اخبار او ام پی فینکسمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال دوج چین در او ام پی فینکس لیست شد

اگر شما در شبکه اجتماعی توییتر فعال بوده باشید، احتمالاً به یک پروژه نوظهور تحت عنوان ارز دیجیتال دوج چین (Dogechain / DC) برخورد کرده‌اید. نام این پروژه تفاوتی با عنوان مرورگر بلاک چین دوج کوین (dogechain.info) ندارد، اما جزئی از آن نیست.

دوج کوین (Dogecoin / DOGE) یکی از برترین میم کوین‌های (Meme Coin) حال حاضر بازار است که توسط دو مهندس نرم‌افزار صرفاً به‌عنوان یک جوک و مطلب طنز ساخته شد. اما باید گفت بر خلاف باور اشتباهی که وجود دارد، پروژه دوج چین توسط تیم دوج کوین راه‌اندازی نشده است.


دوج چین، یک راه‌کار لایه ۲ (Layer-2) غیر رسمی برای شبکه دوج کوین است؛ یک بلاک چین غیرمتمرکز، سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) که تحت شبکه پالیگان (Polygon / MATIC) فعالیت دارد و برای کاربران دوج کوین قابلیت دسترسی به اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (Decentralized Finance / DeFi) را ایجاد کرده است. توکن بومی این شبکه ارز دیجیتال دوج چین با نماد DC است.

مطالعه بیشتر: دوج چین چیست؟ تحلیل آن چین دوج کوین.


پروژه ارز دیجیتال دوج چین ارتباطی با دوج کوین ندارد، اما هدف این بلاک چینِ جامعه محور تقویت سطح فعالیت هولدرهای دوج کوین است. هولدرهای دوج کوین می‌توانند از طریق پل ایجادشده بین شبکه‌ها، به بازی‌های بلاک چینی، NFT ها و طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) دسترسی داشته باشند. از دوج کوین اغلب برای خرید و پرداخت‌ها استفاده می‌شود و عامل اصلی در استفاده از پل بین شبکه‌ها همین مسئله است.


از جایی که کاربردهای دوج کوین محدود است، خالقان ارز دیجیتال دوج چین تصمیم به تکامل رمزارز دوج کوین گرفتند تا بتوان از آن استفاده‌های بیشتری کرد.


دوج کوین در حوزه پرداخت‌ها یک پروژه کامل محسوب می‌شود، اما کاربرد دیگری جز این ندارد و به‌دلیل عدم پشتیبانی آن از قراردادهای هوشمند، استفاده از آن در حوزه‌های دیفای، NFT ها، گیم‌فای (GameFi) و . . . امکان‌پذیر نیست.


با این که دوج چین بلاک چین لایه دو رسمی برای دوج کوین نیست، می‌تواند برای این شبکه و هولدرهای دوج کوین دسترسی به اکوسیستم حوزه‌های بالا را ایجاد کند. اضافه‌شدن این قابلیت‌ها به دوج کوین ممکن است در رشد قیمت این رمزارز نیز تاثیرگذار باشد.


به بیان دیگر، می‌توان گفت هدف پروژه دوج چین افزایش سطح مقیاس‌پذیری، امنیت، پایداری و کاربردهای شبکه دوج کوین است.


ارز دیجیتال دوج چین در صرافی‌های معتبر دنیا نظیر کوکوین (KuCoin) و MEXC لیست شده است و هم‌اکنون، کاربران او ام پی فینکس نیز می‌توانند با خرید دوج چین در این پلتفرم از مزایای سرمایه‌گذاری در یک پروژه نوظهور بهره‌مند شوند.

بلاک چین لایه ۲ چیست؟

لایه ۲ (Layer-2) به یک فریم‌ورک، شبکه یا پروتکل فرعی گفته می‌شود که با هدف بهبود سرعت تراکنش‌ها و سطح مقیاس‌پذیری شبکه، بر روی بلاک چین اصلی (لایه-۱) پیاده‌سازی می‌شود.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا