اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

گریم ریپرز واحد رسیدگی به جرایم مالی برای بررسی سقوط ترا

تصمیم دولت کره جنوبی مبنی بر تشکیل مجدد گروه گریم ریپرز (Grim Reapers) برای بررسی سقوط ترا، مشکلات حقوقی بنیان‌گذار این پروژه شکست‌خورده را دو چندان کرد.


این تیم ویژه بازپرسی و قضایی متشکل از چندین قانون‌گذار در حوزه امور مالی است و هدف آن‌ها رسیدگی به کلاه‌برداری‌های مرتبط با اوراق بهادار و طرح‌های معاملاتی ناعادلانه است. این مسئله بنیان‌گذاران ترا، دو کوان و شین هیون سونگ، و اعضای این تیم را در معرض خطر قرار داد.


SBS، رسانه خبری کره‌ای، روز چهارشنبه تایید کرد که پرونده بررسی سقوط ترا، اولین پرونده‌ای است که تیم مشترک جرایم اوراق بهادار پس از تشکیل مجدد خود مورد بازپرسی قرار می‌دهند. نماینده این تیم در مصاحبه خود با خبرگزاری SBS بیان کرد ترا آسیب شدیدی به قشر متوسط جامعه وارد کرده است و این تیم را بر آن داشت تا تحقیقات در مورد این پرونده را آغاز کند.


تشکیل مجدد این تیم بازپرسی را می‌توان حرکتی سیاسی از سوی رئیس‌جمهور محافظه‌کار جدید کره جنوبی، یون سوک یول، دانست که تصمیم همتای لیبرال قبلی خود، مون جائه‌این، مبنی بر انحلال این گروه را تغییر داد. گرچه، شرایط ایجاد شده توسط ترا به‌قدری شدید بوده که می‌توان آن را در تشکیل مجدد این گروه و پیگیری اولین پرونده آن‌ها پس از گذشت دو سال مشاهده کرد.

خرید تتر و مشاهده قیمت تتر


این تیم به‌دلیل حل پرونده‌های سنگینی که بر عهده داشتند، عنوان گریم ریپرز (به‌معنای فرشته‌های مرگِ ترس) را از آن خود کردند. یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های آن‌ها، اختلاس ۱.۲ میلیارد دلاری و رسوایی کمپانی “Lime Asset Management” است.

تیم ریپرز پیش از آن‌که این پرونده مختومه شود دچار انحلال شد و قرار است تا مجدداً بررسی‌ها برای آن آغاز شود. اما پیش از انحلال، این تیم در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ موفق به ۳۴۶ بازداشت از ۹۶۵ پرونده قضایی شد.

سقوط ترا


ترا با رمزارز بومی لونا (LUNA) یک بلاک چین لایه یک (Layer-1) است. لونا و استیبل کوین این شبکه (UST) جزء ده رمزارز برتر بازار بودند تا این‌که در تاریخ ۸ می (۱۸ اردیبهشت) یک حجم فروش سنگین از UST چرخه مرگ را برای آن‌ها رقم زد و منجر به میلیاردها دلار ضرر در سطحی گسترده شد.

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین‌گِکو (CoinGecko)، ارزش بازار ترا در ۸ می (۱۸ اردیبهشت) ۲۴.۸ میلیارد دلار برآورد شده بود که هم اکنون برابر با ۹۵۹ میلیون دلار است.

پرونده‌ها و شاکیان


بسیاری از افراد مرتبط با پروژه، دو کوان را مقصر سقوط ترا می‌دانند. در کره جنوبی، گروهی از سرمایه‌گذاران در ترا قرار است از کوان برای جبران خسارت در دادگاه مدنی و به‌دلیل کلاهبرداری در دادگاه کیفری شکایتی را تنظیم کنند. آن‌ها همچنین تلاش خواهند کرد تا دادگاه را مجاب به توقیف دارایی‌های وی کنند.


بر اساس گزارشی در مجله فرهنگی مون‌وا ایلبو (Moonwha Ilbo) در ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت)، تیم حقوقی مسئول رسیدگی به پرونده ترا تحقیقات خود را طبق مفاد قانون بازار سرمایه انجام خواهند داد که از آن برای تنظیم موارد مرتبط با امور مالی در صنعت رمزارزها استفاده می‌شود، اما ممکن است با یک سری قوانین خاص در این حوزه جایگزین شود.


کیم هیون کوان، یکی از اعضای تیم تشکیل‌شده برای این پروند، در مصاحبه با مجله مون‌وا ایلبو اظهار کرد برخی از وکلای این گروه نیز در پروژه ترا سرمایه‌گذاری کرده بودند.


اما کوان با سقوط ترا دردسرهایش دوچندان شد، چرا که پیگرد قانونی این پروند از کشور کره جنوبی فراتر رفته و یکی از شهروندان ساکن سنگاپور در هفته گذشته به نمایندگی از حداقل ۱,۰۰۰ سرمایه‌گذار دیگر در اکوسیستم ترا علیه کوان شکایت کرده‌ است.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا