تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل اتریوم، مشاهده نمودار و آخرین تحلیل های تکنیکال ETH

تحلیل اتریوم یکی از مهمترین مواردی است که اکثر معامله‌گران همواره به آن نیاز پیدا می‌کنند. اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز پیشروی بازار، به دلیل بهره بردن از پروژه‌ای اثبات‌شده، کاربردهای متنوع و قیمتی در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌است. سرمایه‌گذاران برای پیش‌بینی درست قیمت اتریوم و موقعیت‌های خرید و فروش باید تحلیل‌های گوناگونی از جمله تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و تحلیل احساسات بازار را با دقت بررسی کرده و سپس تصمیم معاملاتی خود را اتخاذ کنند. در همین راستا، علاقه‌مندان به مشاهده تحلیل اتریوم می‌توانند در این صفحه تحلیل از صرافی او ام پی فینکس به‌صورت روزانه، تحلیل تکنیکال، آنچین و فاندامنتال اتریوم را به همراه واکاوی داده‌های کلان اقتصادی تاثیرگذار بر قیمت این رمزارز دنبال کنند.

نمودار تحلیل تکنیکال اتریوم

فهرست مطالب تحلیل اتریوم

تحلیل اتریوم امروز ۳ اسفند

دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان یعنی اتریوم (ETH) در مرکز توجه معامله‌گران و تحلیلگران قرار گرفته‌است زیرا توجهات عمدتا از ETF بیت کوین به ETF اسپات اتریوم که احتمالا در ماه می ۲۰۲۴ ارائه خواهد شد، جلب شده‌است. در نتیجه، سرعت رشد قیمت ETH نیز در چند وقت اخیر از بیت کوین پیشی گرفته‌، به گونه‌ای که از ابتدای سال ۲۰۲۴، اتریوم ۳۰ درصد رشد داشته در حالی که بیت‌کوین افزایشی ۲۲ درصدی را تجربه کرده‌است.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت coingape، راه‌اندازی ETF اتریوم به صورت جدی از طرف درخواست‌کنندگان این صندوق‌ها پیگیری می‌شود و از طرفی صرافی کوین‌بیس هم امروز از برنامه گری‌اسکیل برای راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم حمایت کرد. همه این موارد اتفاقات مثبتی است که به رشد قیمت این رمزارز کمک می‌کند.  

قیمت این رمزارز امروز هم رشد داشت و از مرز ۳,۰۰۰ دلار گذشت، اما به‌دلیل فروش گسترده در بازار، با مقداری کاهش مواجه شد و در حال حاضر در محدوده ۲۹۰۰ دلار معامله می‌شود.

نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم روزانه

خوش‌بینی‌ها نسبت به چشم‌انداز اتریوم

در حال حاضر اکثر تحلیلگران روی ادامه روند صعودی اتریوم اتفاق نظر دارند و به نظر می‌رسد که طبق نظر کارشناسان، حداقل تا زمان تایید ‌ETFها این روند ادامه داشته باشد.

در همین زمینه دیوید لاوال (David LaValle)، رییس بخش ETF گری‌اسکیل اینوستمنتس نسبت به چشم‌انداز تایید ETFهای اسپات اتریوم به صورت محتاطانه ابراز خوش‌بینی کرد و تخمین زد که به احتمال ۵۰ درصد تایید این صندوق‌ها تا ماه می انجام شود.

از طرف دیگر، استفان هینیش (Stefan von Haenisch) رئیس بخش بازرگانی OSL، یک شرکت پیشرو در زمینه فناوری و دارایی دیجیتال در آسیا نیز معتقد است که اتریوم در ماه‌های آینده، به‌ویژه تا زمان نزدیک شدن به تایید احتمالی ETF در ماه‌های آوریل تا می، برتری خودش را نسبت به بیت‌کوین حفظ خواهد کرد.

بررسی روند قیمت اتریوم طبق تحلیل تکنیکال

طبق تحلیل تکنیکال ارائه شده توسط وب‌سایت newsbtc، قیمت اتریوم قبل از ظهور خرس‌ها یا همان فروشندگان، برای مدتی به بالای سطح مقاومت ۳۰۰۰ دلار رسید. در حال حاضر این رمزارز در حال تصحیح سود است، اما ممکن است این روند کاهشی در سطح حمایت ۲۸۶۵ دلار به پایان برسد.

با توجه به چارت اتریوم مشاهده می‌شود که تلاش اتریوم برای ماندن در بالای سطح ۳۰۰۰ دلار بی‌نتیجه بود. این رمزارز در حال حاضر بالای ۲۹۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود.

همچنین، طبق نموداری که در زیر ارائه شده، یک خط روند نزولی متصل به سطح مقاومت ۲۹۵۰ دلار در نمودار ساعتی ETH/USD شکل گرفته‌است.

این جفت ارز می‌تواند مجددا روند افزایشی جدیدی را آغاز کند مگر اینکه فروشندگان دوباره فعال شده و  قیمت را به زیر ۲۸۶۵ دلار کاهش دهند.

چارت تحلیل تکنیکال اتریوم در تایم فریم یک ساعته
چارت تحلیل تکنیکال اتریوم در تایم فریم یک ساعته

آیا قیمت اتریوم افزایش می‌یابد؟

همانطور که اشاره شد، قیمت اتریوم رالی خود را تا بالای منطقه مقاومت ۳۰۰۰ دلار ادامه داد. با این حال، فروشندگان بالای مقاومت ۳۰۰۰ دلاری فعال شدند و قیمت را پایین کشیدند. با این حال، بالاترین قیمت چند هفته اخیر نزدیک به سطح ۳۰۳۲ دلار شکل گرفت و قیمت این رمزارز نیز مانند بیت کوین یک اصلاح نزولی را آغاز کرد.

در این مدت حرکتی به زیر سطوح ۳۰۰۰ و ۲۹۵۰ دلاری وجود داشت. گاوها یا خریداران اکنون بالای حمایت ۲۸۶۵ دلاری فعال هستند. کف قیمت نزدیک به ۲۸۶۵ دلار تشکیل شده و در حال حاضر قیمت در حال آغاز روند صعودی جدیدی است.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، اتریوم اکنون بالای ۲۹۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می شود. نزدیک‌ترین سطح مقاومت در روند صعودی نزدیک به سطح ۲۹۵۰ دلار است. همچنین یک خط روند نزولی مرتبط با مقاومت ۲۹۵۰ دلار در نمودار ساعتی ETH/USD شکل می گیرد. اولین مقاومت اصلی نزدیک به سطح ۲,۹۷۵ دلار است.

مقاومت اصلی بعدی نزدیک به ۳۰۰۰ دلار است که بالاتر از آن قیمت ممکن است افزایش یابد و منطقه مقاومت ۳۰۶۵ دلار را آزمایش کند. اگر حرکتی بالاتر از مقاومت ۳,۰۶۵ دلار وجود داشته‌باشد، ETH حتی می‌تواند به سمت مقاومت ۳,۱۸۵ دلار افزایش یابد. سود بیشتر ممکن است به آزمایش سطح ۳۲۲۰ دلار منجر شود.

اتریوم در سناریوی نزولی

اگر اتریوم نتواند از مقاومت ۲۹۷۵ دلاری عبور کند، احتمال دارد که اصلاحات نزولی دیگری را آغاز کند. نزدیک‌ترین سطح حمایت در سمت نزولی نزدیک به سطح ۲۹۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته است. همچنین، اولین حمایت اصلی نزدیک به سطح ۲۸۶۵ دلار قرار دارد. ناحیه حمایت کلیدی بعدی می‌تواند منطقه ۲۸۲۰ دلاری باشد. حرکت به زیر حمایت ۲۸۲۰ دلار ممکن است قیمت را به ۲۷۴۰ دلار برساند. کاهش بیشتر ممکن است قیمت را در روزهای آینده تا سطح ۲۷۲۰ دلار کاهش دهد.

تحلیل اتریوم امروز ۲۵ بهمن

اتریوم در حال حاضر در محدوده قیمتی ۲,۶۵۳ دلاری معامله می‌شود. این رمزارز در حال تثبیت سودهای بالاتر از سطح حمایت ۲,۵۷۵ دلاری است. در صورت بسته شدن قیمت بالای سطح مقاومت ۲,۷۰۰ دلاری، ETH می‌تواند یک رالی بزرگ را آغاز کند.

همانطور که اشاره شد، دومین رمزارز پیشروی بازار از نظر مارکت کپ، در حال تثبیت سودهای بالای منطقه حمایت ۲,۵۷۵ دلاری است. قیمت اتریوم اینک بالای ۲,۶۲۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود. طبق تحلیل‌های صورت گرفته، یک الگوی شکست نزدیک مقاومت ۲,۶۴۰ دلار در نمودار ساعتی ETH/USD در حال شکل‌گیری است. بنابراین، اگر این جفت معاملاتی موفق شود بالاتر از منطقه حمایتی ۲,۵۷۵ دلار باقی بماند، می‌تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند.

سیگنال‌های صعودی در روند قیمت اتریوم

طبق داده‌های موجود، قیمت اتریوم به بالاتر از سطح ۲,۶۰۰ دلار افزایش یافته و اینک نزدیک به منطقه مقاومت ۲,۷۰۰ دلار معامله می‌شود. البته، این رمزارز قبل از شروع یک اصلاح نزولی تا سطح ۲,۶۸۱ دلار رسیده‌بود.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت newsbtc، اتریوم حرکتی به زیر سطوح ۲,۶۴۰ و ۲,۶۲۰ دلاری داشت. قیمت به زیر سطح ۲۳.۶% فیبوناچی اصلاحی، یعنی خطی که از ۲۴۷۲ دلار به بالاترین قیمت ۲,۶۸۱ دلار کشیده شده، کاهش یافت. حرکتی درست مشابه بیت کوین. با این حال، گاوها در نزدیکی منطقه ۲,۶۰۰ دلاری فعال بودند.

اتریوم در سطح ۲,۶۰۰ دلاری مورد حمایت قرار گرفت و در حال تلاش برای افزایش مجدد است. این رمزارز اکنون بالای سطح ۲۶۲۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود.

نزدیک‌ترین سطح مقاومت ۲,۶۴۰ دلار است. همچنین یک الگوی شکست کوتاه مدت با مقاومت ۲,۶۴۰ دلار در نمودار ساعتی ETH/USD در حال شکل گیری است. اولین مقاومت اصلی نزدیک به سطح ۲,۶۸۰ دلار خواهد بود. مقاومت اصلی بعدی نزدیک به ۲,۷۲۰ دلار است که بالاتر از آن قیمت ممکن است افزایش یابد و سطح مقاومت ۲,۸۰۰ دلار را آزمایش کند.

چارت اتریوم در تایم فریم یک ساعته
چارت اتریوم در تایم فریم یک ساعته

اگر خریداران همچنان فعال باشند، حتی می‌توانند قیمت را به بالای مقاومت ۲,۸۰۰ دلاری برسانند. در این صورت، قیمت می‌تواند تا سطح ۳۰۰۰ دلار افزایش یابد.

آیا باید انتظار کاهش دیگری در نمودار اتریوم را داشته‌باشیم؟

اگر اتریوم نتواند از سطح مقاومت ۲,۶۴۰ دلاری عبور کند، ممکن است شاهد کاهش دیگری باشیم. نزدیک‌ترین سطح حمایت در سمت نزولی نزدیک به سطح ۲,۶۲۰ دلار است.

سطح حمایت مهم بعدی می‌تواند منطقه ۲,۶۰۰ دلاری باشد. حرکت این رمزارز به زیر سطح حمایت ۲,۶۰۰ دلاری ممکن است قیمت را به ۲,۵۷۵ دلار یا سطح ۵۰% فیبوناچی اصلاحی که از ۲,۴۷۲ دلار به سمت بالاترین قیمت یعنی ۲,۶۸۱ دلار کشیده شده، سوق دهد. سطح حمایت اصلی بعدی می‌تواند ۲,۵۵۰ دلار یا میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته باشد. اگر روند کاهشی همچنان ادامه یابد، ممکن است شاهد سقوط قسمت به سطح ۲,۴۴۰ دلار باشیم.

نگاهی به شاخص‌های تکنیکال اتریوم

 طبق بررسی‌های اندیکاتور مکدی، جفت ETH/USD در منطقه صعودی در حال افزایش است. شاخص RSI برای ETH/USD اکنون بالاتر از سطح ۵۰ است و سطح حمایت و مقاومت اصلی برای اتریوم به ترتیب در سطح  2,600 دلار و ۲,۶۴۰ دلار قرار دارد.

تحلیل اتریوم امروز ۱۳ آذر

دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان یعنی اتریوم (ETH) با صعود بیت کوین و عبور آن از مرز ۴۰۰۰۰ دلار به رالی BTC می‌پیوندد. در زمان انتشار این گزارش، اتریوم با ۲.۵۴ درصد افزایش به قیمت ۲,۲۱۲ دلار رسیده است و ارزش بازار  آن نیز ۲۶۶ میلیارد دلار است. با این حرکت، سود هفتگی ETH نیز به بیش از ۹ درصد افزایش یافته‌است.

پادکست تحلیل اتریوم ۱۳ آذر

همچنین، گزارش‌ها حاکی از آن است که افزایش قیمت اتریوم به عنوان دومین رمزارز پیشروی بازار، با عبور از ۲۲۰۰ دلار، همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت coingape، علی مارتینز تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال، معتقد است که قیمت فعلی اتریوم (ETH) که از ۲۰۰۰ دلار فراتر رفت، فرصت خرید بالقوه مطلوبی را برای معامله‌گران فراهم کرده است. مارتینز به داده‌های ارائه شده توسط وب‌سایت IntoTheBlock اشاره می‌کند که نشان می‌دهد حجم قابل توجهی از توکن ها، به ویژه ۴۳.۸ میلیون اتریوم، در محدوده ۱۹۰۰ تا ۲۱۰۰ دلار توسط ۵.۸۵ میلیون کیف پول خریداری شده‌اند.

جریان ورودی و خروجی پول به کیف پول ها
جریان ورودی و خروجی پول به کیف پول ها

این داده‌ها باعث می‌شود مارتینز پیشنهاد کند که این محدوده قیمتی خاص ممکن است در سال‌های آینده به سطح حمایت قابل توجهی برای اتریوم تبدیل شود. از این رو، مارتینز ادعا می‌کند که احتمالا هنوز هم برای خرید اتریوم توسط سرمایه گذاران دیر نیست و فرصت باقی است.

علی مارتینز، در ادامه گفت که اگر این ارز دیجیتال به یک کندل هفتگی ثابت بالای ۲۱۵۰ دلار برسد، مسیر امیدوارکننده‌ای را در پیش خواهد گرفت. در چنین سناریویی، مارتینز پتانسیل یک روند صعودی هیجان انگیز در قیمت اتریوم را پیش‌بینی کرد.

چارت تحلیل اتریوم در تایم فریم یک هفته‌ای
چارت تحلیل اتریوم در تایم فریم یک هفته‌ای

مارتینز اهداف خاصی را برای اتریوم ترسیم می‌کند و معتقد است که این ارز دیجیتال می‌تواند به سمت سطح ۲۶۰۰ دلار افزایش یابد. البته به باور وی احتمال رسیدن به سطوح بالاتر و به طور بالقوه تا ۳۵۰۰ دلار نیز وجود دارد. این تحلیل بیشتر به چشم‌انداز صعودی اتریوم در دوره آینده اشاره می‌کند.

چه اتفاقی برای قیمت ETH در دسامبر می افتد؟

در جهش اخیر، قیمت اتریوم از سطح مقاومت مهم ۲۱۳۳ دلار فراتر رفت که نشان دهنده پتانسیل ادامه حرکت صعودی و تقویت این روند رو به رشد توسط خریداران است. اگرچه معامله‌گران کاهش اندک ۰.۵ درصدی را در طول روز را تجربه می‌کنند، اما مجددا قیمت از آن سطوح بالا می‌رود و این اهمیت دارد.زیرا این سطح به عنوان پشتیبانی جدید می‌تواند توانایی خریدار برای حفظ سطوح قیمتی بالا را تایید کند.

در یک تحلیل مقایسه‌ای مداوم بین بیت کوین و اتریوم، مشاهده خواهید کرد که هر دو ارز دیجیتال از اواسط اکتبر حرکت قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. قابل توجه است که بازیابی قیمت بیت کوین بسیار شایان توجه است و عملکرد قوی‌تری را نشان می‌دهد که با الگوی ثابت کندل صعودی (higher highs and lows) مشخص شده است.

از سوی دیگر، بلاک چین اتریوم همچنان به پیشرفت‌های مهم خود ادامه می‌دهد و در آخرین گزارش پایداری، مصرف انرژی خود را به میزان خیره کننده ۹۹ درصد کاهش داده است.

تحلیل اتریوم امروز ۲۴ آبان

بازار کریپتو اخیرا نمایش جالب توجهی را از خود نشان داده‌ و شاهد رشدی قابل ملاحظه‌ای بوده‌است. چندین ارز رمزنگاری افزایش قیمت زیادی را به نمایش گذاشته‌اند. معیارهای آنچین نشان می‌دهد که اتریوم (ETH) در هفته گذشته ۱۳.۳ درصد جهش داشت زیرا بلک راک تأیید کرد که  برای راه‌اندازی یک ETF اسپات اتریوم درخواست داده است.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت finbold، قیمت اتریوم با اعلام راه اندازی ETF اسپات اتریوم توسط شرکت بلک راک، سر به فلک کشید. طبق داده‌های کوین مارکت کپ، این رمزارز طی هفت روز گذشته نیز روندی صعودی داشته و در محدوده ۱۹۹۱ دلار معامله می‌شود.

نمودار روند قیمت اتریوم در تایم فریم هفت روزه
نمودار روند قیمت اتریوم در تایم فریم هفت روزه

در ۹ نوامبر، بلک راک رسما قصد خود را برای معرفی صندوق قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) با ارسال فرم ۱۹b-4 به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اعلام کرد. نزدک رسما پرونده‌ای را به نمایندگی از این شرکت مدیریت دارایی ۹ تریلیون دلاری ارائه کرده است که ETF پیشنهادی به نام « iShares Ethereum Trust» را معرفی می‌کند. این یک حرکت استراتژیک توسط بلک راک برای گسترش پیشنهادات ETF خود فراتر از بیت کوین (BTC) است.

قبل از تشکیل پرونده رسمی، بلک راک درخواست iShares Ethereum Trust را در دلاور به ثبت رسانده بود، که نشان می‌دهد قصد دارد یک ETF اتریوم را ارائه دهد. به نظر می‌رسد اخیرا علاقه موسسات مالی دیگر نیز به راه‌اندازی ETFهایی با پشتوانه ارز دیجیتال بیشتر شده و این امر در حال گسترش است.

علاوه بر این، جیمز سیفارت، تحلیلگر حوزه ETF بلومبرگ، خاطرنشان کرده است که شرکت‌های متعددی در حال حاضر به دنبال تاییدیه SEC برای راه اندازی یک ETF اسپات اتریوم هستند. رقبای کلیدی در این مسابقه عبارتند از Invesco، Grayscale، ARK 21Shares و VanEck که همگی با هدف سرمایه‌گذاری روی افزایش تقاضا برای محصولات سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال، درخواست خود را ارائه داده‌اند.

در میان این تحولات، قیمت اتریوم (ETH) در هفته گذشته ۱۳.۳ درصد افزایش یافت و از ۱۸۳۱.۲۳ دلار به ۲۰۷۵.۴۸ دلار رسید. جهش اخیر قیمت به اتریوم (ETH) قدرت داده است تا تسلط بازار را در برابر بیت کوین (BTC) پس بگیرد. این امر باعث شده است که روند نسبت به ماه‌های اخیر که در آن بیت کوین از اتریوم بهتر عمل کرده بود، معکوس شود.

به گفته کارشناسان، این تغییر مثبت، تسلط اتریوم (ETH) بر بازار را به ۱۷ درصد رسانده است که نشان دهنده افزایش ۱.۳ درصدی نسبت به جایگاه قبلی آن است. پیش‌بینی قیمت اتریوم نشان می‌دهد که اتریوم (ETH) تا پایان نوامبر به ۲۱۳۹.۷۵ دلار افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، پیش‌بینی قیمت ETH نشان می‌دهد که اتریوم (ETH) تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۲۳۴۸.۲۲ دلار افزایش خواهد یافت.

تحلیل اتریوم امروز ۱۰ آبان

قیمت اتریوم همچنان در تلاش است تا از مقاومت ۱,۸۵۰ دلاری در برابر دلار آمریکا عبور کند. این رمزارز اگر موفق شود تا از ۱,۸۲۰ دلار و ۱,۸۵۰ دلار عبور کند، احتمالا روند صعودی مداومی را آغاز خواهد کرد. البته شایان ذکر است که اتریوم همچنان با یک مانع مهم در نزدیکی منطقه ۱,۸۵۰ دلاری مواجه‌است.

به گزارش صرافی او ام پی فینکس، اتریوم در حال حاضر بالای ۱,۷۸۵ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود. این رمزارز با ۰.۴۵ درصد رشد به ۱,۸۰۳ دلار رسیده‌است.

یک کانال رو به رشد عمده با حمایت نزدیک به ۱,۸۰۰ دلار در نمودار ساعتی ETH/USD شکل گرفته‌است. اگر این رمزارز موفق شود از مقاومت ۱,۸۲۰ دلاری عبور کند، این جفت می‌تواند افزایش خود را ادامه دهد.

قیمت اتریوم همچنان رو به رشد است

اتریوم افزایش آهسته و پیوستهای را از منطقه ۱,۷۴۰ دلاری آغاز کرد. این رمزارز توانست منطقه مقاومت ۱,۸۰۰ دلاری را پس بگیرد و از یک اصلاح نزولی بزرگ مانند بیت کوین جلوگیری کند.

گاوها حتی قیمت را به بالای سطح ۵۰ درصد فیب اصلاحی که از ۱,۸۶۵ دلار به پایین ۱,۷۴۰ دلار کشیده شده، رساندند. علاوه بر این، یک کانال رو به رشد عمده با حمایت نزدیک به ۱,۸۰۰ دلار در نمودار ساعتی ETH/USD در حال شکل گیری است.

اتریوم اکنون بالای ۱,۷۸۵ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود. در روند صعودی، قیمت در نزدیکی سطح ۱,۸۲۰ دلار با مقاومت مواجه است.

اگر اتریوم از مقاومت ۱,۸۲۰ دلاری عبور کند، می‌تواند به سمت مقاومت اصلی در ۱,۸۵۰ دلار افزایش یابد. بسته شدن در بالای مقاومت ۱,۸۵۰ دلاری می تواند شروع یک رالی تازه باشد. در این مورد، قیمت می ‌تواند تا ۱,۹۵۰ دلار افزایش یابد.

نمودار روند اتریوم در تایم فریم  یک ساعته
نمودار روند اتریوم در تایم فریم یک ساعته

مقاومت کلیدی بعدی نزدیک به ۲۰۰۰ دلار است که بالاتر از آن قیمت می‌تواند با سرعت بیشتری به روند صعودی خود ادامه دهد. در مورد ذکر شده، قیمت می‌تواند تا سطح ۲,۱۲۰ دلار افزایش یابد. مقاومت مهم بعدی در سطح ۲,۲۵۰ دلار قرار دارد.

آیا روند نزولی در اتریوم رخ خواهد داد؟

اگر اتریوم نتواند از مقاومت ۱,۸۲۰ دلاری عبور کند، ممکن است با کاهش دیگری مواجه شود. حمایت اولیه در سمت نزولی نزدیک به سطح ۱,۸۰۰ دلار، میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته و خط روند است.

سطح حمایت مهم بعدی ۱,۷۷۰ دلار است. حمایت اصلی اکنون در نزدیکی سطوح ۱,۷۵۰ و ۱,۷۴۰ دلار شکل گرفته‌است. شکست نزولی به زیر سطح حمایت ۱,۷۴۰ دلاری ممکن است موج نزولی را ایجاد کند. در مورد ذکر شده، اتریوم می‌تواند تا سطح ۱,۶۵۰ دلار کاهش یابد.

تحلیل اتریوم ۷ آبان

پیش از گزارش‌های درآمد شرکت‌های بزرگ فناوری در هفته گذشته، اتریوم (ETH) رکورد ۵,۷۰۰ تراکنش بزرگ را شکست. روند داده‌های آنچین نشان می‌دهد که قیمت اتریوم پس از ثبت ۱۲,۴۰۰ تراکنش نهنگ‌ها در ماه مارس، وارد یک رالی ۴۴ درصدی شد و به بالاترین قیمت سال ۲۰۲۳ یعنی ۲,۱۰۰ دلار رسید.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت تحلیلی-خبری اف‌ایکس امپایر، شاخص‌های فنی حیاتی همچنین تایید می‌کنند که گاوهای اتریوم در حال ایجاد یک روند صعودی برای ماه نوامبر هستند.

قیمت اتریوم در هفته گذشته در حدود ۱,۷۵۰ تا ۱,۸۲۰ دلار در حال رنج زدن بود. بر اساس روندهای اخیر داده‌های آنچین، سرمایه‌گذاران بزرگ اخیرا تعداد زیادی از تراکنش‌ها را در شبکه اتریوم انجام داده‌اند. تجزیه و تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهد که این تراکنش‌ها چگونه می‌تواند روی قیمت اتریوم در نوامبر ۲۰۲۳ تاثیر بگذارد.

اتریوم و جذب تراکنش‌های بزرگ

بازارهای سهام و صندوق‌های شاخص ایالات متحده هفته گذشته روند منفی داشتند زیرا گزارش‌های درآمدی گوگل/آلفابت (GOOG)، فیس‌بوک (META) و سایر شرکت‌های فناوری کمتر از انتظارات سرمایه‌گذاران بود. داده‌های آنچین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران موسسات بزرگ به صورت چشمگیری به اتریوم (ETH) روی آوردند تا در پی ضعف بازار سهام، ریسک‌های خود را پوشش دهند.

بر اساس گزارش IntoTheBlock، اتریوم در ۲۴ اکتبر ۵۷۰۰ تراکنش بزرگ را ثبت کرد. تعداد تراکنش‌های بزرگ اتریوم از آن زمان تاکنون در چهار روز معاملاتی متوالی بالای ۳۰۰۰ باقی مانده‌است.

 تراکنش‌های بزرگ اتریوم (ETH) در مقابل قیمت
تراکنش‌های بزرگ اتریوم (ETH) در مقابل قیمت

در اصطلاح کریپتو، تراکنش‌های بزرگ به تعداد تراکنش‌های منفرد اطلاق می‌شود که ارزش آن در یک روز معاملاتی معین از ۱۰۰۰۰۰ دلار فراتر می‌رود. این افزایش شدید تراکنش‌های بزرگ یک سیگنال صعودی قوی است که ورود سرمایه‌گذاران شرکت‌های بزرگ را به بازارهای اتریوم مشخص می‌کند.

این زمان همچنین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بزرگ با کاهش ارزش سهام S&P 500 به پایین‌ترین سطح ۵ ماهه خود، شروع به روی آوردن به دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار کردند. جای تعجب نیست که ۵,۷۰۰ تراکنش بزرگ اتریوم ثبت شده در ۲۴ اکتبر، بالاترین میزان از ۱۱ مارس است.

افزایش تعداد معاملات بزرگ اغلب به دلایل مختلفی روند قیمت دارایی را صعودی خواهد کرد. اولا، نقدینگی مورد نیاز بازار را فراهم می‌کند و شرکت‌کنندگان را قادر می‌سازد تا معاملات را به طور مؤثر با قیمت‌های بالا انجام دهند.

مهم‌تر از آن، تقاضای مقادیر زیاد دارایی از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ منجر به کمبود کوتاه مدت دارایی می‌شود. با توجه به روند داده‌های زنجیره‌ای تاریخی، قیمت اتریوم پس از ثبت ۱۲,۴۰۰ تراکنش نهنگ در ماه مارس، با افزایش ۴۴ درصدی به اوج ۲,۱۰۰ دلار در سال ۲۰۲۳ رسید.

از این رو، اگر قیمت سهام ایالات‌متحده به کاهش خود ادامه دهد، قیمت اتریوم می‌تواند در ماه نوامبر به ۲۵۰۰ دلار برسد، زیرا سرمایه‌گذاران شرکتی بیشتری برای محافظت از موقعیت خود وارد بازارهای کریپتو می‌شوند.

پیش‌بینی قیمت اتریوم طبق شاخص‌های تکنیکال

از دیدگاه آنچین، افزایش معاملات بزرگ و روند نزولی قیمت سهام، قیمت اتریوم را در موقعیتی عالی قرار می‌دهد تا در ماه نوامبر از مرز ۲,۵۰۰ دلار عبور کند. در همین حال، شاخص‌های تحلیل تکنیکال حیاتی نیز این موضع را تایید می‌کند.

میانگین متحرک ساده (SMA) و میانگین متحرک نمایی (EMA) شاخص‌های اساسی هستند که برای شناسایی روندها و ایجاد سطوح حمایت و مقاومت استفاده می‌شوند.

از تاریخ ۲۸ اکتبر، اتریوم میانگین متحرک نمایی  30روزه به ۱,۶۶۵.۹۹ دلار رسیده‌است، در حالی که میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه در سطح قیمتی ۱,۶۴۶ دلار است. این واقعیت که هر دو EMA و SMA در زیر قیمت فعلی ۱,۷۷۷ دلار قرار دارند، نشان‌دهنده یک احساس صعودی قوی در کوتاه مدت است.

اگر گاوها همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد کنترل بازار را به دست بگیرند، با مقاومت اولیه در حدود سطح ۱,۸۵۰ دلار مواجه خواهند شد. با این حال، طبق چیزی که در نمودار زیر نشان داده شده‌است، اگر بتواند یک شکست قاطع صعودی داشته و وضعیت را از حالت فروش خارج کند، سطح ۲,۰۰۵ دلار مانع مهم بعدی در راه رسیدن به ۲,۵۰۰ دلار است.

روند قیمت اتریوم در تایم فریم 24 ساعته
روند قیمت اتریوم در تایم فریم ۲۴ ساعته

برعکس، اگر اتریوم موفق نشود سطح حمایت ۱,۶۵۰ دلاری را حفظ کند، خرس‌ها می‌توانند کنترل بازار را به‌دست بگیرند. اگرچه در روندهای فعلی آنچین روند نزولی بعید به نظر می‌رسد اما، یک کاهش شدید به زیر ۱,۶۵۰ دلار می‌تواند مسیر را برای کاهش بیشتر به سمت ۱,۵۲۰ دلار هموار کند.

تحلیل اتریوم ۴ آبان

قیمت اتریوم در برابر دلار آمریکا، نزدیک به سطح ۱۷۵۰ دلار مورد حمایت قرار گرفت. اتریوم مجددا در حال افزایش است و تلاش می‌کند تا از مقاومت ۱,۸۵۰ دلاری عبور کند.

پادکست تحلیل اتریوم ۴ آبان

به  گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت newsbtc، اتریوم با قیمت مناسب بالاتر از سطح حمایت ۱,۷۵۰ دلاری باقی ماند. این رمزارز در حال حاضر در محدوده ۱,۸۶۱ دلار معامله می‌شود که سطحی بالاتر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته است.

یک خط روند صعودی مهم نزدیک به سطح حمایت ۱۷۹۵ دلار در نمودار ساعتی ETH/USD شکل گرفته‌است. تخمین‌ها حاکی از آن است که اگر این رمزارز موفق شود از سطوح مقاومتی ۱۸۲۵ و ۱۸۵۰ دلاری عبور کند، جفت ارز یاد شده می‌تواند به حرکت صعودی خود ادامه دهد. موضوعی که در حال حاضر اتفاق افتاده‌است.

آیا اتریوم روند صعودی را ادامه خواهد داد؟

اتریوم یک اصلاح نزولی را زیر سطح ۱۸۰۰ دلار آغاز کرد. این رمزارز حمایت ۱۷۵۰ دلاری را در جایی که گاوها ظاهر شدند هدف قرار داد. به این ترتیب یک کف قیمتی نزدیک به ۱۷۵۶ دلار تشکیل شد و سپس قیمت اتریوم نیز مانند بیت کوین روند افزایشی جدیدی را آغاز کرد.

در نمودار اتریوم، روند صعودی به سمت سطوحی بالاتر از سطح مقاومت ۱۷۸۰ و ۱۷۸۵ دلاری ایجاد شد. این رمزارز توانست از سطح ۵۰ درصدی فیب اصلاحی اصلاح نزولی که از ۱۸۴۹ دلار به پایین ۱۷۵۶ دلار کشیده شده، صعود کند. همچنین یک خط روند صعودی مهم نزدیک به سطح حمایتی ۱۷۹۵ دلار در نمودار ساعتی ETH/USD در حال شکل گیری است.

اتریوم اکنون بالای ۱۷۸۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود. در روند صعودی، قیمت در نزدیکی سطح ۱۸۲۵ دلار با مقاومت مواجه است. نزدیک به سطح فیب اصلاحی ۷۶.۴% که از ۱۸۴۹ دلار به پایین ۱۷۵۶ دلار کشیده شده‌است.

نمودار تحلیل اتریوم در تایم فریم یک ساعته
نمودار تحلیل اتریوم در تایم فریم یک ساعته

اولین مقاومت اصلی نزدیک به منطقه ۱۸۵۰ دلاری است. بسته شدن قیمت در سطحی بالاتر از مقاومت ۱۸۵۰ دلاری می‌تواند جرقه‌ای رالی دیگری را بزند. مقاومت مهم بعدی نزدیک به ۱۸۸۰ دلار است که صعود به ارزش‌هایی بالاتر از آن، می‌تواند زمینه را برای شتاب هر چه بیشتر قیمت در مسیر صعودی فراهم کند. در مورد ذکر شده، اتر می‌تواند تا سطح ۱۹۵۰ دلار افزایش یابد. هر گونه سود بیشتر ممکن است مسیر را برای حرکت به سمت ۲۰۰۰ دلار هموار کند.

سناریوی نزولی اتریوم چگونه است؟

اگر اتریوم نتواند بالای سطح مقاومت ۱۸۲۵ دلاری باقی بماند، ممکن است کاهش دیگری را آغاز کند. حمایت اولیه در سمت نزولی نزدیک به سطح ۱۸۰۰ دلار و منطقه خط روند است.

سطح حمایت کلیدی بعدی ۱۷۵۰ دلار است. حمایت اصلی اکنون نزدیک به سطح ۱۷۴۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته در حال شکل گیری است. شکست نزولی به زیر سطح حمایت ۱۷۴۰ دلاری ممکن است باعث کاهش بیشتر قیمت شود. در مورد ذکر شده، اتریوم می‌تواند تا سطح ۱۷۰۰ دلار کاهش یابد. هر ضرر بیشتر ممکن است قیمت را به سطح ۱۶۶۰ دلار برساند.

تحلیل اتریوم ۲۷ مهر

روند نزولی قیمت اتریوم که از سه ماه پیش آغاز شده‌‌بود، در این هفته نیز با وجود افزایش‌های کاذب ادامه دارد. از زمان رالی کاذب، در بازارهای مشتقات شاهد افزایش سود باز اتریوم بوده‌ایم.

پادکست تحلیل اتریوم ۲۷ مهر

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت fxstreet، احساسات مثبت درباره اتریوم به اوج پنج ماهه رسید که در صورت تداوم، زمینه را برای افزایش ETH فراهم می‌کند.

در حالی که بیت‌کوین قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین ارز رمزنگاری شده در جهان محسوب می‌شود، اتریوم درست پشت سر آن قرار دارد. دومین دارایی بزرگ کریپتو بارها و بارها در بین سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کریپتو نسبت به بیت‌کوین ترجیح داده شده‌است.

اتریوم علاقه معامله‌گران را به خود جلب می‌کند

اتریوم از ابتدای ماه اکتبر، توجه کسانی که از بیت کوین دوری کرده‌اند را در بازار مشتقات به خود جلب کرده‌است. کل سود باز (OI) برای BTC به طور متوسط حدود ۶ میلیارد دلار بوده، در حالی که در مورد اتریوم، ۲.۸ میلیارد دلار است.

به گفته وب‌سایت سنتیمنت، در حالی که اتریوم از نظر سود باز از بیت کوین پیشی نگرفته است، اما از نظر میزان سود، BTC را تحت الشعاع قرار داد. سود باز بیت کوین با بیش از ۲۷۰ میلیون دلار کاهش به ۵.۷ میلیارد دلار رسیده‌است که به دنبال افزایش جعلی اخیر بیت کوین ناشی از انتشار اخبار نادرست مبنی بر تایید یک ETF اسپات بیت کوین بود.

اما این به خبر خوبی برای اتریوم تبدیل شد زیرا برخی از سودهای از دست رفته از بیت‌کوین به سمت ETH سرازیر شد. سود باز در مورد ETH بیش از ۹۳ میلیون دلار افزایش یافت و به ۲.۸ میلیارد دلار رسید. این وضعیت همچنین در اواخر ماه سپتامبر مشاهده شد که سود بازBTC  کاهش یافت و در مقابل سود باز اتریوم با افزایش مواجه شد. این منجر به افزایش قیمت بیت کوین شد که در طی ۲۴ ساعت بیش از ۴.۵ درصد افزایش یافت.

مقایسه سود باز بیت کوین و اتریوم
مقایسه سود باز بیت کوین و اتریوم

اگر تاریخ تکرار شود، بیت کوین می‌تواند شاهد افزایش قیمت یا نوعی رنج زدن پایدار در محدوده قیمت فعلی مورد معامله یعنی ۲۸۳۱۰ دلار باشد.

اتریوم به حمایت سرمایه گذاران نیاز دارد

در حالی که اتریوم ممکن است دارایی مورد علاقه جدید معامله گران باشد، اما همچنان باید از پشتیبانی پایدار بقیه دارندگان ETH اطمینان حاصل کند. با توجه به احساسات وزنی، خوش بینی پیرامون اتریوم از ابتدای ماه کاهش یافته و در مرز میانگین بدبینی قرار گرفته‌است.

احساسات وزنی نسبت به اتریوم
احساسات وزنی نسبت به اتریوم

این امر در آدرس‌های فعال شبکه نیز مشهود است. دارندگان اتریوم که تراکنش‌های زنجیره‌ای انجام می‌دهند به طور متوسط روزانه زیر ۳۸۰۰۰۰ بوده‌ که نسبت به میانگین ۴۰۰۰۰۰ در ماه آگوست کاهش جزئی نشان می‌دهد.

آدرس‌های فعال اتریوم
آدرس‌های فعال اتریوم

بهبود در این زمینه‌ها همچنین نشان دهنده بهبود علاقه سرمایه‌گذاران به اتریوم است که از بازیابی بالقوه دارایی پشتیبانی می‌کند و آن را به بالای ۱۶۰۰ دلار باز می‌گرداند.

تحلیل اتریوم ۲۶ مهر

اکوسیستم مالی مشتقات لیکویید استیکینگ اتریوم (LSDFi) امسال شاهد افزایش و رشد بوده است زیرا دارندگان اتریوم ترجیح دادند به جای لیکویید، رمزارزهای خود را استیک کنند.

پادکست تحلیل اتریوم ۲۶ مهر

به گزارش صرافی او ام پی فینکس، علیرغم فعال شدن برداشت اتریوم با ارتقای اتریوم شاپلا در آوریل ۲۰۲۳، گزارش CoinGecko که درباره LSDFi در ۱۶ اکتبر منتشر شد، نشان داد که این بخش از ژانویه ۵۸.۷ برابر رشد داشته‌است.

تا آگوست ۲۰۲۳، پروتکل‌های LSD حدود ۴۳.۷ درصد از کل ۲۶.۴ میلیون اتریوم‌های استیک  شده را به خود اختصاص دادند و Lido تقریبا یک سوم از کل بازار استیکینگ را در اختیار داشت.

آمار رشد بخش LSDFi نشان می‌دهد که دارندگان ETH ترجیح می‌دهند دوباره برای دریافت فرصت‌های کسب سود بهتر، دارایی خود را استیک کنند تا اینکه آنها را برداشت کنند.

TVL مولتی‌چین در میان 10 پروتکل LSDFi برتر
TVL مولتی‌چین در میان ۱۰ پروتکل LSDFi برتر

یک سوم عرضه اتریوم در دست نهنگ‌ها

جدای از اکوسیستم استیکینگ اتریوم، موضوع قابل ملاحظه دیگر این است که بر اساس آخرین داده‌های ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل آنچین سنتیمنت، اتریوم بیشتر در اختیار نهنگ‌ها است.

طبق گزارش این وب‌سایت تحلیل، سرمایه‌گذاران میلیاردر اتریوم با بیش از یک میلیون اتریوم، ۳۲.۲ درصد از عرضه موجود را برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ در اختیار دارند. علاوه بر این، تراکنش‌های اتریوم بیش از یک میلیون دلار به دومین روز بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته رسید.

با توجه به اینکه نهنگ‌ها یک سوم عرضه را کنترل می‌کنند، می‌توان گفت که اتریوم به شدت تحت کنترل ثروتمندان قرار دارد. با این حال، سنتیمنت مشخص نکرد که آیا این ارقام شامل نهادهایی مانند صرافی‌های متمرکز یا صادرکنندگان استیبل کوین که مقدار زیادی ETH دارند نیز هست یا خیر.

با این حال، آنچه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته الگوهای فروش است که نشان می‌دهد نهنگ‌ها مقدار زیادی اتریوم را در چند ماه گذشته تخلیه کرده‌اند.

بر اساس داده‌های گلسنود، «تفاوت قابل توجهی» در رفتار نهنگ‌های اصلی بیت‌کوین و اتریوم وجود دارد که نشان‌دهنده دیدگاه‌های متفاوت در میان نهنگ‌های کریپتو است.

از سال ۲۰۲۰، نهنگ‌های اتریوم یا آنهایی که در این مورد بیش از ۱۰۰۰ اتریوم دارند، به تدریج ذخایر خود را کاهش داده‌اند. این امر منجر به فروش حدود ۲۰ میلیون دلار اتریوم شده‌است.

با این حال، طبق داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط کوین مارکت کپ، نهنگ‌های بیت‌کوین که بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین دارند، در درجه اول ذخایر خود را حفظ کرده‌اند.

با این وجود، استیک اتریوم هیچوقت به این اندازه نبوده‌است. به طوری که با وجود فراهم شدن امکان برداشت اتریوم‌های استیک شده در آوریل، این رمزارز بیش از هر زمان دیگری استیک شده‌است.

در حال حاضر رکورد ۲۷.۶ میلیون اتریوم استیک شده به ارزش حدود ۴۳.۴ میلیارد دلار وجود دارد. این حدود ۲۳ درصد از کل عرضه را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، عرضه اتریوم از زمان مرج در سپتامبر سال گذشته تا ۲۶۰۶۴۰ اتریوم یا ۴۰۹ میلیون دلار کاهش یافته‌است.

روند قیمت اتریوم؛ نزولی یا صعودی؟

هیچ یک از عوامل بنیادی همچون افزایش عرضه یا کاهش تورم نتوانسته‌اند که اتریوم را از روند نزولی منصرف کنند. اتریوم ۱.۳ درصد در روز کاهش یافت و در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۱۵۶۸ دلار معامله شد. این دارایی طی دو هفته گذشته ۴.۵ درصد از دست داده است و با بقیه آلتکوین‌ها به کاهش ارزش ادامه می‌دهد.

نمودار روند قیمت اتریوم در تایم فریم یک روزه
نمودار روند قیمت اتریوم در تایم فریم یک روزه

اتریوم اکنون ۶۸ درصد از بالاترین قیمت تاریخی خودش فاصله دارد. در حالی که بیت کوین این هفته عملکرد بهتری داشته است، ۵۹ درصد از اوج خود کاهش یافته‌است.

تحلیل اتریوم ۲۵ مهر

قیمت اتریوم از منطقه ۱,۵۲۰ دلار در برابر دلار آمریکا شروع به افزایش کرد و اکنون در تلاش است تا از سطوح مقاومت ۱,۶۰۵ و ۱,۶۲۰ دلار عبور کند.

پادکست تحلیل اتریوم ۲۵ مهر

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از newsbtc، اتریوم در حال تلاش برای یک موج بازیابی بالاتر از سطح ۱,۵۷۰ دلار است. این رمزارز در حال حاضر دقیقا بالای ۱,۵۷۵ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود.

یک خط روند صعودی کلیدی با پشتیبانی نزدیک به ۱,۵۷۲ دلار در نمودار ساعتی ETH/USD در حال شکل‌گیری است. در صورت بسته شدن  قیمت بالاتر از سطح مقاومت ۱,۶۲۰ دلاری، این جفت ارز می‌تواند به روند افزایشی خود ادامه دهد.

قیمت اتریوم افزایش می‌یابد

اتریوم افزایش جدیدی را از سطح ۱,۵۲۰ دلار آغاز کرده‌است. این رمزارز مانند بیت کوین رشد پیدا کرد و از سطح مقاومت ۱,۶۰۰ دلاری بالاتر رفت. حتی به بالای ۱,۶۲۰ دلار هم رسید، اما خرس‌ها نزدیک به ۱,۶۵۰ دلار شروع به فعالیت کردند.

قبل از اینکه اتریوم روند نزولی خود را مجددا از سر بگیرد، یک نقطه اوج نزدیک به ۱,۶۶۹ دلار تشکیل شد. سپس، اتریوم سودها را کاهش داد و به زیر سطح ۱,۶۰۰ دلار رسید. پشتیبانی ۱,۵۷۵ دلاری را آزمایش کرد و در حال حاضر در نزدیکی سطح ۲۳.۶ درصد فیب اصلاحی که از ۱,۶۶۹ دلار به سمت پایین ۱,۵۷۴ دلار کشیده شده، تثبیت شده‌است.

اتریوم اکنون کمی بالاتر از ۱,۵۷۵ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می شود. همچنین یک خط روند صعودی کلیدی با پشتیبانی نزدیک به ۱,۵۷۲ دلار در نمودار ساعتی ETH/USD در حال شکل گیری است.

در روند صعودی، قیمت اتریوم در نزدیکی سطح ۱,۶۰۵ دلار با مقاومت مواجه است. اولین مقاومت اصلی نزدیک به سطح اصلاحی فیب ۵۰ درصدی که از ۱,۶۶۹ دلار به پایین ۱,۵۷۴ دلار کشیده شده‌است، در ۱,۶۲۰ دلار قرار دارد. بسته شدن بالاتر از مقاومت ۱,۶۲۰ دلاری می‌تواند نشانگر شروع یک افزایش قابل توجه باشد.

نمودار روند اتریوم در تایم فریم  یک ساعته
نمودار روند اتریوم در تایم فریم یک ساعته

در مورد ذکر شده، اتر می تواند افزایش یابد و به سمت مقاومت ۱,۶۶۵ دلاری بازگردد. هر گونه سود بیشتر ممکن است درها را برای حرکت به سمت ۱,۷۵۰ دلار باز کند.

آیا کاهش دیگری برای اتریوم در راه است؟

اگر اتریوم نتواند از مقاومت ۱,۶۰۵ دلاری عبور کند، ممکن است کاهش دیگری را آغاز کند. حمایت اولیه در سمت نزولی نزدیک به سطح ۱,۵۷۵ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته است.

پشتیبانی مهم بعدی ۱,۵۵۰ دلار است. شکست نزولی به زیر سطح حمایت ۱,۵۵۰ دلاری ممکن است باعث کاهش بیشتر قیمت شود. در مورد ذکر شده، قیمت می‌تواند تا سطح ۱,۵۲۰ دلار کاهش یابد. هر ضرر بیشتر ممکن است اتریوم را به سطح ۱,۴۴۰ دلار برساند.

تحلیل اتریوم ۲۳ مهر

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت finbold، از دست دادن مومنتوم بیشتر می شود، زیرا قیمت اتریوم در ۲ هفته گذشته ۸ درصد و در ۳۰ روز گذشته ۲ درصد کاهش یافته‌است. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید علیرغم شکست‌های اخیر، آلت‌کوین برتر بازار همچنان توانسته افزایش ۲۹.۶ درصدی را از ابتدای سال تا کنون حفظ کند.

پادکست تحلیل اتریوم ۲۳ مهر

عملکرد 7 روز گذشته ETH
عملکرد ۷ روز گذشته ETH

وضعیت اتریوم تا حدودی نامشخص و پیچیده است، اما فشار فروش اخیر ممکن است دارایی را برای صعود احتمالی در هفته‌های آینده، به ویژه با در نظر گرفتن قدرت اساسی شبکه اتریوم و جریان ورودی سرمایه‌گذاران، آماده کند.

آیا روند نزولی ادامه دارد؟

قیمت اتریوم برای چند ماه در مسیر نزولی قرار گرفته‌است و از اواسط آگوست همزمان با رکود گسترده در بازار رمزارزها، ضعف قابل توجهی در شاخص‌های خود نشان داده‌است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) برای اتریوم که با خط روند بنفش نشان داده شده، از نزدیک به ۷۰ در ابتدای ماه به ۳۵ امروز کاهش یافته‌است. اگرچه در چند ساعت گذشته افزایش جزئی وجود داشته اما همچنان ضعیف است و نشان می‌دهد که این رمزارز در حال حاضر در مرحله اشباع فروش قرار گرفته است.

عملکرد 2 ماه گذشته اتریوم.
عملکرد ۲ ماه گذشته اتریوم

وضعیت مشابهی را می‌توان در میانگین متحرک نمایی ۳۰ روزه (EMA) که به رنگ زرد مشخص شده، مشاهده کرد که همچنان در حال کاهش و رسیدن به سطوح  زیر میانگین ۲۰۰ روزه (آبی) است؛ موضوعی که بر وجود فشار فروش شایان توجهی تاکید می‌کند.

یکی از دلسردکننده‌ترین سیگنال‌ها در حال حاضر کاهش سطح حمایت این توکن در چند روز گذشته بود که با خط روند سبز نشان داده شده‌است. البته این نشان می‌دهد که اتریوم ممکن است در برابر کاهش بیشتر در روزهای آینده مقاومت کند.

با این حال، علی‌رغم احتمال کاهش‌های جزئی در آینده نزدیک، این واقعیت که اتریوم اخیرا به مرحله اشباع فروش رسیده‌است، این احتمال را ایجاد می‌کند که معامله‌گران در نهایت از این فرصت برای خرید ETH در قیمت‌های پایین استفاده کنند.

در واقع، ETH در حال حاضر نسبت به مبانی زیربنایی که دارد، کمتر از قیمت واقعی ارزش‌گذاری شده‌است، موضوعی که موقعیت کنونی را به زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال تبدیل می‌کند. بنابراین، انتظار می‌رود روند بهبود به زودی آغاز شود.  

اتریوم سهم قابل توجهی از مجموع ارزش قفل شده (TVL) را در صنعت کریپتو حفظ کرده‌است، به طوری که شبکه و لایه‌های ۲ اصلی آن مانند آپتیمیزم (OP)، پالیگان (Matic)، آربیتروم (ARB) و بیس تقریبا ۶۳ درصد از  کل TVL را تشکیل می‌دهند.

اتریوم همچنین به تکامل و گسترش خود ادامه می‌دهد، همانطور که راه‌اندازی شبکه آزمایشی Holesky  در آینده نشانه‌ای از این توسعه و پیشرفت است. توسعه‌ای که به حرکت رو به جلوی اتریوم به سمت اجرای نهایی Proto-Danksharding کمک می‌کند، که نویدبخش بهبودهای قابل توجهی در مقیاس‌پذیری است.

تحلیل اتریوم ۱۹ مهر

اتریوم در تلاش است تا بالای سطح حمایت ۱,۵۵۰ دلاری در برابر دلار آمریکا باقی بماند. اگر این رمزارز به زیر ۱,۵۵۰ دلار و سپس ۱,۵۴۰ دلار برسد، ممکن است با یک روند کاهشی ادامه‌دار مواجه شود.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از newsbtc، اتریوم سیگنال‌های نزولی را ارائه می‌دهد و در تلاش است تا از سطح ۱,۶۰۰ دلار عبور کند. قیمت این رمزارز در حال حاضر زیر ۱,۶۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود.

یک خط روند نزولی مهم با مقاومت نزدیک به ۱,۶۰۰ دلار در نمودار ساعتی ETH/USD در حال شکل گیری است. اگر گاوها از منطقه حمایتی ۱,۵۵۰ دلاری دفاع کنند، این جفت می‌تواند روند بهبود را آغاز کند.

تحلیل تکنیکال اتریوم

همانطور که در نمودار نیز مشخص است، اتریوم نتوانست موج بازیابی را بالاتر از منطقه مقاومت ۱,۶۰۰ دلاری آغاز کند. این رمزارز مانند بیت کوین در یک منطقه نزولی باقی ماند و روند کاهشی خود را تا ۱,۵۵۰ دلار ادامه داد.

به نظر می‌رسد که خرس‌ها قبلا تلاش کرده‌بودند تا قیمت را زیر منطقه حمایتی ۱,۵۵۰ دلاری بکشانند. سپس یک نوسان نزولی جدید نزدیک به ۱,۵۴۲ دلار شکل گرفت و قیمت اکنون در حال جبران ضرر است. اکنون قیمت به بالای سطح ۱۵۵۰ دلار بازگشته‌است، اما همچنان نشانه‌های نزولی شدیدی را نشان می‌دهد.

اتریوم اکنون زیر ۱,۶۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود. علاوه بر این، یک خط روند نزولی اصلی با مقاومت نزدیک به ۱,۶۰۰ دلار در نمودار ساعتی ETH/USD در حال شکل گیری است.

در سناریوی صعودی، قیمت ممکن است با مقاومت نزدیک به سطح ۱,۵۷۰ دلار روبه‌رو شود. این نزدیک به سطح ۲۳.۶ درصد فیب اصلاحی روند نزولی از ۱,۶۶۴ دلار به پایین ۱,۵۴۲ دلار است. همچنین، اولین مقاومت اصلی نزدیک به خط روند و ۱,۶۰۰ دلار یا میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته است.

نمودار روند اتریوم در تایم فریم یک ساعته
نمودار روند اتریوم در تایم فریم یک ساعته

سطح فیب ۵۰ درصدی اصلاحی نزولی از ۱,۶۶۴ دلار به سمت پایین ۱,۵۴۲ دلار نیز نزدیک خط روند است. مقاومت اصلی بعدی ۱,۶۲۰ دلار است که در صورت صعود به بالاتر از آن، قیمت می‌تواند به سمت منطقه مقاومت ۱,۶۶۵ دلار افزایش یابد. بسته شدن قیمت بالاتر از مقاومت ۱,۶۶۵ دلاری احتمالا قیمت را به سمت مقاومت اصلی در ۱,۷۵۰ دلار سوق می‌دهد. هر گونه سود بیشتر ممکن است مسیر را برای حرکت به سمت ۱,۸۸۰ دلار هموار کند.

اگر اتریوم نتواند از مقاومت ۱,۶۰۰ دلاری عبور کند، احتمالا روند نزولی ادامه خواهد یافت. اولین سطح حمایت در سمت نزولی نزدیک به سطح ۱,۵۵۰ دلار است. در صورت ادامه کاهش، سطح حمایت مهم بعدی ۱,۵۴۰ دلار خواهد بود.

شکست نزولی به زیر سطح حمایت ۱,۵۴۰ دلاری ممکن است افت شدید دیگری را آغاز کند. در مورد ذکر شده، قیمت می‌تواند دوباره به سطح ۱,۴۸۰ دلار برسد. هرگونه کاهش بیشتر ممکن است اتریوم را به سمت سطح ۱,۴۲۰ دلار سوق دهد.

تحلیل اتریوم ۱۸ مهر

قیمت اتریوم در حال کاهش است و در معرض افت زیر ۱۵۰۰ دلار قرار دارد. قیمت این رمزارز در حال کاهش از سطح ۱۶۶۰ دلار است و به کاهش در برابر دلار آمریکا واکنش نشان داد. اتریوم در صورت شکستن حمایت ۱۵۵۰ دلاری در خطر ضررهای بیشتر قرار خواهد داشت.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از newsbtc، اتریوم به کاهش خود ادامه داد و پشتیبانی ۱۵۵۰ دلاری را دوباره تجربه کرد. قیمت این رمزارز اکنون زیر ۱,۶۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود. یک خط روند نزولی کلیدی با مقاومت نزدیک به ۱,۶۱۰ دلار در نمودار ساعتی ETH/USD در حال شکل گیری است. در صورت بسته شدن قیمت در زیر منطقه حمایتی ۱,۵۵۰ دلار، احتمالا از شتاب کاهشی این جفت کاسته ‌می‎شود.

اتریوم نتوانست بالاتر از منطقه مقاومت ۱,۶۶۵ دلار باقی بماند و کاهش جدیدی را از ناحیه مقاومت ۱,۶۶۵ دلار آغاز و به زیر سطح ۱,۶۵۰ دلار سقوط کرد.

خرس‌ها قیمت را به زیر سطح ۱,۶۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته رساندند. اتر سطح حمایت ۱,۵۵۰ دلاری را دوباره آزمایش کرد. کف قیمتی نزدیک به ۱,۵۴۹ دلار تشکیل شد و ارزش اتریوم اکنون در حال تلاش برای بازیابی است.

نمودار روند اتریوم در تایم فریم یک ساعته
نمودار روند اتریوم در تایم فریم یک ساعته

اتریوم اکنون زیر ۱,۶۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود. همچنین یک خط روند نزولی کلیدی با مقاومت نزدیک به ۱,۶۱۰ دلار در نمودار ساعتی ETH/USD شکل گرفته است.

در روند صعودی، قیمت ممکن است در نزدیکی سطح ۱,۶۰۰ دلار با مقاومت روبه‌رو شود. اولین مقاومت اصلی نزدیک به خط روند و سطح ۱,۶۱۰ دلار است. این نزدیک به سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصدی است که کاهش اخیر از ۱,۶۶۴ دلار به پایین ۱,۵۴۹ دلار را به دنبال داشت.

مقاومت اصلی بعدی ۱,۶۲۰ دلار یا میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته است که در صورت رشد قیمت به بالاتر از این محدوده، اتریوم می‌تواند تا منطقه مقاومت ۱۶۶۵ دلار افزایش یابد. بسته شدن بالاتر از مقاومت ۱,۶۶۵ دلاری ممکن است قیمت را به سمت مقاومت مهم در ۱,۷۵۰ دلار سوق دهد. مقاومت کلید بعدی ممکن است ۱,۸۲۰ دلار باشد. هر گونه صعود بیشتر احتمالا مسیر را برای حرکت به سمت ۱,۸۸۰ دلار باز کند.

اگر اتریوم نتواند مقاومت ۱,۶۰۰ دلاری را پاک کند، می‌تواند به حرکت خود ادامه دهد. اولین سطح حمایت در سمت نزولی نزدیک به سطح ۱,۵۶۵ دلار است. پشتیبانی کلیدی بعدی ۱,۵۵۰ دلار خواهد بود. شکست نزولی به زیر سطح حمایت ۱,۵۵۰ دلاری ممکن است افت شدید دیگری را به دنبال داشته باشد. در مورد ذکر شده، قیمت می‌تواند دوباره به سطح ۱,۴۶۵ دلار برسد. هر ضرر بیشتر ممکن است اتر را به سطح ۱,۴۲۰ دلار برساند.

تحلیل اتریوم ۱۷ مهر

یکی از مهمترین رخدادهایی که باعث ایجاد نگرانی درباره چشم‌انداز اتریوم شده، این است که عرضه ETH در ۳۰ روز ۴۷ میلیون دلار رشد کرده‌است. این رشد عمدتا ناشی از عدم وجود فعالیت‌ و انجام تراکنش در شبکه بلاک چین بوده‌است.

پادکست تحلیل اتریوم ۱۷ مهر

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت decrypt، طرفداران اتریوم به طور گسترده ادغام سال گذشته را به عنوان یک رویداد تعیین کننده که ETH را برای همیشه به یک پول قدرتمند تثبیت می‌کند، تبلیغ کردند. انتقال تاریخی اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام در سپتامبر گذشته، عرضه این رمزارز را تا ۹۰ درصد کاهش داد. بسیاری از به اصطلاح ماکسیمالیست‌های اتریوم متقاعد شده بودند که این تغییر، موقعیت ETH را به‌عنوان یک ارز کاهش‌دهنده تورم تثبیت می‌کند.

یک سال بعد اما این موارد چندان قطعی به نظر نمی‌رسید. بر اساس داده‌های ultrasound.money، تنها در ۳۰ روز گذشته، عرضه جهانی اتریوم نزدیک به ۳۰۰۰۰ اتر یعنی معادل تقریبا ۴۷.۹ میلیون دلار افزایش یافته‌است. این افزایش شدید در میزان عرضه در گردش اتر، بیشتر به دلیل کاهش شدید جریان تراکنش در شبکه اتریوم است. معاملات NFT و فعالیت DeFi بسیار کمتر از قبل شده‌است.

از سال ۲۰۲۱، شبکه اتریوم بر اساس مکانیسم توکن‌سوزی کار می‌کند. به عبارت دیگر، هر چه ترافیک در شبکه بیشتر باشد، گس فی که برای تکمیل تراکنش‌های زنجیره‌ای لازم است، افزایش می‌یابد. هر چه گس فی بالاتر باشد، اتریوم بیشتری توسط شبکه سوزانده می‌شود یا به طور دائم از گردش خارج می‌شود.

در این اواخر، هزینه‌های تراکنش اتریوم به طور قابل توجهی کاهش یافته‌است. یعنی به طور میانگین، تراکنش شبکه در حال حاضر ۷ گیوی (gwei) یا فقط ۰.۲۴ دلار هزینه دارد. یک تراکنش متوسط در بازارNFT  اپن سی حدود ۰.۹۴ دلار هزینه دارد.

در حالی که هزینه‌های پایین تراکنش ممکن است برای کاربران متوسط اتریوم خوب باشد، اما منجر به سوزاندن اتریوم کمتر و در نتیجه افزایش عرضه جهانی این رمزارز می‌شود.

روند تورمی اخیر اتریوم باعث نگرانی در میان کاربران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال شده‌ که نگرانند روند فعلی ممکن است در بلندمدت برای سلامت شبکه مشکل ایجاد کند.

با این وجود، تیم پشتیبان اتریوم نگران توسعه پروژه نیست. میکا زولتو، توسعه‌دهنده هسته اتریوم درباره نگرش همکارانش نسبت به این موضوع گفت: «من گمان می‌کنم که هیچ یک از توسعه‌دهندگان اصلی اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند. زیرا اگر به طراحی این پلتفرم به صورت کلان و کلی نگاه کنید، خواهید دید که این موضوع بی‌اهمیت است».

دانو فرین، یکی دیگر از توسعه دهندگان هسته اتریوم، گفت که او نگران ضربه تورمی اخیر اتریوم نیست. فرین نیز معتقد است که این تورم هنوز کمتر از بالاترین حد تاریخی است. همچنین، تورم کوتاه مدت این رمزارز بسیار پایین‌تر از سایر زنجیره‌ها و کل اقتصاد است.

همانطور که می‌دانید، تورم از سال گذشته در سطح جهان به طور مداوم در حال افزایش بوده‌است. در ایالات‌متحده، قیمت‌ها در ژوئن گذشته با بیشترین رشد در بازه سالانه که از سال ۱۹۸۱ بی‌سابقه بود، افزایش یافت. در واکنش به این شرایط اقتصادی، فدرال رزرو آمریکا بارها نرخ بهره را افزایش داد، حرکتی که به طور مداوم ارزش ارزهای رمزنگاری شده را با کاهش مواجه کرده‌است.

تحلیل اتریوم ۱۶ مهر

قیمت توکن بومی اتریوم از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون حدود ۳۵ درصد افزایش یافته‌است. اما تلاش‌های این رمزارز برای شکستن سطح ۲۰۰۰ دلار، چندین بار با شکست مواجه شد.

پادکست تحلیل اتریوم ۱۶ مهر

چارت روزانه ETH/USD
چارت روزانه ETH/USD

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، کوین تلگراف به سه دلیل احتمالی که قیمت اتریوم در بازپس گیری سطح ۲۰۰۰ دلار از ماه می ۲۰۲۲ تا کنون شکست خورده‌است، نگاه دقیق‌تری دارد.

ناتوانی اتریوم در عبور از ۲۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۳ شبیه روند نزولی نزدیک به ۴۲۵ دلاری است که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ وجود داشت.

چارت هفتگی ETH/USD
چارت هفتگی ETH/USD

در هر دو مورد، به نظر می‌رسد اتریوم در مرحله بازیابی قیمت قرار دارد در حالی که به بالای خط فیب ۰.۲۳۶ نمودار اصلاحی فیبوناچی نزدیک می‌شود.

از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، خط ۰.۲۳۶ فیب نزدیک به ۴۲۵ دلار بود که تاثیر زیادی در محدود کردن تلاش‌های اتر برای بازیابی قیمت داشت. در سال ۲۰۲۳، همان خط نزدیک به ۲۰۰۰ دلار است و دوباره با تقویت منطقه فروش، زمینه را برای کاهش قیمت اتریوم فراهم می‌کند.

نقش تقویت دلار آمریکا در کاهش اتریوم

تقویت دلار آمریکا در ماه‌های اخیر تقاضا برای اتریوم را کاهش و در نتیجه توانایی این رمزارز را برای صعود به بالای ۲۰۰۰ دلار را کاهش داده‌است.

بنابراین می‌توان گفت که همبستگی منفی بین ارزهای دیجیتال برتر با دلار، دلیل اصلی کاهش قیمت اتریوم بوده‌است. همانطور که در نمودار زیر نیز مشهود است، در سال ۲۰۲۳، به طور خاص ضریب همبستگی هفتگی بین اتر و شاخص دلار آمریکا (DXY) به طور مداوم منفی بوده‌است.

نمودار ضریب همبستگی هفتگی ETH/USD و DXY
نمودار ضریب همبستگی هفتگی ETH/USD و DXY

در همین حال، اتریوم در سال ۲۰۲۳ با وجود همهمه‌های مربوط به ETF بیت کوین تا حد زیادی عملکرد ضعیفی داشته‌است. به عنوان مثال، جفت ETH/BTC میزان ۲۰ درصد از ابتدای سال تا به امروز کاهش یافته‌است.

علاوه بر این، طبق گزارش هفتگی کوین شیرز، سرمایه خالص صندوق‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با اتریوم تا کنون ۱۱۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است. در مقایسه، صندوق‌های مبتنی بر بیت کوین در مدت مشابه ۱۶۸ میلیون دلار جذب کرده‌اند.

نمودار قیمت روزانه ETH/BTC
نمودار قیمت روزانه ETH/BTC

فعالیت شبکه اتریوم کاهش می یابد

ارزش کل قفل شده (TVL) در سراسر اکوسیستم اتریوم از ۱۸.۴۱ میلیون اتریوم در ابتدای سال ۲۰۲۳ به ۱۲.۷۹ میلیون ETH در حال حاضر کاهش یافته‌است. همانطور که تحلیلگران جی‌پی مورگان نیز اخیرا هشدار دادند، این نشان دهنده کاهش در دسترس بودن وجوه است که منجر به بازدهی کمتر برای سرمایه‌گذاران می‌شود.

TVL اتریوم از سال 2019
TVL اتریوم از سال ۲۰۱۹

از طرف دیگر، کاهش TVL با کاهش هزینه‌های گس‌فی شبکه اتریوم همراه بوده‌است که در ۵ اکتبر به پایین‌ترین حد سالانه خود رسید.

بر اساس گزارش DappRadar، حجم NFT و کیف پول‌های فعال منحصر به فرد اتریوم نیز در ۳۰ روز گذشته به ترتیب ۳۰ درصد و ۱۶.۵ درصد کاهش یافته‌است.

تحلیل تکنیکال اتریوم

در همین حال، شاخص‌های تکنیکال قیمت اتریوم یک بازگشت بالقوه به سمت میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه نزدیک به ۱۶۶۵ دلار را نشان می‌دهد. با این حال، به طور کلی، ETH/USD یک الگوی ادامه‌دار روند نزولی به نام مثلث بازگشتی را ترسیم کرده‌است.

در نتیجه، شکسته شدن قیمت به زیر خط روند پایین مثلث، خطر سقوط قیمت را به اندازه حداکثر ارتفاع الگو به‌دنبال دارد. در این مورد، بسته به میزان سقوط، قیمت این رمزارز می‌تواند به ۱۴۶۵ دلار و ۱۵۶۰ دلار در اکتبر ۲۰۲۳ کاهش یابد.

نمودار قیمت روزانه ETH/USD
نمودار قیمت روزانه ETH/USD

در کوتاه مدت، یک وقفه بالاتر از متحرک نمایی ۵۰ روزه می‌تواند باعث افزایش قیمت اتریوم به سمت خط روند بالایی مثلث در نزدیکی ۱۷۳۰ دلار در اکتبر ۲۰۲۳ شود که هم سطح با متحرک نمایی ۲۰۰ روزه است.

تحلیل اتریوم ۱۵ مهر

در میان افزایش صعودی ارزهای دیجیتال، اتریوم با یک چرخش نزولی روبه‌رو است. داده‌های موجود بر لزوم احتیاط معامله‌گران تاکید دارد، زیرا کاهش علاقه نهنگ‌ها به خرید این دارایی و کاهش سرعت شبکه نگرانی‌هایی را ایجاد کرده‌است. این رمزارز طی ۷ روز گذشته با کاهش حدود ۲ درصدی مواجه بوده و در حال حاضر در قیمت ۱,۶۳۹ دلار معامله می‌شود.

پادکست تحلیل اتریوم ۱۵ مهر

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از ambcrypto، کاهش علاقه نهنگ‌ها به اتریوم و کاهش فعالیت شبکه به عنوان بادهای مخالف برای اتریوم عمل می‌کنند. در یک چرخش شگفت‌انگیز از رویدادها و در میان یک بازار به طور کلی صعودی برای ارزهای دیجیتال، اتریوم با فشارهای نزولی مواجه شد.

داده‌های به دست آمده از Greeks.Live نشان می‌دهد که تقریبا ۲۰۰,۰۰۰ آپشن اتریوم در آستانه انقضا قرار دارد و نسبت اختیار فروش به اختیار خرید یا نسبت put/call، عدد ۰.۸۷ را نشان می‌دهد. موضوعی که نشانه‌ای از احساسات نزولی در میان معامله‌گران است. علاوه بر این، حداکثر سطح درد (MPL) در ۱,۶۵۰ دلار با ارزش فرضی ۳۳۰ میلیون دلار تعیین شد.

آپشن‌های اتریوم در آستانه انقضا
آپشن‌های اتریوم در آستانه انقضا

این احساس نزولی رو به افزایش، با کاهش سود باز (Open Interest) در تمام صرافی‌ها آشکارتر شد. امری که نشان‌دهنده کاهش سود آپشن‌ها و معاملات آتی اتریوم است. نوسان‌پذیری ضمنی (implied volatility) که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن برای پیش‌بینی نوسانات آینده و عرضه و تقاضا استفاده کنند و غالبا از آن برای قرارداد اختیار معامله استفاده می‌شود نیز کاهش را نشان داد. این یعنی احتمالا بازار پیش‌بینی می‌کند که قیمت اتریوم در کوتاه مدت نسبتا ثابت باقی بماند و به طرز قابل توجهی به فقدان علاقه خریداران به سرمایه‌گذاری اشاره دارد.

نمودار  سود باز اتریوم
نمودار سود باز اتریوم

علاوه بر این، اندیکاتور انحراف دلتا ۲۵ درصد، معیاری که برای ارزیابی احساسات در بازار آپشن‌ها استفاده می‌شود نیز دچار رکود شد. این تغییر نشان‌دهنده احساسات نزولی در میان معامله‌گران آپشن است. همچنین، منعکس کننده عدم اطمینان در چشم‌انداز قیمت کوتاه مدت این رمزارز است.

اندیکاتور انحراف دلتا ۲۵ درصد
اندیکاتور انحراف دلتا ۲۵ درصد

جالب اینجاست که برخلاف این شاخص‌های نزولی، لیکویید زیادی برای موقعیت‌های لانگ یا شورت در بازار اتریوم صورت نگرفته است. موضوعی که نشان می‌دهد معامله‌گران نسبت به معاملات اتریوم محتاط‌تر شده‌اند و از سرمایه‌گذاری‌های سنگین روی این ارز دیجیتال خودداری می‌کنند.

کاهش علاقه نهنگ‌ها به سرمایه‌گذاری در اتریوم

علاوه بر داده‌های بازار آپشن‌ها، شواهدی مبنی بر کاهش علاقه نهنگ‌ها به اتریوم نیز وجود دارد. داده‌های گلسنود نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌هایی که دارای ۱۰۰۰ اتریوم یا بیشتر هستند، به پایین‌ترین حد در پنج سال گذشته کاهش یافته و در مجموع به ۶,۰۱۰ آدرس رسیده‌است.

این نشان می‌دهد که دارندگان عمده اتریوم یا در حال کاهش پوزیشن‌های خود هستند یا اتریوم را به جای دیگری منتقل می‌کنند که می‌تواند بر قیمت اتریوم تاثیر منفی بگذارد.

کاهش تعداد آدرس‌ هولدرهای مهم اتریوم به پایین‌ترین حد پنج سال گذشته
کاهش تعداد آدرس‌ هولدرهای مهم اتریوم به پایین‌ترین حد پنج سال گذشته

علاوه بر این، شبکه اتریوم نشانه‌هایی از کاهش سرعت را نشان می‌داد. رشد شبکه، که تعداد آدرس‌های جدید در تعامل با اتریوم را اندازه‌گیری می‌کند، رو به کاهش بوده‌است. علاوه بر این، سرعت انتقال اتریوم کاهش یافت که زمینه‌ساز کاهش حرکت این رمزارز بین آدرس‌ها شد. این معیارها در مجموع نشان داد که علاقه جدید به اتریوم در حال کاهش است.

در نهایت باید گفت، اتریوم دارای نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) نسبتا بالایی است. این نسبت، قیمت بازار را با قیمت محقق شده ETH مقایسه می‌کند. نسبت MVRV بالا می‌تواند نشان‌دهنده فشار فروش قریب‌الوقوع باشد که احتمالا فشار نزولی بر قیمت اتریوم وارد می‌کند.

نمودار نسبت  MVRV
نمودار نسبت MVRV

موضوع بعدی این است که به گفته جی پی مورگان، رشد استیکینگ اتریوم که توسط ارائه دهندگان استیکینگ نقدینگی مانند لیدو تقویت شده‌، نگرانی‌هایی را در مورد افزایش تمرکز و کاهش بازده استیکینگ ایجاد کرده‌است. پنج تامین کننده‌ برتر استیکینگ بیش از ۵۰ درصد از استیکینگ اتریوم را کنترل می‌کنند و در این میان لیدو نیز بخش قابل‌توجهی را به خود اختصاص می‌دهد.

در میان همه این سیگنال‌های منفی برای اتریوم، یک نکته جالب نیز وجود دارد و آن اینکه اتریوم از زمان راه اندازی در سال ۲۰۱۵ در مجموع بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد داشته‌ و رسیدن به این نقطه عطف حدود ۷.۵ سال طول کشیده‌است. در حالیکه درمورد متا رسیدن به این نقطه عطف بیشتر از ۷.۵سال و برای مایکروسافت نیز ۱۹ سال به طول انجامید.

تحلیل اتریوم ۸ مهر

شرکت وان‌اک اعلام کرد، سهمی از سود ETF خود را که با نام (Etherum Strategy ETF) به ثبت رسانده، قبل از شروع معاملات که انتظار می‌رود در ۲ اکتبر آغاز شود، اهدا می‌کند. حال باید دید که این رخداد چه تاثیری روی قیمت اتریوم خواهد داشت.

پادکست تحلیل اتریوم ۸ مهر

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت کوین گپ، شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری وان اک (VanEck) اعلام کرد که ۱۰ درصد از سود حاصل از ETF استراتژی اتریوم (EFUT) را اهدا خواهد کرد. همچنین، این شرکت اعلام کرد که این ETF در بورس شیکاگو (CBOE) فهرست می‌شود. آیا این موضوع زمینه را برای افزایش قیمت اتریوم فراهم خواهد کرد؟

تحلیل و پیش‌بینی احتمال صعود اتریوم

وان اک گفت که این سهم از سود را به نفع توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم اهدا خواهد کرد. با این کار، ۱۰ درصد از سود حاصله، به انجمن این پروتکل، که مجموعه‌ای از ۱۵۲ مشارکت‌کننده پروتکل هسته اتریوم هستند، اهدا خواهد شد. مهم‌تر از همه، شرکت متعهد شد که این حمایت را برای یک دوره ۱۰ ساله ادامه دهد. به طور کلی، این یک حرکت بزرگ برای اکوسیستم اتریوم از نظر توسعه محصول و رشد بیشتر است. این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما قصد داریم ۱۰ درصد از سود صندوق قابل معامله خود را به مدت حداقل ۱۰ سال به انجمن پروتکل اهدا کنیم. با تشکر از شما مشارکت‌کنندگان اتریوم که برای تقریبا یک دهه برای رشد، توسعه و سرپرستی مداوم این زیرساخت مشترک تلاش کردید.

زمان‌بندی آغاز معاملات ETF وان‌اک

هدف ETF استراتژی اتریوم VanEck، افزایش سرمایه از طریق سرمایه‌گذاری در قراردادهای آتی اتریوم است. این شرکت گفت که صندوق ETF از ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳ فعال شده‌است اما این صندوق هنوز برای معامله در دسترس نیست. پیش از این، Bitwise تایید کرده بود که معامله دو ETF اتریوم خود را در تاریخ ۲ اکتبر آغاز می‌شود. به طور مشابه، انتظار می‌رود که ۷ پرونده دیگر ETF آتی اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ماه اکتبر مورد تایید قرار گیرد.

از طرف دیگر، چندین شرکت که منتظر تاییدیه ETF بیت‌کوین هستند، در پی تعویق تصمیم‌گیری کمیسیون بورس اوراق بهادار در مورد پرونده‌هایی مانند مدیر دارایی بلک راک، Bitwise و Invesco باید انتظار طولانی‌تری بکشند.

قیمت اتریوم از مانع ۱,۶۴۸ دلاری عبور کرد

نمودار روند اتریوم در تایم فریم یک روزه
نمودار روند اتریوم در تایم فریم یک روزه

عملکرد یک هفته‌ای قیمت اتریوم بهتر از بیت کوین بوده و ETH طی یک هفته بیش از ۵ درصد افزایش یافته‌است تا سطح مقاومت ۱,۶۴۸ دلاری را به حمایت تبدیل کند. این حرکت پس از آن صورت گرفت که RSI یک حرکت صعودی را آغاز کرد. مومنتوم این شاخص هنوز نشان‌دهنده روندی صعودی است  و اندیکاتور AO نیز روندی افزایشی را تایید می‌کند. همه این موارد نشان می‌دهد که اتریوم می‌تواند به افزایش خود ادامه دهد.

حرکت به بالای میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۱,۶۶۶ دلار راه را برای رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه به ترتیب در سطوح ۱,۷۱۸ دلار و ۱,۷۳۴ دلار هموار می‌کند تا اینکه بزرگ‌ترین آلتکوین بر اساس ارزش بازار بتواند به بالاترین محدوده ۱,۸۶۱ دلار برسد.

تحلیل اتریوم ۶ مهر

پس از اینکه SEC تصمیم گیری در مورد دو پیشنهاد ETF اتریوم را به تعویق انداخت، قیمت ETH پشتیبانی ۱,۶۰۰ دلاری را پس از یک فروش کوتاه بازپس گرفت.

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از صرافی کوین گپ، اتریوم پس از سقوط به ۱,۵۶۴ دلار در اوایل این هفته، روند صعودی خود را حفظ کرده‌است. شکل‌گیری یک روند نزولی کوتاه مدت، حضور و اعتماد خریداران در بازار و در نتیجه قیمت اتریوم را افزایش داد.

بزرگترین ارز دیجیتال قراردادهای هوشمند، اگرچه در روز پنج‌شنبه و تا پایان سشن آسیا تغییر چندانی نداشت، اکنون با قیمت ۱,۶۰۳ دلار معامله می‌شود. در سشن آمریکا یک شکست صعودی شدید به ۱,۶۳۳ دلار رخ داد که مدت زیادی دوام نداشت. اما اخبار مربوط به تاخیر در تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد ۲ صندوق قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) باعث وقوع یک عقب نشینی جزئی شد.

قیمت اتریوم پس از فروش کوتاه مدتی که به دنبال تعویق تصمیم‌گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار درباره ۲ پیشنهاد ETF اتریوم  رخ داد، حمایت ۱۶۰۰ دلاری را پس گرفت.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، اتریوم پس از سقوط به ۱۵۶۴ دلار در اوایل این هفته، روند صعودی خود را حفظ کرده‌است. شکل‌گیری یک روند نزولی کوتاه مدت، حضور و اعتماد خریداران را در بازار افزایش داد.

تعویق تصمیم‌گیری درباره ETFهای آرک و  وان‌اک

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که تصمیم‌گیری در مورد صندوق قابل معامله اتریوم در بورس را برای شرکت‌ آرک (ARK) و ۲۱ شیرز (۲۱Shares) تا ۲۶ دسامبر به تعویق می‌اندازد. به گفته SEC، این تاخیر ضروری است زیرا اجازه می‌دهد تا تصمیمات مربوط به تغییر قانون پیشنهادی با دقت بیشتری اتخاذ شود و نگرانی‌های سرمایه‌گذاران به خوبی مرتفع شود.

در تشکیل پرونده SEC آمده است: «کمیسیون صلاح می‌داند که وقت بیشتری برای تصمیم‌گیری در مورد تغییر قانون پیشنهادی صرف کند تا زمان کافی برای بررسی تغییر قانون پیشنهادی و مسائل مطرح‌شده در آن داشته‌باشد».

فقط یک ماه از ثبت درخواست آرک و ۲۱ شیرز برای ETF در این کمیسیون می گذرد. حرکت این ۲ شرکت در میان مسائل مربوط به نوسان بسیار کم در بازار ارزهای دیجیتال با آغوش باز مورد استقبال قرار گرفت.

در میان ترس از تعطیلی دولت در ایالات‌متحده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنین تصمیم‌گیری در مورد پیشنهاد دیگری که توسط وان‌اک ارائه شده بود را تا ۲۵ دسامبر به تعویق انداخت.

روز سه‌شنبه، این آژانس تصمیم‌گیری برای تایید یا رد ETF بیت‌کوین ARK 21Shares را تا ۱۰ ژانویه سال ۲۰۲۴ به تعویق انداخت.

تاخیر در تصمیم‌گیری برای ETFهای اسپات اتریوم باعث یک اصلاح جزئی شد، اما حمایت ارائه شده توسط سطح فیبوناچی ۲۳.۶ درصد به گاوها فرصت دیگری برای تایید مجدد روند صعودی داد. اتریوم در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه که با رنگ قرمز نشان داده‌شده، قرار دارد که سیگنالی مثبت محسوب می‌شود. این رمزارز در حال حاضر با قیمت در ۱,۶۰۰ دلار معامله می‌شود.  

نمودار تحلیل اتریوم در تایم فریم یک ساعته
نمودار تحلیل اتریوم در تایم فریم یک ساعته

برای اینکه روند صعودی اتریوم ادامه یابد، خریداران باید از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه در ۱,۶۱۰ دلار که با رنگ آبی مشخص شده‌است و میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه یعنی ۱,۶۴۰ دلار که با رنگ بنفش نشان داده شده، عبور کند. شاخص قدرت نسبی (RSI) مهر تاییدی بر روند صعودی است زیرا به دنبال بازگشت از شرایط نزدیک به اشباع فروش در اوایل این هفته، به دنبال حمایت بالای خط وسط است.

معامله‌گران همچنین می‌توانند بر اساس چشم انداز مثبت شاخص مکدی اطمینان داشته باشند که رشد اتریوم تا ۱۷۰۰ دلار و بعدا به ۱۸۰۰ دلار ادامه خواهد یافت.

تحلیل اتریوم ۵ مهر

قیمت اتریوم منتظر موج صعودی و بهبود قیمت از ۱,۵۶۵ دلار است و در حال حاضر در سطح ۱,۶۱۸ دلار قرار دارد. اگر این رمزارز به بالای ۱,۶۲۰ دلار برسد می‌تواند به رشد خود ادامه دهد.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت تحلیلی خبری نیوز بی‌تی‌سی، اتریوم در حال تلاش برای بازیابی سطوح بالاتر از ۱,۵۸۰ دلار است. قیمت این رمزارز در حال حاضر  بالای ۱,۵۹۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، ارز دیجیتال اتریوم در حال حاضر در سطح ۱,۶۱۵ دلار معامله می‌شود.

در نمودار ساعتی ETH/USD، درست در بالای خط روند نزولی اصلی و مقاومت نزدیک به ۱,۵۹۰ دلار نشانه‌هایی از صعود وجود دارد. در صورت بسته شدن قیمت این رمزارز در بالای سطح ۱,۶۲۰ دلار، این جفت می‌تواند روند بازیابی خود را آغاز کند.

سیگنال‌هایی برای بازیابی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم به خوبی موفق شده‌است بالای سطح ۱,۵۶۵ دلار باقی بماند. به نظر می‌رسد این رمزارز در حال تشکیل قیمت کف بالاتر از ۱۵۶۵ دلار است و به آرامی مانند بیت کوین به سمت بالاتر حرکت می‌کند.

قیمت این رمزارز توانست به بالاتر از سطوح ۱,۵۸۰ دلار و ۱۵۹۰ دلار بازگردد. حرکتی بالاتر از سطح ۲۳.۶ درصد فیبوناچی اصلاحی که از ۱,۶۶۹ دلار به سمت پایین ۱۵۶۵ دلار کشیده شده‌است. علاوه بر این، در نمودار ساعتی ETH/USD یک شکست صعودی در بالای خط روند نزولی اصلی و مقاومت نزدیک به ۱۵۹۰ دلار وجود داشت.

اتریوم در حال حاضر بالای ۱,۵۹۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود. در روند صعودی، قیمت ممکن است در نزدیکی سطح ۱,۶۰۰ دلار با مقاومت روبه رو شود. مقاومت اصلی بعدی ۱,۶۲۰ دلار است. این نزدیک به سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی اصلاحی است که خط آن از ۱,۶۶۹ دلار به پایین ۱,۵۶۵ دلار کشیده شده‌است. فشار بالای ۱,۶۲۰ دلار ممکن است زمینه را برای رشد هرچه بیشتر اتریوم و حتی تداوم رشد فراهم کند.

نمودار یکساعته اتریوم
نمودار یکساعته اتریوم

مقاومت اصلی بعدی نزدیک به ۱,۶۵۰ و ۱,۶۶۰ دلار است. اگر گاوها موفق شوند از مانع ۱۶۶۰ دلاری عبور کنند، قیمت می‌تواند افزایش شایان توجهی را به سمت مقاومت ۱,۷۲۰ دلاری آغاز کند. هر گونه سود بیشتر ممکن است مسیر را برای حرکت به سمت ۱,۸۰۰ دلار هموار کند.

آیا کاهش دیگری در برای اتریوم در راه است؟

اگر اتریوم نتواند از مقاومت ۱۶۲۰ دلاری عبور کند، ممکن است با روند کاهشی دیگری مواجه شود. شایان ذکر است که حمایت اولیه در سمت نزولی نزدیک به سطح ۱۵۸۰ دلار است.

پشتیبانی مهم بعدی ۱,۵۶۵ دلار است که در صورت سقوط قیمت به زیر این سطح احتمالا روند نزولی آغاز شده و اتریوم احتمالا سطح حمایت ۱۵۴۰ دلاری را تجربه خواهد کرد. اگر گاوها نتوانند از حمایت ۱,۵۴۰ دلاری محافظت کنند، ممکن است کاهش شدیدی رخ دهد. در مورد ذکر شده، سقوط به سطح ۱,۴۴۰ دلار نیز دور از ذهن نیست.

نگاهی به شاخص‌های تکنیکال اتریوم

شاخص مکدی ساعتی برای ETH/USD نشانگر پایان روند نزولی است. همچنین شاخص RSI ساعتی برای ETH/USD اکنون بالاتر از سطح ۵۰ است. در نهایت سطح حمایت اصلی  1,565 دلار و سطح مقاومت اصلی ۱,۶۲۰ دلار است.

تحلیل اتریوم ۲۵ مرداد

مدتی است که بازار ارزهای دیجیتال در خواب عمیقی فرو رفته‌است. اتریوم (ETH) نیز مانند اکثر رمزارزها، روندی کاهشی در پیش گرفته و بر حمایت ۱,۸۰۰ دلاری فشار می‌آورد. لیکوئید شدن سرمایه‌گذاران می‌تواند باعث کاهش بیشتر ارزش ETH و رسیدن آن به سطح ۱,۶۰۰ دلار شود.

پادکست تحلیل اتریوم

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت coingape، اتریوم تمایل دارد به سمت سطوح پایین‌تر حرکت کند. این رمزارز با ادامه روند کاهشی، روی حمایت ۱,۸۰۰ دلاری فشار وارد می‌کند. بزرگترین توکن قراردادهای هوشمند به ارزش کل بازار ۲۱۹ میلیارد دلار، در حال کاهش حجم معاملات به ۴.۵ میلیارد دلار در روز چهارشنبه‌است.

در توضیح بیشتر باید گفت که اتریوم با کاهش ۱.۴ درصدی در هفت روز گذشته، در حال حاضر با قیمت ۱,۸۲۷ دلار معامله می‌شود. تلاش‌های این رمزارز برای عبور از مقاومت ۱,۸۵۰ دلاری بارها با شکست مواجه شده‎‌است، اما احتمال ادامه روند کاهشی و رسیدن قیمت به زیر ۱,۸۰۰ دلار نیز وجود دارد.

آیا کاهش ارزش اتریوم نشان دهنده یک بازگشت سریع است

اتریوم به‌جز یک انفجار قیمتی که در اواسط آوریل داشت و آن را کمی به بالاتر از ۲,۱۰۰ دلار رساند، از ماه مارس تاکنون در بازه‌ای بین ۱,۶۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار معامله می‌شود. این افزایش با راه‌اندازی ارتقاء شاپلا آغاز شد، که انتقال به الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) را تکمیل کرد. ارتقایی که اطمینان می‌داد سرمایه‌گذاران می‌توانند پاداش‌های سرمایه‌گذاری‌های خود را از زنجیره Beacon برداشت کنند.

امروز اما فقدان رویدادهایی که محرک بازار باشد و همچنین، فشارهایی که رگولاتورها به این صنعت وارد می‌کنند، حرکات اتر را محدود کرده‌است. بر اساس برآوردهای کریپتو کوانت، اتریوم از اول ژانویه تا ۱۵ آگوست به طور مداوم بین محدوده ۱,۵۰۰ تا ۱,۶۰۰ دلار قرار داشته‌است.

تحلیل اتریوم
نمودار مقایسه قیمت بازار و قیمت تحقق یافته اتریوم

وومینکیو یکی از تحلیلگران صنعت کریپتو، نموداری را با کاربران به اشتراک گذاشت و با کشیدن خطی در نمودار توضیح داد که این خط نشان دهنده میانگین قیمت «نقطه سربه سر» است. در این موقعیت دارندگان اتریوم نه سودی به دست می‌آورند و نه ضرر می‌کنند. بر این اساس، هر زمان که قیمت بازار از قیمت واقعی پایین‌تر می‌آید، به سرعت بازمی‌گردد و این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ارزش اتریوم را در آن لحظات کمتر از قیمت واقعی می‌بینند. شایان توجه است که با توجه به ابزارهای تحلیل تکنیکال در نمودار روزانه اتریوم، شاهد بی‌تصمیمی در بازار هستیم.  

نمودار تحلیل روند اتریوم در تایم فریم روزانه
نمودار تحلیل روند اتریوم در تایم فریم روزانه

قیمت اتریوم با مقاومت فوری در میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه که با خط روند آبی در ۱,۸۴۰ دلار نشان داده‌شده، مواجه است. همانطور که اشاره شد، در حال حاضر سطح حمایت ۱,۸۰۰ دلار تحت فشار برای شکست نزولی قرار دارد اما برای حفظ چشم‌انداز صعودی، اتریوم نباید از این سطح کاهش یابد.  

با این حال، احتمال افت شدید به زیر ۱,۸۰۰ دلار و متعاقبا رسیدن به متحرک نمایی ۲۰۰ روزه که با رنگ بنفش مشخص شده، وجود دارد.

اگر قیمت ETH به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه کاهش یابد، این امر ممکن است سرمایه‌گذاران را به فروش با ایده خرید در موقعیت‌های بعدی ترغیب کند. به نظر می‌رسد اتریوم در حال آماده شدن برای یک شکست بالقوه معکوس سر و شانه است و در صورت تایید، بالاترین قیمت را در حدود ۲,۴۲۴ دلار هدف قرار می‌دهد. با این حال، قبل از این شکست، گاوها باید تلاش کنند تا مقاومت ۱,۸۵۰ دلاری و ۲۰۰۰ دلاری را به‌دست بیاورند و این ممکن است شامل افت به محدوده پایین‌تر تا سطح ۱,۶۰۰ دلار باشد.

تحلیل اتریوم ۴ خرداد

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت اتریوم (Ethereum / ETH) در روز گذشته به‌طرز غافل‌گیر کننده‌ای دچار ریزش شد و پایین‌تر از کف هفته گذشته به نزدیکی سطح روانی (Psychological Level) 1,800 دلار رسید. بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، اتریوم با کاهش ۲.۱۲ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت اخیر، در محدوده ۱,۷۸۲ دلار در بازارها معامله می‌شود.

پادکست تحلیل اتریوم


در ادامه، بررسی روند و تحلیل اتریوم امروز را ملاحظه می‌کنید:

تحلیل اتریوم
عملکرد اتریوم در روزهای اخیر – TradingView

تحلیل اتریوم با بررسی شاخص Open Interest

در پی این کاهش قیمت اتریوم، گزارشی از پلتفرم تحلیل‌گر آنچین کوین‌اَنِلایز (Coinanalyze) منتشر شد مبنی بر این‌که شاخص اپن اینترست (سود باز / Open Interest) این رمزارز نیز کاهش شدیدی را تجربه کرده است که نشان از غافل‌گیری برخی معامله‌گران و بستن موقعیت‌های معاملاتی آن‌ها دارد.
شاخص اپن اینترست اتریوم در روز گذشته در سطح ۵.۲ میلیارد دلار بین تمام صرافی‌های مطرح دنیا قرار داشت. از این آمار، ۴.۷ میلیارد دلار متعلق به معاملات فیوچرز بدون سررسید (Perpetual Futures) بود و کمتر از ۴۵۰ میلیون دلار، به معاملات فیوچرز عادی مربوط می‌شد.


اپن اینترست در معاملات بازار مشتقات (Derivatives) ارزهای دیجیتال، تعداد موقعیت‌های باز و در حال اجرا را نشان می‌دهد. این موقعیت‌ها می‌توانند لانگ (پیش‌بینی صعود قیمت / Long) و شورت (پیش‌بینی کاهش قیمت / Short) باشند و از معاملات فیوچرز گرفته می‌شوند.


در بازار مشتقات، معاملات مورد بررسی در شاخص اپن اینترست اغلب دارای اهرم (Leverage) هستند که یعنی معامله‌گران از صرافی‌ها سرمایه قرض گرفته تا حجم معاملات خود را افزایش دهند. در این روش، معامله‌گران باید برای تداوم فعالیت و بازماندن معاملات خود وثیقه ارائه دهند که همان مارجین (Margin) در معاملات است.


به این ترتیب زمانی که قیمت رمزارز مورد معامله بر خلاف جهت پیش‌بینی شده حرکت کند، در صورتی که معامله‌گر سرمایه موجود در آن معامله را افزایش ندهد، پلتفرم معاملاتی مربوطه می‌تواند وثیقه موجود را جهت جلوگیری از ضرر خود به فروش برساند.


در تحلیل اتریوم مشخص شد که قیمت این رمزارز در معاملات روز گذشته، همراه با روند کلی بازار ارزهای دیجیتال تا ۵ درصد کاهش یافت و از سقف ۱,۸۷۵ دلاری خود به کف ۱,۷۷۵ دلار رسید. از بین‌رفتن رشدهای به‌دست آمده اتریوم طی دو هفته اخیر، قیمت ETH را به کف‌های اواخر ماه آوریل و اوایل می ۲۰۲۳ رساند.

تحلیل اتریوم
نمودار ۱ روزه اتریوم – TradingView

طی برآورد کلی داده‌ها توسط پلتفرم کوین‌انلایز در تحلیل اتریوم، مشخص شد که شاخص اپن اینترست این رمزارز تا ۷.۳ درصد ریزش داشته است. اکنون ارزش معاملات اتریوم در بازار مشتقات، در سطح ۵.۲ میلیارد دلار برآورد شده است و بخش بزرگی از این معاملات، به صرافی بایننس (Binance) تعلق دارد.


هنگام نشر این خبر، صرافی بایننس ۲.۱ میلیارد دلار از معاملات اتریوم را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعدی، صرافی‌های اوکی‌اکس (OKX) و بای‌بیت (Bybit) به‌ترتیب با ۱.۱ میلیارد دلار و ۱ میلیارد دلار قرار دارند. ناگفته نماند که ۱۸۹ میلیون دلار موقعیت باز اتریوم نیز در صرافی غیرمتمرکز دی وای دی اکس (dYdX) وجود دارد.


طبق داده‌های کوین‌انلایز، طی ۲۴ ساعت اخیر تنها ۱۸.۷ میلیون دلار از پوزیشن‌های لانگ اتریوم از بین رفته یا به اصطلاح لیکویید (Liquidated) شده‌اند. مجموع لیکوییدی‌ پوزیشن‌های اتریوم به ۲۲.۴ میلیون دلار می‌رسد که نشان می‌دهد اکثریت معامله‌گران این رمزارز دیدگاهی صعودی در برابر قیمت اتریوم دارند.


اما علی‌رغم داده‌های مثبت آنچین اتریوم، قیمت این رمزارز یک مسیر نزولی را طی روزهای اخیر پیش گرفته و روند کاهشی خود از اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) را ادامه می‌دهد. آمار مربوط به سپرده‌گذاری (استیکینگ / Staking) اتریوم در روز جاری، به سقف ۴۱ میلیارد دلاری رسیده است.

تحلیل اتریوم ۹ اردیبهشت

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت اتریوم (Ethereum / ETH) روز گذشته تا ۰.۸۴ درصد پایین آمد و بخشی از رشد ۲.۲۵ درصدی پنجشنبه را اصلاح کرد. رمزارز دوم بازار علی‌رغم روند نزولی خود، موفق به حفظ سطح ۱,۸۵۰ دلار برای دو سشن معاملاتی (Session) متوالی شد و در نهایت، روز جمعه را در سطح ۱,۸۹۳ دلار به پایان رساند. طبق داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت اتریوم در حال حاضر با ۰.۷۵ درصد کاهش نسبت به ۲۴ ساعت اخیر، با ۱,۹۰۲ دلار در بازارها معامله می‌شود.

پادکست تحلیل اتریوم


در ادامه، بررسی روند و تحلیل اتریوم امروز را ملاحظه می‌کنید:

تحلیل اتریوم
عملکرد قیمت اتریوم در روزهای اخیر – TradingView


بازارهای مالی، جمعه نسبتاً شلوغی را سپری کردند و شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده بودند که بر قیمت‌ها تاثیرگذار واقع شدند. از بین این شاخص‌ها، می‌توان به داده‌های تورمی و مخارج شخصی اشاره کرد که اثر منفی بر دارایی‌های پرریسک گذاشتند. با وجود رشد نسبی شاخص مخارج شخصی مصرف‌کننده (PCE)، کارشناسان اقتصادی معتقدند نرخ تورم آمریکا تا ۴.۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.


در همین راستا، ابزار فدواچ سی ام ای گروپ (CME FedWatch Tool)، احتمال بالارفتن ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره فدرال رزرو در هفته آتی را با کاهش از ۸۳.۹ درصد، در سطح ۸۰.۲ درصد پیش‌بینی کرد. احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن نیز از ۲۶.۸ درصد به ۱۹.۵ درصد کاهش یافت.


علاوه‌بر موارد بالا، آمارهای مربوط به سپرده‌گذاری (استیکینگ / Staking) اتریوم و برداشت سرمایه سپرده‌گذاران نیز، قیمت رمزارز ETH را تحت فشار قرار داد. البته در ادامه روز، گزارش‌های مربوط به میزان برداشت‌ها تا حدی منجر به بهبود شرایط شد. طبق داده‌های پلتفرم تحلیل‌گر کریپتوکوانت (CryptoQuant)، جریان ورود سرمایه به سپرده‌گذاری اتریوم از ۸۹,۷۲۸ واحد ETH در روز پنجشنبه، به ۷۶,۰۹۶ واحد ETH در جمعه کاهش پیدا کرد؛ اما با وجود این‌که سطح سپرده‌گذاری‌ها به زیر مرز ۱۰۰,۰۰۰ واحد ETH آمده، این نرخ در مقایسه با سطوح گذشته از شرایط خوبی برخوردار است.

ورود سرمایه به استیک اتریوم
جریان ورود سرمایه به بخش استیک اتریوم – CryptoQuant


مجموع کل سرمایه موجود در استیکینگ اتریوم نیز همچنان روبه‌رشد است که برای قیمت این رمزارز عاملی صعودی به‌شمار می‌آید. در حالی که آمار مربوط به استیکینگ برای قیمت اتریوم پشتوانه خوبی ایجاد کرده است، گزارش برداشت اتریوم‌های استیک‌شده، تاحدی به ضرر این رمزارز بوده‌اند. میزان برداشت سرمایه اصلی سپرده‌گذاران در شب گذشته شاهد افزایش بود؛ اما پیش‌بینی‌ها از برداشت اتریوم در روزها و هفته‌های آتی، نشان از خرید مجدد اتریوم و بازگشت سرمایه به این بخش دارند.

کل سرمایه موجود در استیک اتریوم
کل سرمایه موجود در بخش استیک اتریوم – CryptoQuant


بر اساس گزارش پلتفرم توکن‌آنلاکس (TokenUnlocks)، برداشت‌های در حال پردازش اتریوم نزدیک ۰.۴۷۶ میلیون واحد به ارزش تقریبی ۰.۹۰۲ میلیون دلار برآورد شده است و پیش‌بینی‌ها حاکی از یک روند کاهشی در برداشت‌ها هستند. در حال حاضر، میزان ورود سرمایه نسبت به برداشت اتریوم‌های استیک‌شده بیشتر است و می‌تواند منجر به رشد قیمت اتریوم تا سطح ۲,۰۰۰ دلار شود. شبکه اتریوم در روز جمعه شاهد ۹,۱۵۰ واحد در برداشت‌ها و ۹۵,۳۴۰ واحد در واریزی‌ها برای سپرده‌گذاری بود.

برداشت استیک اتریوم
میزان برداشت‌ها در بخش استیک اتریوم – TokenUnlocks


سرمایه‌گذاران اتریوم در حال حاضر باید توجه ویژه‌ای به مواردی از قبیل میزان واریز و برداشت‌ها در بخش سپرده‌گذاری‌ها داشته باشند؛ چراکه این آمار از تاثیرگذارترین عوامل بر قیمت این رمزارز محسوب می‌شوند. در مرحله بعدی، اخبار بازار کریپتو و پرونده کمپانی ریپل (Ripple / XRP) با سازمان SEC و صحبت‌های جدید در مورد صرافی‌های بایننس (Binnace) و کوین‌بیس (Coinbase) نیز، از عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال خواهند بود. همچنین، فعالیت نهادهای نظارتی مانند SEC در بحبوحه سخت‌گیری‌های دولت آمریکا بر صنعت رمزارزها، ممکن است منجر به یک فروش کلی در بازارها شود.

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل اتریوم در وب‌سایت تحلیلی – خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، این رمزارز جهت پیداکردن پتانسیل رشد تا اولین مقاومت جدی (R1) در ۱,۹۲۰ دلار و سقف ۱,۹۲۵ دلاری روز جمعه، باید نقطه پیوت (Pivot) در سطح ۱,۸۹۸ دلار را حفظ کند. بازگشت قیمت اتریوم به ۱,۹۰۰ دلار، یک سیگنال صعودی به‌شمار می‌آید که البته برای تشکیل یک حرکت روبه‌رشد، حمایت از سوی آمارهای مربوط به سپرده‌گذاری‌ها و اخبار کلی بازار کریپتو ضروری است.

نمودار 1 روزه اتریوم
نمودار ۱ روزه اتریوم – TradingView

در صورتی که اتریوم بتواند حرکت صعودی خود را تشکیل و ادامه دهد، خریداران احتمالاً مقاومت مهم دوم (R2) در ۱,۹۴۸ دلار و سپس مقاومت ۱,۹۵۰ دلاری را تست خواهند کرد. سومین مقاومت جدی (R3) برای اتریوم نیز، در سطح ۱,۹۹۸ دلار وجود دارد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

اما چنانچه اتریوم در حفظ نقطه پیوت موفق ظاهر نشود، سناریوی نزولی برای این رمزارز با هدف رسیدن به نخستین سطح حمایتی (S1) در ۱,۸۷۰ دلار اجرایی خواهد شد. اتریوم برای جلوگیری از فروش دسته‌جمعی سرمایه‌گذاران، باید سطح ۱,۸۰۰ دلار را حفظ کند که در این مسئله، دومین حمایت بزرگ (S2) در سطح ۱,۸۴۸ دلار، می‌تواند مانع از این اتفاق شود. سومین حمایت مهم (S3) برای این رمزارز، سطح ۱,۷۹۸ دلار برآورد شده است.

نمودار 1 ساعته اتریوم
نمودار ۱ ساعته اتریوم – TradingView


اما در بررسی نمودار ۴ ساعته قیمت اتریوم و میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) این رمزارز، بیشتر نشانه‌های مبنی بر صعود قیمت به چشم می‌خورند. قیمت فعلی اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA)، واقع در سطح ۱,۸۹۸ دلار، قرار دارد. این میانگین متحرک از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) فاصله گرفته، اما اندیکاتور ۱۰۰ روزه در حال نزدیک‌شدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) است. این موارد در مجموع برای قیمت اتریوم مثبت و صعودی هستند.

نمودار 4 ساعته اتریوم
نمودار ۴ ساعته اتریوم – TradingView

شکست صعودی قیمت ETH از میانگین متحرک نمایی ۵۰ و ۱۰۰ روزه، به‌ترتیب در سطوح ۱,۸۹۸ دلار و ۱,۹۱۰ دلار، می‌تواند منجر به تشکیل حمایت جهت رشد و عبور از مقاومت اول (R1) در ۱,۹۲۰ دلار و هدف قراردادن مقاومت دوم (R2) در ۱,۹۴۸ دلار شود. اما کاهش از میانگین متحرک نمایی ۵۰ و ۲۰۰ روزه (۱,۸۸۱ دلار) و عبور از این سطوح به‌سمت پایین، ممکن است منجر به پایین آمدن قیمت اتریوم تا حمایت اول (S1) در ۱,۸۷۰ دلار شود. به‌طور کل، عبور قیمت اتریوم از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به‌سمت پایین، یک سیگنال نزولی برای این ارز دیجیتال به‌شمار می‌آید.

تحلیل اتریوم ۲۶ فروردین

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت اتریوم (Ethereum / ETH) روز جمعه تا ۴.۳۷ درصد رشد داشت که در ادامه شکست صعودی و ۴.۹۵ درصدی پنجشنبه بود. قیمت رمزارز دوم بازار در پایان روز گذشته به سطح ۲,۱۰۲ دلار رسید که برای نخستین بار از ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) بود که اتریوم موفق به عبور از سطح ۲,۱۰۰ دلار شد. طبق آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت اتریوم با ۰.۷۵ درصد کاهش نسبت به ۲۴ ساعت اخیر، در حال حاضر در سطح ۲,۰۹۵ دلار در بازارها معامله می‌شود.

پادکست تحلیل اتریوم


در ادامه، بررسی روند و تحلیل اتریوم امروز را ملاحظه می‌کنید:

قیمت اتریوم
عملکرد اتریوم در روزهای اخیر – TradingView
آمارهای روز جمعه در رابطه با سپرده‌گذاری یا استیکینگ (Staking) اتریوم، همچنان با افزایش همراه بودند. اتریوم پس از اجرای ارتقای شاپلا (Shapella Upgrade) در روز چهارشنبه، شاهد افزایش جریان ورود سرمایه برای دومین سشن (Session) متوالی بود و موفق به حفظ این روند و ادامه آن شد. بر اساس گزارش پلتفرم تحلیل‌گر کریپتوکوانت (CryptoQuant)، سرمایه واردشده به سپرده‌گذاری‌های اتریوم از ۹۵,۵۸۴ واحد اتریوم در روز پنجشنبه، به ۱۱۰,۴۳۲ واحد در جمعه رسید. نکته مهم این‌جا است که این آمار برای نخستین بار از فوریه ۲۰۲۳ (بهمن – اسفند ۱۴۰۱) تاکنون، از مرز ۱۰۰,۰۰۰ واحد ETH عبور کرد.
استیک اتریوم
جریان ورود سرمایه به سپرده‌گذاری اتریوم – CryptoQuant
همچنین آمار شبکه اتریوم در کل سرمایه استیک‌شده علی‌رغم اصلاح قیمت در روز جاری، به رشد خود ادامه داد و به سیگنال‌های صعودی این رمزارز افزود.
کل استیکینگ اتریوم
کل سرمایه سپرده‌گذاری شده در اتریوم – CryptoQuant

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها در ارتقای شاپلا اتریوم، آزادسازی اتریوم‌های استیک‌شده در شبکه بیکن (Beacon Chain) بود. گرچه سطح برداشت‌ها به‌دلیل روند فعلی قیمت اتریوم و رشد کلی بازار، در سطح پایینی باقی ماند.

طبق آمار وب‌سایت توکن‌آنلاکس (TokenUnlocks)، سفارش‌های برداشتِ در حال پردازش، در سطح ۱.۳۹ میلیون واحد اتریوم به ارزش تقریبی ۲.۸۹ میلیون دلار قرار دارد. توکن‌آنلاکس همچنین به بررسی برداشت پاداش سپرده‌گذاری‌ها نیز پرداخت. این پلتفرم در گزارش خود یک پیش‌بینی از وضعیت برداشت‌ها در آینده نیز عنوان کرد و طبق نمودار زیر، پیش‌بینی شده که سطح برداشت‌ها در روزها و هفته‌های آتی بیشتر خواهد شد که عاملی نزولی برای قیمت اتریوم به‌شمار می‌آید.
برداشت اتریوم
تفکیک و سطح برداشت‌های اتریوم استیک‌شده – TokenUnlocks

با وجود موارد فوق، سرمایه‌گذاران باید توجه ویژه‌ای به گزارشات استیکینگ اتریوم داشته باشند. کاهش سطح سپرده‌گذاری‌ها می‌تواند مهر تاییدی بر پیش‌بینی پلتفرم توکن‌آنلاکس و نشانه‌ای مبنی بر کاهش قیمت اتریوم باشد. اما با وجود اهمیت بالای این عوامل، انتشار آمار نزولی در شاخص‌های اقتصادی آمریکا و تشدید موضع سخت‌گیرانه فدرال رزرو و همچنین فعالیت‌های سازمان SEC نیز می‌توانند بر تمایلات خریداران تاثیر منفی بگذارند.به این ترتیب، آمارهای استیکینگ اتریوم در روز جاری بهتر است مورد توجه زیادی قرار گیرند؛ چرا که افزایش برداشت سرمایه اصلی سپرده‌گذاران و کاهش ارزش کل سرمایه‌گذاری‌ها، می‌توانند یک سناریوی نزولی را برای قیمت اتریوم رقم زنند.

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل اتریوم در وب‌سایت تحلیلی – خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، اتریوم جهت رشد تا مقاومت مهم اول (R1) در ۲,۱۵۲ دلار، باید بتواند نقطه پیوت (Pivot) در ۲,۰۸۱ دلار را پشت سر بگذارد. عبور قیمت اتریوم از سقف ۲,۱۳۱ دلاری روز جمعه ممکن است منجر به تشکیل یک شکست صعودی برای این رمزارز شود که البته، اخبار مثبت بازار و آمار امیدوارکننده از سپرده‌گذاری‌ها، برای حمایت از این شکست ضروری است.

نمودار 1 روزه قیمت اتریوم
نمودار ۱ روزه اتریوم – TradingView

در صورتی که اتریوم بتواند این شکست را ایجاد کند، خریداران احتمالاً برای تست مقاومت مهم دوم (R2) در سطح ۲,۲۰۱ دلار تلاش خواهند کرد. سومین مقاومت جدی (R3) اتریوم نیز در سطح ۲,۳۲۱ دلار قرار دارد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

چنانچه قیمت اتریوم از نقطه پیوت به‌سمت پایین عبور کند، سناریوی کاهش قیمت تا نخستین سطح حمایتی مهم (S1) در ۲,۰۳۲ دلار را به‌وجود می‌آورد؛ اما اتریوم برای جلوگیری از فروش دسته‌جمعی فعالان بازار، باید سطوح ۲,۰۰۰ دلار و دومین حمایت مهم (S2) خود یعنی ۱,۹۶۱ دلار را حفظ کند. سومین حمایت مهم (S3) برای اتریوم سطح ۱,۸۴۱ دلار است.

نمودار 1 ساعته قیمت اتریوم
نمودار ۱ ساعته اتریوم – TradingView


در تحلیل میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) و نمودار ۴ ساعته قیمت اتریوم، سیگنال‌هایی صعودی به چشم می‌خورند. قیمت فعلی اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) واقع در سطح ۱,۹۴۴ دلار قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه فاصله خود را با میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) بیشتر کرده و این اندیکاتور نیز از همتای ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) خود فاصله گرفته است. مجموع این موارد برای قیمت اتریوم عواملی مبنی بر رشد قیمت به‌شمار می‌آیند.

نمودار 4 ساعته قیمت اتریوم
نمودار ۴ ساعته اتریوم – TradingView


چنانچه اتریوم بتواند سطوح حمایتی مهم خود و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۱,۹۴۴ دلار) را حفظ کند، برای تشکیل شکست صعودی از مقاومت مهم اول (R1) در ۲,۱۵۲ دلار جهت رشد تا مقاومت مهم دوم (R2) در ۲,۲۰۱ دلار، پتانسیل خوبی پیدا خواهد کرد. گرچه کاهش قیمت اتریوم به زیر اولین حمایت جدی (S1) خود (۲,۰۳۲ دلار)، ممکن است این رمزارز را در مسیر نزولی به‌سمت دومین حمایت مهم (S2) در ۱,۹۶۱ دلار و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۱,۹۴۴ دلار) قرار دهد. در همین راستا، کاهش قیمت اتریوم و عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به‌سمت پایین، می‌تواند روند صعودی این رمزارز را معکوس کند.

تحلیل اتریوم ۲۰ فروردین

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت اتریوم (Ethereum / ETH) در روز گذشته تا ۰.۸۰ درصد پایین‌تر آمد که در ادامه کاهش ۰.۴۳ درصدی روز جمعه بود. اتریوم شنبه را در سطح ۱,۸۵۰ دلار به پایان رساند و برای دومین جلسه معاملاتی متوالی، با رسیدن به مرز ۱,۹۰۰ دلار دچار نزول قیمت شد. قیمت فعلی اتریوم در سطح ۱,۸۳۴ دلار قرار دارد و نسبت به ۲۴ ساعت اخیر ۲.۱۴ درصد کاهش داشته است.

پادکست تحلیل اتریوم


در ادامه، بررسی روند و تحلیل اتریوم امروز را ملاحظه می‌کنید:

تغییرات اتریوم در روزهای اخیر
تغییرات قیمت اتریوم در روزهای اخیر – TradingView


جریان ورود سرمایه به سپرده‌گذاری اتریوم (استیکینگ / Staking) در روز شنبه تا حدی رشد داشت؛ اما با این‌که این رشد نسبت به روز جمعه بیشتر بود، همچنان حجم ورود سرمایه به این بخش با سقف تاریخی خود فاصله دارد. البته این آمار در روزهای آخر هفته عموماً با کاهش همراه بوده و جزئی از یک روند عادی از ابتدای سال تاکنون بوده است و تاثیر قابل توجهی بر قیمت اتریوم نمی‌گذارد.

استیکینگ اتریوم
میزان ورود سرمایه به استیکینگ اتریوم – CryptoQuant


بر اساس گزارش پلتفرم تحلیل‌گر آنچین کریپتوکوانت (CryptoQuant)، میزان ورود سرمایه به سپرده‌گذاری اتریوم از ۱۲,۰۰۰ واحد ETH در روز جمعه به ۱۳,۱۲۰ واحد ETH در شنبه رسید. حتی با وجود تعطیلات عید پاک (Easter)، این آمار از مرز ۱۰,۰۰۰ واحد اتریوم پایین‌تر نیامد.

استیک اتریوم
ارزش کل سرمایه موجود در استیکینگ اتریوم – CryptoQuant


به‌طور کل، اتریوم با نزدیک‌شدن به روز اجرای ارتقای شاپلا (Shapella Upgrade) شاهد رشد در میزان ورود سرمایه برای سپرده‌گذاری و ارزش کل این سپرده‌گذاری‌ها خواهد بود. ارتقای شاپلا قرار است در ایپاک (Epoch) شماره ۱۹۴,۰۴۸ در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) اجرا شود. اما علی‌رغم روند نزولی فعلی قیمت اتریوم، حجم کل ارزش استیک‌شده در این شبکه رو به افزایش است.


با این حال، با وجود این‌که آمار و ارقام سپرده‌گذاری‌های اتریوم خوش‌بینانه به نظر می‌رسند، اثر احتمالی گزارشات مشاغل آمریکا بر سیاست‌های پولی فدرال رزرو، دیدگاهی محافظه‌کارانه به سرمایه‌گذاران القا کرده است. کاهش نرخ بیکاری آمریکا به سطح ۳.۵ درصد، احتمال افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در ماه می (اردیبهشت – خرداد) را بیشتر کرد. در همین راستا، ابزار فدواچ (CME FedWatch Tool) احتمال بالا رفتن نرخ بهره را از ۴۹.۲ درصد به ۷۱.۲ درصد نشان می‌دهد.


به این ترتیب، سرمایه‌گذاران اتریوم باید وضعیت استیک اتریوم را زیر نظر داشته باشند، چرا که کاهش شدید در آن یک سیگنال نزولی برای قیمت این رمزارز به‌شمار می‌آید. از بین دیگر موارد تاثیرگذار بر بازار، می‌توان به صحبت‌های مقامات فدرال رزرو و به‌روزرسانی‌های خبری در مورد دادگاه کمپانی ریپل (XRP) با سازمان SEC و همچنین فعالیت نهادهای قانون‌گذار و اخبار پیرامون صرافی‌های بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase) اشاره کرد.

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل اتریوم در وب‌سایت تحلیلی – خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، رمزارز ETH جهت رشد و رسیدن به نخستین مقاومت مهم (R1) در سطح ۱,۸۷۱ دلار و سقف ۱,۸۸۱ دلاری روز شنبه، باید بتواند نقطه پیوت (Pivot) در ۱,۸۶۰ دلار را پشت سر بگذارد. بازگشت قیمت اتریوم به سطح ۱,۸۷۵ دلار می‌تواند منجر به تشکیل یک شکست صعودی برای این رمزارز شود که البته، اخبار مثبت بازار ارزهای دیجیتال برای حمایت از این حرکت ضروری است.

نمودار 1 روزه اتریوم
نمودار ۱ روزه اتریوم – TradingView


در صورتی که اتریوم موفق به تشکیل این حرکت صعودی شود، خریداران جهت آزمایش سطوح مقاومت مهم دوم (R2) در ۱,۸۹۳ دلار و مقاومت ۱,۹۰۰ دلاری تلاش خواهند کرد. سومین مقاومت جدی (R3) اتریوم نیز در سطح ۱,۹۲۶ دلار قرار دارد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

در صورتی که قیمت اتریوم در عبور از نقطه پیوت موفق ظاهر نشود، احتمالاً حرکت به‌سوی اولین حمایت مهم (S1) در ۱,۸۳۸ دلار در دستور کار قرار می‌گیرد. با این حال، اتریوم برای جلوگیری از فروش دسته‌جمعی سرمایه‌گذاران باید سطح ۱,۸۰۰ دلار را حفظ کند. در این مسیر، دومین حمایت جدی (S2) در ۱,۸۲۷ دلار تا حدی می‌تواند مانع از این اتفاق شود. سومین حمایت مهم (S3) رمزارز ETH سطح ۱,۷۹۴ دلار است.

نمودار 1 ساعته اتریوم
نمودار ۱ ساعته اتریوم – TradingView


اما بررسی میانگین متحر‌ک‌های نمایی (EMAs) و نمودار ۴ ساعته قیمت اتریوم، برای این رمزارز سیگنال‌هایی صعودی را به‌تصویر کشیده‌اند. قیمت حال حاضر اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) واقع در سطح ۱,۸۴۸ دلار است. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از همتای ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) خود فاصله گرفته و به همین ترتیب، این اندیکاتور از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) نیز دور شده است. مجموع این موارد برای اتریوم سیگنال‌هایی مبنی بر رشد احتمالی قیمت محسوب می‌شوند.

نمودار 4 ساعته اتریوم
نمودار ۴ ساعته اتریوم – TradingView


حفظ سطح ۱,۸۴۸ دلاری میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه می‌تواند از تشکیل یک شکست صعودی از مقاومت مهم اول (R1) در ۱,۸۷۱ دلار، جهت رسیدن به مقاومت مهم دوم (R2) در ۱,۸۹۳ دلار و سپس ۱,۹۰۰ دلار حمایت کند. اما کاهش قیمت و عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به‌سمت پایین، احتمالاً اتریوم را در مسیر به‌سوی نخستین حمایت مهم (S1) در ۱,۸۳۸ دلار قرار خواهد داد. عبور از میانگین متحرک مذکور و رسیدن به زیر آن برای ارز دیجیتال اتریوم یک سیگنال نزولی به‌شمار می‌آید.

تحلیل اتریوم ۲۰ فروردین

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، در حال حاضر قیمت اتریوم (ETH) با ۰.۴۴ درصد افزایش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ۱,۷۶۲ دلار رسیده‌است. این رمزارز روز خود را با رنج زدن آغاز کرد و قبل از سقوط به محدوده قرمز، به بالاترین سطح اولیه ۱,۷۸۲ دلار رسید. در حال حاضر، خرید و فروش اتریوم در محدوده ۱,۷۵۴ دلار انجام می‌شود.

پادکست تحلیل اتریوم

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم امروز را ملاحظه کنید:

روند قیمت اتریوم

روز پیش رو برای اتریوم چگونه خواهد بود؟

امروز یک روز آرام در تقویم اقتصادی جهان است. فقدان محرک‌های خارجی بازار برای تاثیرگذاری بر قیمت اتریوم سرنوشت این رمزارز را در دستان اخبار مرتبط با بخش بانکی و اخبار ارز دیجیتال قرار خواهد داد.

از طرف دیگر، با وجود اینکه قانون‌گذاران به دنبال منحرف کردن توجه از بخش بانکی هستند، افزایش رگولاتوری و فعالیت‌های نظارتی نیز تمایل خریداران را تحت تاثیر قرار خواهد داد. افزون بر آن، امروز بعد از ظهر، اخبار مربوط به فدرال رزرو و شاخص ترکیبی نزدک نیز نیاز به بررسی دارند. البته شاخص NASDAQ mini نیز امروز صبح ۲۴.۵ واحد افزایش یافت.

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل وب سایت تحلیلی – خبری اف‌ایکس امپایر، اتریوم باید از نقطه پیوت (Pivot) 1,773 دلار عبور کند تا موفق شود اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در ۱,۸۰۴ دلار هدف قرار دهد. شایان ذکر است که حرکت به سمت بالاترین سطح یکشنبه یعنی ۱,۸۰۱ دلار نشان دهنده یک جلسه معاملاتی صعودی است. با این حال، اخبار حوزه کریپتو باید برای این صعود مساعد باشند. در صورت تداوم روند افزایشی، گاوها احتمالا دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۱,۸۳۳ دلار و مقاومت بعدی را در ۱,۸۵۰ دلار هدف قرار خواهند داد. تداوم صعود سومین سطح مقاومت اصلی (R3) در ۱,۸۹۳ دلار را وارد بازی می‌کند.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

در سناریوی نزولی و در صورت عدم عبور اتریوم از نقطه پیوت، اولین سطح حمایت اصلی (S1) یعنی ۱,۷۴۴ دلار در بازی باقی خواهد ماند. با این حال، اتریوم برای پایان دادن به این سناریو باید از سقوط به زیر ۱,۷۰۰ دلار جلوگیری کند. به این منظور، در دومین سطح حمایت اصلی (S2) یعنی در ۱,۷۱۳ دلار باید روند نزولی محدود شود؛ در غیر این‌صورت، رسیدن به سطح حمایت اصلی سوم (S3) در ۱,۶۵۳ دلار محتمل است.

تحلیل قیمت اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، سیگنال‌های صعودی ارائه می‌دهند. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه که در حال حاضر ۱,۷۵۷ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه فاصله گرفت و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه دورتر شد که همه این موارد سیگنال‌های صعودی ارائه کردند.

اگر اتریوم بتواند بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه باقی بماند، این امر از عبور قیمت از اولین سطح مقاومت اصلی و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت اصلی پشتیبانی می‌کند. در مقابل اما کاهش از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه باعث می‌شود خرس‌ها قیمت را به سمت اولین سطح حمایت و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه هدایت کنند. شایان ذکر است که سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه سیگنال نزولی ارسال می‌کند.

تحلیل تکنیکال اتریوم با EMA

تحلیل اتریوم ۱۵ فروردین

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اتریوم (ETH) روز دوشنبه ۰.۸۹ درصد افزایش یافت و با جبران بخشی از کاهش ۱.۴۸ درصدی یکشنبه، این رمزارز روز را در قیمت ۱,۸۱۱ دلار به پایان رساند. شایان ذکر است که دومین رمزارز پیشرو از نظر ارزش بازار برای سومین بار طی چهار روز اخیر موفق شد بالای ۱,۸۰۰ دلار باقی بماند.

پادکست تحلیل اتریوم

شروع نزولی روز باعث شد که قیمت اتریوم در ابتدا به پایین‌ترین حد اولیه ۱,۷۶۴ دلار سقوط کند؛ اما سپس در اولین سطح حمایت اصلی (S1) در ۱,۷۷۰ دلار با حمایت مواجه شد و اواخر بعدازظهر به بالاترین سطح ۱,۸۴۰ دلار رسید. اتریوم از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در ۱,۸۲۳ دلار عبور کرد و سپس کاهش یافت و روز را با ۱,۸۱۱ دلار خاتمه داد.

قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر با ۱.۲۷ درصد افزایش به ۱,۸۱۴ دلار رسیده‌است. شروع متفاوت روز باعث شد که اتریوم قبل از سقوط به ۱,۸۰۳ دلار، به بالاترین سطح اولیه یعنی ۱,۸۱۷ دلار افزایش یابد.

در ادامه، بررسی روند و تحلیل اتریوم امروز را ملاحظه می‌کنید:

روند قیمت اتریوم

روز پیش رو برای اتریوم چگونه خواهد بود؟

داده‌های اقتصادی از ایالات‌متحده و گزارش ماهانه گردش نیروی کار و بازگشایی مشاغل (JOLTS) که از سوی وزارت کار ایالات‌متحده منتشر می‌شود، بر معاملات بعدازظهر تاثیر خواهد گذاشت. اعداد ضعیف می‌تواند نگرانی‌های بیشتری را در مورد اقتصاد ایجاد کند. روز دوشنبه، اتریوم و به طور گسترده بازار کریپتو حساسیت زیادی به اعداد ناامیدکننده شاخص PMI تولیدی چین و ایالات متحده نشان دادند. به‌غیر از تقویم اقتصادی، به‌روزرسانی‌های پرونده SEC v Ripple نیز باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد؛ زیرا احتمالا احکام دادگاه به نفع ریپل خواهد بود که این امر تاثیر زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم برای هدف قرار دادن اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در ۱,۸۴۶ دلار باید از چرخش  به زیر نقطه پیوت (Pivot) در ۱,۸۰۵ دلار اجتناب کند. حرکت به سمت بالاترین قیمت ۱,۸۴۰ دلاری دوشنبه، نشان از یک جلسه معاملاتی صعودی دارد. با این حال، اخبار منتشره در حوزه کریپتو باید از این روند پشتیبانی کنند. در صورت افزایش طولانی مدت، گاوها احتمالا دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۱,۸۸۱ دلار و مقاومت بعدی را در ۱,۹۰۰ دلار را آزمایش خواهند کرد. تداوم روند صعودی سومین سطح مقاومت اصلی (R3) یعنی ۱,۹۵۷ دلار را وارد بازی می‌کند.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

سقوط از نقطه پیوت، سطح اول حمایت اصلی (S1) را با قیمت ۱,۷۷۰ دلار وارد بازی خواهد کرد. با این حال، با ممنوعیت فروش ارز دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال، ETH باید از سقوط به زیر ۱,۷۵۰ دلار و دومین سطح حمایت اصلی (S2) در ۱,۷۲۹ دلار جلوگیری کند؛ در غیر این‌صورت، رسیدن به سطح حمایت اصلی سوم (S3) یعنی ۱,۶۵۳ دلار محتمل خواهد بود.

تحلیل قیمت اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، سیگنال‌های صعودی ارائه می‌دهند. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه که در حال حاضر ۱,۷۹۴ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه فاصله گرفت و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه در مسیر صعودی دور شد که این موارد سیگنال‌های صعودی را ارائه کرد.

اگر اتریوم بتواند بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه باقی بماند، این امر از عبور قیمت از اولین سطح مقاومت اصلی و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت اصلی پشتیبانی می‌کند. در مقابل، کاهش از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه باعث می‌شود خرس‌ها قیمت را به سمت اولین سطح حمایت و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه هدایت کنند. شایان ذکر است که سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه سیگنال نزولی ارسال می‌کند.

تحلیل تکنیکال اتریوم با EMA

تحلیل اتریوم ۵ فروردین

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اتریوم (ETH) در روز جمعه ۳.۶۳ درصد کاهش یافت و با معکوس کردن بخشی از افزایش ۴.۵۴ درصدی روز پنجشنبه، این رمزارز روز گذشته را با قیمت ۱,۷۵۲ دلار به پایان رساند. با وجود جلسه معاملاتی نزولی، ETH برای هفتمین روز متوالی از سقوط به زیر ۱,۷۰۰ دلار اجتناب کرد.

با شروع متفاوت روز، قیمت اتریوم به بالاترین سطح اولیه ۱,۸۲۳ دلار رسید؛ اما سپس با پایین آمدن از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در ۱,۸۷۵ دلار، این رمزارز بعد از ظهر به پایین‌ترین سطح یعنی ۱,۷۲۸ دلار سقوط کرد. ETH برای مدت کوتاهی از اولین سطح حمایت اصلی (S1) به ۱,۷۴۷ دلار سقوط کرد و سپس روز را با ۱,۷۵۲ دلار به پایان رساند.

پادکست تحلیل اتریوم

تاثیر اخبار دویچه بانک و بایننس بر کاهش قیمت اتریوم

طبق تحلیل وب سایت تحلیلی – خبری اف‌ایکس امپایر، نگرانی سرمایه‌گذاران به دلیل بحران بخش بانکی و نقدینگی همچنان بر دارایی‌های پرریسک تأثیر می‌گذارد. اینک، دویچه بانک (DB) به نقطه کانونی این نگرانی‌ها تبدیل شده زیرا ترس از عمیق شدن بحران بر بخش بانکی فشار می‌آورد. این بانک در روز جمعه ۸.۵۳ درصد سقوط کرد و سهام بخش مالی، بورس‌ اروپا و بازار کریپتو را به محدوده منفی کشاند.

با این حال، شاخص نزدک کامپوزیت (NASDAQ) در اواخر روز گذشته اندکی بهبود یافت و با ۰.۳۱درصد افزایش، روز خود را به پایان رساند. این بازیابی دیرهنگام، پشتیبانی مورد نیاز را برای اتریوم فراهم کرد و توانست این ارز دیجیتال را  از پایین‌ترین سطح قیمتی خارج کند.

تحلیل اتریوم
مقایسه عملکرد قیمت اتریوم با شاخص مرکب نزدک – TradingView

اخبار مرتبط با اتریوم و به طور کلی، ارزهای دیجیتال، بازار را در وضعیت قرمز قرار داد. خبر تعلیق فرایند سپرده‌‌‌گذاری و برداشت‌های بایننس به دلیل یک مشکل فنی برای بازار کریپتو سنگین بود. جریان ورودی اتریوم نیز در روز جمعه کاهش بیشتری یافت؛ اما همچنان از سقوط به زیر ۱۰,۰۰۰ دلار جلوگیری کرد. بر اساس بررسی‌های CryptoQuant، جریان ورودی به استیکینگ اتریوم از ۱۵,۲۳۲ اتریوم در روز پنجشنبه به ۱۲,۷۳۶ اتروم در روز جمعه کاهش یافت. علی‌رغم این کاهش، جریان‌های ورودی همچنان بالا ماند و از روند صعودی فعلی در آستانه هاردفورک شاپلا Shapella حمایت کرد.

استیک اتریوم
حجم سرمایه واردشده به استیکینگ اتریوم در مقایسه با قیمت اتریوم – CryptoQuant

ادامه روند صعودی نشان‌دهنده واکنش به ارتقا Shapella است و ارزش کل اتریوم نیز در حال افزایش است. با این حال، سرمایه‌گذاران باید این نکته را در نظر داشته‌باشند که احتمال آغاز  یک روند نزولی وجود دارد؛ روندی که می‌تواند نشان دهنده جهش در درخواست‌های بی‌مورد برای خارج شدن از اتریوم پس از تکمیل ارتقاء Shapella باشد.

ارزش اتریوم استیک شده
ارزش کل استیک‌شده اتریوم در مقایسه با قیمت ETH

روز پیش رو برای اتریوم چگونه خواهد بود؟

پس از حساسیت سرمایه‌گذاران به اخبار مرتبط با بخش بانکی اروپا، به‌روزرسانی‌های بیشتر رگولاتورها و تنظیم‌کننده‌ها روند قیمت را تغییر می‌دهد. با این حال، سرمایه‌گذاران همچنین باید اخبار جدید ارزهای دیجیتال را در زمینه فعالیت‌های رگولاتوری و نظارتی و همچنین، اخبار مرتبط با بایننس و کوین‌بیس را برای پیش‌بینی روند اتریوم زیر نظر داشته باشند. شایان ذکر است که احکام دادگاه و اظهار نظر در مورد پرونده جاری کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه ریپل نیز نیاز به بررسی دارد.

بررسی روند قیمت اتریوم

در زمان نگارش این مقاله، اتریوم با ۳.۰۱درصد کاهش به ۱,۷۵۴ دلار رسید. با شروع روز، این رمزارز ابتدا به پایین‌ترین حد خود یعنی ۱,۷۴۹ دلار رسید و سپس به بالاترین سطح یعنی ۱,۷۶۱ دلار افزایش یافت.

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم امروز را ملاحظه کنید:

قیمت اتریوم امروز

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم باید از نقطه پیوت (Pivot) یعنی ۱,۷۶۸ دلار عبور کند تا بتواند اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در ۱,۸۰۷ دلار و حداکثر قیمت جمعه یعنی ۱,۸۲۳ دلار را هدف قرار دهد. بازگشت به ۱,۸۰۰ دلار نشانه یک جلسه صعودی است. با این حال، اخبار مربوط به بخش بانکی و حوزه رمزنگاری باید برای پشتیبانی از این صعود سازگار باشند. در صورت افزایش طولانی مدت، گاوها احتمالا دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۱,۸۶۳ دلار و مقاومت بعدی را در ۱,۹۰۰ دلار آزمایش خواهند کرد. تداوم این افزایش، سومین سطح مقاومت اصلی (R3) یعنی 1,958 دلار را وارد بازی خواهد کرد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

در صورت عدم عبور از نقطه پیوت، اولین سطح حمایت اصلی (S1) یعنی ۱,۷۱۲ دلار در بازی باقی خواهد ماند. با این حال، اتریوم برای پایان دادن به سناریوی نزولی باید از سقوط زیر ۱,۷۰۰ دلار و دومین سطح حمایت اصلی (S2) در ۱,۶۷۳ دلار جلوگیری کند. در غیر اینصورت، رسیدن به سطح حمایت اصلی سوم (S3) 1,578 دلار محتمل است.

جدیدترین تحلیل اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، سیگنال‌های متفاوتی ارائه می‌دهند. اتریوم زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه قرار داشت که در حال حاضر ۱,۷۵۶ دلار است. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه کاهش یافت، در حالی که میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه دور شده و افزایش یافته. همه این موارد سیگنال‌های متفاوتی را ارائه کرد.

عبور اتریوم از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱,۷۵۶ دلار از عبور این رمزارز از اولین سطح مقاومت و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت پشتیبانی می‌کند. با این حال، ناکامی در عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه باعث می‌شود خرس‌ها به سمت اولین سطح حمایت و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه حرکت کنند. شایان ذکر است که عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یک سیگنال صعودی ارسال می کند.

نمودار قیمت اتریوم

تحلیل اتریوم ۲۳ اسفند

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت اتریوم از ابتدای هفته تاکنون بیش از ۱۵ درصد رشد داشته و موفق به شکست مقاومت ۱,۶۵۰ دلاری شد و اکنون، احتمال دارد تا محدوده حمایتی ۱,۶۲۵ دلار اصلاح داشته باشد.

پادکست تحلیل اتریوم


در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم امروز را ملاحظه کنید:

تحلیل اتریوم 02
نمودار ۱ روزه قیمت اتریوم – TradingView


قیمت اتریوم طی یک حرکت صعودی قابل توجه از محدوده مقاومتی ۱,۵۰۰ دلار عبور کرد. این رمزارز در پشت سر گذاشتن مقاومت ۱,۶۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته (۱۰۰h SMA)، شاهد افزایش مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) بود.

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل اتریوم در وب‌سایت تحلیلی-خبری NewsBTC، قیمت ارز دیجیتال اتریوم در مسیر صعودی حتی از محدوده مقاومتی ۱,۶۸۰ دلار نیز عبور و ناحیه ۱,۷۰۰ دلار را آزمایش کرد. اتریوم در سطح ۱,۷۰۱ دلار یک سقف قیمتی تشکیل داد و هم‌اکنون مشغول تثبیت (Consolidating) رشدهای خود است. به‌علاوه، رمزارز ETH در نمودار ۱ ساعته یک الگوی شکست صعودی کوتاه‌مدت را نزدیک به مقاومت ۱,۷۰۰ دلاری ایجاد کرده است.

تحلیل اتریوم 01
نمودار ۱ ساعته قیمت اتریوم – TradingView


اتریوم در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته و سطح ۱,۶۲۰ دلار در بازارها معامله می‌شود. این رمزارز مشغول تثبیت رشدها است و بالاتر از سطح بازگشتی فیبوناچی ۲۳.۶ درصدی معامله می‌شود و در یک محدوده معاملاتی با کف ۱,۳۷۱ دلار و سقف ۱,۷۰۱ دلار قرار گرفته است.

اتریوم در مسیر صعودی خود نزدیک به ناحیه ۱,۷۰۰ دلار با مقاومت روبه‌رو می‌شود و نخستین مقاومت جدی خود را در محدوده ۱,۷۴۰ دلار دارد. سطح مقاومتی مهم بعدی برای اتریوم ۱,۷۶۵ دلار است. چنانچه ETH کندل قیمت را بالاتر از ناحیه ۱,۷۶۵ دلار ببندد، می‌تواند یک حرکت صعودی جدید را آغاز کند. به این ترتیب، قیمت اتریوم این پتانسیل را خواهد داشت که تا مقاومت ۱,۸۵۰ دلار رشد داشته باشد و در صورت تداوم روند، می‌تواند مسیر صعودی را تا ۲,۰۰۰ دلار پیش ببرد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

سناریوی نزولی اتریوم در صورتی اجرا می‌شود که در عبور از مقاومت ۱,۷۰۰ دلاری موفق ظاهر نشود. این مسئله، قیمت ETH را دچار اصلاح نزولی خواهد کرد و اولین حمایت برای قیمت در این مسیر، سطح ۱,۶۸۰ دلار خواهد بود.


سطح حمایتی مهم بعدی اتریوم نزدیک به محدوده ۱,۶۲۵ دلار است. شکست نزولی از این سطح ممکن است منجر به کاهش قیمت ETH تا ۱,۵۳۵ دلار شود. این قیمت در نزدیکی سطح بازگشتی فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار دارد و ادامه کاهش‌ها از این سطح، احتمال بازگشت تا ۱,۵۰۰ دلار را بالا می‌برد.


در رابطه با اندیکاتورهای تکنیکال اتریوم در نمودار ۱ ساعته می‌توان به شاخص مکدی (MACD) اشاره کرد که در محدوده صعودی شاهد کاهش مومنتوم بوده و شاخص قدرت نسبی (RSI) این رمزارز که بالاتر از ۶۰ قرار گرفته است.

تحلیل اتریوم ۲۲ اسفند

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت اتریوم در روز یکشنبه ۷.۲۸ درصد رشد داشت که در ادامه صعود ۳.۶۳ درصدی روز شنبه اتفاق افتاد و بزرگترین آلت‌کوین بازار توانست روز خود را در سطح ۱,۵۹۲ دلار به پایان برساند. اتریوم با وجود کاهش به زیر سطح ۱,۵۰۰ دلار، موفق شد برای نخستین بار از سوم مارس (۱۲ اسفند) تاکنون به مرز ۱,۶۰۰ دلار برسد.

پادکست تحلیل اتریوم


در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم امروز را ملاحظه کنید:

تحلیل اتریوم 03
نمودار ۱ روزه قیمت اتریوم – TradingView


اتریوم پس از طی یک دوره خنثی (Range) در صبح روز گذشته، پیش از ادامه حرکت صعودی به کف ۱,۴۶۰ دلار رسید. رمزارز ETH با فاصله‌گرفتن از اولین حمایت مهم (S1) در سطح ۱,۴۳۴ دلار، توانست در ساعات پایانی روز تا سقف ۱,۶۱۲ دلار رشد داشته باشد. این رمزارز در ابتدا اولین مقاومت مهم (R1) خود در ۱,۵۱۶ دلار و سپس دومین سطح مقاومت جدی (R2) در ۱,۵۴۹ دلار را پشت سر گذاشت و تا پایان روز به سطح ۱,۵۹۲ دلار رسید.


اتریوم روز ساکتی را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کند و خبری از ارتقای شانگهای (Shanghai Upgrade) که به تعویق افتاده نیست و به نظر می‌رسد تمایلات سرمایه‌گذاران بدون تغییر باقی مانده است. نبود خبر جدید در روز اول هفته میلادی، مسیر خاصی را برای اتریوم و کل بازار ارزهای دیجیتال مشخص نکرد و اخبار روز گذشته پیرامون بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley) و سیگنِچِر (Signature Bank)، منجر به افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های پرریسک شد.


نهادهای نظارتی اعلام کردند که مشتریان این بانک‌ها می‌توانند در روز جاری به سپرده‌های خود دسترسی داشته باشند و فدرال رزرو نیز برای موسسات سپرده‌گذاری وام‌های ویژه یک ساله در نظر گرفت. حفاظت از دارایی مشتریان بانک‌ها برای بازار ارزهای دیجیتال مسئله بسیار مهمی بود و استیبل کوین USDC در واکنش به این خبر توانست به سطح ۰.۹۹ دلار بازگردد.


در این بحبوحه، اجرای شبکه گوئرلی (Goerli) تحت شبکه آزمایشی (Testnet) در روز سه‌شنبه می‌تواند توجه سرمایه‌گذاران را به اتریوم جلب کند.

تحلیل اتریوم 01
حجم ورود سرمایه به سپرده‌گذاری اتریوم – CryptoQuant

بر اساس آمار پلتفرم تحلیل‌گر کریپتوکوانت (CryptoQuant)، حجم ورود سرمایه به سپرده‌گذاری (استیکینگ / Staking) اتریوم در روز یکشنبه ۱۶,۳۸۴ واحد ETH برآورد شده است. با وجود رشد این آمار نسبت به ۱۰,۵۶۰ واحد ETH در روز جمعه، ورود سرمایه به سپرده‌گذاری‌های اتریوم با سقف ۱۹۸,۵۶۰ واحدی سال ۲۰۲۳، همچنان فاصله زیادی دارد. کاهش شدید این سپرده‌گذاری‌ها برای قیمت اتریوم عاملی منفی است و ظاهراً تاخیر در اجرای ارتقای شانگهای منجر به کاهش بیشتر سپرده‌گذاری به زیر سطح ۲۰,۰۰۰ واحد اتریوم شده است.


خبرهای جدید پیرامون حمایت نهادهای نظارتی آمریکا از بانک‌ها به رشد قیمت‌ها در بازار کمک خواهد کرد. به‌علاوه، جلوگیری از سرایت بحران بانک‌های سیلورگیت (Silvergate)، سیلیکون ولی و سیگنچر نیز تقاضا برای دارایی‌های پرریسک را بیشتر خواهد کرد.

تحلیل اتریوم 02
همبستگی شاخص مرکب نزدک با قیمت اتریوم – TradingView


اثر فروپاشی بانک سیلیکون ولی در شاخص مرکب نزدک (Nasdaq Composite Index) نیز بیشتر از اتریوم و به‌طور کل رمزارزها بوده است. به این ترتیب، سرمایه‌گذاران باید توجه ویژه‌ای به اخبار جدید به‌ویژه فعالیت‌ها و صحبت‌های نهادهای نظارتی داشته باشند. در این بین، به‌روزرسانی‌های خبری پیرامون صرافی‌های بایننس و FTX و همچنین دادگاه ریپل (XRP) و سازمان SEC نیز می‌توانند در بازار تاثیر به‌سزایی داشته باشند.

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل اتریوم در وب‌سایت تحلیلی-خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، قیمت اتریوم هنگام نشر این تحلیل با ۰.۶۵ درصد رشد به ۱,۶۰۳ دلار رسیده است.

این رمزارز پیش از رسیدن به سقف ۱,۶۳۷ دلار، ابتدا به کف روزانه خود در سطح ۱,۵۸۷ دلار کاهش داشت. اتریوم برای رسیدن به اولین مقاومت مهم (R1) در سطح ۱,۶۴۹ دلار، باید از نقطه پیوت (Pivot) در ۱,۵۵۵ دلار فاصله بگیرد. عبور از سقف ۱,۶۳۷ دلار یک سیگنال صعودی برای قیمت اتریوم خواهد بود که البته، اخبار مثبت در مورد ارتقای شانگهای و کل بازار رمزارزها در حمایت از این شکست صعودی حائز اهمیت هستند.

تحلیل اتریوم 04
نمودار ۱ ساعته قیمت اتریوم – Tradingview


چنانچه این شکست صعودی تشکیل شود، احتمالاً قیمت اتریوم تا مقاومت جدی دوم (R2) در ۱,۷۰۷ دلار رشد داشته باشد. سطح مقاومتی مهم سوم (R3) برای این رمزارز در سطح ۱,۸۵۹ دلار وجود دارد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

در صورتی که قیمت اتریوم با رسیدن به نقطه پیوت دچار کاهش شود، این احتمال وجود خواهد داشت که قیمت، مسیر خود را تا نخستین سطح حمایتی (S1) مهم در ۱,۴۹۷ دلار ادامه دهد. اتریوم برای جلوگیری از فروش دسته‌جمعی سرمایه‌گذاران باید سطح ۱,۴۵۰ دلار و دومین حمایت مهم (S2) در ۱,۴۰۳ دلار را حفظ کند. سومین سطح حمایتی مهم (S3) برای اتریوم ۱,۲۵۱ دلار محاسبه شده است.

تحلیل اتریوم 05
نمودار ۴ ساعته قیمت اتریوم – TradingView


بررسی نمودار ۴ ساعته قیمت اتریوم و میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) آن، نشان از سیگنال‌های صعودی دارند. قیمت ETH موفق به عبور از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) خود در ۱,۵۶۸ دلار شد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) فاصله خود با همتای ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) را کم کرده است و به همین ترتیب، این اندیکاتور در حال نزدیک‌شدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه است که مجموعاً برای قیمت اتریوم سیگنال‌هایی صعودی محسوب می‌شوند.


حفظ میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه یعنی سطح ۱,۵۶۸ دلار، از شکست صعودی از مقاومت اول (R1) در ۱,۶۴۹ دلار حمایت خواهد کرد و هدف قیمت را مقاومت مهم دوم (R2) یعنی ۱,۷۰۷ دلار قرار خواهد داد. اما کاهش قیمت و عبور از میانگین متحرک‌های نمایی ۱۰۰ و ۵۰ روزه به‌ترتیب در سطوح ۱,۵۵۲ دلار و ۱,۵۲۱ دلار، حرکت به‌سمت اولین حمایت جدی در ۱,۴۹۷ دلار را در پی خواهد داشت. به‌طور کل، کاهش قیمت و عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه، یک سیگنال نزولی برای اتریوم به‌شمار می‌آید.

تحلیل اتریوم ۱۱ اسفند

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اتریوم در روز جاری با ۳.۷ درصد رشد همراه بوده است. قیمت اتریوم در روز سه‌شنبه ۱.۷۱ درصد کاهش داشت و در سطح ۱,۶۶۵ دلار روز خود را به پایان رساند.

پادکست تحلیل اتریوم، ۱۱ اسفند

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم امروز را ملاحظه کنید:

تحلیل اتریوم 01
نمودار یک روزه قیمت اتریوم – TradingView

اتریوم روز گذشته را با یک روند کاهشی آغاز کرد و به کف ۱,۵۹۵ دلاری خود رسید. این رمرزارز با فاصله‌گرفتن از اولین سطح حمایتی مهم (S1) در ۱,۵۸۵ دلار، موفق شد حرکت صعودی خود را تا سقف ۱,۶۷۰ دلار ادامه دهد. همچنین، اتریوم پس از شکست اولین مقاومت مهم (R1) در ۱,۶۳۶ دلار و عبور جزئی از دومین سطح مقاومتی (R2) خود در ۱,۶۶۸ دلار، طی یک اصلاح روز خود را با قیمت ۱,۶۶۵ دلار به پایان رساند.


اجرای بی‌نقص ارتقای شاپلا (Shapella) موجب تشکیل سطح حمایتی برای قیمت اتریوم در روز چهاشنبه شد و میزان ورود سرمایه‌ به این شبکه جهت سپرده‌گذاری (استیکینگ / Staking) نیز شاهد رشد به محدوده مثبت بود. با این حال، تقویم اقتصادی جهانی عامل اصلی رشد قیمت ETH در روز جاری است.

پیرامون این تقویم، می‌توان به مواردی چون رشد شاخص مدیران خرید بخش صنعت چین (Manufacturing PMI) برای نخستین بار از جولای ۲۰۲۲ (تیر ۱۴۰۱) تاکنون اشاره کرد که اثر منفی شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده و شاخص مرکب نزدک (Nasdaq Composite Index) را از بین برد.

البته دیدگاه‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو در مورد تشدید سیاست‌های انقباضی و احتمال افزایش نرخ بهره به میزان ۰.۲۵ درصد تا ۰.۵۰ درصد، موجب واکنش منفی در ذهنیت و تمایلات سرمایه‌گذاران و متعاقباً کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم شد.


سرمایه‌گذاران و معامله‌گران اتریوم باید نگاهی ویژه به روند اجرای ارتقای شانگهای (Shanghai Upgrade) و اخبار پیرامون آن داشته باشند. هرگونه خطا یا تاخیر در این ارتقا که قرار است در ماه میلادی جاری (مارس) راه‌اندازی شود، می‌تواند عاملی نزولی برای قیمت اتریوم باشد.

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل وب‌سایت تحلیلی-خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، اتریوم جهت هدف قراردادن اولین مقاومت مهم (R1) یعنی ۱,۶۹۲ دلار و مقاومت بعدی در ۱,۷۰۰ دلار، باید از نقطه پیوت (Pivot) در سطح ۱,۶۴۳ دلار فاصله بگیرد. عبور از سقف روزانه ۱,۶۷۸ دلار می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر یک شکست صعودی باشد. البته، اخبار پیرامون ارتقای شانگهای و بازار رمزارزها باید برای اتریوم مثبت باشند تا از این شکست صعودی حمایت شود.

تحلیل اتریوم 02
نمودار قیمت ۱ ساعته اتریوم – TradingView


چنانچه حرکت صعودی قیمت اتریوم ادامه پیدا کند، خریداران جهت هدایت قیمت تا مقاومت مهم دوم (R2) در سطح ۱,۷۱۸ دلار و مقاومت بعدی در ۱,۷۵۰ دلار تلاش خواهند کرد. حمایت مهم سوم برای اتریوم (R3) سطح ۱,۷۹۳ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

سناریو نزولی برای اتریوم زمانی است که قیمت از نقطه پیوت کاهش پیدا کند که در این صورت، نخستین حمایت مهم (S1) برای این رمزارز سطح ۱,۶۱۷ دلار خواهد بود. اما جهت جلوگیری از یک فروش دسته‌جمعی در بازار، قیمت اتریوم باید سطح ۱,۵۵۰ دلار را حفظ کند. دومین حمایت مهم اتریوم (S2) در ۱,۵۶۸ دلار می‌تواند مانع از این اتفاق شود. سومین سطح حمایتی مهم (S3) برای رمزارز دوم بازار در سطح ۱,۴۹۳ دلار قرار دارد.

تحلیل اتریوم 03
نمودار قیمت ۴ ساعته اتریوم – TradingView


در بررسی نمودار ۴ ساعته قیمت اتریوم و میانگین متحرک‌های نمایی این رمزارز، نشانه‌هایی صعودی به چشم می‌خورند. اتریوم در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) و ۱,۶۳۶ دلار معامله می‌شود. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) فاصله گرفته و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه نیز از همتای ۲۰۰ روزه خود دور شده است که مجموع این موارد، سیگنال‌هایی صعودی برای قیمت اتریوم محسوب می‌شوند.


حفظ سطح میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱,۶۳۶ دلار، از شکست صعودی از مقاومت اولیه اتریوم (R1) در ۱,۶۹۲ دلار حمایت خواهد کرد که هدف آن، مقاومت دوم (R2) در ۱,۷۱۸ دلار و سپس ۱,۷۵۰ دلار خواهد بود. اما کاهش از میانگین متحرک‌های نمایی ۵۰ روزه (۱,۶۳۶ دلار) و ۱۰۰ روزه (۱,۶۳۲ دلار)، نخستین سطح حمایتی اتریوم (S1) در ۱,۶۱۷ دلار را در پی خواهد داشت. به‌طور کل، کاهش قیمت اتریوم از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه، سیگنالی نزولی برای این رمزارز به‌شمار می‌آید.

تحلیل اتریوم ۲۳ بهمن

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اتریوم در این لحظه ۱.۰۷ درصد افزایش یافته و به ۱,۵۳۵ رسیده‌است. امروز صبح قیمت اتریوم شاهد افزایش به بالاترین حد اولیه ۱,۵۴۰ دلاری بود و سپس کاهش یافت.

پادکست تحلیل اتریوم

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

روند قیمت اتریوم

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل وبسایت تحلیلی – خبری اف ایکس امپایر، اتریوم باید از سقوط در محور ۱,۵۲۹ دلاری جلوگیری کند تا موفق شود اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در ۱,۵۵۴ دلار هدف قرار دهد. بازگشت به ۱,۵۵۰ دلار نشانه یک جلسه معاملاتی صعودی است. با این حال، به‌روزرسانی‌های هارد فورک شانگهای و اخبار حوزه کریپتو باید برای پشتیبانی از صعود اتریوم مثبت باشند. در صورت افزایش طولانی مدت، گاوها احتمالا دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۱,۵۶۸ دلار و مقاومت بعدی را در ۱,۶۰۰ دلار هدف قرار می‌دهند. تداوم صعود، سومین سطح مقاومت اصلی (R3) را در  1,607 دلار وارد بازی می‌کند.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

در سناریوی نزولی و در صورت سقوط از نقطه پیوت، سطح حمایت اصلی اول (S1) با قیمت ۱,۵۱۵ دلار وارد بازی می‌شود. اتریوم برای پایان دادن به این روند باید از سقوط زیر ۱,۴۹۰ دلار جلوگیری کند. به این منظور در دومین سطح حمایت اصلی (S2) یعنی در ۱,۴۹۰ دلار باید روند نزولی محدود شود در غیر اینصورت رسیدن به سطح حمایت اصلی سوم ۱,۴۵۱ دلار محتمل است.

تحلیل اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، یک سیگنال نزولی ارائه داد. اتریوم زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه که در حال حاضر ۱,۵۴۶ دلار است، قرار دارد. پس از یک تلاقی نزولی در روز شنبه، میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه دور شد و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه کاهش یافت که همه این موارد سیگنال‌های نزولی را ارائه کرد.

عبور از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه در ۱,۵۴۶ از عبور این رمزارز از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) یعنی ۱,۵۵۴ دلار پشتیبانی می‌کند و باعث می‌شود گاوها به سمت دومین سطح مقاومت اصلی (R2) در ۱,۵۶۸ دلار حرکت کنند. با این حال، عدم عبور از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه اولین سطح حمایت اصلی  و قیمت‌هایی زیر ۱,۵۰۰ دلار را قابل رویت می‌کند.

تحلیل تکنیکال اتریوم

تحلیل اتریوم ۱۹ بهمن

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اتریوم در این لحظه با ۲.۵۵ درصد افزایش به ۱,۶۷۵ رسیده‌است. شروع صعودی روز باعث شد که قیمت اتریوم قبل از کاهش دوباره، به بالاترین سطح اولیه ۱,۷۰۰ دلار افزایش یابد.

پادکست تحلیل اتریوم

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

بررسی روند قیمت اتریوم

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم برای اینکه بتواند از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در ۱,۶۹۶ دلار عبور کرده و بالاترین قیمت صبحگاهی یعنی ۱,۷۰۰ دلار را دوباره هدف قرار دهد، باید از سقوط به زیر محور ۱,۶۵۴ دلاری جلوگیری کند. بازگشت به ۱,۷۰۰ دلار نشانه یک جلسه معاملاتی صعودی است. با این حال، به‌روزرسانی‌های هارد فورک شانگهای باید از روند صعودی پشتیبانی کند.

در صورت افزایش طولانی مدت این رمزارز، گاوها احتمالا دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۱,۷۲۰ دلار و مقاومت بعدی را در ۱,۷۵۰ دلار هدف قرار خواهند داد. تداوم صعود، سومین سطح مقاومت اصلی (R3) را در قیمت ۱,۷۸۶ دلار وارد بازی خواهد کرد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

در سناریوی نزولی، سقوط از نقطه پیوت سطح حمایت اصلی اول (S1) را با قیمت ۱,۶۳۰ دلار وارد بازی می‌کند. اتریوم برای پایان بخشیدن به سناریوی نزولی باید از سقوط زیر ۱,۶۰۰ دلار و دومین سطح حمایت اصلی (S2) در ۱,۵۸۸ دلار جلوگیری کند در غیر اینصورت، احتمال رسیدن به سطح حمایت اصلی سوم (S3) یعنی ۱,۵۲۲ دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، یک سیگنال صعودی ارائه داد. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه که در حال حاضر ۱,۶۳۹ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه فاصله گرفت و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه گسترش یافت که همه این موارد سیگنال‌های صعودی را ارائه کرد.

اگر اتریوم بتواند بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱,۶۳۹ دلار باقی بماند، این امر از عبور قیمت از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در ۱,۶۹۶ دلار و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت اصلی (R2) یعنی ۱,۷۲۰ دلار پشتیبانی می‌کند. با این حال، سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه باعث می‌شود خرس‌های بازار قیمت را به سمت اولین سطح حمایت اصلی (S1) یعنی ۱,۶۳۰ دلار و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه در ۱,۶۱۰ دلار هدایت کنند.  سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یک سیگنال نزولی ارسال می‌کند.

تحلیل اتریوم با EMA

تحلیل اتریوم ۱۸ بهمن

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اتریوم در این لحظه نسبت به ۲۴ ساعت گذشته  0.45 درصد افزایش یافته و در زمان نگارش این مطلب، قیمت اتریوم به ۱,۶۳۵ دلار رسیده‌است.

پادکست تحلیل اتریوم

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

بررسی روند اتریوم

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم برای اینکه بتواند اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در ۱,۶۴۷ دلار و حداکثر قیمت روز دوشنبه یعنی ۱,۶۵۸ دلار را هدف قرار دهد، باید از سقوط به زیر سطح  1,626 دلاری جلوگیری کند. بازگشت به سطح ۱,۶۵۰ دلار نشانه یک جلسه معاملاتی صعودی است. با این حال، به‌روزرسانی‌های هارد فورک شانگهای باید از این روند صعودی پشتیبانی کند. در صورت افزایش طولانی مدت اتریوم، گاوها احتمالا دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۱,۶۷۹ دلار و مقاومت بعدی را در ۱,۷۰۰ دلار هدف قرار خواهند داد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

در سناریوی نزولی، سقوط از محور یاد شده، اولین سطح حمایت اصلی (S1) را با قیمت ۱,۵۹۴ دلار وارد بازی خواهد کرد. اتریوم برای پایان دادن به سناریوی نزولی باید از سقوط به زیر ۱,۵۸۰ دلار جلوگیری کند، به این منظور در دومین سطح حمایت اصلی (S2) یعنی ۱,۵۷۳ دلار روند نزولی باید متوقف شود در غیر اینصورت احتمال سقوط تا سطح حمایت اصلی سوم (S3) در ۱,۵۲۰ دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، یک سیگنال صعودی ارائه داد. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه که در حال حاضر ۱,۶۳۳ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه فاصله گرفت و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه گسترش یافت که این موارد سیگنال‌های صعودی را ارائه کرد.

اگر اتریوم بتواند بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱,۶۳۳ دلار باقی بماند، این امر از عبور این رمزارز از اولین سطح مقاومت (R1) یعنی ۱,۶۴۷ دلار و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت (R2) یعنی ۱,۶۷۹ دلار پشتیبانی می‌کند. با این حال، سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه باعث می‌شود خرس‌ها قیمت را به سمت میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه یعنی ۱,۶۰۴ دلار و اولین سطح حمایت اصلی (S1)  1,594 دلار هدایت کنند. سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه سیگنال‌های نزولی ارائه می‌دهد.  

تحلیل اتریوم با EMA

تحلیل اتریوم ۱۷ بهمن

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اتریوم در این لحظه نسبت به ۲۴ ساعت گذشته  2.04 درصد کاهش را تجربه کرده و در زمان نگارش این مطلب، قیمت اتریوم به ۱,۶۳۵ دلار رسیده‌است.

پادکست تحلیل اتریوم

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

روند قیمت اتریوم

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم برای اینکه بتواند اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در ۱,۶۶۵ دلار و بالاترین قیمت یکشنبه یعنی ۱,۶۷۴ دلار را هدف قرار دهد، باید از محور ۱,۶۳۷ دلار عبور کند. بازگشت به ۱,۶۵۰ دلار نشانه یک جلسه معاملاتی صعودی است. با این حال، اخبار مربوط به به‌روزرسانی‌های هارد فورک شانگهای باید از ادامه این روند صعودی پشتیبانی کند. در صورت یک رالی صعودی طولانی مدت، گاوها احتمالا سطح مقاومت اصلی دوم (R2) را در ۱,۷۰۲ دلار آزمایش خواهند کرد. تداوم روند صعودی، سومین سطح مقاومت اصلی (R3) یعنی ۱,۷۶۷ دلار را وارد بازی می‌کند.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

در سناریوی نزولی و در صورت عدم حرکت از این محور، اولین سطح حمایت اصلی (S1) یعنی ۱,۶۰۰ دلار در بازی باقی خواهد ماند. اتریوم برای پایان دادن به سناریوی نزولی نباید به زیر سطح ۱,۶۰۰ دلار سقوط کند و به این منظور، نهایتا تا دومین سطح حمایت اصلی (S2) در ۱,۵۷۲ دلار باید این روند متوقف شود؛ در غیر این صورت، سطح حمایت اصلی سوم (S3) یعنی ۱,۵۰۷ دلار قابل رویت خواهد بود.

تحلیل تکنیکال اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، یک سیگنال صعودی ارائه می‌دهند. اتریوم بالای میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه که در حال حاضر ۱,۶۰۰ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه فاصله گرفت و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه گسترش یافت که همه این موارد سیگنال‌های صعودی را ارائه کردند.

عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱,۶۳۱ دلار از عبور این رمزارز از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) یعنی ۱,۶۶۵ دلار و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت (R2) 1,702 دلار پشتیبانی می‌کند. با این حال، عدم عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه باعث می‌شود خرس‌ها قیمت را به سمت اولین سطح حمایت اصلی (S1) یعنی ۱,۶۰۰ دلار و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه یعنی ۱,۶۰۰ دلار هدایت کنند. عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یک سیگنال صعودی ارسال می‌کند.

تحلیل اتریوم با EMA

تحلیل اتریوم ۱۳ بهمن

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اتریوم در این لحظه نسبت به ۲۴ ساعت گذشته  5.87 درصد افزایش را تجربه کرده و در زمان نگارش این مطلب، قیمت اتریوم به ۱,۶۶۶ دلار رسیده‌است.

پادکست تحلیل اتریوم

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

بررسی روند اتریوم

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم باید از سقوط زیر محور ۱,۶۱۶ دلاری جلوگیری کند تا موفق شود اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در ۱,۶۷۴ دلار و بالاترین قیمت صبحگاهی یعنی ۱,۶۹۸ دلار را هدف قرار دهد. عدم سقوط اتریوم به زیر سطوح ۱,۶۵۰ دلار نشان‌دهنده یک جلسه معاملاتی صعودی است. با این حال، شاخص‌های اقتصادی و به‌روزرسانی‌های هارد فورک شانگهای باید برای پشتیبانی از صعود اتریوم سیگنال‌های مثبتی ارائه دهند. در صورت تداوم روند افزایشی، گاوها احتمالا دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۱,۷۰۷ دلار و مقاومت بعدی را در ۱,۷۵۰ دلار آزمایش خواهند کرد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

سقوط از نقطه پیوت سطح اول حمایت اصلی (S1) را با قیمت ۱,۵۸۳ دلار وارد بازی خواهد کرد. اتریوم برای پایان دادن به سناریوی نزولی باید از سقوط زیر ۱,۵۵۰ دلار جلوگیری کند. به همین منظور در دومین سطح حمایت اصلی (S2) یعنی ۱,۵۲۵ دلار باید روند کاهشی محدود شود در غیر اینصورت احتمال رسیدن به سطح حمایت سوم (S3) در قیمت ۱,۴۳۴ دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، یک سیگنال صعودی ارائه می‌دهد. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه که در حال حاضر ۱,۵۹۸ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه فاصله گرفت و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه گسترش یافت که همه این موارد سیگنال‌های صعودی ارائه کرد.

یک اتریوم به سطوح بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱,۵۹۸ دلار از عبور این رمزارز از اولین سطح مقاومت (R1) در ۱,۶۷۴ دلار و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت اصلی (R2) یعنی ۱,۷۰۷ دلار پشتیبانی می‌کند. با این حال، کاهش قیمت‌ها از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه باعث می‌شود خرس‌ها اتریوم را به سمت اولین سطح حمایت اصلی (S1) در ۱,۵۸۳ و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه  در ۱,۵۶۷ دلار هدایت کنند. کاهش ارزش به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه سیگنال نزولی ارائه می‌دهد.

تحلیل تکنیکال اتریوم با EMA

تحلیل اتریوم ۱۲ بهمن

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اتریوم در این لحظه نسبت به ۲۴ ساعت گذشته  0.10 درصد افزایش را تجربه کرده. در زمان نگارش این مطلب، قیمت اتریوم به ۱,۵۷۱ دلار رسیده‌است.

پادکست تحلیل اتریوم

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

روند قیمت اتریوم

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم برای اینکه بتواند اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در ۱,۶۰۶ دلار هدف قرار دهد، باید از محور ۱,۵۸۴ دلار عبور کند. بازگشت به ۱,۶۰۰ دلار نشان‌دهنده یک جلسه معاملاتی صعودی است. با این حال، اخبار مربوط به افزایش نرخ بهره که قرار است امروز توسط جروم پاول رئیس فدرال رزرو ارائه شود و همچنین خبرهای مربوط به به‌روزرسانی‌های هارد فورک شانگهای باید از صعود اتریوم پشتیبانی کند. در صورت افزایش طولانی مدت اتریوم، گاوها احتمالا دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۱,۶۲۸ دلار و مقاومت بعدی را در ۱,۶۵۰ دلار هدف قرار می‌دهند. در صورت تداوم روند صعودی، سومین سطح مقاومت اصلی (R3) در قیمت ۱,۶۷۲ دلار قابل رویت خواهد بود.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

در صورت عدم صعود اتریوم از این محور، اولین سطح حمایت اصلی (S1) یعنی ۱,۵۶۲ دلار در بازی باقی خواهد ماند. اتریوم باید برای پایان دادن به سناریوی نزولی از سقوط به زیر ۱,۵۰۰ دلار اجتناب کند. به این منظور، در دومین سطح حمایت اصلی (S2) یعنی در ۱,۵۴۰ دلار باید این روند نزولی پایان یابد؛ در غیر اینصورت، سطح حمایت اصلی سوم (S3) یعنی ۱,۴۹۶ دلار وارد بازی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، یک سیگنال صعودی ارائه می‌دهد. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه که در حال حاضر ۱,۵۵۹ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه نزدیک شده و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه افزایش یافت که همه این موارد سیگنال‌های صعودی را ارائه کرده‌اند.

اگر اتریوم بتواند بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی۱,۵۸۰ دلار باقی بماند، این امر از عبور بزرگترین آلت کویت بازار از اولین سطح مقاومت (R1) در ۱,۶۰۶ دلار و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت (R2) در ۱,۶۲۸ دلار پشتیبانی می‌کند. با این حال، سقوط از اولین سطح حمایت (S1) در ۱,۵۶۲ دلار و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه در ۱,۵۵۹ دلار، باعث می‌شود خرس‌ها قیمت را به سمت دومین سطح حمایت اصلی (S2) یعنی ۱,۵۴۰ دلار هدایت کنند. عبور اتریوم از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یک سیگنال صعودی ارائه می‌کند.

تحلیل اتریوم با EMA

تحلیل اتریوم ۱۱ بهمن

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اتریوم در حال حاضر نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۳.۶۷  درصد کاهش را تجربه کرده و در زمان نگارش این مطلب، قیمت اتریوم به ۱,۵۷۰ دلار رسیده است.

پادکست تحلیل اتریوم

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

روند قیمت اتریوم

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم ابتدا باید از ۱,۵۸۳ دلار عبور کند تا بتواند اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در ۱,۶۳۱ دلار و حداکثر قیمت روز دوشنبه یعنی ۱,۶۴۸ دلار را هدف قرار دهد. بازگشت به ۱,۶۰۰ دلار نشان‌دهنده یک جلسه معاملاتی صعودی است. در صورت افزایش طولانی مدت قیمت اتریوم، گاوهای بازار احتمالا دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۱,۶۹۶ دلار و مقاومت بعدی را در ۱,۷۰۰ دلار هدف قرار خواهند داد. تداوم این روند، سومین سطح مقاومت اصلی (R2) یعنی  1,809 دلار را وارد بازی خواهد کرد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

در صورت عدم عبور از این محور، اولین سطح حمایت اصلی (S1) یعنی ۱,۵۱۸ دلار در بازی باقی خواهد ماند. با این حال، اتریوم باید برای پایان بخشیدن به سناریوی نزولی از سقوط زیر ۱,۵۰۰ دلار جلوگیری کند. به این منظور، در دومین سطح حمایت اصلی (S2) یعنی ۱,۴۷۰ دلار این روند نزولی باید متوقف شود در غیر اینصورت، رسیدن به سطح حمایت اصلی سوم (S3) یعنی ۱,۳۵۷ دلار محتمل است.

تحلیل تکنیکال اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، یک سیگنال صعودی ارائه داده‌اند. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه که در حال حاضر ۱,۵۵۵ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه حرکت کرد و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه گسترش یافت که همه این موارد سیگنال‌های صعودی ارائه کرده‌‎اند.

عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱,۵۹۰ دلار، از عبور این رمزارز از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در ۱,۶۳۱ دلار و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت اصلی (R2) در ۱,۶۹۶ دلار  پشتیبانی می‌کند. با این حال، کاهش از سطح میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه یعنی  ۱,۵۵۵ دلار، باعث می‌شود خرس‌های بازار قیمت را به سمت اولین سطح حمایت اصلی (S1) در ۱,۵۱۸ دلار هدایت کنند. حرکت به سطوح بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یک سیگنال صعودی ارائه می‌کند.

تحلیل تکنیکال اتریوم با EMA

تحلیل اتریوم ۱۰ بهمن

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اتریوم در حال حاضر در محدوده سبز معامله می‌شود. در زمان نگارش این مطلب، قیمت اتریوم با ۲.۲۰ درصد افزایش به ۱,۶۲۷ دلار رسید.

پادکست تحلیل اتریوم

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

بررسی روند قیمت اتریوم

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم باید از سقوط زیر محور ۱,۶۲۴ دلاری جلوگیری کند تا بتواند سطح مقاومت اصلی اول (R1) را در ۱,۶۸۲ دلار هدف قرار دهد. بازگشت به سطح ۱۶۵۰ دلار نشانه یک جلسه معاملاتی صعودی است. در صورت افزایش طولانی مدت، گاوها احتمالا سطح مقاومت اصلی دوم (R2) را در ۱,۷۱۸ دلار آزمایش خواهند کرد. در صورت تداوم این روند، سومین سطح مقاومت اصلی (R3) 1,812 دلار قابل رویت خواهد بود.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

سقوط از نقطه پیوت، اولین سطح حمایت اصلی (S1) را با قیمت ۱,۵۸۸ دلار وارد بازی خواهد کرد. با این حال، اتریوم باید برای پایان بخشیدن به سناریوی نزولی از سقوط به زیر ۱۵۵۰ دلار جلوگیری کند، به این منظور در دومین سطح حمایت اصلی (S2) یعنی ۱۵۳۰ دلار باید روند نزولی محدود شود در غیر اینصورت سطح حمایت اصلی سوم (S3) 1,436 دلار وارد بازی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، یک سیگنال صعودی ارائه داد. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه که در حال حاضر ۱,۵۹۶ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه فاصله گرفت و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه گسترش یافت که همه این موارد سیگنال‌های صعودی ارائه کرد.

اگر اتریوم بتواند بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۱,۵۹۶ دلار باقی بماند این امر از عبور قیمت از اولین سطح مقاومت (R1) در ۱,۶۸۲ دلار و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت (R2) در ۱,۷۱۸ دلار پشتیبانی می‌کند. با این حال، سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۱,۵۹۶ دلار و اولین سطح حمایت اصلی (S1) در ۱,۵۸۸ دلار، باعث می‌شود خرس‌ها قیمت را به سمت میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه در ۱,۵۵۴ دلار و دومین سطح حمایت اصلی (S2) در ۱,۵۳۰ دلار هدایت کنند. سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه ۵۰ یک سیگنال نزولی ارائه می‌دهد.  

تحلیل تکنیکال اتریوم با EMA

تحلیل اتریوم ۹ بهمن

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اتریوم در حال حاضر در محدوده قرمز معامله می‌شود. در زمان نگارش این مطلب، قیمت اتریوم با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۱,۵۹۷ دلار رسید. طبق تحلیل اتریوم امروز، بزرگترین آلت کوین بازار برای مدت کوتاهی از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در ۱۶۰۱ دلار عبور کرد و سپس کاهش یافت.

پادکست تحلیل اتریوم

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

بررسی روند اتریوم

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم باید از سقوط زیر محور ۱۵۷۸ دلار جلوگیری کند تا موفق شود اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در ۱۶۰۱ دلار و بالاترین قیمت صبحگاهی یعنی ۱۶۱۹ دلار را دوباره هدف قرار دهد. بازگشت به ۱۶۱۰ دلار نشانه یک جلسه معاملاتی صعودی است.

در صورت افزایش طولانی مدت این رمزارز، گاوها احتمالا دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۱۶۲۹ دلار و مقاومت بعدی را در ۱۶۵۰ دلار آزمایش خواهند کرد. در صورت تداوم رالی صعودی، سومین سطح مقاومت اصلی (R3) 1680 دلار قابل رویت خواهد بود.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

سقوط از نقطه پیوت، اولین سطح حمایت اصلی (S1) را با قیمت ۱۵۵۰ دلار وارد بازی می‌کند. اتریوم باید برای پایان بخشیدن به سناریوی نزولی از سقوط زیر ۱۵۵۰ دلار و دومین سطح حمایت اصلی (S2) در ۱۵۲۷ دلار جلوگیری کند در غیر اینصورت، سطح حمایت اصلی سوم (S3) یعنی ۱۴۷۶ دلار وارد بازی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، یک سیگنال صعودی ارائه دادند. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه که در حال حاضر ۱۵۸۶ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه فاصله گرفت و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه گسترش یافت که همه این موارد سیگنال‌های صعودی ارائه دادند.

اگر این رمزارز بتواند بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱۵۸۶ دلار باقی بماند، این امر از عبور اتریوم از اولین سطح مقاومت اصلی(R1) در ۱۶۰۱ دلار و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت (R2) در ۱۶۲۹ دلار پشتیبانی می‌کند. با این حال، کاهش از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۱۵۸۶ دلار باعث می‌شود خرس‌ها قیمت را به سمت اولین سطح حمایت (S1) در ۱۵۵۰ دلار و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۵۴۴ دلار) هدایت کنند. سقوط از میانگین متحرک نمایی۵۰ روزه یک سیگنال نزولی ارسال می‌کند.

تحلیل اتریوم بر اساس EMA

تحلیل اتریوم ۸ بهمن

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اتریوم امروز در محدوده سبز معامله می‌شود. در زمان نگارش این مطلب، قیمت اتریوم با ۱.۵۳ درصد افزایش به ۱,۵۹۹ دلار رسید.

پادکست تحلیل اتریوم

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

نمودار روند قیمت اتریوم

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم برای اینکه بتواند سطح مقاومت اصلی اول (R1) را در ۱۶۳۰ دلار هدف قرار دهد، باید مانع از سقوط به زیر محور ۱۵۹۰ دلار شود. حرکت به سمت بالاترین سطح قیمتی جمعه یعنی ۱۶۲۲ دلار نشان‌دهنده یک جلسه صعودی است. در صورت یک رالی طولانی مدت برای اتریوم، گاوهای بازار احتمالا دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۱۶۶۲ دلار آزمایش خواهند کرد. در صورت ادامه روند افزایشی، سومین سطح مقاومت اصلی (R3) 1734 دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

سقوط از نقطه پیوت اولین سطح حمایت اصلی (S1) را با قیمت ۱۵۵۸ دلار وارد بازی خواهد کرد. اتریوم باید برای پایان بخشیدن به سناریوی نزولی از سقوط به زیر۱۵۵۰ دلار و دومین سطح حمایت اصلی (S2) در ۱۵۱۸ دلار جلوگیری کند، در غیر اینصورت سطح حمایت اصلی سوم (S3) یعنی ۱۴۴۶ دلار وارد بازی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال اتروم

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، یک سیگنال صعودی ارائه می‌دهند. اتریوم در حال حاضر روی میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه که در حال حاضر ۱۵۸۶ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه فاصله گرفت و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه گسترش یافت که همه این عوامل سیگنال‌های صعودی ارائه کرده‌اند.

اگر اتریوم بتواند بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱۵۸۶ دلار باقی بماند، این امر از عبور آن از اولین سطح مقاومت (R1) یعنی ۱۶۳۰ دلار و هدف قرار دادن دومین مقاومت اصلی (R2) در ۱۶۶۲ دلار پشتیبانی می‌کند. با این حال، کاهش بیشتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه باعث می‌شود، خرس‌ها قیمت را به سمت اولین سطح حمایت (S1) در ۱۵۵۸ دلار و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه یعنی ۱۵۳۷ دلار هدایت ‌کنند. سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه نشانگر سیگنالی نزولی است.

تحلیل تکنیکال اتریوم با استفاده از EMA

تحلیل اتریوم ۶ بهمن

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اتریوم امروز در محدوده سبز معامله می‌شود. در زمان نگارش این مطلب، قیمت اتریوم  با ۳.۸۶ درصد افزایش به ۱,۶۱۰دلار رسید.

پادکست تحلیل قیمت اتریوم

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

روند قیمت اتریوم

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم باید مانع از سقوط به زیر محور ۱۵۸۹ دلاری شود تا بتواند سطح مقاومت اصلی اول (R1) را در ۱۶۶۵ دلار هدف قرار دهد. حرکت به سمت بالاترین سطح چهارشنبه، یعنی قیمت ۱۶۴۱ دلار نشان‌دهنده یک جلسه معاملاتی صعودی است. با این حال، اخبار ارزهای دیجیتال و آمار ایالات‌متحده باید برای پشتیبانی از یک جلسه معاملاتی صعودی مثبت باشند. در صورت افزایش طولانی مدت، گاوها احتمالا سطح مقاومت اصلی دوم (R2) را در ۱۷۱۶ دلار آزمایش خواهند کرد. تداوم روند صعودی، سومین سطح مقاومت اصلی (R3) را در قیمت 1843 دلار وارد بازی خواهد کرد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

سقوط از نقطه پیوت، سطح حمایت اصلی اول (S1) را با قیمت ۱۵۳۸ دلار وارد بازی خواهد کرد. برای پایان روند نزولی، اتریوم باید از سقوط به  زیر ۱۵۰۰ دلار و دومین سطح حمایت اصلی (S2) در ۱۴۶۲ دلار اجتناب کند. در غیر اینصورت، رسیدن به سطح حمایت اصلی سوم (S3) 1335 دلار محتمل است.

تحلیل تکنیکال اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، یک سیگنال صعودی ارائه دادند. اتریوم اکنون بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه که در حال حاضر ۱۵۸۳ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه فاصله گرفت و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه گسترش یافت که همه این موارد سیگنال‌های صعودی ارائه کرد.

اگر اتریوم بتواند بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱۵۸۳ دلار باقی بماند، این امر عبور این رمزارز از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) یعنی ۱۶۶۵ دلار و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت اصلی (R2) یعنی ۱۷۱۶ دلار پشتیبانی می‌کند. با این حال، کاهش از سطح میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۱۵۸۳ دلار باعث می‌شود خرس‌‌ها قیمت را به سمت اولین سطح حمایت اصلی (S1) در ۱۵۳۸ دلار و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه در ۱۵۲۴ دلار هدایت کنند. شایان ذکر است که سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یک سیگنال نزولی ارسال می‌کند.

تحلیل اتریوم با استفاده از EMA

تحلیل اتریوم ۵ بهمن

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اتریوم امروز در محدوده قرمز معامله می‌شود. در زمان نگارش این مطلب، قیمت اتریوم  با ۵.۰۹ درصد کاهش به ۱,۵۵۴ دلار رسید و روز معاملاتی پر نوسانی را شروع کرد. این رمزارز ابتدا به پایین‌ترین سطح اولیه ۱۵۱۴ دلار و سپس به بالاترین سطح ۱۵۵۹ دلار رسید.

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

روند قیمت اتریوم

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم باید از ۱۵۷۶ دلار عبور کند تا بتواند اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در ۱۶۲۲ دلار و بالاترین سطح سه‌شنبه یعنی ۱۶۴۲ دلار را هدف قرار دهد. بازگشت به ۱۶۲۰ دلار نشانه یک جلسه صعودی است. در صورت افزایش طولانی مدت، گاوها احتمالا دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۱۶۸۹ دلار و مقاومت بعدی را در ۱۷۰۰ دلار آزمایش خواهد کرد. در صورت تداوم روند، سومین سطح مقاومت اصلی (S3) 1802 دلار است.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

در صورت عدم عبور از این محور، اولین سطح حمایت اصلی (S1) یعنی ۱۵۰۹ دلار در بازی باقی خواهد ماند. اتریوم برای توقف روند نزولی باید از سقوط به دومین سطح حمایت اصلی (S2) در ۱۴۶۳ دلار جلوگیری کند.

تحلیل تکنیکال اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، یک سیگنال صعودی ارائه دادند. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه که در حال حاضر ۱۵۱۶ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه کاهش یافت، در حالی که میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت میانگین‌ متحرک نمایی ۲۰۰ روزه گسترش یافت که سیگنال‌های صعودی را ارائه کرد.

صعود از میانگین‌ متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱۵۸۳ دلار از عبور این رمزارز از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) 1622 دلار و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت (R2) 1689 دلار پشتیبانی می‌کند. با این حال، سقوط از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه یعنی ۱۵۱۶ دلار و اولین سطح حمایت اصلی (S1) در ۱۵۰۹ دلار باعث می‌شود خرس‌ها قیمت را به سمت دومین سطح حمایت (S2) یعنی ۱۴۶۳ دلار هدایت کنند. حرکت به سمت میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه نشان دهنده حرکت صعودی است.

تحلیل تکنیکال اتریوم با استفاده از EMA

تحلیل اتریوم امروز ۴ بهمن

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی او‌ام‌پی فینکس، اتریوم امروز در محدوده سبز معامله می‌شود. در زمان نگارش این گزارش، قیمت اتریوم  با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱,۶۳۷ دلار رسید. شروع متفاوت روز باعث شد این رمزارز در ابتدا به پایین‌ترین حد اولیه ۱۶۲۳ دلار سقوط و سپس بالاترین سطح ۱۶۴۲ دلار را رویت کند.

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

روند قیمتی اتریوم

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم باید از سقوط زیر محور ۱۶۲۰ دلاری جلوگیری کند تا موفق شود سطح مقاومت اصلی اول (R1) را در ۱۶۵۶ دلار هدف قرار دهد. حرکت به سمت بالاترین سطح قیمتی روز دوشنبه یعنی ۱۶۴۹ دلار نشان‌دهنده یک جلسه معاملاتی صعودی است.

در صورت افزایش طولانی مدت این رمزارز، گاوها احتمالا دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۱۶۸۵ دلار و مقاومت بعدی را در ۱۷۰۰ دلار آزمایش خواهند کرد. در صورت تداوم این روند افزایشی، رسیدن به سومین سطح مقاومت اصلی (R3) در ۱۷۵۰ دلار محتمل است.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

سقوط از نقطه پیوت در ۱۶۲۰ دلار اولین سطح حمایت اصلی (S1) را با قیمت ۱۵۹۱ دلار وارد بازی خواهد کرد. اتریوم برای پایان دادن به سناریوی نزولی باید از سقوط به زیر ۱۵۸۰ دلار و دومین سطح حمایت اصلی (S2) در ۱۵۵۵ دلار جلوگیری کند در غیر اینصورت احتمال رسیدن به سطح حمایت اصلی سوم(S3) 1490 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، سیگنال صعودی ارائه دادند. اتریوم اکنون بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه که در حال حاضر ۱۵۸۰ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه دورتر شد و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه گسترش یافت که همه این موارد سیگنال‌های صعودی را ارائه کرد.

اگر اتریوم بتواند بالاتر از اولین سطح حمایت اصلی در ۱۵۹۱ دلار و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱۵۸۰ دلار باقی بماند، این امر از عبور اتریوم از اولین سطح مقاومت (R1) در ۱۶۵۶ دلار و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت اصلی (R2) در ۱۶۸۵ دلار پشتیبانی می‌کند. با این حال، سقوط از میانگین متحرک نمایی یعنی ۱۵۸۰ دلار باعث می‌شود خرس‌ها به سمت دومین سطح حمایت اصلی (S2) در ۱۵۵۵ دلار و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه در ۱۵۰۵ دلار حرکت کنند. سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه نشان دهنده تغییر در احساسات سرمایه‌گذاران است.

تحلیل تکنیکال اتریوم با استفاده از EMA

تحلیل اتریوم امروز ۱ بهمن

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی او‌ام‌پی فینکس، اتریوم امروز روندی صعودی را در پیش گرفته‌است. در زمان نگارش این گزارش، قیمت اتریوم با ۶.۴۸ درصد افزایش به ۱,۶۴۸ دلار رسید.

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

بررسی روند قیمتی اتریوم

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم نباید به زیر محور ۱۶۲۳ دلار سقوط کند تا بتواند سطح مقاومت اصلی اول (R1) را در ۱۷۰۳ دلار هدف قرار دهد. حرکت به سمت بالاترین سطح صبح یعنی ۱۶۷۸ دلار نشان‌دهنده یک جلسه معاملاتی صعودی است.

در صورتی که این روند صعودی ادامه یابد، گاوها احتمالا دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۱۷۴۹ دلار مشاهده خواهند کرد. همچنین، در صورت تداوم افزایش، سومین سطح مقاومت اصلی ۱۸۷۵ دلار وارد بازی خواهد شد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

سقوط از نقطه پیوت یعنی ۱۶۲۳ دلار، اولین سطح حمایت اصلی (S1) را با قیمت ۱۵۷۷ دلار وارد بازی خواهد کرد. با این حال، اتریوم باید برای پایان سناریوی نزولی، مانع از سقوط زیر ۱۵۵۰ دلار و دومین سطح حمایت اصلی (S2) در قیمت ۱۴۹۷ دلار شود، در غیر اینصورت، سقوط به سطح حمایت اصلی سوم یعنی ۱۳۷۱ دلار محتمل است.

تحلیل تکنیکال اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته که در زیر ارائه شده، ارائه دهنده سیگنال صعودی هستند. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه، که در حال حاضر ۱۵۲۸ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از متحرک نمایی ۲۰۰ روزه فاصله گرفت و متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه گسترش یافت که این امر سیگنال‌های صعودی را ارائه کرد.

اگر اتریوم بتواند بالاتر از اولین سطح حمایت (S1) و متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱۵۲۸ دلار باقی بماند، از عبور این رمزارز از اولین سطح مقاومت (R1) در ۱۷۰۳ دلار و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت(R2) در ۱۷۴۹ دلار پشتیبانی خواهد شد. با این حال، کاهش قیمت از اولین سطح حمایت در ۱۵۷۷ دلار و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱۵۲۸ دلار، باعث می‌شود خرس‌ها قیمت را به سطوح زیر ۱۵۵۰ دلار و دومین سطح حمایت یعنی ۱۴۹۷ دلار هدایت کنند. سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه نشان دهنده تغییر در احساسات سرمایه‌گذاران است.

تحلیل اتریوم بر اساس EMA

تحلیل اتریوم امروز ۲۷ دی

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی او‌ام‌پی فینکس، اتریوم امروز روندی نزولی را در پیش گرفته‌است. قیمت اتریوم در حال حاضر با ۰.۶۱ کاهش به ۱,۵۶۴ دلار رسید. شروع متفاوت روز باعث شد که این رمزارز قبل از سقوط به ۱۵۴۱ دلار، به بالاترین حد اولیه ۱۵۸۳ دلار افزایش یابد.

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

بررسی روند قیمت اتریوم

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم باید از سقوط به زیر محور ۱۵۶۷ دلاری جلوگیری کند تا موفق شود اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در ۱۶۱۴ دلار هدف قرار دهد. حرکت به سمت بالاترین نرخ روز دوشنبه  یعنی ۱۶۰۴ دلار، نشانه یک جلسه صعودی دیگر است. با این حال، شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده، درآمد شرکت‌ها و صحبت‌های اعضای FOMC باید مثبت باشد تا بتواند زمینه را برای صعود این رمزارز فراهم کند. در صورت افزایش طولانی مدت اتریوم، گاوها احتمالا سطح مقاومت دوم (R2) را در ۱۶۵۰ دلار آزمایش خواهند کرد. در صورت تداوم این روند، سومین سطح مقاومت اصلی (R3) 1733 دلار وارد بازی خواهد شد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

سقوط از نقطه پیوت یعنی ۱۵۶۷ دلار، اولین سطح حمایت اصلی (S1) را با قیمت ۱۵۳۱ دلار وارد بازی خواهد کرد. با این حال، اتریوم برای توقف روند نزولی باید از سقوط زیر ۱۵۰۰ دلار و دومین سطح پشتیبانی اصلی (S2) در ۱۴۸۴ دلار جلوگیری کند. در غیر اینصورت، رسیدن به سطح پشتیبانی اصلی سوم (S3) در ۱۴۰۱ دلار محتمل است.

تحلیل تکنیکال اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته  که در زیر ارائه شده، نشانگر یک سیگنال صعودی بودند. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه که در حال حاضر ۱۴۵۷ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از متحرک نمایی ۲۰۰ روزه فاصله گرفت و متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه گسترش یافت که سیگنال‌های صعودی را ارائه کرد.

اگر اتریوم بتواند بالاتر از سطوح حمایت اصلی و متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱۴۵۷ دلار باقی بماند، این امر از عبور این رمزارز از اولین سطح مقاومت (R2) در ۱۶۱۴ دلار و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت (R2) در۱۶۵۰ دلار پشتیبانی می‌کند. با این حال، سقوط از اولین سطح حمایت (S1) در ۱۵۳۱ دلار باعث می‌شود خرس‌ها قیمت را به سمت دومین سطح حمایت (S2)  یعنی ۱۴۸۴ دلار و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۱۴۵۷ دلار هدایت کنند.

تحلیل تکنیکال اتریوم چارت دوم

تحلیل اتریوم امروز ۲۶ دی

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی او‌ام‌پی فینکس، اتریوم امروز روندی صعودی را در پیش گرفته‌است. قیمت اتریوم امروز به پایین‌ترین حد اولیه ۱۵۴۱ دلار سقوط کرد و سپس به بالاترین سطح ۱۵۸۵ دلار رسید. دومین رمزارز ار نظر ارزش بازار برای مدت کوتاهی از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در ۱۵۷۵ دلار عبور کرد. در حال حاضر و در زمان نگارش این گزارش، قیمت اتریوم با ۱.۳۵ درصد افزایش به ۱,۵۴۲ دلار رسید.

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

بررسی روند اتریوم

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم باید از سقوط زیر ۱۵۴۵ دلاری خودداری کند تا موفق شود از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در ۱۵۷۵ دلار عبور کرده و دوباره سطح مقاومت اصلی دوم (R2) را در ۱۵۹۶ دلار هدف قرار دهد. حرکت به سمت بالاترین قیمت صبحگاهی یعنی ۱۵۸۵ دلار نشان دهنده یک جلسه معاملاتی صعودی است.

در صورت افزایش طولانی مدت اتریوم، گاوها احتمالا مقاومت را در ۱۶۰۰ دلار و سومین سطح مقاومت اصلی (R3) را در ۱۶۴۷ دلار رویت خواهند کرد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

سقوط از نقطه پیوت یعنی ۱۵۴۵ دلار، اولین سطح حمایت اصلی (S1) را با قیمت ۱۵۲۴ دلار وارد بازی می‌کند. با این حال، اتریوم باید از سقوط زیر ۱۵۰۰ دلار و دومین سطح پشتیبانی اصلی (S2) در ۱۴۹۴ دلار اجتناب کند در غیر اینصورت سطح حمایت اصلی سوم (S3) 1443 دلار وارد بازی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته که در زیر ارائه شده، سیگنال صعودی ارائه دادند. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه که در حال حاضر ۱۴۲۸ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از متحرک نمایی ۲۰۰ روزه فاصله گرفت و متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه گسترش یافت که سیگنال‌های صعودی را ارائه کرد.

اگر اتریوم موفق شود بالاتر از سطوح حمایت اصلی و متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱۴۲۸ دلار باقی بماند، این امر از عبور از اولین سطح مقاومت در ۱۵۷۵ دلار و رسیدن به دومین سطح مقاومت یعنی ۱۵۹۶ دلار پشتیبانی می‌کند. با این حال، فروش طولانی مدت و سقوط زیر سطوح حمایت اصلی، خرس‌ها را در مسیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه قرار می‌دهد.

تحلیل اتریوم با میانگین متحرک نمایی

تحلیل اتریوم ۲۵ دی

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی او‌ام‌پی فینکس، تحلیل اتریوم حاکی از شروع روز با روندی نزولی است. قیمت اتریوم امروز از بالاترین سطح اولیه ۱۵۵۳ دلار به پایین‌ترین سطح ۱۵۱۶ دلار رسید. در حال حاضر و در زمان نگارش این گزارش، قیمت اتریوم با ۲.۴۴ درصد کاهش به ۱,۵۲۳ دلار رسید.

پادکست تحلیل اتریوم ۲۵ دی

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

تحلیل اتریوم امروز 25 دی

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

اتریوم باید از سطح ۱۵۳۲ دلار عبور کند تا بتواند اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در ۱۶۱۶ دلار هدف قرار دهد. رسیدن به بالاترین سطح شنبه یعنی ۱۵۹۸ دلار نشان دهنده یک جلسه معاملاتی صعودی است، اگرچه  اخبار ارز دیجیتال باید برای تداوم صعود بازار پسند باشند.

در صورت یک روند افزایشی طولانی مدت، دومین سطح مقاومت اصلی (R2) با قیمت ۱۶۸۱ دلار و قیمت‌های بالای ۱۷۰۰ دلار وارد بازی خواهد شد. در صورت تداوم رشد، سومین سطح مقاومت اصلی ۱۸۳۰ دلار است.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

در صورت عدم صعود از نقطه پیوت در ۱۵۳۲ دلار، سطح حمایت اصلی اول (S1) 1467 دلار در بازی باقی خواهد ماند. با این حال، اتریوم برای مهار روند نزولی باید از سقوط به زیر ۱۴۰۰ دلار و دومین سطح پشتیبانی اصلی (S2) در ۱۳۸۳ دلار جلوگیری کند در غیر این صورت، سطح پشتیبانی اصلی سوم ۱۲۳۴ دلار قابل رویت است.

تحلیل تکنیکال اتریوم امروز

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته که در زیر ارائه شده، یک سیگنال صعودی ارائه می‌دهند. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه که در حال حاضر ۱۳۹۲ دلار است، قرار دارد. متحرک نمایی ۵۰ روزه از متحرک نمایی ۲۰۰ روزه فاصله گرفت و متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت متحرک نمایی ۲۰۰ روزه گسترش یافت که سیگنال‌های صعودی را ارائه کرد.

باقی ماندن بالاتر از اولین سطح حمایت (S1) در ۱۴۶۷ دلار و متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۱۳۹۲ دلار  از عبور اتریوم از اولین سطح مقاومت (R2) در ۱۶۱۶ دلار از رسیدن آن به دومین سطح مقاومت (R2) یعنی ۱۶۸۱ و ارزش ۱۷۰۰ دلار پشتیبانی می‌کند. با این حال، سقوط از اولین سطح حمایت باعث می‌شود خرس‌ها به سمت میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه حرکت کنند.

بررسی روند قیمت اتریوم

تحلیل اتریوم ۲۲ دی

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی او‌ام‌پی فینکس، قیمت اتریوم (ETH) امروز ۲۲ دی (۱۲ ژانویه) در ساعت ۱۰:۴۶ دقیقه با ۴.۹۲ درصد رشد به ۱۴۰۰ دلار رسیده‌است.

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

بررسی-روند-و-تحلیل-قیمت-اتریوم-امروز-12-ژانویه

تحلیل تکنیکال اتریوم

اتریوم باید از سقوط به زیر ۱۳۶۹ دلاری خودداری کند تا بتواند اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در ۱۴۱۸ دلار دوباره هدف قرار دهد. بازگشت به ۱,۴۱۰ دلار نشان دهنده یک جلسه معاملاتی صعودی است، اگرچه آمار ایالات‌متحده و گفت وگوی اعضای FOMC باید سیگنال‌های مثبتی برای صعود این ارز دیجیتال داشته‌باشد.

در صورت ادامه روند صعودی در طولانی مدت  قیمت اتریوم، دومین سطح مقاومت اصلی (R2) در سطح ۱۴۴۷ دلار وارد بازی خواهد شد، همچنین، تداوم این رشد سومین سطح مقاومت اصلی (R3) 1525 دلار را وارد بازی می‌کند.

بررسی-روند-و-تحلیل-قیمت-اتریوم

اتریوم باید از سقوط به زیر ۱۳۰۰ دلار و دومین سطح حمایت اصلی (S2) در ۱۲۹۱ دلار جلوگیری کند در غیر این‌صورت، سطح حمایت اصلی سو ۱۲۱۳ دلار است.

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته که در زیر ارائه شده، سیگنال صعودی ارائه می‌دهند. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه، در حال حاضر ۱۴۰۰ دلار است. متحرک نمایی ۵۰ روزه از متحرک نمایی ۲۰۰ روزه فاصله گرفت و متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت متحرک نمایی ۲۰۰ روزه گسترش یافت که سیگنال‌های صعودی را ارائه کردند.

در سناریوی صعودی، اگر اتریوم بالاتر از اولین سطح حمایت (S1) یعنی  1340 دلار و میانگین متحرک نمایی  50 روزه در ۱۲۹۹ دلار حرکت کند، این امر از رسیدن این رمزارز به عبور از سطح مقاومت یعنی ۱۴۱۸ دلار و رسیدن به دومین سطح مقاومت در قیمت ۱۴۴۷ پشتیبانی می‌کند.

نمودار-قیمت-اتریوم

در سناریوی نزولی، سقوط از اولین سطح حمایت در ۱۳۴۰ دلار باعث می‌شود خرس‌ها قیمت را به سمت میانگین متحرک ۵۰ روزه در ۱۲۹۹ دلار و دومین سطح حمایت یعنی ۱۲۹۱ دلار حرکت دهند. شایان ذکر است که سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه نشان دهنده تغییر در احساسات سرمایه گذاران است.

تحلیل اتریوم ۲۱ دی

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی او‌ام‌پی فینکس، قیمت اتریوم (ETH) امروز  21 دی (۱۱ ژانویه) در ساعت ۱۲:۳۶ دقیقه با ۰.۵۹ درصد افزایش به ۱,۳۳۵ دلار رسید.

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل اتریوم را ملاحظه کنید:

روند اتریوم

تحلیل تکنیکال اتریوم

اتریوم باید بالای محور ۱۳۳۴ دلار حرکت کند تا بتواند اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در ۱۳۵۰ دلار هدف قرار دهد. بازگشت به ۱۳۴۰ دلار نشان‌دهنده یک جلسه معاملاتی صعودی است، اگرچه نتیجه گفت وگوی اعضای FOMC باید مثبت باشد تا بتواند روند بازار ارزهای دیجیتال را مثبت کند.

در صورت ادامه روند صعودی، دومین سطح مقاومت اصلی (R2) با قیمت ۱۳۶۵ دلار وارد بازی خواهد شد. تداوم این روند، سومین سطح مقاومت اصلی(R3)  1396 دلار رویت خواهد شد.

در سناریوی نزولی اگر قیمت اتریوم از نقطه پیوت یعنی سطح ۱۳۳۴ دلار، سطح حمایت اصلی اول (S1) یعنی قیمت ۱۳۱۹ دلار در بازی باقی خواهد ماند. با این حال، این رمزارز باید مانع از سقوط به زیر ۱۳۰۰ دلار شود. در این راستا، در دومین سطح حمایت اصلی (S2) و سطح ۱۳۰۳ دلار باید روند نزولی محدود شود در غیر این‌صورت، سطح پشتیبانی اصلی سوم در  1272 دلار رویت خواهد شد.

چارت تکنیکال اتریوم

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته که در زیر ارائه شده، نشانگر یک سیگنال صعودی هستند. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه و در حال حاضر ۱۲۸۱ دلار است. متحرک نمایی ۵۰ روزه از متحرک نمایی ۲۰۰ روزه فاصله گرفت و متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به سمت متحرک نمایی ۲۰۰ روزه گسترش یافت که سیگنال‌های صعودی ارائه کرد.

اگر اتریوم بتواند بالاتر از اولین سطح حمایت یعنی ۱,۳۱۹ دلار باقی بماند، این امر از عبور آن از اولین سطح مقاومت (R1) در۱,۳۵۰ دلار و رسیدن به دومین سطح مقاومت (R2) 1,365 دلار پشتیبانی می‌کند. با این حال، سقوط از اولین سطح حمایت (S1) در۱,۳۱۹ دلار باعث می‌شود خرس‌ها به سمت دومین سطح حمایتی (S2) در ۱,۳۰۳ دلار و متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۱,۲۸۱ دلار حرکت کنند. سقوط از طریق متحرک نمایی ۵۰ روزه نشان دهنده تغییر در احساسات سرمایه‌گذاران است.

تحلیل تکنیکال اتریوم
سلب-مسئولیت-تحلیل-اتریوم-9-اردیبهشت

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا