اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

مشارکت گوگل با کوین بیس و راه اندازی پرداخت های کریپتویی

کمپانی غول تکنولوژی، گوگل، طی بیانیه‌ای از قرارداد جدید خود با پلتفرم معاملاتی کوین‌بیس (Coinbase) خبر داد که طی آن، برخی از کاربران می‌توانند هزینه سرویس‌های ابری گوگل را از طریق ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) پرداخت کنند. این سیستم پرداختی جدید قرار است از اوایل سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شود.

بر اساس گزارش روز گذشته خبرگزاری CNBC، گوگل در برنامه‌های خود قصد استفاده از پلتفرم کوین‌بیس پرایم (Coinbase Prime) را نیز دارد. این پلتفرم یک سرویس حضانتی (Custodial) جهت ذخیره و معاملات ارزهای دیجیتال است.

همچنین در راستای این قرارداد، کمپانی کوین‌بیس اعلام کرد بخشی از اطلاعت اپلیکیشن‌های خود که تا کنون در سرویس تحت وب آمازون (Amazon Web Service / AWS) ذخیره شده است را به سرویس ابری گوگل (Google Cloud) منتقل خواهد کرد.

آمیت زاوِری، معاون رئیس و مدیرکل پلتفرم گوگل کلود، اظهار کرد در ابتدای کار پرداخت‌های کریپتویی تنها برای مشتریانی امکان‌پذیر است که هم‌اکنون در حوزه وب ۳ فعالیت دارند و این پرداخت‌ها با ادغام پلتفرم کوین‌بیس کامِرس (Coinbase Commerce) انجام خواهند شد. وی بیان کرد در آینده این خدمات برای مشتریان بیشتری ارائه می‌شود.

هم‌اکنون پرداخت‌ها در پلتفرم کوین‌بیس کامرس از طریق ۱۰ رمزارز صورت می‌گیرند و بیت کوین، بیت کوین کش، دوج کوین، اتریوم و لایت کوین جزئی از آن‌ها هستند.

معاون رئیس بخش توسعه بازرگانی کوین‌بیس، جیم میگدال، عنوان کرد مذاکرات با گوگل پیرامون پرداخت‌ها، استفاده از سرویس کوین‌بیس پرایم و سرویس ابری گوگل از چندین ماه پیش آغاز شده است.

با این‌که جزئیات این قرارداد هنوز برای عموم منتشر نشده است، کمپانی کوین‌بیس مشابه دیگر قراردادهای خود در کوین‌بیس کامرس، بخشی از تراکنش‌های پردازش‌شده توسط پلتفرم خود را دریافت خواهد کرد.

این مشارکت سرویس ابری گوگل پس از اعلام یک قرارداد دیگر در حوزه وب ۳ با کمپانی نییِر پروتکل (Near Protocol / NEAR) است که در تاریخ ۴ اکتبر (۱۲ مهر) اعلام شد. بنیاد نییر (Near Foundaion) پیرامون این مشارکت بیان کرد سرویس ابری گوگل برای مشتریان نییر «پشتیبانی فنی» ارائه خواهد داد.

شبکه بایننس نیز در ماه سپتامبر (شهریور) از مشارکت خود با سرویس ابری گوگل خبر داد که طی آن، توسعه‌دهندگان در اکوسیستم بایننس به این سرویس‌های ابری دسترسی خواهند داشت.

گوگل در بیانیه رسمی خود در ۲۷ ژانویه (۷ بهمن ۱۴۰۰) از راه‌اندازی یک تیم کامل مختص حوزه‌ دارایی‌های دیجیتال خبر داد و از آن زمان تا کنون، به‌صورت فعال در زمینه وب ۳ پیشرفت و توسعه داشته است.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا