نگه داشتن نشانگر موس روی هر یک از کوین‌ها، می‌توانید داده‌هایی از جمله درصد تغییراتی که یک دارایی در طول روز داشته را مشاهده کنید. با استفاده از نقشه بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید متوجه شوید که نقدینگی در کجا قرار دارد و ارائه‌دهندگان نقدینگی چگونه رفتار می‌کنند. بدین صورت، قادر خواهید بود محل سفارشات واقعی در بازار را تعیین کنید. هیت مپ‌های مختلفی در صنعت ارزهای دیجیتال وجود دارد؛ اما یکی از بهترین انواع این نقشه‌ها توسط TradingView ارائه شده‌است.

معرفی انواع نقشه بازار ارز دیجیتال و کاربرد آن‌ها

همانطور که گفته شد، انواع مختلفی از نقشه‌های بازار وجود دارد و بسیاری از آنها دارای رنگ‌بندی‌های متفاوتی هستند. به خاطر داشته باشید که هیت مپ‌ها در تجزیه و تحلیل‌های مختلفی استفاده می‌شوند. در حوزه تجارت، متخصصان از نقشه‌های بازار ارزهای دیجیتال برای شناسایی سطح عملکرد بخش‌های مختلف شرکت، تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری و برجسته کردن موضوعات پراهمیت استفاده می‌کنند. این نقشه‌ها وسعت دید سرمایه‌گذار را نسبت به بازارهای مالی و داده‌های متنوع افزایش داده و تجزیه و تحلیل شرایط حاکم بر بازار را تسهیل می‌کنند.

معایب نقشه بازار ارز دیجیتال در تریدینگ ویو

با وجود مزایای زیاد، هیت مپ‌ها می‌توانند گمراه‌کننده نیز باشند؛ چراکه این نقشه‌ها با وجود داده‌های زیادی که پوشش می‌دهند، ممکن است تمام اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم‌گیری دقیق را شامل نشوند. نقشه‌های بازار ارزهای دیجیتال موقعیت‌های خاصی را نشان می‌دهند؛ اما دلایل یا جزئیات تغییرات قیمتی را بررسی نمی‌کنند.

مطالعه بیشتر: نسبت ریسک به ریوارد در تریدینگ ویو چیست و چه کاربردی دارد؟

مطالعه بیشتر: آشنایی با ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو و نحوه تنظیم آن

مزیت‌های نقشه بازار ارز دیجیتال در تریدینگ ویو

در ابتدا باید گفت که برای استفاده از نقشه بازار در تریدینگ ویو، بعد از ورود به این وب‌سایت باید وارد بخش Products شده و گزینه سوم یعنی Heatmap را انتخاب کنید. در این بخش، می‌توانید بازار رمزارز یا سهام را انتخاب کرده تا به نقشه بازار مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید. برخی از ویژگی‌هایی که در نقشه بازار ارزهای دیجیتال تریدینگ ویو ارائه شده، آن را از سایر هیت مپ‌ها مجزا می‌کند و به آن برتری می‌دهد.

شما می‌توانید فیلترهای نمایش هیت‌مپ را مطابق سلیقه خود تغییر دهید. در ادامه، به مثالی از تفاوت بین نقشه استاندارد و فیلترهای استفاده‌شده می‌پردازیم:

نقشه بازار ارزهای دیجیتال
 نقشه بازار ارزهای دیجیتال فقط با روندهای صعودی

در تصویر اول، نقشه بازار در فرمت استاندارد است. در تصویر دوم، رنگ قرمز را حذف کردیم. به این ترتیب اکنون فقط سهام‌هایی که در حال افزایش هستند را مشاهده خواهید کرد.

مطالعه بیشتر: شاخص دلار در تریدینگ ویو چیست و چه کاربردی دارد؟

مطالعه بیشتر: بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو کدام است؟ معرفی ۶ اندیکاتور برتر برای معامله

استفاده از نقشه بازار در تریدینگ ویو برای بررسی یک روند موضوعی

همچنین امکان مشاهده Heatmap استاندارد و اسکن بصری یک بخش خاص که بیشتر از بقیه سبز است، مزیت بسیار مهمی برای ارائه مفهوم موضوعی محسوب می‌شود. در ادامه نمونه‌ای برای این مثال ارائه شده‌ که در آن، بخش Health Technology انتخاب شده است:

هیت مپ موضوعی

از اینجا، به سادگی می‌توان دوباره رنگ قرمز را خاموش کرد و به نتایجی سریع و موثر دست یافت:

نقشه بازار ارزهای دیجیتال با خاموش کردن رنگ قرمز

در تصویر نهایی، اکنون می‌توانید ۱۲ سهام از بخش Health Technology شاخص ۵۰۰  S&P ببینید که در ۲۴ ساعت اخیر رشد کرده‌اند.

در نهایت باید گفت که استفاده از نقشه‌های بازار می‌تواند راهی سریع و موثر برای متمرکز شدن روی یک بخش، کسب فوری اطلاعات مهم بازار و… باشد. تمام نقشه‌های بازار ارزهای دیجیتال را می‌توان مستقیماً در وب‌سایت TradingView پیدا کرد و بهتر است که آنها را به جعبه ابزار خود اضافه کنید!

سوالات پرتکرار درباره نقشه بازار تریدینگ ویو

نقشه بازار در تریدینگ ویو چیست؟

برای استفاده از نقشه بازار در تریدینگ ویو، بعد از ورود به این وب‌سایت وارد بخش Products شده و گزینه سوم Heatmap را انتخاب کنید.

نقشه بازار ارز دیجیتال در تریدینگ ویو چه کاربردی دارد؟

استفاده از نقشه بازار می‌تواند راهی سریع و موثر برای متمرکز شدن روی یک بخش، کسب اطلاعات مهم بازار در یک نگاه و… باشد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. توضیحات تحلیلی اجمالی داشتید.درباره اهرم ۳x و اهرمهای بیشتر_درباره اینکه رمز ارز سبز شده متعلق به همان روز است یا روز آینده یا این رمز ارز از چه ساعتی تا چه ساعتی به وقت هنگ هنگ در ایران شروع و خاتمه میابد.ساعت شروع معامله و باز شدن بازار هنگ هنگ به وقت ایران چه ساعتی است و ساعت بسته شدن آن چه ساعتی. به هر حال از زحمات شما کمال تشکر را دارم امیدوارم همیشه موفق و پاینده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا