تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

تحلیل آن چین اتریوم ؛ فعالیت نهنگ ها و قراردادهای هوشمند

پس از یک دوره کاهش انباشت اتریوم تا قبل از اجرای ارتقای مرج (Ethereum Merge) که طبق آن، الگوریتم اجماع شبکه از اثبات کار (Proof-of-Work / PoW) به اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) تغییر یافت، اکنون بررسی و تحلیل آن چین اتریوم نشان می‌دهد بزرگ‌ترین نهنگ‌های این شبکه به حالت انباشت و هولد (HODL) بازگشته‌اند.


به بیان دقیق و بر اساس آمار منتشرشده از پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment) در روز جاری، ۱۰ آدرس کیف پول غیر صرافی با بیشترین موجودی، پس از ارتقای مرج در ماه سپتامبر (شهریور ماه) تا به امروز، موجودی اتریوم خود را تا ۶.۷ درصد افزایش داده‌اند.


طبق آمار سنتیمنت، این نهنگ‌ها که متعلق به صرافی‌ها نبوده در مجموع مالک ۲۳.۷ میلیون واحد رمزارز اتریوم هستند. اما همراه با نمودار زیر، مشخص شد که ۱۰ آدرس برتر اتریوم متعلق به صرافی‌ها، تنها ۰.۲ درصد به موجودی خود در بازه زمانی مذکور افزوده‌اند و در حال حاضر به‌طور مجموع، موجودی اتریوم آن‌ها ۸.۷ میلیون واحد برآورد شده است.

10 آدرس برتر اتریوم با بیشترین موجودی
۱۰ آدرس برتر اتریوم با بیشترین موجودی – Santiment

در ادامه تحلیل آن چین اتریوم مشخص شد که این بلاک چین در پی اجرای ارتقای مرج تا کنون، یا به‌طور دقیق از تاریخ ۹ اکتبر (۱۷ مهر) تا روز جاری، نزدیک به ۹۰,۰۰۰ قرارداد هوشمند جدید به خود دیده است که آخرین با در جولای ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰) بلاک چین اتریوم چنین رشدی را تجربه کرده بود.


اما قیمت ارز دیجیتال ETH همزمان با رشد فعالیت‌های آن چین اتریوم نیز شاهد رشد بوده است و هنگام نشر این خبر در محدوده ۱,۵۸۸ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته و ۷ روز اخیر، به‌ترتیب با ۰.۳۳ و ۱۸.۰۲ درصد رشد همراه بوده است. لازم به ذکر است قیمت اتریوم طی یک ماه گذشته ۲۱.۲۵ درصد افزایش یافته است.

نمودار قیمت اتریوم طی 7 روز اخیر
نمودار قیمت اتریوم طی ۷ روز اخیر – Finbold

ارزش بازار بلاک چین برتر حوزه دیفای (DeFi) هم‌اکنون ۱۹۴.۳۳ میلیارد دلار است و از این حیثت، همچنان در رتبه دوم بازار پس از بیت کوین (BTC) قرار دارد.

پیش بینی قیمت اتریوم (ETH)

پیش از این، مایک مک‌گلون، تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ اینتِلیجِنس (Bloomberg Intelligence)، اظهار کرده بود تغییر الگوریتم اجماع اتریوم به اثبات سهام در بحبوحه بحران جهانی انرژی و جایگاه مطلق آن در زمینه دیجیتال‌کردن امور مالی، می‌تواند عامل مهمی در ادامه صعود قیمتی این رمزارز باشد.


با توجه به تحلیل آن چین اتریوم، شاخص‌های تکنیکال و پیش‌بینی کارشناسان حوزه رمزارزها، این احتمال وجود دارد که ETH در سال ۲۰۲۳ از مرز ۳,۰۰۰ دلار عبور کند؛ به‌ویژه که قیمت اتریوم برای اولین بار پس از ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور)، از ۱,۵۰۰ دلار بالاتر رفت و تا کنون در حفظ آن موفق ظاهر شده است.

الگوریتم اجماع چیست؟

الگوریتم یا مکانیزم اجماع پروتکلی است که از طریق آن تمامی اعضای بلاک‌چین به یک توافق مشترک در رابطه با وضعیت داده‌های دفترکل می‌رسند و می‌توانند به کاربران ناشناس اعتماد کنند.

تحلیل آن چین چیست؟

شاخص‌های آن‌چین شامل اطلاعات مختلف پیرامون تراکنش‌های یک شبکه بلاک چین می‌شوند و با بررسی فعالیت‌ها در یک شبکه، دیدگاهی در مورد عملکرد آینده دارایی مورد نظر ارائه می‌دهند.

منبع: Finbold

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. خیلی خوبه وقتی نهنگا میان هولد میکنن کم کم شاخص ترس و طمع از ترس شدید دور میشه . فرصت ایجاد میشه یکم بازار جون بگیره .

    1. درسته. هولد کردن نهنگ های اتریوم با هر ارزی نشونه خوبی برای تشکیل احتمالی کف قیمت و آغاز یک حرکت صعودیه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا