آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاری

معرفی ۵ سایت پیش بینی ارز دیجیتال مناسب خرید و فروش

آشنایی با سایت پیش بینی ارز دیجیتال و شناخت انواع آن برای معامله گران رمز ارز و فعالان این بازار موضوعی ضروری است. خرید و فروش ارز دیجیتال نیاز به تحلیل صحیح دارد. در بستر یک بررسی دقیق می‌توان با پیش بینی آینده اقدام به معامله ای کرد که نتیجه مورد انتظار را داشته باشد.

این مسئله منجر به پیدایش شمار زیادی کانال و سایت پیش بینی ارز دیجیتال و تحلیل‌های مختلف از سوی کارشناسان پیرامون قیمت ارزهای دیجیتال شد. اگر در گوگل عبارت «پیش بینی قیمت ارز دیجیتال» را جست‌وجو کنید، با میلیون‌ها نتیجه روبرو خواهید شد.


با گذشت بیش از ۱۰ سال از تولد صنعت رمزارزها و علی‌رغم انتقادهای فراوان، بیت کوین (BTC) و دیگر رمزارزها چالش‌های زیادی را با موفقیت پشت سر گذاشتند و از این حیث، در دنیا چهره‌ای شناخته‌شده پیدا کرده‌اند.

طی این سال‌ها بسیاری از کارشناسان حوزه امور مالی پیرامون پیش بینی قیمت رمزارزها، هر ماه اظهار می‌کردند حباب قیمت بیت کوین در آینده نزدیک از بین خواهد رفت؛ اما هر مرتبه دچار اشتباه شدند و بیت کوین با حفظ جایگاه برتر میان دیگر دارایی‌ها، برای سرمایه‌گذاران خود سودهای قابل توجهی را به ارمغان آورده است. با این حال، دنیای ارزهای دیجیتال دائماً در حال تغییر است و حتی برخی طرفداران این حوزه در مورد سوددهی بیت کوین دچار شک و تردید شده‌اند.


حالا سوال این‌جا است که چطور بدانیم اطلاعات یک تحلیل‌گر یا سایت پیش بینی ارز دیجیتال معتبر است؟ پاسخ این سوال همیشه منفی است و تشخیص این امر غیرممکن است. اطلاعات اشتباه در یک وب‌سایت یا گروه پیش بینی ارز دیجیتال به وفور وجود دارد و پیدا کردن یک منبع معتبر کار سختی است.

با ما در این مطلب از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس همراه باشید تا با چند سایت خارجی پیش بینی ارز دیجیتال آشنا شوید.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال روشی برای ارائه یک تشخیص دقیق از روند آتی قیمت با استفاده از ابزار مختلف و اطلاعات موجود است. سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها از طریق پیش بینی لحظه ای ارز دیجیتال برای مدیریت بودجه خود و هزینه‌های آینده تصمیم‌گیری می‌کنند. این فرآیند عموماً با تخمین و پیش بینی سطح تقاضا برای رمزارز مورد نظر انجام می‌شود.


امروزه پدیده جدید در بازارهای مالی و صنایع، رمزارزها هستند که به توسعه‌یافته‌ترین بازار حال حاضر در دنیا تبدیل شده‌اند. ارزهای دیجیتال به‌دلیل غنی‌بودن در اطلاعات و زیرساخت پیچیده‌شان، یک حوزه تحقیقاتی بسیار جذاب محسوب می‌شوند. به همین دلیل، منابع بسیار زیادی برای شناخت بهتر این حوزه به‌وجود آمده‌اند و افراد علاقه‌مند به این صنعت، به‌راحتی می‌توانند با استفاده از ابزارها و پلتفرم‌های مختلف دانش تخصصی خود را بالابرده و در زمینه پیش بینی قیمت رمزارزها و تمایلات بازار اطلاعات کسب کنند.


لازم به ذکر است ذهنیت و تمایلات سرمایه‌گذاران در بازار نقشی بسیار حیاتی در تخمین و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال دارد. بنابراین، بهتر است پیش از نحوه پیش بینی قیمت رمزارز و معرفی چند سایت پیش بینی ارز دیجیتال، به عوامل موثر بر قیمت رمزارزها نگاهی مختصر داشت.

عوامل تاثیر گذار بر پیش بینی ارز دیجیتال

عوامل موثر بر قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

چنانچه در مورد مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین خوانده باشید، می‌دانید که اولین فاکتور موثر بر قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال، قانون عرضه و تقاضا است. نحوه قیمت گذاری بیت کوین در یک صرافی ارز دیجیتال نیز بر اساس حجم معاملات و سفارش‌های خرید و فروش BTC انجام می‌شود. در این راستا، قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال متناسب با سطح کم‌یابی (عرضه کل توکن‌ها در بازار) آن‌ها نیز متغیر است.


از بین دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت بیت کوین که متعاقباً آلت کوین‌های بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، می‌توان به چرخه‌های هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving)، سختی استخراج بیت کوین (Bitcoin Mining)، اخبار فاندامنتال (Fundamental)، تمایلات و احساسات سرمایه‌گذاران و فعالیت نهنگ های بیت کوین اشاره کرد. موارد ذکرشده چند نمونه از فاکتورهایی است که یک سایت پیش بینی ارز دیجیتال، طبق آن‌ها برای ارائه دیدگاه‌های خود عمل می‌کند.


اما از جایی که بیت کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتال به‌وجود آمده در دنیا، دارای بیشترین میزان تسط (دامیننس / Dominance) بر این صنعت و همچنین برترین رمزارز بازار است، تغییرات قیمت آن بر دیگر آلت کوین‌های بازار تاثیری مشابه می‌گذارد. سطح این تغییرات ممکن است در برخی ارزهای دیجیتال بسیار بیشتر از بیت کوین باشند.


از این رو، بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به‌دنبال بهترین پلتفرم‌ یا نرم افزار پیش بینی ارز دیجیتال هستند تا با مطالعه تحلیل‌ها و پیش بینی‌ها و برخورداری از مطالب آموزشی، بتوانند چشم‌اندازی برای آینده سرمایه خود به‌دست آورند.

نحوه پیش بینی قیمت ارز دیجیتال

نحوه پیش بینی قیمت ارز دیجیتال

انجام تجزیه و تحلیل یکی از اصول بنیادی پیش بینی قیمت ارز دیجیتال به‌شمار می‌آید، اما یک سرمایه‌گذار چگونه می‌تواند قیمت یک رمزارز را پیش بینی کند؟

تصور این‌که قیمت ارزهای دیجیتال یک روند خطی را طی می‌کنند، صرفاً یک ساده‌سازی بیش از حد از عوامل تاثیر گذار بر قیمت رمزارزها است. ارزهای دیجیتال اغلب نوسانات شدیدی را تجربه می‌کنند و سوال این است که یک سایت پیش بینی ارز دیجیتال از چه نوع تحلیل برای تخمین قیمت استفاده می‌کند و شرایط ریز و کلان اقتصادی چگونه قیمت ارزهای دیجیتال را دست‌خوش تغییرات می‌کنند.


در دنیای بازارها و امور مالی سه روش اصلی برای تحلیل و پیش بینی قیمت وجود دارند. اولین و قدیمی‌ترین روش تحلیل در بازارهای مالی به قرن ۱۸ میلادی باز می‌گردد؛ در آن زمان ژاپنی‌ها اولین نمودار کندل استیک (Candlestick Chart) را برای تحلیل و پیش بینی قیمت طراحی کردند.


تحلیل تکنیکال (Technical Analysis): تحلیل تکنیکال شامل مطالعه و بررسی روندهای آماری یا اندیکاتور هایی نظیر تاریخچه روند قیمت، الگوها و نمودارهای مختلف می‌شود. از این نوع تحلیل عموماً برای پیش بینی قیمت ارز دیجیتال در بازه‌های کوتاه‌مدت استفاده می‌شود.


تحلیل فاندامنتال (Fundamental Analysis): تحلیل فاندامنتال به ارزیابی تمامی جوانب و فاکتورهای تاثیرگذار بر بازار مانند عوامل داخلی و خارجی یک کشور و همچنین شرایط سیاسی و اقتصادی آن اشاره دارد. این نوع تحلیل در تشخیص قیمت ارز دیجیتال در بلندمدت به سرمایه‌گذار کمک می‌کند و طیف وسیعی از اطلاعات را در بر می‌گیرد.


تحلیل کمی (Quantitative Analysis): تحلیل کمی به بررسی عملکرد بازار در دوره‌های گذشته می‌پردازد و با ترکیبی از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال همراه است. به بیان دیگر، تحلیل کمی شامل بررسی آمار و ارقام و حقایق موجود و اعلام نتیجه بر اساس آن‌ها می‌شود.


از بین دیگر روش های پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال می‌توان به استفاده از الگوریتم‌ها و تحلیل رگرسیون (Regression Analysis) اشاره کرد. به‌طور کل، تحلیل‌گر یا یک سایت پیش بینی ارز دیجیتال معمولاً ترکیبی از تکنیک‌های بالا را برای ارائه محتوای خود مورد استفاده قرار می‌دهد.

بهترین سایت پیش بینی ارز دیجیتال

بهترین سایت پیش بینی ارز دیجیتال

منابع معتبر و استفاده از آنها، ابزارهایی هستند که باعث موفقیت ما خواهند شد. سایت های ارز دیجیتال خارجی در اینترنت هستند که به صورت روزانه با استفاده از نرم افزارهای بروز و هوش مصنوعی پیش بینی خود از بازار را ارائه می‌کنند. در ادامه با برخی از بهترین سایت‌های پیش بینی ارز دیجیتال آشنا می‌شویم.

سایت کریپتو پریدیکشن یکی از سایت های پیش بینی قیمت رمز ارز است که هزاران پروژه ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهد. این سایت پیش بینی ارز دیجیتال، دیدگاه‌های خود را به‌صورت روزانه، ماهانه و سالانه به کاربران ارائه می‌کند. این پلتفرم در سال ۲۰۲۱ آغاز به کار کرده و در حال حاضر یکی از معتبرترین سایت های پیش بینی ارز دیجیتال به حساب می‌آید.


شما در صفحه اصلی این وب‌سایت اطلاعات ضروری یک پروژه مانند ارزش بازار (Market Cap)، تغییرات ۲۴ ساعته و حجم معاملات را مشاهده می‌کنید. همچنین، در این صفحه پیش بینی قیمت رمزارز در بازه ۷ روزه و یک ساله موجود است و برای پیش بینی‌های بیشتر باید روی نام ارز کلیک کنید. طبق گفته کریپتو پرِدیکشِنز، این پلتفرم پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال را بر اساس تاریخچه عملکرد قیمتی آن‌ها در صرافی‌های رمزارز انجام می‌دهد و هرچه قدمت یک پروژه بیشتر باشد، پیش بینی انجام‌شده دقیق‌تر است.


سایت کوین کدکس نمونه‌ای دیگر از یک سایت پیش بینی ارز دیجیتال است که توجهات زیادی را در دنیای رمزارزها به خود جلب کرده است. این وب‌سایت علاوه‌بر پیش بینی لحظه ای ارز دیجیتال، برای هر رمزارزی اطلاعاتی از قبیل قیمت، نمودار، ارزش بازار و حجم معاملات را نشان می‌دهد. کوین کودکس یک ماشین‌حساب رمزارز در وب‌سایت خود تعبیه کرده است و برای بیش از ۱۰,۰۰۰ ارز دیجیتال، پیش بینی قیمت در بازه‌های بین ۵ روز تا ۱ سال ارائه می‌کند.


نرم افزار پیش بینی ارز دیجیتال سایت کوین کدکس دارای رابط کاربری ساده‌ای است و پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال را بر اساس تمایلات بازار همراه با شاخص‌های مهم در این حوزه انجام می‌دهد.


سایت تریدینگ بییست یک سایت پیش بینی ارز دیجیتال بسیار کامل است. این پلتفرم با به‌کارگیری الگوریتم در اطلاعات موجود همراه با فرمول‌های ریاضی مانند توابع رگرسیون، آینده قیمت یک ارز دیجیتال را پیش بینی می‌کند. این سایت با ارائه جدیدترین پیش بینی ارز دیجیتال، برای یک پروژه تا سه سال آینده پیش بینی قیمت ارائه می‌دهد.


در این پلتفرم قیمت لحظه ای ارز دیجیتال نیز نمایش داده می‌شود و منابع جامع آموزشی و خبری را در اختیار کاربران قرار داده می‌شوند.


سایت کوین مارکت کپ که شاید شناخته‌شده‌ترین پلتفرم در دنیای ارزهای دیجیتال باشد، توسط برندون و برایان چیو در سال ۲۰۱۳ آغاز به کار کرد. این وب‌سایت علاوه‌بر ارائه قیمت لحظه ای ارز دیجیتال و تغییرات در تمام پروژه‌های موجود در بازار، اخبار، رویدادهای مربوط به عرضه اولیه ارز دیجیتال را نیز پوشش می‌دهد.


این پلتفرم دارای بخشی ویژه تخمین قیمت ارز دیجیتال تحت عنوان “Estimate” است که پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال را توسط کاربران نمایش می‌دهد. کاربران تا روز ۲۱ هر ماه اجازه ثبت پیش بینی‌های خود را دارند و پس از آن، کوین‌مارکت‌کپ از تمام پیش بینی‌ها میانگین می‌گیرد و یک پیش بینی کلی به کاربران ارائه می‌دهد.


سایت کوین پدیا در کنار اطلاعات متنوعی که به کاربران می‌دهد، یک بخش را به پیش بینی قیمت ارز دیجیتال اختصاص داده است. این سایت منبع مناسبی برای یادگیری و آموزش در این حوزه است.


کوین پدیا یک نشریه خبری است که پیش بینی قیمت رمزارزها را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این پیش بینی‌ها توسط کارشناسان همین پلتفرم انجام می‌شوند. نقطه قوت این سایت پیش بینی ارز دیجیتال، استفاده از تحلیل فاندامنتال و تکنیکال به‌صورت همزمان و ارائه یک پیش بینی قیمت بر اساس این تحلیل‌ها است. البته تعداد رمزارزهایی که برای آن‌ها پیش بینی قیمت انجام می‌شود نسبت به پلتفرم‌های قبلی کمتر است.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال چه کاربردی دارد؟

غیرقابل پیش بینی بودن آینده بر همگان آشکار است، اما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار می‌توانیم با استفاده از اطلاعات موجود در مورد آینده قیمت یک رمزارز، به یک دیدگاه مشخص در مورد آن برسیم. پیش بینی قیمت ارز دیجیتال هیچ‌گاه دقیق و مطمئن نبوده است و بهتر است تنها برای به‌دست آوردن یک دیدگاه کلی پیرامون عملکرد آینده یک ارز دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد.


نمونه‌های سایت پیش بینی ارز دیجیتال که در بالا معرفی شد، جهت آگاهی از آخرین تغییرات در یک پروژه رمزارز و دیدگاه بازار نسبت به آینده آن‌ها، منابع مناسبی به‌شمار می‌آیند. به خاطر داشته باشید که برای انجام هرگونه سرمایه‌گذاری، همیشه بهتر است اطلاعات و تحقیقات خود را در مورد آن تکمیل کنید و می‌توانید با استفاده از این وب‌سایت‌ها، برنامه خود را آغاز کنید.

چنانچه شما برای پیش بینی قیمت ارز دیجیتال از یک وب‌سایت، نرم‌افزار یا کانال خاصی استفاده می‌کنید و یا اگر پیشنهاد، انتقاد و یا پرسشی داشتید می‌توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

بیشترین سوالات تریدرها درباره سایت های پیش بینی ارز دیجیتال

چگونه قیمت یک ارز دیجیتال را پیش بینی کنیم؟

معامله‌گران می‌توانند از طریق تحلیل فاندامنتال و تکنیکال و همچنین استفاده از یک سایت پیش بینی ارز دیجیتال، اطلاعات مورد نظر را به‌دست آورده و استراتژی خود را پیاده کنند.

اشتباهات رایج در پیش بینی قیمت ارز دیجیتال چگونه هستند؟

یک سرمایه‌گذار باید بداند که هیچ شاخص دقیقی برای پیش بینی قیمت در تحلیل‌ها وجود ندارد و تنها با ارزیابی تمام جوانب یک پروژه می‌توان در مورد آن یک دیدگاه دقیق‌تر به‌دست آورد.

بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال کدام است؟

برای تحلیل ارز دیجیتال سایت هایی معتبری وجود دارند که از جمله آنها می توان به سایت کریپتو پریدیکشن و کوین کدکس اشاره کرد.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. خیلی برام جالب بود نمیدونستم همچین سایت هایی هم وجود داره ، رفتم توی سایت کریپتو پردیکشن یه دوری زدم خیلی باحال بود مرسییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا