اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه نوامبر ۰.۷۵ درصد افزایش می دهد

طبق گزارشی از نشریه وال‌استریت ژورنال (WSJ)، مقامات فدرال رزرو ایالات متحده در حال بررسی افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره طی نشست خود در ۱ تا ۲ نوامبر (۱۰-۱۱ آبان) هستند.


فدرال رزرو در سه نشست اخیر خود نرخ بودجه دولتی (Federal Funds Rate) را طی هر رویداد ۰.۷۵ درصد افزایش داده است. در حال حاضر، نرخ بهره فدرال رزرو در محدوده ۳ تا ۳.۲۵ درصد قرار دارد و مقامات پیش‌بینی می‌کنند این رقم تا پایان سال ۲۰۲۲ از مرز ۴ درصد عبور کند.


اکنون نشانه‌ها حاکی از آنند که در جلسه بعدی فدرال رزرو و قبل از پایان سال میلادی جاری، این نرخ‌ها ممکن است تا ۴.۴۰ درصد افزایش پیدا کنند و پس از آن، این احتمال وجود دارد که بالابردن نرخ‌ها در سال ۲۰۲۳ تا ۴.۶۰ درصد ادامه داشته باشد.


اما این روند افزایشی از ماه ژوئن (خرداد ماه) آغاز شد و فدرال رزرو برای اولین بار از سال ۱۹۹۴ تا کنون، نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد بالا برد. افزایش نرخ بهره از سوی این نهاد در راستای مقابله با تورم شدید و رساندن نرخ تورم به هدف ۲ درصدی است.

اختلاف بین مقامات فدرال رزرو

مقامات فدرال رزرو آمریکا پیرامون افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده دچار دودستگی شده‌اند. رئیس این نهاد در ایالت کلیولند، لورِتا مِستر، اظهار کرد به‌منظور مقابله با تورم، موافق افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره در دو جلسه آتی فدرال است.


گرچه این مقامات در نظر دارند تا پیامدهای یک کاهش ناگهانی و غیرعادی را به حداقل برسانند. از سویی دیگر، برخی از این افراد معتقدند برای در نظر گرفتن این سیاست‌ها هنوز زود است و افرادی که مخالف کاهش نرخ‌ها هستند، احساس می‌کنند تورم در عمق نظام اقتصادی آمریکا ریشه دوانده است.


در این بین کریستوفر والر دیدگاه میانه‌رویی بین دودستگی دیگر مقامات داشت. وی در سخنرانی ابتدای ماه خود عنوان کرد که در مورد سرعت تشدید سیاست‌های پولی، در جلسه بعدی فدرال رزرو به‌طور مفصل بحث و گفت‌وگو خواهد شد.


در حال حاضر برخی افراد پیش‌بینی می‌کنند کاهش نرخ‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

نرخ بهره چیست؟

منظور از نرخ بهره (Interest Rate) درصدی است که در ازای دریافت وام به بانک پرداخت می‌کنید و یا مبلغی است که در ازای سپرده‌گذاری پول در بانک از سوی بانک به شما پرداخت می‌شود.

منبع: CryptoSlate

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. سلام جناب کریم زاده
    ممنون از مطلب خوبتون . سوالم این هست که جلسه از چه ساعتی تا چه ساعتی به وقت ایران انجام میشه . باز هم ممنونم?

    1. سلام، جلسه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره ساعت ۲۱:۳۰ چهارشنبه ۱۱ آبان هست.
      ممنون از همراهی شما، موفق باشید!

  2. باتوجه به کاهش نرخ بهره از اوایل سال ۲۰۲۳ احتمال رشد بازار چریپتو وجود دارد، لکن بازار های طلا ودلار چگونه خواهند شد

    1. بله درسته، احتمالا تو شش ماهه اول ۲۰۲۳ نرخ بهره شروع به کاهش کنه که واسه بازار رمزارزها مثبت هست… این مسئله روی دلار تاثیر منفی داره چون دلار بیشتری توی بازار به گردش در میاد، اما ممکنه با رمزارزها طلا هم رشد داشته باشه، چون معمولا عملکردش خلاف دلاره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا