اخبار اتریوماخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

بروزرسانی مرج اتریوم طبق برنامه پیش می‌ رود

گوئِرلی (Goerli) آخرین شبکه آزمایشی (Testnet) پس از سِپولیا (Sepolia) و راپستِن (Ropsten) برای اجرای بروزرسانی مرج اتریوم بود که در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) ساعت ۱:۴۵ دقیقه به وقت جهانی (UTC) به‌طور رسمی به یک شبکه اثبات سهام (Proof-of-Stake) تبدیل شد.


این به‌روزرسانی در شبکه آزمایشی گوئِرلی بدون مشکل خاصی انجام شد، به این معنی که ارتقای مرج (Merge) در شبکه اصلی اتریوم بدون تاخیر و در همان تاریخ مقررشده یعنی ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) اجرا خواهد شد.


چهره‌ها و توسعه‌دهندگان زیادی از اکوسیستم اتریوم، هیجان و خوشحالی خود را از اجرای موفق مرج در پلتفرم توییتر با دیگران به اشتراک گذاشتند؛ پرِستون وَن لون، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم و آنتونی ساسانو، پادکستر و حامی این پروژه، با ارائه چشم‌اندازی مثبت به دنبال‌کنندگان خود خاطرنشان کردند که مرحله بعدی، راه‌اندازی بروزرسانی مرج اتریوم در شبکه اصلی خواهد بود.


گرچه برخی افراد به وجود چند مورد جزئی اشاره کردند که در دو شبکه آزمایشی قبلی نیز وجود داشتند.


ماریوس وَن دِر ویجِن، یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم، اظهار کرد در مورد عملکرد شبکه ابهاماتی وجود دارد که دلیل آن وجود دو بلوک نهایی متفاوت و تعداد زیادی نودهای آپدیت‌نشده است که فرآیند ارتقا را کند کرده‌اند، اما به‌طور کل شرایط «کاملاً خوب» به نظر می‌رسد.


اکنون با توجه به این‌ که بِیکو، توسعه‌دهنده ارشد اتریوم، در گذشته اعلام کرده بود که در صورت اجرای موفقیت‌آمیز در شبکه‌های آزمایشی، اجرای بروزرسانی مرج اتریوم در شبکه اصلی در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) صورت خواهد گرفت، سطح اطمینان جامعه رمزارزها در مورد ادغام ( مرج / Merge) بی‌نقص شبکه اصلی اتریوم با زنجیره اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) بیکِن (Beacon Chain) در حال افزایش است.


بروزرسانی مرج اتریوم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های تاریخچه بلاک چین در نظر گرفته می‌شود که طبق آن، مصرف انرژی شبکه اتریوم به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و در عین حال سطح مقیاس‌پذیری، امنیت و پایداری آن در بلندمدت افزایش پیدا خواهد کرد.


طبق اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت رسمی اتریوم، مرحله مهم بعدی پس از تکمیل ارتقای مرج، به‌روزرسانی چندمرحله‌ای شاردینگ (Sharding) خواهد بود که سطح توزیع فضای ذخیره‌سازی در شبکه اتریوم را به‌طور قابل توجهی تقویت می‌کند، هزینه رول‌آپ‌ها (Rollup) را کاهش می‌دهد و فعالیت نودها را آسان‌تر می‌سازد.


به‌طور کل، شاردینگ قابلیت گسترش افقی پایگاه داده اتریوم را بین زنجیره‌های شارد (Shard Chains) ایجاد می‌کند که در نتیجه آن، ظرفیت شبکه افزایش پیدا کرده و رشته‌ها از شبکه اصلی برداشته می‌شوند.


قیمت اتریوم (ETH) با نزدیک شدن به ارتقای مرج در یک مسیر صعودی قرار گرفته است و این رمزارز طی ۳۰ روز گذشته بیش از ۷۲.۲ درصد رشد قیمتی داشته و هنگام نشر این خبر، به سطح ۱,۸۹۰ دلار رسیده است.

تست‌نت یا شبکه آزمایشی چیست؟

شبکه آزمایشی (Testnet) یک نسخه از بلاک چین است که توسط همان زیرساخت نرم‌افزار شبکه اصلی اجرا می‌شود و جهت آزمون خطا بدون ریسک از دست رفتن دارایی‌ها استفاده می‌شود.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا