تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل آن چین دوج کوین (DOGE COIN )در پی تحولات اخیر در بازار ۲۰۲۳

 

پیشرفت‌های اخیر در معامله خرید توییتر توسط ایلان ماسک رمزارز مورد علاقه این فرد یعنی دوج کوین (Dogecoin / DOGE) را به سطوح جدید قیمتی هدایت کرد و اکنون، آمارها نشان می‌دهند که این ارز دیجیتال در بازه‌های روزانه، هفتگی و ماهانه، رشدهای دورقمی به‌ثبت رسانده است.


در واقع پس از بازدید ایلان ماسک از دفتر مرکزی توییتر و تغییر نوشته بیو خود به «توییتِ رئیس» (Chief Twit)، قیمت ارز دیجیتال دوج کوین فراتر از انتظارات رشد داشت و تحلیل آن چین (درون‌شبکه‌ای / On-Chain) این رمزارز نشان از تحولات قابل توجهی دارد.


ارزش بازار یا همان مارکت کپ (Market Capitalization) دوج کوین طی دو روز اخیر با رشدی نزدیک به ۳۰ درصد از ۷.۹۵ به ۱۰.۳۰ میلیارد دلار رسید و به بیان دقیق، ۲.۳۵ میلیارد دلار سرمایه به بازار این رمزارز وارد شد.

مطالعه بیشتر: دوج چین چیست؟ ارز دیجیتال دوج چین در صرافی او ام پی فینکس.

نمودار هفتگی مارکت کپ دوج کوین
نمودار هفتگی مارکت کپ دوج کوین – CoinMarketCap

این ارز دیجیتال در بازه هفتگی و روزانه به‌ترتیب با ۳۲ و ۱۸.۱۳ درصد رشد همراه بوده است و هم‌اکنون در محدوده ۰.۷۷ دلار در بازارها معامله می‌شود و توانسته رتبه دوم از لحاظ بیشترین رشد را بین دیگر رمزارزها به خود اختصاص دهد.

نمودار هفتگی قیمت دوج کوین
نمودار هفتگی قیمت دوج کوین – Finbold

در رابطه با تحلیل آن چین دوج کوین باید گفت که بر اساس آمار پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment) در روز گذشته، قیمت دوج کوین برای نخستین بار پس از ۱۰ هفته از سطح ۰.۷۲ دلار عبور کرده است و میزان تراکنش‌های نهنگ‌های دوج و همچنین حجم معاملات آن، به سقف‌های ماه آگوست (مرداد-شهریور) رسید.

تعداد تراکنش‌ها و حجم معاملات دوج کوین
سطح تراکنش‌ها و حجم معاملات دوج کوین – Santiment

به بیان دقیق، حجم معاملات دوج کوین ۱.۱۸ میلیارد دلار برآورد شده است و ۴۶۲ تراکنش این رمزارز ارزشی بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار داشته‌اند. سنتیمنت خاطرنشان کرد زمانی که میم کوین‌ها (Memecoin) رشدهای قابل توجهی دارند، بازار دچار دودستگی می‌شود.


قیمت رمزارز دوج کوین در ابتدا به‌دلیل انتشار خبر تکمیل معامله خرید توییتر توسط ایلان ماسک در جمعه هفته جاری، بیش از ۱۰ درصد رشد داشت. وی در ادامه با بازدید خاص خود از دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو و تغییر بیو صفحه رسمی خود، مهر تایید بر تکمیل این قرارداد زد.


در این بین، تحلیل آن چین دوج کوین نشان می‌دهد تعداد آدرس‌های جدید این رمزارز طی ۳ ماه گذشته افزایشی ۱۰۰,۰۰۰ عددی داشته و فعالیت نهنگ‌های دوج در ماه میلادی جاری و با توجه به اخبار پیرامون ماسک و توییتر، رشد قابل توجهی داشته است.

تحلیل آن چین چیست؟

شاخص‌های آن‌چین شامل اطلاعات مختلف پیرامون تراکنش‌های یک شبکه بلاک چین می‌شوند و با بررسی فعالیت‌ها در یک شبکه، دیدگاهی در مورد عملکرد آینده دارایی مورد نظر ارائه می‌دهند.

منبع: Finbold

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا