تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

علی‌رغم زمستان ارزهای دیجیتال ، حوزه گیم فای در مسیر رشد قدم برمی‌دارد

روز سه‌شنبه هفته جاری، آخرین گزارش پلتفرم دَپ‌رِیدار (DappRadar) در مورد بازی‌های بلاک‌چینی و سطح فعالیت در این حوزه منتشر شد. این گزارش به بررسی اکوسیستم‌های کارآمد و بی‌نقص و ورود سرمایه به بازارهای حوزه گیم فای (GameFi) و متاورس (Metaverse) پرداخت.


جزئیات کامل چندین پروژه در این گزارش پوشش داده شد که نشان‌دهنده موفقیت و رشد آن‌ها بود. از بین آن‌ها می‌توان به پروژه‌های اِسپلینترلندز (Splinterlands)، ایلوویوم (Illuvium)، گالاورس (Galaverse) و اِستپن (STEPN) اشاره کرد که همچنان در حال جذب کاربر و سرمایه به پلتفرم‌های خود هستند و فعالیت تجاری خود را گسترش می‌دهند.


دپ‌ریدار مدعی شد که نقطه مشترکی که در تمام این پروژه‌ها دیده می‌شود، استفاده از بازی‌ها در زیرساخت آن‌ها است.

پروژه‌های حوزه گیم فای و متاورس به‌جای رویکردهای معاملاتی در استفاده از NFT و توکن‌های کریپتویی، شیوه‌های دیگری را در دستور کار خود قرار داده‌اند. یک نمونه از آن‌ها، NFT کفش‌های ورزشی در پروژه حرکت برای درآمد (Move-to-Earn) استپن است که در متاورس استپن خرید و فروش می‌شوند و علاوه‌بر جنبه ورزشی و سلامت از لحاظ مالی نیز ایجاد انگیزه می‌کنند.


در این گزارش آمده است که بازی‌های ویدیویی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲، تا حدی توانسته‌اند کاربردپذیری خود را در حوزه متاورس نشان دهند. زمانی که بیت کوین در اوایل ماه ژوئن در حال ریزش بود، بازی بلاک‌چینی الیوویم ۲۰,۰۰۰ قطعه زمین را به‌فروش رساند و توانست برای ‌توسعه‌دهندگان خود ۴,۰۱۸ واحد اتریوم به ارمغان آورد که ارزش آن‌ها در زمان فروش ۷۲ میلیون دلار برآورد شد.

در مورد اسپلینترلندز در این گزارش نوشته شد که این پروژه از ماه می (اردیبهشت-خرداد) دارای ۳۵۰,۰۰۰ کیف پول فعال به‌صورت روزانه بوده است که نسبت به ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) ۴ درصد کاهش جزئی داشته است.


حجم سرمایه‌گذاری‌ها نیز در حوزه گیم فای و متاورس رو به رشد بوده‌اند. کمپانی سرمایه‌گذاری “A16z” به‌همراه پلتفرم دَپِر لَبز (Dapper Labs) 1.3 میلیارد دلار در پروژه‌های فناوری مرتبط با حوزه گیم فای و متاورس سرمایه‌گذاری کردند و به‌نظر می‌رسد سطح علاقه‌مندی و حمایت سرمایه‌گذاران در استارت‌آپ‌ها به این بخش‌ها افزایش پیدا کرده است.

بلاک‌چین فِلو (Flow) نیز شاهد ورود ۷۲۵ میلیون دلار سرمایه از سوی دپر لبز بود که در راستای حمایت از پروژه‌های نوظهور در متاورس این بلاک‌چین نظیر اِن بی اِی تاپ‌شاتس (NBA Top Shots)، بازار NFT مخصوص طرفداران ورزش بسکتبال، صورت گرفت.


این‌طور که به نظر می‌رسد، فناوری‌ها و پروژه‌های حوزه متاورس هنوز در مراحل اولیه قرار دارند و راه درازی را مقابل خود می‌بینند. مسائلی از قبیل تعامل‌پذیری، امنیت، شفافیت قانونی، کاربردها و سوء استفاده‌ها، عدم ثبات بازار و جو منفی حاکم بر آن، همگی جزء موانع پیش روی این فناوری نوظهور هستند.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا