اخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

نیروی کار در فضای بلاک چین نزدیک به ۸۰ درصد افزایش یافته است

با توجه به افزایش روزافزون علایق و توجهات به فضای بلاک چین (Blockchain) و رمزارزها، تعداد افرادی که در این صنعت نوظهور استخدام شده‌اند، افزایش پیدا کرده است.


طبق گزارشی از پلتفرم لینکداین (LinkedIn) و صرافی رمزارز اوکی‌اِکس (OKX) در ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد)، تعداد افراد شاغل در فضای بلاک چین نسبت به سال گذشته و تا ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد-تیر)، ۷۶ درصد افزایش پیدا کرده است.


بر اساس این گزارش، ایالات متحده، هند و چین سه کشور برتر از لحاظ داشتن بیشترین نیروی کار در صنعت بلاک چین شناخته شدند. از میان آن‌ها، هند سرعت بیشتری نسبت به دیگر کشورها در پرورش استعدادها در این حوزه داشته و نرخ رشد آن ۱۲۲ درصد برآورد شده است. در جایگاه بعدی کشور کانادا با نرخ رشدی به میزان ۱۰۶ درصد قرار دارد و رتبه سوم با ۹۲ درصد، متعلق به کشور سنگاپور است.

نرخ رشد استعداد در بلاک چین
نرخ رشد استعداد در زمینه بلاک چین در کشورهای مختلف

افزایش آگهی های استخدام در فضای بلاک چین

از لحاظ تعداد آگهی‌های شغلی مرتبط با فضای بلاک چین، اسپانیا با نرخ رشد ۶۰۹ درصدی، رتبه اول را بین ۱۰ کشور با بیشترین تقاضا برای استعدادها در این فناوری دارد. در رتبه‌های بعدی کشورهای کانادا و بزریل قرار دارند که نرخ رشد تقاضای آن‌ها نیز به‌ترتیب ۵۶۰ و ۵۱۸ درصد محاسبه شده است.

سطح تقاضا برای نیروی کار در فضای بلاک چین
تقاضا برای نیروی کار در صنعت بلاک چین

یافته‌ها نشان می‌دهند بیشترین نیروی کار در فضای بلاک چین متعلق به بخش امور مالی در این صنعت و به میزان ۱۹ درصد است. نیروی کار مهندسی در این حوزه نیز ۱۶ درصد از کل این آمار را تشکیل داده است. ۶ درصد از این نیروی کار هم متعلق به بخش‌هایی نظیر توسعه تجاری، فناوری اطلاعات و فروش است که مجموع بخش‌های عنوان‌شده، ۵ حوزه برتر در رابطه با تخصیص نیروی کار نشان می‌دهند.


اما در نتیجه‌گیری این گزارش مشخص شد که در مقایسه با دیگر بخش‌ها، شکاف عظیمی در رابطه با نیاز برای نیروی فنی در این صنعت وجود دارد.

به بیان دقیق، در حال حاضر فاصله زیادی بین نیاز برای نیروی فنی با دیگر بخش‌ها در فضای بلاک چین در سطح جهانی وجود دارد. از لحاظ انتشار آگهی‌های شغلی، تا ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد-تیر) نیروی کار مهندسی بیشترین سطح تقاضا را در این صنعت به خود اختصاص داده و پس از آن، تقاضا برای نیروی کار به‌ترتیب در زمینه‌های IT، مدیریت محصول، بازاریابی و منابع انسانی است.

این در حالی است که بخش امور مالی با بیشترین نیروی کار، در رتبه ششم از لحاظ تقاضا برای استخدام قرار دارد.

بلاک چین چیست؟

در تعریف فنی بلاک چین باید گفت این تکنولوژی، یک پایگاه داده و دفتر ثبت تراکنش‌ به‌صورت دیجیتال است که یک نسخه از آن بین تمام کامپیوترهای درون شبکه توزیع شده است.

منبع: Finbold

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا