اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهانتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

کارزار انتخاباتی صرافی رمزارز FTX برای دونالد ترامپ

کاربران در توییتر معتقدند مالک مولتی میلیاردر صرافی رمزارز FTX، سم بنکمن فراید، و برنامه تخصیص ۱ میلیارد دلار یا بیشتر برای کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا در سال ۲۰۲۴ یک «سرمایه‌گذاری حساب‌شده» است.


بنکمن فراید در یکی از قسمت‌های اخیر پادکست پوشکین اینداستریز (Pushkin Industries) به میزبانی جیکوب گلداشتاین بیان کرد که احتمالاً حداقل ۱۰۰ میلیون دلار به سیاست‌مداران حاضر در انتخابات دوره بعدی اهدا خواهد کرد.

اما افزود که سرمایه اهدایی وی سقفی ندارد و ممکن است تا ۱ میلیارد دلار بالا رود؛ خصوصاً اگر قرار باشد دونالد ترامپ مجدداً برای کاخ سفید پیشنهادی ارائه کند، این حجم از کمک مالی ممکن است بیشتر هم بشود.

واکنش کاربران به اقدام مدیر صرافی رمزارز FTX

Fat Man یکی از محققان در تالار گفت و گوی تحقیقاتی ترا (Terra Research Forum) در توییتر نوشت که مدیر صرافی رمزارز FTX این ۱ میلیارد دلار را برای این خرج می‌کند تا دونالد ترامپ که یک رهبر آزادی‌خواه در دنیا است را در کنار خود داشته باشد تا بنکمن فراید را برای ایجاد یک محیط کریپتویی و دوستانه برای سرمایه‌گذاران شخصی کمک کند.


اگر بنکمن فراید که سرمایه شخصی وی را حدود ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده‌اند به وعده خود وفا کند و اگر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شرکت کند، رئیس صرافی رمزارز FTX تبدیل به بزرگ‌ترین اهداکننده در جریان انتخابات رئیس جمهوری آمریکا خواهد شد.


اما برخی افراد نسبت به نیت واقعی بنکمن فراید تردید و شک بیشتری داشتند و از جامعه رمزارزها خواستند تا چاپلوسی برای میلیاردهای حوزه رمزارزها را تمام کنند.


یکی از این افراد در توییتر خود نوشت که “بنکمن فراید این کار را برای صلاح و منفعت شما نمی‌کند، او از این پول برای خروج نقدینگی از بازار خود استفاده می‌کند تا با بازگشت دوباره آن به بازار و فروش بیشتر دارایی‌ها، خودش را ثروتمندتر کند. دست از چاپلوسی میلیاردرهای کریپتویی بردارید.”


معامله‌گر و تحلیل‌گر معروف، لارک دیویس، نیز با لحن طعنه‌آمیز گفت که با چنین پولی رئیس صرافی رمزارز FTX می‌تواند تمام اعضای مجلس را بخرد.


یکی دیگر از کاربران در توییر گفت که بنکمن فراید قدیمی‌ترین حقه دنیا را زده است و درهای مورد نظر برای مدیر این صرافی با چنین سخاوتی باز خواهند شد.


پیش از این، بنکمن فراید یکی از ۱۰۰ فرد تاثیرگذار دنیا توسط مجله تایم (Time) شناخته شده بود و در مورد وی نوشت: “افراد کمی هستند که مانند سم بنکمن فراید در پذیرش رمزارزها به‌صورت گسترده تاثیر زیادی گذاشته باشند.”

منبع: Cryptonews

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا