اخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

مخالفت با امکان ریزش بیتکوین به زیر ۱۰ هزار دلار «احمقانه» است

بیت کوین تا به امروز توانسته سطح ۲۰,۰۰۰ دلاری خود را حفظ کند، اما صحبت‌ها در مورد یک ریزش ۲۰ درصدی دیگر همچنان وجود دارد.

ریزش بیتکوین زیر ۱۰ هزار دلار غیرممکن نیست

داده‌های کوین‌مارکت‌کپ و تریدینگ‌ویو نشان می‌دهند که جفت‌ارز BTC/USD طی ۲۴ ساعت اخیر بالاتر از محدوده ۲۰,۰۰۰ دلار معامله شده است.


مثل همیشه چنین رفتاری در بازار، منعکس‌کننده شرایط بازار سهام ایلات متحده است که در این بازه زمانی تغییر چندانی را تجربه نکرده است.


صحبت‌های جروم پاول، رئیس فدارل رزرو، نواساناتی جزئی را در بازار به‌همراه داشت. طبق گزارش نشریه کوین‌تلگراف، شهادت جروم پاول به کنگره اطلاعات جدیدی را در رابطه با سیاست‌های کلان در بر نداشت.


از این رو، تحلیل‌گران بازار رمزارزها دیدگاه‌های قبلی خود را حفظ کردند و اظهار دارند که آینده شرایط فعلی نامشخص است، اما در صورت ادامه ریزش بیتکوین ، سطح بعدی برای این رمزارز ۱۶,۰۰۰ دلار خواهد بود.


کی یونگ جو، مدیرعامل پلتفرم آماری کریپتو‌کوانت (CryptQuant)، اظهار کرد که بیت کوین در یک محدوده قیمتی وسیع تثبیت خواهد داشت و پس از آن به صعود خود ادامه می‌دهد و حداکثر ریزش بیتکوین در محدوده فعلی، بیشتر از ۲۰ درصد نخواهد بود.


وی همچنین پست قدیمی یکی از تحلیل‌گران معروف را نیز ریتوییت کرد که در آن ریزش بیتکوین پیش‌بینی شده بود.


کی در پستی جداگانه مدعی شد که تمام اندیکاتورهای دوره‌ای بیت کوین نشان می‌دهند که بیت کوین به کف خود رسیده است و بنابراین فروش و باز کردن موقعیت شورت (Short) برای آن اشتباه است.


وی نوشت که با این حال، مطمئن نیست این روند خنثی و تثبیت قیمتی بیت کوین تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و باز کردن پوزیشن‌های بزرگ شورت اصلاً ایده خوبی نیست، مگر این‌که فکر کنید که قیمت بیت کوین به صفر می‌رسد.


اما پلتفرم تحلیل داده مَتریال ایندیکتورز (Material Indicators) از ریسک‌گریزی بیشتر صحبت می‌کند و در توییتر نوشت که در این برحه زمانی، کسی نمی‌تواند به قطعیت بگوید که این سطح قیمتی نگه داشته خواهد شد و یا ریزش بیتکوین تا سطوح پایین‌تر از ۱۰,۰۰۰ دلار ادامه پیدا می‌کند، اما نداشتن برنامه برای چنین سناریویی را رویکردی «احمقانه» خواند. کلمه «هرگز» از دنیای رمزارزها هیچ‌گاه بیرون نخواهد رفت و باید بر این اساس برنامه‌ریزی کرد.

فدرال رزرو قصد «کووید زدایی» ترازنامه مالی خود را ندارد

در آخرین اخبار مرتبط با اقتصاد کلان، افزایش فشارها در منطقه یورو به شکل بالا رفتن قیمت گاز طبیعی با چشم‌اندازی مبنی بر کاهش عرضه آن ظاهر شد.


در رابطه با ایالات متحده، صحبت‌های جدید جروم پاول در مورد تشدید سیاست‌های پولی قابل توجه بود.
طبق گزارش رسانه‌ها، وی در صحبت‌های خود بیان کرد کاهش ترازنامه مالی بانک مرکزی این کشور با توجه به شرایط فعلی، تنها به میزان سه تریلیون دلار از ۹ تریلیون دلار خرید دارایی آن‌ها خواهد بود.

تراز مالی فدرال رزرو
تزارنامه مالی فدرال رزرو


از ماه فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۱۳۹۸) تا کنون، ترازنامه فدرال رزرو ۴.۸ تریلیون دلار افزایش پیدا کرده است که یعنی حتی پس از این کاهش‌ها، باز هم بالاتر از سطوح خود قبل از پاندمی کرونا خواهد بود.

در این بین، سطح خرید دارایی و ترازنامه بانک مرکزی اروپا نیز در هفته گذشته و در بحبوحه تورم افسارگسیخته، به یک سقف تاریخی جدید رسید.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا