تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

تحلیل اتریوم و بررسی روند قیمت؛ امروز ۲۷ اسفند

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت اتریوم روز جمعه موفق به ثبت ۶.۹۸ درصد رشد شد و این مسیر را در پی افزایش ۱.۲۱ درصدی قیمت در روز پنچشنبه ادامه داد و در پایان روز به سطح ۱,۷۹۴ دلار رسید. نکته مهم این‌جا است که قیمت اتریوم برای نخستین بار از آگوست ۲۰۲۲ (شهریور ماه) تاکنون، توانست مجدد به سطح ۱,۸۰۰ دلار برسد.

پادکست تحلیل اتریوم


در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم امروز را ملاحظه کنید:

تحلیل اتریوم در نمودار 1 روزه
نمودار ۱ روزه قیمت اتریوم – TradingView


اتریوم به‌جز جلسه توسعه‌دهندگان هسته بلاک چین (ACDE) و اعلام تاریخ اجرای ارتقای شاپلا (Shapella Upgrade) در ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین)، خبر جدیدی را برای کاربران خود نداشته است و به نظر می‌رسد جامعه این رمزارز نیز از به تعویق‌افتادن ارتقای شاپلا ناامید نشده‌اند.

لازم به ذکر است پس از اجرای این ارتقا، سرمایه‌گذارانی که تحت شبکه بیکن (Beacon Chain) در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) اقدام به استیک (Stake) یا سپرده‌گذاری ETH کرده‌اند، قادر به برداشت سرمایه خود خواهند بود. به‌طور کل، شرایط فعلی حاکم بر بازار، زمینه رشد و صعود قیمت اتریوم در راستای ارتقای ماه آوریل را فراهم کرده است.


آخرین آمار از حجم ورود سرمایه به سپرده‌گذاری اتریوم همراه با تلاش‌های فدرال رزرو به منظور کنترل بحران‌های بانکی، احتمال تشکیل یک روند صعودی را برای قیمت این ارز دیجیتال ایجاد کرده است.

تحلیل اتریوم حجم استیکنیگ
حجم سرمایه واردشده به استیکینگ اتریوم – CryptoQuant


بر اساس گزارش پلتفرم تحلیل‌گر کریپتوکوانت (CryptoQuant)، حجم سپرده‌گذاری‌ها در واکنش به افزایش قیمت اتریوم و بازگشت به مرز ۱,۸۰۰ دلار شاهد رشد قابل توجهی بود. این آمار از ۱۸,۲۰۸ واحد ETH در روز پنجشنبه به ۲۲,۱۷۶ واحد ETH در جمعه افزایش یافت که عموماً، سپرده‌گذاری اتریوم بالاتر از ۲۰,۰۰۰ واحد یک عامل صعودی برای این رمزارز به‌شمار می‌آید. با این حال، سرمایه‌گذاران باید توجه خود را متمرکز به حجم سپرده‌گذاری‌ها و آمار مرتبط با آن کنند، چرا که ریزش این آمار نشان از تغییر تمایلات (Sentiment) پیرامون اتریوم دارد.


قیمت اتریوم و دیگر رمزارزهای بازار در روز جمعه همگی شاهد یک حرکت صعودی بودند که بخش بزرگی از آن مرتبط با محافظت و حمایت فدرال رزرو و دیگر بانک‌ها از بانک‌های ورشکسته نظیر سیلیکون ولی (Silicon Valley) است و منجر به افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال شدند.

تحلیل اتریوم همبستگی با نزدک
مقایسه عملکرد قیمت اتریوم با شاخص مرکب نزدک – TradingView


در این بین، قیمت BTC بیش از ۹ درصد رشد داشت و خرید بیت کوین نیز در محدوده ۲۷۴۰۰ دلار انجام شد. مارکت کپ کل بازار رمزارزها با ۷.۳۲ درصد به ۱,۱۳۴ میلیارد دلار رسید. اما شاخص مرکب نزدک (Nasdaq Composite Index) در بازار سهام شاهد ۰.۷۴ درصد کاهش بود و به همین شکل، شاخص‌های داو جونز (Dow Jones) و اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) نیز به‌ترتیب ۱.۱۹ درصد و ۱.۱۰ درصد پایین آمدند.


به این ترتیب، اخبار پیرامون ارتقای شاپلا مسیر قیمت اتریوم را مشخص خواهد کرد؛ به‌علاوه، سرمایه‌گذاران باید توجه ویژه‌ای به اخبار دنیای رمزارزها در راستای فعالیت نهادهای قانون‌گذار و صحبت‌های مقامات آمریکایی داشته باشند. در ادامه، خبرهای جدید در مورد صرافی‌های بایننس و FTX و همچنین دادگاه ریپل (XRP) با سازمان SEC نیز بسیار حائز اهمیت خواهند بود.

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل اتریوم در وب‌سایت تحلیلی-خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، قیمت اتریوم هنگام نشر این تحلیل با ۱.۴۱ درصد رشد به سطح ۱,۸۱۹ دلار رسیده است. اتریوم صبح امروز پیش از رسیدن به سقف ۱,۸۳۶ دلاری تا کف ۱,۷۷۱ دلار شاهد کاهش قیمت بود.

تحلیل اتریوم در نمودار 1 ساعته
نمودار ۱ ساعته قیمت اتریوم – TradingView


اکنون اتریوم برای هدف قراردادن نخستین مقاومت مهم (R1) در سطح ۱,۸۴۳ دلار، ابتدا باید از نقطه پیوت (Pivot) در ۱,۷۵۵ دلار دور شود. عبور از سقف روزانه ۱,۸۳۶ دلاری، برای اتریوم یک سیگنال صعودی خواهد بود. با این حال، اخبار مثبت پیرامون ارتقای شاپلا و کل بازار رمزارزها برای حمایت از یک شکست صعودی ضروری هستند.


در صورتی که اتریوم موفق به تشکیل این شکست صعودی و تداوم آن باشد، خریداران برای هدایت قیمت اتریوم ابتدا تا مقاومت جدی دوم (R2) در ۱,۸۹۳ دلار و سپس مقاومت ۱,۹۰۰ دلاری تلاش خواهند کرد. سومین سطح مقاومت مهم (R3) اتریوم در سطح ۲,۰۳۱ دلار وجود دارد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

کاهش قیمت اتریوم با رسیدن به نقطه پیوت، مسیر نزولی تا اولین حمایت مهم (S1) در ۱,۷۰۵ دلار را هموار می‌سازد. اتریوم برای جلوگیری از فروش دسته‌جمعی سرمایه‌گذاران باید سطح ۱,۷۰۰ دلار و حمایت مهم دوم (S2) در ۱,۶۱۷ دلار را حفظ کند. سومین سطح حمایتی جدی (S3) اتریوم نیز در ۱,۴۹۷ دلار قرار دارد.

تحلیل اتریوم در نمودار 4 ساعته
نمودار ۴ ساعته قیمت اتریوم – TradingView


بررسی میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) و نمودار ۴ ساعته قیمت اتریوم سیگنال‌هایی صعودی را برای این رمزارز نشان می‌دهند. قیمت ارز ETH هم‌اکنون بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) یعنی ۱,۶۴۸ دلار قرار دارد. این اندیکاتور از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) دورتر شده و به همین ترتیب، این میانگین متحرک نیز از همتای ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) خود فاصله گرفته است که همگی عواملی صعودی برای قیمت محسوب می‌شوند.


چنانچه قیمت اتریوم سطوح حمایت مهم اول (S1) در ۱,۷۰۵ دلار و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۱,۶۴۸ دلار را حفظ کند، احتمال تشکیل یک شکست صعودی از مقاومت مهم اول (R1) در ۱,۸۴۳ دلار به‌وجود می‌آید که هدف آن، حمایت مهم دوم (R2) در ۱,۸۹۳ دلار و سپس سطح ۱,۹۰۰ دلار خواهد بود. اما عبور از حمایت ۱,۷۰۵ دلاری به‌سمت پایین، پتانسیل کاهش قیمت اتریوم تا میانگین متحرک‌های نمایی ۵۰ و ۱۰۰ روزه (۱,۶۴۸ دلار و ۱,۶۱۸ دلار) و سپس حمایت دوم در ۱,۶۱۷ دلار را بیشتر می‌کند. کاهش قیمت اتریوم و عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یک سیگنال نزولی برای این رمزارز تلقی می‌شود.


با توجه به سناریو‌های فوق، به نظر شما قیمت اتریوم روند خود را به چه صورت ادامه خواهد داد؟


شما می‌توانید با مطالعه مطالب بخش تحلیل تکنیکال صرافی او‌ام‌پی فینکس از آخرین تغییرات بازار ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

سلب_مسئولیت

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا