اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

گری اسکیل منابع کاردانو را در صندوق سرمایه خود افزایش داد

گری اسکیل (Grayscale)، کمپانی مدیریت سرمایه رمزارزها، سطح تخصیص کاردانو (ADA) را در صندوق سرمایه خود افزایش داد؛ این صندوق سرمایه به سرمایه‌گذاران اجازه برخورداری از شبکه‌های بلاک چین قراردادهای هوشمند به استثنای اتریوم (ETH) را می‌دهد.


دن گامباردیو، بنیان‌گذار کمپانی کریپتو کپیتال ونچر (CryptoCapitalVenture)، اولین شخصی بود که متوجه این موضوع شد و در توییتر خود نوشت که گری اسکیل میزان تخصیص کاردانو در صندوق سرمایه گری اسکیل متشکل از پلتفرم‌های قرارداد هوشمند به استثنای اتریوم (با نام اختصاری GSCPeX) را به ۳۲.۳۳ درصد به ازای هر سهم افزایش داد و اکنون، هر سهم از صندوق GSCPeX حاوی ۴.۳۴ واحد رمزارز ADA است.


این افزایش منابع ADA منجر به کاهش سطح تخصیص دیگر دارایی‌ها در این صندوق سرمایه شد و در حال حاضر دومین دارایی بزرگ در این صندوق، سولانا (SOL) با ۲۱.۳ درصد تخصیص است که در آغاز کار ۲۳.۳ درصد از مجموع دارایی‌های آن را تشکیل می‌داد.


پس از سولانا رمزارز پولکادات (DOT) با ۱۵.۰۹ درصد قرار دارد که در زمان راه‌اندازی در سطح ۱۵.۴ درصدی بود و در رتبه چهارم آوالانچ (AVAX) با ۱۰.۴ درصد ایستاده است که در ابتدای راه‌اندازی این صندوق سرمایه در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) ۱۸.۴ درصد از سرمایه کل آن را به خود اختصاص داده بود.


طبق اظهارات مدیرعامل گری اسکیل، مایکل سوننشاین، صندوق سرمایه GSCPeX به سرمایه‌گذاران این امکان را داده تا در عوض سرمایه‌گذاری تنها در یک پلتفرم نوظهور در فضای امور مالی غیرمتمرکز / دیفای (DeFi) و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps)، از سرمایه‌گذاری در چندین نمونه مختلف از آن‌ها بهره‌مند شوند.

قابل ذکر است که دیگر دارایی‌های موجود در این صندوق سرمایه متشکل از پالیگان (MATIC)، استلار (XLM)، کازموز (ATOM) و الگوراند (ALGO) است.


وزن هر یک از دارایی‌های موجود در این صندوق بر اساس ارزش بازار آن‌ها تعیین می‌شود. در سال گذشته، گری اسکیل طی یک فرآیند متعادل‌سازی در صندوق سرمایه دیجیتال با ارزش بازار بالا (GDLC)، رمزارز ADA را در پی رشد بیش از ۱۰۰۰ درصدی آن طی ۱۲ ماه، به محتویات آن صندوق اضافه کرد.


بر اساس گزارشات اخیر نشریه کریپتوگلوب (CryptoGlobe)، سرمایه‌گذاران بزرگی که نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار را تحت مدیریت خود قرار داده‌اند، در حال خارج شدن از دومین رمزارز برتر بازار یعنی اتریوم (ETH) و ورود به سه آلت کوین دیگر از قبیل کاردانو (ADA)، پولکادات (DOT) و ریپل (XRP) هستند.


جامعه رمزارزها نیز اخیراً در پیش‌بینی‌های قیمتی از رمزارز ADA گفته‌اند که تا پایان ماه ژوئن (اوایل تیر ماه) و پس از پیاده‌سازی هاردفورک وسیل (Vasil Hard Fork) قیمت آن از مرز ۱ دلار عبور خواهد کرد؛ این ارتقا قرار است بهبودها و پیشرفت‌های قابل توجهی برای شبکه کاردانو رقم زند.


هاردفورک وسیل یک ارتقای بسیار مهم است که شامل چهار طرح پیشنهادی برای بهبود کاردانو (CIP) می‌شود. حتی پیش از پیاده‌سازی این هاردفورک دیده شده که کاردانو در بازار عملکرد بهتری نسبت به بسیاری از رمزارزهای دیگر داشته است، بازاری که روندی نزولی آن با سقوط اکوسیستم ترا (Terra) شدت پیدا کرد.

این عملکرد خوب، رمزارز ADA را با پشت سر گذاشتن ریپل (XRP) به رتبه ششم برترین رمزارزها از لحاظ ارزش بازار رساند. هم اکنون قیمت ADA با ۱۰ درصد رشد در ۲۴ ساعت اخیر در محدوده ۰.۶۴۵ دلار معامله می‌شود.

منبع: CryptoGlobe

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا