آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی میم کوین های آینده دار؛ چگونه می‌توان بهترین میم کوین ها را شناخت؟

میم کوین‌ها (Memecoin) یکی از برترین ترندهای به‌وجود آمده در دنیای کریپتو هستند و سرمایه‌گذاران زیادی در سراسر دنیا به‌دنبال پروژه‌ها و میم کوین های آینده دار می‌گردند. به بیان ساده می‌توان گفت این توکن‌های دیجیتال، رمزارزهایی هستند که از جوک‌ها و میم‌ها در فضای مجازی به‌وجود آمده‌اند.

به احتمال فراوان شما هم شنیده‌اید که برخی افراد با خرید میم کوین‌ها از صرافی ارز دیجیتال توانسته‌اند میلیاردر شوند. گاهی اوقات قیمت ارزهای دیجیتال با مضموم میم یا همان میم کوین‌ها تنها طی چند ساعت و یا چند روز رشدهای چند هزار درصدی داشته و زندگی سرمایه‌گذاران خوش اقبال خود را متحول کرده‌اند.

پادکست میم کوین های آینده دار


اما از بین تعداد بی‌شمار این پروژه‌ها، چگونه می‌توان میم کوین های آینده دار را شناخت و در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد؟

سرمایه‌گذاران در مورد میم کوین های آینده دار و مدت زمان رشد آن‌ها همیشه اختلاف نظر دارند که با شناسایی کاربردها و جزئیات پروژه آن‌ها می‌توان به نتایج دقیق‌تری رسید. از این رو، در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس لیست میم کوین های آینده دار را برای شما گرد آورده‌ایم و جزئیاتی پیرامون پروژه آن‌ها شرح داده‌ایم.

چرا میم کوین های آینده دار؟

میم کوین های آینده دار 01

عملکرد خیره‌کننده میم کوین‌ها در چند سال اخیر سرمایه‌گذاران زیادی را به این نوع پروژه‌ها جلب کرده است. در حالی که برخی سرمایه‌گذاران سازمانی جهت ورود به حوزه ارز دیجیتال اقدام به سرمایه‌گذاری در کمپانی‌هایی نظیر مسترکارت (Mastercard) و سی ام ای گروپ (CME Group) می‌کنند، میلیون‌ها دلار سرمایه به‌صورت روزانه به پروژه‌های میم کوین وارد می‌شود. در ادامه لیست میم کوین های آینده دار را از منابعی معتبر برای شما آورده‌ایم:

لیست میم کوین های آینده دار

در این لیست چند نمونه از بهترین میم کوین های آینده دار را همراه با چکیده‌ای از پروژه آن‌ها به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت تمایل برای سرمایه‌گذاری در آن‌ها، بتوانید تصمیم دقیق‌تری بگیرید.

دوج کوین (Dogecoin / DOGE) میم کوینی برای آینده

میم کوین های آینده دار دوج کوین

دوج کوین یکی از آینده‌دارترین میم‌کوین‌ها است و هر سرمایه‌گذاری بهتر است به‌عنوان اولین انتخاب خود، این رمزارز را وارد سبد خود کند. دوج کوین به‌عنوان نهمین رمزارز برتر بازار با مارکت کپ (ارزش بازار / Market Capitalization) ۱۲ میلیارد دلاری، بالاتر از ارزهای دیجیتال سولانا (Solana / SOL) و پالیگان (Polygon / MATIC) قرار دارد؛ همچنین دوج کوین به‌عنوان ارز دیجیتال مورد علاقه ایلان ماسک، از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۱۳ تاکنون رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.


بخش بزرگی از عملکرد دوج کوین به جامعه و حامیان به‌وجود آمده برای این پروژه و پذیرش گسترده آن در سطح جهان مربوط می‌شود. هم‌اکنون پرداخت از طریق دوج کوین در طیف گسترده‌ای از کمپانی‌ها نظیر توییچ (Twitch) و نیواِگ (NewEgg) تا تسلا (Tesla) و گیم‌استاپ (Gamestop) پذیرفته می‌شود که باعث شده دوج کوین به یکی از میم کوین های آینده دار و معتبر تبدیل شود. دوج کوین از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و حتی چند پروژه از همین لیست میم کوین های آینده دار، به تقلید از دوج به‌وجود آمده‌اند.

جهت مطالعه جزئیات بیشتر این پروژه به صفحه قیمت دوج کوین رجوع کنید.

شیبا اینو (Shiba Inu / SHIB) میم کوینی آینده دار

میم کوین های آینده دار شیبا اینو

شاید بتوان گفت از بین بهترین میم کوین های آینده دار، شیبا اینو در رتبه دوم پس از دوج قرار دارد. این توکن مبتنی بر شبکه اتریوم در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شد. بنیان‌گذار این پروژه با نام مستعار رایوشی (Ryoshi)، شیبا اینو را با طرح این سوال به جامعه کریپتو معرفی کرد: «چه می‌شود اگر که یک پروژه کریپتویی تماماً توسط جامعه آن مدیریت شود؟»

همان‌طور که می‌دانید نتایج عملکرد این میم کوین تاکنون شگفت‌انگیز بوده است. شیبا هم‌اکنون در رتبه ۱۳ بازار ارزهای دیجیتال با مارکت کپ ۷ میلیارد دلاری و بالاتر از پروژه‌هایی مانند آوالانچ (Avalanche / AVAX) یونی سواپ (Uniswap / UNI) و لایت کوین (Litecoin / LTC) قرار دارد. ناگفته نماند که ارزش بازار این میم کوین در روزهای اوج آن، به ۴۱ میلیارد دلار یعنی ارزش بازار فعلی بایننس کوین (Binance Coin / BNB) رسیده بود.


بخشی از موفقیت شیبا و تبدیل‌شدن آن به یکی از بهترین میم کوین های آینده دار به‌دلیل سازگاری آن با بلاکچین اتریوم است که باعث شد سرعت توسعه و رشد این پروژه از دوج کوین بیشتر شود. از میان دستاوردهای مهم شیبا اینو می‌توان به صرافی غیرمتمرکز شیبا سواپ (ShibaSwap)، بازی NFT شیبا ایترنیتی (Shiba Eternity) و پروژه متاورس (Metaverse) و راه‌کار لایه ۲ (Layer-2) آن یعنی شیباریوم (Shibarium) اشاره کرد که کارمزد تراکنش‌ها را کاهش و سرعت پردازش آن‌ها را افزایش می‌دهد.

جهت مطالعه جزئیات بیشتر این پروژه به صفحه قیمت شیبا اینو رجوع کنید.

مطالعه بیشتر: راهنمای کامل و آموزش متاورس

مطالعه بیشتر: ایردراپ چیست و چه کاربردی دارد؟

تامادوج (Tamadoge / TAMA) میم کوینی جدید

میم کوین های آینده دار تامادوج


تامادوج یکی از جدیدترین پروژه‌های میم کوین در دنیای ارز دیجیتال در قالب یک بازی درآمدزا (Play-to-Earn) است. در این بازی کاربران از یک سگ شبیه به اسباب‌بازی محبوب تاماگوچی در دهه ۹۰ میلادی مراقبت می‌کنند. بازیکنان در اکوسیستم تامادوج اقدام به مینت (Mint) حیوانات خانگی تامادوج (Tamadoge Pet) می‌کنند که هر کدام از آن‌ها یک توکن NFT است.

مطالعه بیشتر: آشنایی با نحوه ساخت NFT و کاربردهای آن

در این بازی، کاربران در بازه‌های یک ماهه اقدام به پرورش و آموزش NFT های تامادوج خود می‌کنند و برای قرار گرفتن در رتبه‌های بالا به رقابت می‌پردازند. تامادوج بر خلاف دیگر میم کوین‌ها از یک مکانیزم ضد تورمی (Deflationary) برخوردار است که طبق آن، به ازای هر خرید درون بازی ۵ درصد از توکن‌های TAMA سوزانده (Burn) می‌شوند.


با توجه به مکانیزم کسب درآمد و نقشه راه (Roadmap) خارق‌العاده این پروژه، تامادوج یکی از رمزارزهای بازار با سطح عرضه پایین است. این مسئله به‌همراه پیش‌بینی نشریه شناخته‌شده CNBC مبنی بر رشد ۱۰ الی ۵۰ برابری قیمت تامادوج در سال ۲۰۲۳، می‌توان گفت که این پروژه جزء یکی از میم کوین های آینده دار در بازار رمزارزها محسوب می‌شود.

دوج ایلان مارس (Dogelon Mars / ELON)

میم کوین های آینده دار دوج ایلان مارس


دوج ایلان مارس یکی دیگر از میم کوین های آینده دار بوده که با الهام از دوج کوین طراحی و ساخته شده است. تیم توسعه‌دهنده این میم کوین، دوج ایلان مارس را یک شخصیت ماجراجو در فضا معرفی کرده‌اند. این شخصیت حتی دارای کتاب‌های مصور (Comic) هست و قابلیت خرید آن‌ها به‌صورت NFT نیز وجود دارد. به‌طور کل، تیم این پروژه می‌گویند دوج ایلان مارس تحت تاثیر طرح ایلان ماسک برای سکونت در مریخ است.


ارز دیجیتال ELON در اوایل سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد و پس از چند ماه بیش از ۱۲۰ درصد رشد داشت. برترین نقطه قوت این میم کوین، جامعه آن است؛ اما علی‌رغم محبوبیت بسیار بالا، این رمزارز کاربرد چندانی ندارد و شما باید قبل از سرمایه‌گذاری، این مسئله را در نظر داشته باشید. برای مشاهده جزئیات بیشتر پروژه به صفحه قیمت دوج ایلان مارس رجوع کنید.

فلوکی اینو (Floki Inu / FLOKI)

میم کوین های آینده دار فلوکی اینو


فلوکی یک میم کوین الهام‌گرفته از جامعه و پروژه ارز دیجیتال شیبا (SHIB) است و نام این رمزارز از سگ نژاد شیبا ایلان ماسک گرفته شده است. فلوکی در هر دو شبکه‌های اتریوم و بایننس (BSC) راه‌اندازی شده و هدف آن، ایجاد کاربرد برای کاربران در دنیای واقعی و فعالیت در امور خیریه است.


پروژه فلوکی یک بازی متاورسی با قابلیت NFT به‌نام والهالا (Valhala) دارد که از ارز دیجیتال FLOKI به‌عنوان توکن بومی در این بازی استفاده می‌شود. فلوکی مانند شیبا دارای یک صرافی غیرمتمرکز تحت عنوان فلوکی‌فای (FlokiFi) نیز هست. به‌علاوه، دانشگاه فلوکی (The University of Floki) نیز پلتفرم آموزشی ارزهای دیجیتال این پروژه است که کلاس‌های مجازی نیز در آن برگزار می‌شوند. فلوکی اینو یک توکن ضدتورمی است و مکانیزم تعبیه‌شده در آن به مرور از عرضه این توکن می‌کاهد. کاهش عرضه توکن فلوکی به مرور و در بلندمدت برای سرمایه‌گذاران افزایش قیمت سود به‌همراه خواهد داشت.

برای مشاهده جزئیات بیشتر پروژه به صفحه قیمت فلوکی رجوع کنید.

دوج چین (Dogechain / DC)

میم کوین های آینده دار دوج چین


دوج چین دیگر پروژه در لیست میم کوین های آینده دار است که نباید نام آن را با مرورگر بلاک چین (Blockchain Explorer) دوج کوین اشتباه کرد. دوج چین یک راه‌کار لایه ۲ غیر رسمی برای دوج کوین است. این بلاک چین غیرمتمرکز سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) تحت شبکه پالیگان پیاده‌سازی شده و هدف آن ایجاد پل با شبکه دوج کوین است. به این ترتیب، جامعه دوج کوین قادر است به اکوسیستم دیفای (DeFi) و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) در شبکه اتریوم دسترسی داشته باشند.

مطالعه بیشتر: آشنایی با دیفای و امور مالی غیرمتمرکز


پروژه ارز دیجیتال دوج چین ارتباطی با تیم و پروژه دوج کوین ندارد و تنها هدف آن ایجاد قابلیت‌های بیشتر برای هولدرهای دوج کوین است. دوج چین با ایجاد این پل، قابلیت استفاده از بازی‌های بلاک چینی، بازارهای NFT و دیگر اپلیکیشن‌های دیفای را برای هولدرهای دوج کوین به‌وجود آورده است و به این ترتیب توانسته کمبودهای پروژه دوج کوین را برطرف سازد. به بیان دیگر، میم کوین دوج چین سطح مقیاس‌پذیری (Scalability)، امنیت، قدرت و کاربردپذیری شبکه دوج کوین را ارتقا داده است.

برای مطالعه جزئیات بیشتر پروژه به صفحه قیمت دوج چین رجوع کنید.

ربات ارا (RobotEra / TARO)

میم کوین های آینده دار robotera


ارز دیجیتال تارو (TARO) که به‌تازگی دوره پیش‌فروش آن به‌پایان رسیده، توکن بومی پروژه ربات ارا است. ربات ارا به‌عنوان یکی از میم کوین های آینده دار متاورس، به‌صورت یک بازی درآمدزا روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.


ربات ارا با استفاده از توکن TARO یک اکوسیستم مجازی ساخته که در آن بازیکنان در قالب آوارتارهای NFT فعالیت می‌کنند و در امور مدیریتی سیاره تارو (Taro Planet) شرکت می‌کنند. در وایت پیپر (Whitepaper) ربات ارا نوشته شده که بازیکنان پس از خرید آواتارهای NFT که به آن‌ها ربات (Robot) گفته می‌شود، می‌توانند به سیاره تارو بپیوندند. ربات ارا دارای ۱۰,۰۰۰ ربات در قالب NFT است که به بازیکنان اجازه ورود به متاورس تارو را می‌دهد. ربات‌ها در این متاورس می‌توانند به خرید و فروش قطعه‌های زمین بپردازند که این زمین‌ها نیز توکن NFT هستند.


تیم توسعه‌دهنده پروژه ربات ارا صرافی ارز دیجیتال ال بنک (LBank) است و قرار است این بازی در ماه‌های پیش رو با مجموعه بزرگی از ماموریت‌های درون بازی، پاداش‌ها، جوایز و قطعه‌های زمین منتشر شود.

بون شیبا سواپ (Bone Shibaswap / BONE)

میم کوین های آینده دار bone shibaswap


توکن بون شیبا سواپ از میم کوین های آینده دار و محبوب نهنگ‌ها در اکوسیستم شیبا اینو است. با این که توکن BONE نسبت به شیبا حضور کمرنگ‌تری در شبک‌های اجتماعی دارد، این رمزارز یکی از اجزای اصلی و عوامل موفقیت در پروژه شیبا است.


این مسئله به این دلیل است که هولدرهای ارز دیجیتال شیبا می‌توانند از طریق توکن بون شیبا سواپ در فرآیندهای مدیریتی و برنامه‌های آینده پروژه شیبا حق رأی داشته باشند و تاثیرگذار واقع شوند. توکن بون شیبا سواپ از این طریق سطح تمرکززدایی اکوسیستم شیبا را ارتقا داده است. البته، علتی که بون شیبا سواپ را جزء بهترین میم کوین های آینده دار قرار داده سطح پایین عرضه توکن‌های آن است.

توکن BONE بر خلاف بسیاری از دیگر میم کوین‌ها که عرضه‌های تریلیون واحدی دارند، به میزان ۲۳۰ میلیون واحد در بازار عرضه شده است. سطح پایین عرضه همراه با روند رو به رشد اکوسیستم شیبا، پتانسیل زیادی برای رشد این میم کوین رقم زده است.

بانک (Bonk / BONK) میم کوینی جدید و آینده دار

میم کوین های آینده دار بانک کوین


ارز دیجیتال بانک یا بانک کوین (Bonkcoin) در دسته میم کوین‌های شبکه سولانا (Solana / SOL) توانست جایگاه بالاتری نسبت به سامویید کوین (Samoyed coin / SAMO) به‌دست آورد و مسئله مهم در رابطه با این میم کوین، نوظهور بودن پروژه است. میم کوین بانک در روزهای کریسمس راه‌اندازی شد و پس از رشد ۴,۰۰۰ درصدی به بحث داغ شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد.


ارز دیجیتال سولانا در پی فروپاشی صرافی FTX کاهش شدیدی را تجربه کرد و دلیل این ریزش، فاش‌شدن اسناد مالی FTX و زیرمجموعه آن، آلامدا ریسرچ (Alameda Research)، بود که نشان داد ۵۰ میلیون واحد از ۳۷۰ میلیون واحد SOL در گردش بازار تحت اختیار این دو کمپانی بوده است. توکن BONK با هدف جذب مجدد سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان به شبکه سولانا طراحی و اجرا شد.

۵۰ درصد از توکن‌های بانک از طریق یک رویداد ایردراپ (Airdrop) به بخش مشخصی از جامعه سولانا تعلق گرفت تا سطح رقابت بین توکن بانک و سامویید بالاتر رود. تنها زمان، عملکرد آینده ارز دیجیتال بانک را مشخص خواهد کرد؛ اما میم کوین بانک بدون شک یکی از داغ‌ترین رمزارزهای مورد معامله در بازار این روزهای بازار ارز دیجیتال است.

جهت مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این پروژه به صفحه قیمت ارز بانک رجوع کنید.

از بین دیگر میم کوین های آینده دار می‌توان به ارز دیجیتال بیبی دوج کوین (Baby Doge Coin / BabyDoge)، سامویید کوین (Samoyed Coin / SAMO)، ارز دیجیتال کاو (The Hunters’ Dream / CAW)، ارز دیجیتال فگ (FEG)، ویتا اینو (Vita Inu / VINU)، آکیتا اینو (Akita Inu / AKITA) و داگز آو ایلان (Dogs of Elon / DOE) اشاره کرد.

ریسک سرمایه گذاری در میم کوین ها

اکثر پروژه‌های میم کوین حال حاضر فاقد کاربرد و استفاده در دنیای واقعی هستند و تنها چند استثنا در این زمینه وجود دارد. به این ترتیب، هیجانات به‌وجود آمده پیرامون این پروژه‌ها در شبکه‌های اجتماعی است که ارزش و قیمت این دسته از ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


به‌علاوه، بسیاری از پروژه‌های میم کوین به راگ‌پول (Rug Pull) تبدیل شد‌ه‌اند. راگ پول به پروژه‌هایی گفته می‌شود که تیم پروژه پس از جذب کاربر و سرمایه آن‌ها، به‌صورت ناگهانی پروژه را ترک کرده و سرمایه تزریق‌شده به آن را برداشت می‌کنند. از این رو، شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار برای انتخاب بهترین میم کوین های آینده دار و به‌طور کل سرمایه‌گذاری در هر پروژه‌ای، باید نهایت دقت را به خرج دهید.

چنانچه بتوانید در زمان مناسب اقدام به خرید یا فروش یک میم کوین کنید، می‌توانید بهترین نتیجه و سود را به‌دست آورید. بهترین استراتژی معاملاتی در بازار ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی است که از لحاظ فاندامنتال (Fundamental) و قابلیت‌های پروژه از سطح خوبی برخوردار باشند که آینده آن‌ها را تضمین می‌کند.


در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، چند نمونه از میم کوین های آینده دار متاورس و دیفای را طبق گفته کارشناسان و منابع معتبر به شما معرفی کردیم. چنانچه در رابطه با مطالب فوق سوال، پیشنهاد و یا انتقادی داشتید می‌توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات شما در مورد میم کوین های آینده دار

شت کوین های آینده دار کدامند؟

پروژه‌های کلاهبرداری زیادی در دنیای رمزارزها وجود دارند و بهتر است به‌عنوان یک سرمایه‌گذار به‌جای پیداکردن شت کوین های آینده دار در پروژه‌های برتر این بازار سرمایه‌گذاری بلندمدت کنید.

چگونه می‌توان لیست میم کوین های ارز دیجیتال را دید؟

لیست میم کوین های ارز دیجیتال را می‌توان در دسته‌بندی پلتفرم‌هایی نظیر کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) و کوین‌گِکو (CoinGecko) مشاهده کرد.

بهترین میم کوین های ۲۰۲۳ کدامند؟

در حال حاضر بهترین میم کوین های ۲۰۲۳ پروژه‌هایی نظیر بانک (BONK)، تامادوج (Tamadoge) و ربات ارا (RobotEra) هستند که در بالا به جزئیات آن‌ها پرداخته شده است.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا