اخبار اتریومتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

اتریوم در آستانه مرج با تکمیل آخرین شدو فورک

توسعه‌دهندگان اتریوم تکمیل موفقیت‌آمیز پیش‌نیازها یا همان شدو فورک ها (Shadow Fork) برای ارتقای بزرگ این بلاک چین یعنی مرج اتریوم (The Merge) را تایید کردند.


شدو فورک به توسعه‌دهندگان کمک کرده تا از طریق تست فشار بر روی بخش‌های مختلف در فرآیند همگام‌سازی (Synchronization)، از امنیت شبکه در ارتقاهای دائمی آن مطمئن شوند. توسعه‌دهندگان اتریوم اولین شدو فورک مربوط به ارتقای مرج را در تاریخ ۱۱ آوریل ۲۰۲۲ (۲۲ فروردین ۱۴۰۱) پیاده‌سازی کردند.


اکنون پس از تقریباً شش ماه، نِدِرمایند (Nethermind)، کمپانی حوزه مهندسی و تحقیقات اتریوم، تایید کرد که انتقال آخرین شدو فورک (Shadow Fork-13) به شبکه اصلی موفقیت‌آمیز بوده و بلاک چین اتریوم جهت انتقال به الگوریتم اجماع اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) آماده است.


این آزمایش به توسعه‌دهندگان اتریوم اجازه اجرای نود، پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند، آزمایش زیرساخت‌ها و دیگر قابلیت‌ها را داد. از این رو، می‌توان گفت شدو فورک ها به تیم‌های توسعه اجازه داده تا قبل از اجرای اصلی، پیامدهای ارتقای شبکه را مورد بررسی و آزمایش قرار دهند.


جامعه اتریوم به‌عنوان بخشی از ارتقای مرج، باید کلاینت‌های (Client) خود را به‌روزرسانی کرده و تلفیقی از لایه اجرای شبکه (Execution Layer) و لایه اجماع (Consensus Layer) را راه‌اندازی کنند.


مدیرعامل صرافی بیت‌مِکس (BitMEX)، الکساندر هاپتنِر، از ضرورت توجه دقیق به این فرآیندها در ارتقای مرج اتریوم گفت تا بتوان از پیدایش وقفه در ارائه خدمات جلوگیری کرد.

وی در مصاحبه خود با نشریه کوین‌تلگراف (CoinTelegraph) اظهار کرد افراد باید هشیار باشند و منتظر بمانند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد. احتمال افزایش نوسانات قیمتی وجود دارد و به‌عنوان یک صرافی ارز دیجیتال، باید از صحت عملکرد خدمات خود مطمئن بود.


او در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد که ارتقای موفقیت‌آمیز مرج به همکاری جامعه اتریوم بستگی دارد.

شدو فورک چیست؟

اتریوم برای آماه‌سازی جهت ارتقای مرج، وارد چند مرحله آزمایشی تحت عنوان شدو فورک می‌شود که طبق آن، داده‌های شبکه اصلی در یک محیط و شبکه آزمایشی محک زده می‌شوند.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا