اخبار ارز دیجیتال در جهانتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

راه اندازی ETF ارز دیجیتال در بورس هنگ کنگ

نهادهای نظارتی در کشورهای مختلف در راستای روند پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال و افزایش تقاضا برای این دسته از دارایی‌ها، مشغول فعالیت جهت ارائه محصولات سرمایه‌گذاری مرتبط با این صنعت هستند.


به‌گزارش نشریه مینگ پائو در روز جاری، یکی از این نهادها کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی هنگ‌کنگ (SFC) است که به‌تازگی اعلام کرد قصد راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله (Exchange Traded Fund / ETF) ارز دیجیتال با هدف پذیرش گسترده رمزارزها را دارد.


طبق گفته مدیر اجرایی این نهاد، لونگ فانگ یی، سازمان SFC مدتی است که به‌صورت فعالانه در حال ایجاد یک مکانیزم مناسب جهت صدور مجوز و راه‌اندازی ETF ارز دیجیتال است.


یی خاطرنشان کرد تمرکز اصلی این مکانیزم، اعمال قوانین صحیح برای مدیریت این ETF است. وی افزود با این‌که بازار رمزارزها با چالش‌هایی نظیر نوسانات شدید همراه هستند، راه‌اندازی ETF ارز دیجیتال به‌دلیل نگرانی‌ها پیرامون قابلیت مدیریت این صنعت صورت گرفته است.


مدیر سازمان SFC در ادامه صحبت‌های خود پیرامون ETF ارز دیجیتال عنوان کرد این محصولات سرمایه‌گذاری نیازمند شفافیت استراتژی معاملاتی توسط کمپانی‌های اداره‌کننده محصول و همچنین سطح دانش سرمایه‌گذار هستند.


سازمان SFC طی بیانیه‌ای از برگزاری یک نشست عمومی در مورد چگونگی دسترسی سرمایه‌گذاران خُرد به ارزهای دیجیتال خبر داد. همچنین SFC اظهار کرد هنگ‌کنگ در راستای توسعه صنعت فینتک (Fintech) متمرکز بر حوزه‌های NFT، متاورس و وب ۳ عمل خواهد کرد. هم‌اکنون دولت هنگ‌کنگ پروژه‌هایی آزمایشی را اجرا می‌کند تا مزایای استفاده از رمزارزها در بازارهای مالی را بسنجد.


کریستوفر هویی، معاونت وزارت خزانه‌داری و خدمات مالی هنگ‌کنگ، بیان کرد دولت این منطقه پتانسیل بلاک چین و وب ۳ را شناخته و آماده پذیرش این فناوری‌ها، کمپانی‌های فینتک و جامعه رمزارزها است.


لازم به ذکر است راه اندازی و قانون‌گذاری ETF ارز دیجیتال توسط هنگ‌کنگ، هم‌راستا با اهداف این منطقه برای تبدیل‌شدن به یک مرکز برای رمزارزها و بازار مالی در منطقه آسیا است.

ETF ارز دیجیتال چیست؟

ETF به‌معنای صندوق قابل معامله است و در بازار رمزارزها به یک صندوق سرمایه‌گذاری متشکل از یک یا چندین رمزارز اشاره دارد که سرمایه‌گذار می‌تواند بدون خرید ارز به معامله آن بپردازد.

منبع: Finbold

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

    1. سلام. در حال حاضر ETF های فیوچرز و اسپات بیت کوین و اتریوم در بازارهای هنگ‌کنگ راه‌اندازی شدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا