اخبار ارز دیجیتالاخبار بیت کوینتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

افزایش نرخ بهره موجب صعود ارزهای دیجیتال شد

بازارهای ارزهای دیجیتال پس از اعلام فدرال رزرو مبنی بر افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره روندی صعودی را پیش گرفته‌اند و کارشناسان این حوزه معتقدند این حرکت ممکن است نشانه‌ای از آماده شدن بازارها برای روزهای بدتر باشد.


روز ۲۷ ژوئیه (۵ مرداد) در پی تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در رابطه با افزایش مجدد نرخ بهره، قیمت بیت کوین با ۸ درصد رشد به محدوده ۲۲,۵۰۰ دلار رسید. رمزارزهای دیگر نیز افزایش قیمت داشتند و اتریوم (ETH)، پولکادات (DOT) و پالیگان (MATIC) طی ۲۴ ساعت گذشته موفق به ثبت رشدهای دو رقمی شدند.


مَتی گرین‌اِسپن، بنیان‌گذار و مدیرعامل کمپانی کوانتوم اِکِنامیکس (Quantum Economics)، روز چهارشنبه در توییتر خود در مورد افزایش نرخ بهره و تاثیر صعودی آن بر ارزهای دیجیتال، با شوخ طبعی صحبت‌هایی را انجام داد.


وی در مصاحبه با نشریه کوین‌تلگراف (CoinTelegraph) خاطرنشان کرد سرمایه‌گذاران انتظار شرایط بدتری را داشتند و صعود اخیر بازار مسئله‌ای غیر عادی نیست. بازارها عاشق صعود در روزهایی هستند که فدرال رزرو نشست دارد، حتی اگر تصمیمات سخت‌گیرانه‌ای گرفته شود. جروم پاول استاد انتشار خبرهای بد است و بازارها انتظار افزایش بیشتر نرخ بهره را داشتند.


تلاش فدرال رزرو برای کنترل و کاهش نرخ تورم از طریق افزایش نرخ بهره، عموماً منجر به کاهش سطح سرمایه‌گذاری‌ها در بازارهای مختلف می‌شود. گرچه، در مورد صعود اخیر بازارها و حفظ این روند نظریه‌های ضد و نقیضی وجود دارند و برخی معتقدند که برای احیا کامل بازارها، هنوز یک حرکت نزولی قابل توجه باید صورت گیرد.


یکی از تحلیل‌گران بازار با نام کاربری “CryptoCapo” در توییتر نوشت که بیت کوین در محدوده ۱۹,۰۰۰ تا ۲۳,۰۰۰ دلار و در یک روند نزولی حرکت می‌کند که اثری از انباشت هم در آن دیده نمی‌شود. اگر قصدش را دارید، خرید خود را انجام دهید؛ اما اگر بازار به کف‌های جدید رسید، نباید به گریه بیفتید.


پاو هاندال، تحلیل‌گر صرافی استرالیایی سوییفت‌اِکس (Swyftx) نیز به کوین‌تلگراف گفت این کمپانی از هیجانات بازار و واکنش‌ به افزایش نرخ بهره بسیار شگفت‌زده شده است، چرا که شرایط در اقتصاد کلان همچنان به ثبات نرسیده است. فدرال رزرو یک چیز می‌گوید و انگار بازارها چیز دیگری می‌شوند.


وی افزود بهترین برداشت از شرایط پیش رو را می‌توان توسط داده‌های اقتصادی که قرار است منتشر شوند به‌دست آورد و در حال حاضر به نظر می‌رسد کمی از فشارهای تورم کاسته شده و قیمت‌های گاز، ذرت و گندم و هزینه‌های انتقال کاهش پیدا کرده‌اند.


هاندال خاطر نشان کرد که با انتشار نرخ بهره حجم معاملات این صرافی در ابتدای روز با ۱۰۰ درصد افزایش همراه شد که نشان می‌دهد افراد زیادی این قیمت‌ها را برای خرید مناسب می‌بینند.


وی تاکید کرد تا زمانی که ایالات متحده در روزهای آتی، داده‌های مربوط به عملکرد خود در تولید ناخالص داخلی (GDP) را منتشر نکند و مشخص نشود که این کشور به‌طور رسمی وارد رکود شده یا خیر، دید وسیع‌تری از نزولی و یا صعودی بودن بازارها به‌دست نخواهد آمد.

خبر خوب این است که برای انتشار این آمار و مشخص شدن شرایط بازار رمزارزها، نیازی نیست که خیلی صبر کنیم و آمریکا تا چند روز دیگر داده‌های شاخص GDP خود را منتشر خواهد کرد.

اما اگر چشم‌انداز شرایط اقتصاد کلان نشانه‌هایی از انعطاف و بهبود داشته باشد، احتمالاً ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در سطح یک تریلیون دلاری به ثبات می‌رسد و حرکت صعودی خود را از آن‌جا آغاز خواهد کرد.

رکود چیست؟

زمانی که میزان تولید ناخالص داخلی یک کشور به‌طور مداوم در حال کاهش باشد، مردم با گذشت زمان کم کم متوجه سختی‌هایی نظیر تورم می‌شوند و در نهایت نظام اقتصادی وارد رکود می‌شود.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا