تحلیل آنچینتحلیل تکنیکال ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال اتریوم با بررسی سه عامل مهم

قیمت رمزارز بومی شبکه اتریوم، اِتر (Ether / ETH)، پس از رسیدن به کف ۸۸۵ دلاری در ماه ژوئن (خرداد-تیر) تا به امروز دو برابر شده است. اکنون با توجه به چند عامل فاندامنتال و تکنیکال، اتریوم پتانسیل زیادی برای رسیدن به سطح ۲,۵۰۰ دلاری طی ماه آگوست (مرداد-شهریور) دارد.

تحلیل تکنیکال اتریوم ؛ صدور توکن های جدید

بخش بزرگی از تحرکات قیمتی اخیر اتر به‌دلیل نزدیک شدن به اجرای ارتقای مرج است که طبق آن، پروتکل شبکه اصلی و بلاک چین اتریوم در ماه سپتامبر (شهریور-مهر)، طی یک فرآیند به‌روزرسانی از اثبات کار (Proof-of-Work / PoW) به اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) تغییر پیدا می‌کند.


همزمان با انتقال به الگوریتم اثبات سهام، نقش ماینرها در شبکه از بین رفته و جای خود را به اعتبارسنج‌ها می‌دهند. اما ترس از این موضوع باعث شده افرادی نظیر چندلِر گوو، ماینر چینی ارزهای دیجیتال، در برابر ارتقای مرج اتریوم مقاومت نشان داده و برای زنده نگه‌داشتن نسخه اثبات کار اتریوم تلاش کنند.


در نتیجه این رویدادها، بلاک چین اتریوم به احتمال فراوان به دو قسمت تبدیل می‌شود. پیش از این، گوو نسخه اثبات کار بلاک چین اتریوم خود را تحت عنوان “ETHPoW” برندسازی کرده است و نام توکن بومی آن را “ETHW” گذاشته است. برخی صرافی‌های ارز دیجیتال این توکن را در لیست دارایی‌های خود افزوده‌اند و در صورت لزوم، حتی صرافی بایننس (Binance) نیز اقدام به لیست کردن آن خواهد کرد.


یکی از نکات مهم در رابطه با تقسیم شبکه اتریوم این است که کاربران فعلی آن به اندازه دارایی‌های خود توکن‌های بلاک چین جدید را دریافت خواهند کرد. در نتیجه، سطح تقاضا برای اتریوم در بازار افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند قیمت آن را تا رسیدن به اجرای اصلی مرج، به سطح ۲,۵۰۰ دلاری برساند.

تحلیل تکنیکال اتریوم ؛ احتمال چرخش صعودی روند

تحلیل تکنیکال اتریوم نشان می‌دهد که طی روند بازیابی قیمت، اتر با قدرت زیادی وارد محدوده‌ ۱,۶۲۵ تا ۱,۹۷۵ دلار شده که این محدوده قبلاً از حمایت به مقاومت تبدیل شده است.


اکنون اتریوم با بازپس‌گیری این محدوده و تبدیل آن به یک سطح حمایتی، ۲,۰۰۰ دلار را برای هدف بعدی خود انتخاب خواهد کرد و نزدیک‌ترین هدف پس از آن، میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای (۵۰-Week EMA) خود در سطح ۲,۳۴۰ دلار است (خط قرمز در نمودار زیر).

نمودار هفتگی اتریوم
نمودار هفتگی اتریوم و محدوده مقاومتی

هدف بعدی اتریوم برای شکست و ورود به محدوده بعدی، می‌تواند سطح مقاومتی آن در خط روند نزولی چندماهه خود نزدیک به ۲,۵۰۰ دلار باشد (خط مشکی در نمودار).

تحلیل تکنیکال اتریوم ؛ افزایش سرمایه گذاری سازمان ها

یکی دیگر از عوامل تشکیل‌دهنده هدف ۲,۵۰۰ دلاری برای اتریوم، افزایش اخیر سرمایه گذاری سازمان‌ها در محصولات مبتنی بر این دارایی است.


به بیان دقیق، میزان سرمایه‌گذاری سازمان‌ها در محصولات مبتنی بر اتریوم با پایان هفته در تاریخ ۵ آگوست (۱۴ مرداد) به ۱۶.۳ میلیون دلار رسید. اما این سرمایه‌گذاری‌ها در محصولات بیت کوین خروجی به میزان ۸.۵ میلیون دلار را شاهد بوده‌اند که نشان‌دهنده یک حرکت پرقدرت از اتریوم در برابر رمزارز برتر بازار است.

ورود و خروج سرمایه های سازمانی
میزان ورود و خروج سرمایه های سازمانی از دارایی‌ها در بازه‌های زمانی مختلف

همان‌طور که گفته شد، هیجانات پیرامون ارتقای مرج اصلی‌ترین عامل صعود قیمت اتریوم است. گرچه این احتمال نیز وجود دارد که پس از تکمیل ارتقای مرج در ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور)، معامله‌گران جهت کسب سود اقدام به فروش این دارایی کنند و در نتیجه آن، قیمت اتریوم یک اصلاح عمیق داشته باشد.

میانگین متحرک چیست؟

میانگین متحرک (Moving Average) یک شاخص در تحلیل تکنیکال است که با اصلاح نوسانات تصادفی قیمت، یک خط روند هموار از عملکرد قیمت یک دارایی نمایش می‌دهد.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا