اخبار اتریومتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

دوچ تلکام و پشتیبانی از بلاک چین اتریوم

دوچ تلکام (Deutsche Telecom / DT)، شرکت مخابراتی آلمانی واقع در شهر بن و بزرگ‌ترین کمپانی اروپایی در این حوزه از لحاظ کسب درآمد، پنجشنبه گذشته اعلام کرد از بلاک چین اتریوم برای ارائه زیرساخت پشتیبانی می‌کند.


کمپانی دوچ تلکام (DT) که در جهان دارای چندین شرکت زیرمجموعه از جمله کمپانی تی موبایل (T-Mobile) است، در ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) طی یک کنفرانس خبری اعلام کرد که در حال توسعه فعالیت‌های خود در حوزه فناوری بلاک چین و دومین بلاک چین بزرگ دنیا است و شرکت زیرمجموعه آن یعنی “T-Systems MMS” زیرساخت‌های لازم برای شبکه اتریوم را در قالب نودهای اعتبارسنج فراهم می‌کند.


در این کنفرانس خبری آمد که شبکه اتریوم از رمزارز اتر (Ether / ETH) در پرداخت تراکنش‌ها استفاده می‌کند و پس از ارتقای مرج اتریوم (Ethereum Merge)، این شبکه از الگوریتم اجماع اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) استفاده کرده که علاوه‌بر فراهم‌کردن زمینه برای اجرای سطوح بالاتر مقیاس‌بندی در آینده، مصرف انرژی بلاک چین را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است.

کمپانی T-Systems MMS از بلاک چین‌های پایدار استفاده کرده و از این رو، با اجرای نودهای اعتبارسنج از انتقال شبکه اتریوم به مکانیزم اثبات سهام پشتیبانی می‌کند.


به‌علاوه، این کمپانی زیرمجموعه دوچ تلکام با پلتفرم اِستیک‌وایز (StakeWise) نیز مشارکت ایجاد کرده است. استیک‌وایز ارائه‌دهنده استخرهای سرمایه برای سپرده‌گذاری (استیکینگ / Staking) است و به کاربران اجازه داده بدون نیاز به اجرای نودهای اعتبارسنج از توکن‌های اتر خود استفاده کنند. در نتیجه، موانع موجود برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کمتر شده‌اند.


دِرک رودر، مدیر مرکز راه‌کارهای بلاک چینی در کمپانی T-Systems MMS، در این باره گفت مشارکت آن‌ها با استیک‌وایز موجب شده اتریوم سرمایه‌گذاران خرد جمع‌آوری و به یک نود اعتبارسنج تبدیل شوند.

نودهای اعتبارسنج توسط این کمپانی ارائه‌شده و به‌عنوان زیرساخت به فعالیت می‌پردازند. اتریوم‌های سپرده‌گذاری‌شده در این طرح در اختیار مالکان خود بوده و می‌توانند از آن‌ها در دیگر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) استفاده کنند.


وی افزود پس از همکاری با شبکه‌های فلو (Flow)، پولکادات (Pokadot) و سلو (Celo)، اکنون قدمی محکم‌تر در دنیای بلاک چین برداشته‌اند و اقدامی پیشگامانه در شبکه اتریوم انجام داده‌اند. کمپانی دوچ تلکام به‌عنوان اجراکننده نود در شبکه اتریوم، ورود به سپرده‌گذاری نقدینگی و مشارکت نزدیک با یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO)، حرکتی نوین در این زمینه آغاز کرده است.


کریل کوتاکُف، کمک بنیان‌گذار استیک‌وایز، نیز اظهار کرد انتظار می‌رود با انتقال شبکه اتریوم به مکانیزم اثبات سهام، سطح تقاضا و ورود سرمایه کلان در آن به‌شدت افزایش پیدا کند. وی از مشارکت با کمپانی T-Systems MMS ابراز خرسندی و اظهار کرد که این همکاری سطح اعتماد و اعتبار آن‌ها را افزایش داده و به‌طور کل اکوسیستم اتریوم را امن‌تر ساخته است.

سپرده‌گذاری یا استیکینگ چیست؟

استیکینگ (Staking) به عملیاتی گفته می‌شود که طبق آن، سرمایه‌گذاران رمزارزهای خود را جهت پشتیبانی از عملیات بلاک چین در یک حساب قفل کرده و در ازای آن سود دریافت می‌کنند.

منبع: Cryptoglobe

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا