اخبار اتریومتحلیل تکنیکال ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

رمزارز اتریوم تا پایان سپتامبر بالاتر از ۲,۰۰۰ دلار می رسد

بازار ارزهای دیجیتال در بحبوحه تلاش‌ها برای حفظ ارزش خود بالاتر از سطح ۱ تریلیون دلاری، نوسانات زیادی را تجربه می‌کند. در عین حال رمزارز اتریوم، دومین رمزارز برتر از لحاظ ارزش بازار، نیز با نزدیک شدن به ارتقای مرج (Merge) و تبدیل الگوریتم اجماع آن از اثبات کار (Proof-of-Work / PoW) به اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) شاهد نوسانات قابل توجهی است.


اما سرمایه‌گذاران هم بیکار ننشسته و در مورد تغییرات قیمتی این رمزارز در آینده نزدیک پیش‌بینی‌هایی را انجام داده‌اند. به بیان دقیق، کاربران وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) پیش‌بینی‌هایی صعودی در مورد قیمت این دارایی حوزه دیفای (DeFi) انجام داده‌اند و معتقدند قیمت رمزارز اتریوم تا تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ (۸ مهر) بالاتر از ۲,۰۰۰ دلار خواهد رسید.


کاربران با استفاده از ویژگی پیش‌بینی قیمت (Price Estimate) در کوین‌مارکت‌کپ، نشان دادند که از نظر آن‌ها قیمت اتریوم تا پایان ماه سپتامبر به ۲,۱۰۲ دلار خواهد رسید که نسبت به قیمت فعلی آن ۲۹.۱۶ درصد بیشتر است.

پیش بینی قیمت ارز اتریوم
پیش بینی قیمت اتریوم توسط کاربران در کوین‌مارکت‌کپ

این رقم میانگین پیش‌بینی‌های قیمت رمزارز اتریوم از میان ۲,۱۵۴ نظر را نشان می‌دهد که کاربران تا به این لحظه انجام داده‌اند.

تحلیل قیمت رمزارز اتریوم

بر اساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ و به گزارش فین‌بولد (Finbold)، در حال حاضر قیمت رمزارز اتریوم در محدوده ۱,۶۲۵ دلار قرار دارد و نسبت به ۲۴ ساعت اخیر و هفته گذشته، به‌ترتیب ۴.۵ درصد افزایش و ۱۳.۸ درصد کاهش به‌ثبت رسانده است. ارزش بازار این رمزارز نیز ۱۹۸ میلیارد دلار برآورد شده است.

نمودار قیمت ارز اتریوم
قیمت اتریوم طی هفت روز اخیر – CoinMarketCap

در این بین، تحلیل‌گر شناخته‌شده بازار رمزارزها با نام مستعار “Rekt Capital” از تحلیل تکنیکال اتریوم به این نتیجه رسید که این رمزارز مشابه با سال ۲۰۲۱، به‌زودی یک کفِ بالاتر (Lower High / LH) در نمودار خود تشکیل خواهد داد.

وی اظهار کرد این مسئله غیرممکن نیست، چرا که اتریوم اخیراً در در آزمایش مجدد محدوده نارنجی‌ موفق به پیدا کردن حمایت نشده است و ممکن است برای اصلاح حرکت خود وارد محدوده نارنجی شود و آن را به‌عنوان مقاومت تایید کند.

نمودار هفتگی ارز اتریوم
نمودار هفتگی اتریوم ارائه‌شده توسط Rekt Capital

دیدگاه تحلیل گران

آنتونی ترِنچِف، کمک‌بنیان‌گذار نکسو (Nexo) پلتفرم وام‌دهی رمزارزها، در ماه میلادی جاری پیرامون احتمال صعود قیمت رمزارز اتریوم صحبت‌هایی را انجام داد. با این حال، این مسئله در درجه اول به موفقیت ارتقای مرج بستگی داشته و با توجه به دیدگاه‌های مثبت در مورد آن، موفقیت ارتقای مرج در ابتدای راه‌اندازی عامل اصلی افزایش قیمت این دارایی خواهد بود.


مایک نووُگرَتز، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، نیز فاش کرد به‌دلیل ارتقای قریب‌الوقوع مرج، در حال حاضر بیشترین دارایی مورد معامله وی اتریوم است. وی پیش‌تر گفته بود که ارتقای مرج یکی از عوامل اصلی در تبدیل اتریوم به یک دارایی سازمانی و در سطح جهانی است.


علاوه‌بر این موارد و با توجه به نوسانات فعلی در بازار، تا تاریخ ۲۲ آگوست (۳۱ مرداد) اتریوم به‌عنوان برترین پروژه دارای بالاترین سطح فعالیت و توسعه در آن، نسبت به سی روز اخیر شناخته شده است.

البته در میان خوش‌بینی‌ها پیرامون اتریوم و ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) به‌عنوان تاریخ مشخص‌شده برای ارتقای شبکه، افرادی هستند که در مورد آن شک و شبهه‌هایی نیز دارند.


مِلتِم دِمیرورز، تحلیل‌گر ارشد کمپانی کوین‌شِرز (CoinShares)، اظهار کرد شرایط اقتصاد کلان ممکن است در میزان ورود سرمایه به اتریوم تاثیرگذار باشد و از نظر وی، این رمزارز در وضعیت «شایعه را بخر، خبر را بفروش» قرار دارد.


طبق گفته‌های وی، سرمایه‌گذارن در رابطه با شرایط و قیمت رمزارز اتریوم پس از ارتقای مرج اطمینان کافی را ندارند و سطح ریسک‌پذیری معاملات خود را کاهش می‌دهند؛ از این رو سرمایه وارد شده به اتریوم به‌جای سرمایه‌گذاری مستقیم در ارز، بیشتر از طریق معاملات آپشن یا اختیار (Options) صورت گرفته است و با توجه به اختلاف نظر تحلیل‌گران و کارشناسان، رسیدن قیمت اتریوم به بالای سطح ۲,۰۰۰ دلار هنوز در حاله‌ای از ابهام قرار دارد.

الگوریتم اجماع چیست؟

الگوریتم اجماع یک مکانیزم است که جهت برقراری توافق روی یک مقدار از داده‌ در سیستم‌ها استفاده می‌‌شود و به‌طور کل، وظیفه برقراری امنیت در یک شبکه بلاک چین را بر عهده دارد.

ارتقای مرج اتریوم چیست؟

مرج (Merge) طرحی برای انتقال الگوریتم اجماع شبکه اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام است که با هدف افزایش سطح مقیاس‌پذیری و کاهش مصرف انرژی در این شبکه صورت می‌گیرد.

منبع: Finbold

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا