اخبار او ام پی فینکسمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال ETHPoW در او ام پی فینکس لیست شد

مکانیزم اجماع در بلاک چین اتریوم (Ethereum / ETH) در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور)، از اثبات کار (Proof-of-Work / PoW) به اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) تغییر پیدا کرد و همزمان با این تغییر تحت عنوان ارتقای مرج اتریوم (Ethereum Merge)، یک بلاک چین اثبات کار مجزا نیز طی یک فرآیند فورک (Fork) از اتریوم کار خود را آغاز کرد.

این نسخه از اتریوم با هدف حفظ عملیات ماینینگ (استخراج ارز دیجیتال / Mining) از طریق مکانیزم اثبات کار برای ماینرهای اتریوم ایجاد شد. ارز دیجیتال ETHPoW با نماد ETHW و معروف به اتریوم اثبات کار، رمزارز بومی این فورک جدید از اتریوم است.


پس از ارتقای مرج که مدت‌ها جامعه رمزارزها را منتظر خود گذاشته بود، ماینرها از شبکه اتریوم کنارگذاشته شدند و جای خود را به نودهای اعتبارسنج (Validator Node) دادند که به‌جای استفاده از دستگاه‌های پرمصرف و گران‌قیمت، از طریق سپرده‌گذاری (استیکینگ / Staking) اتریوم (ETH) به تامین امنیت در این شبکه می‌پردازند.

مصرف انرژی بلاک چین اتریوم با این ارتقا به‌طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کرده است. اما پیش از ارتقای مرج یک هاردفورک از شبکه اتریوم تحت عنوان ETHW با الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) ایجاد شد که یک پیروزی برای ماینرهای این شبکه محسوب می‌شود.


چندلر گوو، ماینر چینی، با تغییر بلاک چین اتریوم به اثبات سهام مخالف بود و این بلاک چین مبتنی بر اثبات کار را راه‌اندازی کرد. با این که ایجاد این شبکه اثبات کار برای ماینرها حکم پیروزی داشت، دسترسی به آن با مشکلاتی روبرو شد.


نسخه ابتدایی شبکه اتریوم یعنی اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic / ETC) نیز طبق مکانیزم اثبات کار فعالیت دارد، اما این نسخه از هاردفورک جهت تامین امنیت شبکه و مقاومت در برابر هک DAO ها (سازمان خودمختار غیرمتمرکز / Decentralized Autonomous Organization) ایجاد شد.

اتریوم‌فِیر (EthereumFair) و اتریوم اثبات کار (EthereumPoW) نیز دو نمونه دیگر از هاردفورک‌های بلاک چین اصلی اتریوم هستند که از الگوریتم اثبات کار برای ماینینگ استفاده می‌کنند.


با توجه به صدور کوین‌های جدید اتریوم از طریق فرآیند سپرده‌گذاری، اکنون ماینرها به ارز دیجیتال ETHPoW و این فورک اثبات کار اتریوم روی آورده تا از ورشکستگی در امان بمانند.

از سویی دیگر، بلاک چین اثبات سهام اتریوم جایگزین بلاک چین اصلی نشده و ترکیبی (Merge) از لایه‌های اجرا (شبکه اصلی) و اجماع (شبکه بیکِن / Beacon Chain) در شبکه اتریوم است.


خرید ارز دیجیتال ETHPoW در صرافی‌های معتبر دنیا نظیر “Crypto.com” و بایننس امکان‌پذیر است و کاربران باید در ابتدا به ایجاد یک حساب کاربری و احراز هویت و سپس به واریز پول در این پلتفرم‌ها بپردازند. صرافی او ام پی فینکس نیز در راستای تکمیل لیست رمزارزهای خود و سهولت فعالیت کاربران، امکان خرید ارز دیجیتال ETHPoW را در پلتفرم خود ایجاد کرده است.

فورک چیست؟

هر ارز دیجیتالی دارای قوانین خاصی است که به آن­ها پروتکل می­‌گوییم. فورک در اصطلاح به معنای انشعاب و در دنیای رمزارزها به معنای آپدیت و یا تغییر یک نرم‌­افزار یا پروتکل بلاکچین است. 

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا