تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

ارزش اتریوم به پایین‌ترین سطح خود در ۱۴ ماه اخیر رسید

اتریوم همچنان رتبه دوم را در بازار رمزارزها پس از بیت کوین برای خود حفظ کرده است اما روندها در نمودار آن جهت مثبتی را طی نمی‌کنند. بر اساس شاخص ترس و طمع اتریوم، عدد ۲۳ نشان‌دهنده «ترس شدید» برای این رمزارز است.


بر اساس آمار وب‌سایت کوین‌گِکو (CoinGecko)، اتریوم با ارزش بازار به میزان ۲۲۸ میلیارد دلار، این رمزارز را در رتبه دوم بازار و بین بیت کوین و تتر (USDT) قرار داده است.


قابل ذکر است که ارزش اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۶.۱ درصد رشد داشته است اما با نگاه به میانگین هفتگی، ۷.۵ درصد کاهش در روند قیمتی آن مشاهده می‌شود. شرایط حتی در بازه ماهیانه برای اتریوم بدتر می‌شود و نشان‌دهنده ۳۲.۸ درصد ریزش در قیمت آن است. این کم‌ترین قیمت اتریوم در مقایسه با ۱۴ ماه اخیر است.


در یادداشتی پیرامون همین موضوع، پلتفرم آماری سنتیمنت (Santiment) هفته گذشته طی توییتی نوشت که نسبت تراکنش‌های سودآور اتریوم در برابر نمونه‌های شامل ضرر به‌شدت کاهش پیدا کرده است. این پلتفرم تحلیل‌گر اظهار کرد که دلیل کاهش ارزش اتریوم ممکن است همین مسئله باشد.


یکی دیگر از عوامل نگران‌کننده در رابطه با اتریوم، تعداد آدرس‌های فعال روزانه آن است که از ۶۵۰,۰۰۰ به ۴۵۰,۰۰۰ آدرس کاهش پیدا کرده است.


حجم معاملات اتریوم نیز در ۲۴ ساخت اخیر به ۱۲,۱۱۸,۴۸۶,۳۱۱ دلار رسید و هنگام نشر این خبر در محدوده ۱,۸۹۵ دلار معامله می‌شود. شایان ذکر است که سقف تاریخی قیمت و ارزش اتریوم در نوامبر ۲۰۲۱ (دی-آذر ۱۴۰۰) در ناحیه ۴,۸۷۸ دلار به‌وجود آمد.


با این حال، آینده این رمزارز تاریک نیست. کاربران اتریوم چشم‌انتظار ارتقای مرج (Merge) در این شبکه هستند. طی این فرآیند، شبکه اصلی اتریوم با زنجیره بیکن (Beacon) که دارای مکانیزم اثبات سهام (Proof-of-Stake) است ادغام (مرج) خواهد شد.

تیم اتریوم اظهار کرد که شبکه اتریوم از این نقطه به بعد، از مکانیزم اثبات کار (Proof-of-Work) خارج می‌شود و به اثبات سهام انتقال پیدا خواهد کرد.

منبع: CoinQuora

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا