آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

خرید و فروش ارز فگ در صرافی ایرانی

با توجه به محبوبیت بازار کریپتو در ایران، شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که آیا امکان خرید ارز فگ در صرافی ایرانی وجود دارد؟ و یا ترید رمز ارز فگ در صرافی ایرانی به صورت پیشرفته امکان‌پذیر است یا خیر؟ در این گزارش، دپارتمان ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به سوالات شما پاسخ خواهد داد.

پادکست خرید و فروش ارز فگ

صرافی‌های ایرانی در سال‌های اخیر حضور فعالی در بازار ارزهای دیجتال داشته‌اند. از جمله؛ صرافی او ام پی فینکس که همواره سعی داشته بیشترین و متنوع‌ترین رمزارزها را برای خرید و فروش در اختیار کاربران خود قرار دهد. در پاسخ به سوالات فوق باید بگوییم که در حال حاضر می‌توانید قیمت ارز دیجیتال فگ در صرافی ایرانی او ام پی فینکس را به صورت لحظه‌ای دنبال کنید و به صورت سفارش‌گذاری پیشرفته این ارز دیجیتال را معامله کنید.

ارزهای دیجیتال بسته به میزان محبوبیت یا اعتباری که برای خود پیدا می‌کنند، می‌توانند صرافی‌های بیشتری را متقاعد کنند که آن‌ها را در لیست معاملاتی خود قرار دهند. ارز فگ که با نماد FEG در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود، در ابتدای سال ۲۰۲۱ توسعه پیدا کرده و در همین مدت کوتاه با توجه به مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، توانسته محبوبیت قابل قبولی به دست‌آورد و در صرافی‌های زیادی لیست شود.

ارز فگ در صرافی ایرانی و محبوبیت آن

اکثر ارزهای دیجیتال یک بلاکچین را برای استفاده انتخاب می‌کنند. از این رو، شما نمی‌توانید به راحتی توکن‌های چنین پروژه‌هایی را از طریق بلاکچین‌های مختلف جابه‌جا کنید. برای حل این مشکل پروژه ارز دیجیتال فگ، توکن‌های خود را در هر دو شبکه مشهور و پرکاربرد بلاکچین اتریوم با استاندارد ERC-20 و بایننس‌کوین با استاندارد BEP-20 توسعه داده و دو نوع دارایی‌ مالی مستقل از یکدیگر ایجاد کرده است.

همچنین فگ توکن یک ارز دیجیتال ضد تورمی است، به این معنی که با گذشت زمان کمیاب‌تر می‌شود. برای این موضوع در واقع، هنگامی که سرمایه گذاران توکن‌های خود را معامله‌ می‌کنند، هزینه تراکنش ۲ درصدی می‌پردازند که نیمی از این هزینه سوزانده می‌شود و نیمی دیگر بین سهامداران توکن‌ها در شبکه توزیع می‌شود. بسیاری از پروژه‌ها در بایننس اسمارت چین از توکنومیک مشابه پیروی می‌کنند. لازم به ذکر است که از دیدگاه برخی تحلیلگران، این نوع توکنومیک‌ها مشکوک هستند و به طرز وحشتناکی شبیه یک طرح هرمی است.

ارز دیجیتال فگ در صرافی ایرانی

پروژه توسعه‌دهنده ارز دیجیتال فگ ادعا می‌کند، یک اکوسیستم کامل و بسیار گسترده‌ را ارائه می‌دهد که با تمرکز بر تغییر شکل و تکامل نحوه عملکرد مالی غیر متمرکز ساخته شده است.

این پروژه شامل یک صرافی برای مبادله رمزارزها و ارائه نقدینگی به توکن‌ها است، همچنین پلتفرم اف‌رپس (FWraps) را دارد که به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال دیگری مانند ADA ،DOGE یا XRP را سپرده‌گذاری کرده و در ازای آن پاداش دریافت کنند.

به علاوه، این پروژه فگ‌ترک (FEGtrack) را ارائه می‎‌دهد، فگ‌ترک یک برنامه موبایل و وب سایت است که به کاربران این امکان را می‌دهد که پاداش‌های دریافتی خود با توکن FEG را پیگیری کنند. پروژه فگ همچنین اسمارت‌دیفای (Smart DeFi) را معرفی می‌کند که آن را «آخر نوآوری» می‌نامد. به گفته توسعه‎‌دهندگان این پروژه، اسمارت‌دیفای با از بین بردن نیاز به استخرهای نقدینگی، تامین مالی غیر متمرکز را ایمن‎‌تر و کارآمدتر کرده و بازده بهتری را فراهم می‌کند.

بنیان‌گذار(ان) پروژه ارز دیجیتال فگ در واقع ناشناس باقی مانده‌اند و تنها اطلاعات موجود از آن‌(ها) این است که این پروژه توسط توسعه‎‌دهنده اصلی پروژه با نام مستعار FEGrox ایجاد شد. FEGrox یک حساب کاربری کاملاً فعال در توییتر بیش از ۴۰۰۰۰ دنبال کننده دارد و خود را در وب سایت خود به عنوان «یک متخصص حرفه‌ای و بسیار قابل اعتماد بلاکچین با سال‌ها تجربه» توصیف می‌کند که کارهایش به تکامل زیرساخت‎‌های مالی غیر متمرکز کمک می‌کند. او ادعا می‌کند که به طور انحصاری و تمام وقت روی پروژه FEG کار می‎‌کند.

همان طور که بالاتر ذکر شد این پروژه از یک اکوسیستم کاملاً پیچیده بهره‌مند است که ابزارهای مالی غیر متمرکز مختلفی را ارائه می‌دهد. صرافی FEG، یک صرافی همه‌جانبه در اتریوم و بایننس اسمارت چین است. با پلی که امکان تبادل به شبکه متقابل را فراهم می‌کند، توکن FEG را می‌توان در هر دو زنجیره معامله کرد. این پروژه همچنین دارای قراردادهای هوشمند اسمارت‌سواپ (SmartSwap) است که یک سیستم نقدینگی داخلی را ارائه می‌دهند.

ویژگی اسمارت‌سواپ این امکان را به معامله‌گران می‌دهد که تا زمانی که وجوه‌ آن‌ها داخل اسمارت‌سواپ باشد، بدون پرداخت کارمزدی ۲ درصدی معامله کنند. البته هزینه نگهداری هر توکن در اسمارت‌سواپ مشمول کارمزد ۱ درصدی می‌شود، اما هزینه‌ تراکنش‌ها در اسمارت‌سواپ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

قابلیت فگ‌ استیک (FEGstake) در پروژه این ارز دیجیتال، به کاربران امکان پرداخت ۰٫۱۲ درصد از ارزش دلاری کل معاملات آن‌ها را در صرافی می‌دهد که این پاداش در قالب توکن‌های خاصی با نماد fBNB و fETH پرداخت می‌شود. کاربران همچنین می‌توانند FEG را به عنوان نقدینگی ارائه کنند و پاداش‌هایی را در قالب fBNB یا fETH  دریافت کنند.

اسمارت‌دیفای به کاربران این امکان را می‌دهد که توکن‌هایی باپشتوانه دارایی‌های اصلی ایجاد کنند. سپس کاربران می‌توانند بین دارایی اصلی و توکن‌های ایجاد شده مانند fBNB یا fETH معامله کنند. FEG همچنین یک پروتکل وام‌دهی به نام اسمارت‌لند (SmartLend) ارائه می‌دهد که به کاربران این امکان را می‌دهد که در مقابل وثیقه رمزارزهای خود، وام بگیرند.

ارز دیجیتال فگ در صرافی ایرانی

در نتیجه، طبق موارد بالا این پروژه از همان ابتدای کار خود مورد حمایت واقع شد و صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز مطرح جهانی این ارز دیجیتال را به لیست رمزارزهای معاملاتی خود اضافه کردند. از این رو برای خرید این ارز دیجیتال می‌توانید از طریق صرافی‌های مانند Gate.io ،XT.COM، BKEX، یونی سواپ (V2) و پنک سواپ (V2) و … اقدام کنید.

با توجه به موارد فوق و استقبال معامله‌گران ایرانی از ارز دیجیتال فگ، بخش فنی صرافی او ام پی فینکس ارز دیجیتال فگ را به لیست رمزارزهای معاملاتی خود اضافه کرد. در نتیجه، کاربران ایرانی می‌توانند با خیال راحت اقدام به معامله ارز دیجیتال فگ بر پایه تتر و تومان در این صرافی کنند. از آنجایی که برای خرید و فروش در صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز به احراز هویت نیاز دارید، باید بدانید که امنیت این دست از صرافی‌ها بالا بوده و این پلتفرم‌ها، وجوه معامله‌گران را از حملات هکری در امان نگه می‌دارند.

ارز دیجیتال فگ (FEG) چیست؟

معرفی بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه‌گذاری

امنیت رمز ارز فگ در صرافی‌ ایرانی او ام پی فینکس

بستر ERC-20 یک استاندارد توکن‌سازی است که اکثر توکن‌های جدید هنگام انتشار در بلاکچین اتریوم از آن پیروی می‌کنند. بلاکچین اتریوم یکی از امن‌ترین بلاکچین‌ها در صنعت رمزارزها است. امنیت شبکه بایننس اسمارت چین نیز از طریق مکانیسم اجماع اثبات سهام تضمین می‎‌شود. ۲۱ اعتبارسنج هر ۲۴ ساعت برای اعتباردهی تراکنش‌ها و حفظ امنیت بلاکچین انتخاب می‌شوند. این اعتباردهنده‌ها برای واجد شرایط بودن باید مقدار مشخصی از کوین‌های BNB را در بایننس قفل کنند.

از آنجایی که توکن FEG یا یک توکن ERC-20 در اتریوم و یا یک توکن BEP-20 در زنجیره هوشمند بایننس بوده، می‌توان گفت شبکه این ارز از امنیت قابل قبولی بهره‌مند است. از طرفی دیگر، صرافی او ام پی فینکس دارایی‌های کاربران خود را به صورت گرم نگهداری نمی‌کند، این صرافی از به‌روزترین و امن‌ترین کیف‌پول‌های سخت‌افزای استفاده می‌کند. در واقع برای نگهداری و خرید و فروش ارز فگ در او ام پی فینکس از پیشرفته‌ترین قابلیت‌های امنیتی فضای ارزهای دیجیتال استفاده می‌‎شود؛ در نتیجه دارایی کاربران در این پلتفرم از هر گونه حمله هکری در امان است.

وضعیت ارز دیجیتال فگ

بر اساس داده‌های سایت کوین مارکت کپ، در زمان نوشتن این متن، قیمت ارز دیجیتال فگ در محدوده ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۱۱۶۱ دلار معامله می‌شود که از بالاترین قیمت تاریخی خود حدود ۹۷ درصد فاصله دارد. همچنین حجم معاملات جهانی این رمزارز در ۲۴ ساعت گذشته، ۱,۰۶۲,۱۱۱ دلار بوده که حدوداً ۱۱۴ درصد رشد در حجم معاملات خود رقم زده و رتبه ۲۷۸۲ را در کوین مارکن کپ از نظر ارزش بازار به خود اختصاص داده است.

ارز دیجیتال فگ

امکان بررسی و تحلیل نمودار قیمت ارز فگ در بازه‌های زمانی مختلف از جمله؛ ۴ ساعته، روزانه، هفتگی در او ام پی فینکس وجود دارد. به علاوه می‌توانید سفارشات خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به صورت پیشرفته و در قیمت‌های دلخواه خود ارسال کنید تا در صورت رسیدن قیمت ارز دیجیتال فگ به سطح قیمتی تعیین شده شما، معامله انجام شود.

تاثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بر آلتکوین‌ها

نحوه خرید ارز دیجیتال فگ در صرافی ایرانی

پس از ثبت نام و احراز هویت در او ام پی فینکس، حساب کاربری خود را برای خرید ارز دیجیتال فگ طبق یکی از دو روش زیر شارژ کنید:

  • استفاده از کارت بانکی و اتصال به درگاه پرداختی شبکه شتاب و واریز تومان.
  • واریز یک رمزارز مانند تتر (USDT) به کیف پول خود در صرافی و شارژ مستقیم حساب کاربری.

بعد از افزایش اعتبار حساب کاربری خود در او ام پی فینکس، متناسب با هر کدام از روش‌های بالا می‌توانید اقدام به خرید ارز دیجیتال فگ کنید. اگر حساب خود را با تومان شارژ کرده‌اید به قسمت «معامله» در پلتفرم صرافی مراجعه کنید، سپس بازار معامله خود را بر پایه تومان انتخاب کنید، حال ارز فگ را جستجو کرده و اقدام به سفارش گذاری با قیمت دلخواه خود کنید، در صورت رسیدن قیمت بازاری ارز فگ به قیمت تعیین شده شما، خرید ارز دیجیتال فگ در حساب‌تان انجام می‌شود و به موجودی کیف‌پولتان از این ارز اضافه می‌شود.

ارز دیجیتال فگ

اگر ارز تتر واریز کرده‌اید، می‌توانید در قسمت بالا بازار را بر پایه تتر انتخاب کنید، سپس ارز دیجیتال فگ را جستجو کرده و اقدام به سفارش گذاری در قیمت تتری این ارز کنید.

فروش ارز دیجیتال فگ در صرافی ایرانی او ام پی فینکس

اگر قصد فروش ارز دیجیتال فگ در صرافی او ام پی فینکس را دارید، بستگی به اینکه دارایی خود را در کجا نگهداری می‌کنید، باید اقدامات متفاوتی انجام دهید. اگر توکن‌های ارز دیجیتال فگ را در کیف پول صرافی او ام پی فینکس نگهداری می‌کنید، برای فروش کافی است وارد حساب کاربری خود شوید، سپس روی معامله در مقابل این ارز کلیک کنید و مراحل فروش دارایی خود را تکمیل کنید.

اما اگر توکن‌های ارز دیجیتال فگ خود را در کیف پول خارجی نگهداری می‌کنید، برای فروش از طریق او ام پی فینکس باید ابتدا آن را به کیف پول صرافی واریز کنید، سپس توکن‌های خود را به فروش برسانید.

به طور کلی، خرید و فروش ارز دیجیتال فگ در پلتفرم او ام پی فینکس به دو صورت سفارش سریع یا پیشرفته انجام می‌شود. در ثبت یک سفارش سریع قیمت لحظه‌ای ارز برای شما لحاظ می‌شود و در صورت ایجاد یک سفارش پیشرفته، قیمت خرید یا فروش ارز دیجیتال فگ را کاربر تعیین می‌کند، سپس تا رسیدن قیمت لحظه‌ای بازار به قیمت تعیین شده، منتظر انجام معامله می‌ماند.

حسین قطبی

من حسین قطبی، کارشناس ارشد ریاضیات مالی هستم و از اواخر ۱۳۹۵ به فعالیت در حوزه‌ بازارهای مالی مشغول شدم. به‌ویژه، تقریباً ۴ سال اخیر را به صورت مستمر و تخصصی در زمینه رمزارزها و بلاکچین تحقیق می‌کنم. معتقدم که آرزوهای دیرینه بشریت از جمله؛ سفر در زمان، حضور هم‌زمان در چند مکان متفاوت، حرکت با سرعت نور و… با فضای متاورس تحقق پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مالی فضای متاورس را متکی به دنیای غیرمتمرکز و بلاکچین می‌‌دانم. بنابراین، چشم‌انداز روشنی به آینده این صنعت دارم و از نوشتن، تحقیق و پژوهش در این حوزه نهایت لذت را می‌برم.

مطالعه بیشتر

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سلام . فگ به ورژن ۲ تبدیل شده اما در omp finex همون ورژن قبلی موجوده . همه ی صرافی های ایرانی تغییر ورژن رو انجام دادن .
    شما هم میشه انجام بدین ؟

    1. با سلام
      بله حتماً، درخواست شما به بخش فنی ارجاع داده خواهد شد و در صورت صلاحدید بخش مربوطه انجام خواهد شد.
      با تشکر از دقت و توجه شما.

    1. ضمن وقت بخیر کاربر گرامی،
      بله امکان خرید، فروش، تبدیل و نگهداری ارز فگ در صرافی او ام پی فینکس فعال است و شما می‌توانید اقدام به سفارش گذاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا