تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

رشد ۲۸۰ درصدی هش ریت اتریوم کلاسیک پس از مرج

اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic / ETC)، بلاک چین اثبات کار (Proof-of-Work / PoW)، با خروج ماینرها از شبکه اتریوم که اکنون تحت الگوریتم اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) فعالیت می‌کند، افزایش قابلی توجهی در هش ریت (Hash Rate) خود تجربه کرد.


هش ریت اتریوم کلاسیک، میزان خروجی ماینرهای شبکه، در روز پنجشنبه ۱۸۳ تراهش بر ثانیه (TH/s) به میزان ۲۸۰ درصد افزایش یافت. این رقم در روز گذشته ۶۴ تراهش بر ثانیه بود.


بر اساس آمار یکی از استخرهای استخراج (Mining Pool) تحت عنوان تو‌ماینرز (۲Miners)، هش ریت اتریوم کلاسیک در سی روز اخیر رشدی به میزان ۵۰۰ درصد داشته است.


این رشد ناگهانی هش ریت در پی اجرای موفقیت‌آمیز ارتقای مرج اتریوم و تغییر مکانیزم این بلاک چین از اثبات کار به اثبات سهام رخ داده است. پس از این ارتقا، شبکه اتریوم دیگر نیازی به ماینرها ندارد.


ماینرهای اتریوم پیش از ارتقای مرج و طی چند سال، میلیون‌ها دلار صرف تهیه تجهیزات ماینینگ (استخراج ارزهای دیجیتال) کرده‌اند و از این رو، پیش‌بینی می‌شد که هش ریت شبکه اتریوم پس از ارتقای مرج به دیگر بلاک چین‌های اثبات کار منتقل شود.

استخرهای ماینینگ قبل از ارتقای مرج، اتریوم کلاسیک را به‌عنوان یک شبکه جایگزین مناسب برای بلاک چین اتریوم در نظر گرفته بودند.


الگوریتم استخراج اتریوم کلاسیک “EThash” نام دارد و از تجهیزات استخراج اتریوم پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب توکن بومی شبکه اتریوم کلاسیک با نماد ETC، توسط کارت‌های گرافیک و دستگاه‌های ASIC استخراج اتریوم، قابل استخراج خواهد بود.


بر اساس آخرین گزارشات، اِترماین (Ethermine) بزرگ‌ترین استخر استخراج اتریوم کلاسیک با ۵۷ تراهش از ۳۰,۶۴۷ ماینر است. اترماین برترین استخر ماینینگ اتریوم پیش از ارتقای مرج بوده است.


اما دیگر بلاک چین‌های اثبات کار نیز شاهد تغییراتی مشابه بوده‌اند. طبق گزارش توماینرز، هش ریت بلاک چین اِرگو (Ergo) از ۲۷ تراهش بر ثانیه، طی یک روز با رشد ۳۹۰ درصدی به ۱۰۷ تراهش بر ثانیه رسیده است. به همین شکل، هش ریت شبکه رِیوِن‌کوین (Ravencoin) نیز دو برابر افزایش داشت و از ۸ به ۱۵.۵۲ تراهش بر ثانیه رسید.


بر اساس گزارش کوین‌مارکت‌کپ، قیمت اتریوم کلاسیک در محدوده ۳۸ دلار قرار دارد و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۳.۸ درصد رشد داشته است.

هش ریت چیست؟

هش ریت معیاری برای اندازه­‌گیری عملکرد ماینر یا تعداد تلاش­‌های یک دستگاه ماینر در هر ثانیه برای کامل کردن محاسبات است. هش ریت را می­‌توان میزان سرعت یک ماینر در نظر گرفت.

منبع: The Block

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا