اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

هاسکینسون خرابی هاردفورک وسیل کاردانو را رد می کند

چارلز هاسکینسون، کمک بنیان‌گذار کاردانو (ADA)، در رابطه با گزارشات اخیر مبنی بر عجله در راه‌اندازی هاردفورک وسیل کاردانو (Vasil Hard Fork)، نگرانی‌های موجود را از بین برد و اظهار کرد مشکلی برای اجرای این ارتقا وجود نخواهد داشت.


داستان از جایی شروع شد که آدام دین، یکی از توسعه‌دهندگان برتر اکوسیستم کاردانو، روز پنجشنبه طی یک توییت اعلام کرد شبکه آزمایشی (Testnet) کاردانو به‌دلیل کشف یک باگ در نود نسخه ۱.۳۵.۲ «به‌طرز فجیعی متوقف شد».


وی در مورد باگ نسخه ۱.۳۵.۲ که در ماه جولای (خرداد-تیر) به آن برخورد کرده بودند نوشت که این باگ تنها به‌دلیل هجوم اپراتورها برای انجام ارتقا در شبکه اصلی اتفاق افتاده که منجر به ایجاد فورک‌های ناسازگار با شبکه و کاهش تراکم در آن شده است؛ اما اکنون این باگ از بین رفته است.


کاردانو در راستای تشخیص این باگ، یک نرم‌افزار مشتری جدید یعنی نود نسخه ۱.۳۵.۳ را منتشر کرد که در حال حاضر، توانایی همگام‌سازی با نود نسخه قبل را ندارد و در حال اجرا روی دو شبکه آزمایشی جدید بدون هیچ تاریخچه‌ای از بلاک چین است.

طبق گفته‌های آدام دین، اگر چه به اعضای شبکه اطلاع داده شده بود که این نود برای هاردفورک وسیل کاردانو «تست شده و آماده» است، باگ موجود هنوز برطرف نشده بود.


اما روز جمعه هاسکینسون ادعاها در مورد هجوم و عجله در شبکه‌های آزمایشی را رد کرد و این صحبت‌ها را «عجیب و غریب» و «هراس آفرین» عنوان کرد. وی در یک توییت اظهار کرد کد مورد نظر چندین ماه است که توسط همه افراد مورد آزمایش قرار گرفته و ایراد آن در شبکه آزمایشی برطرف شده است.


هاسکینسون در ادامه پیشنهاد کرد راه‌اندازی هاردفورک وسیل کاردانو می‌تواند تا چند ماه دیگر به تعویق بیفتد و این گزینه هنوز برای جامعه کاردانو روی میز است، اما با توجه به تمام تاخیر‌های پیش آمده تا به این روز، با انجام چنین کاری موافق نیست.


هاردفورک وسیل کاردانو که به آن عنوان «مهم‌ترین به‌روزرسانی» شبکه را داده‌اند، قرار است سطح مقیاس‌پذیری و عملکرد بزرگ‌ترین شبکه اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) دنیا را بهبود ببخشد. با این که راه‌اندازی وسیل چندین مرتبه به تعویق افتاد، ۲۹ ژوئن (۸ تیر) به‌عنوان یک تاریخ رسمی برای آن اعلام شده بود و هاسکینسون نیز معتقد بود که راه‌اندازی این هارد فورک دیگر با تاخیر مواجه نخواهد شد.


با توجه به این که خبر قطعی و ایراد در شبکه‌های آزمایشی توجه افراد بسیاری را در دنیای رمزارزها به خود جلب کرده است، کمپانی مادر کاردانو، اینپوت اوتپوت (IOG)، هنوز در مورد این گزارشات صحبتی انجام نداده است.

ADA، توکن بومی شبکه کاردانو، نیز با انتشار این اخبار و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته کاهشی به میزان ۱۲ درصد تجربه کرده است و قیمت آن به ۰.۴۷ دلار رسید.

هارد فورک چیست؟

هاردفورک (Hard Fork) به یک تغییر اساسی در یک شبکه بلاک چین اشاره دارد که طبق آن، یک نسخه جدید از بلاک چین ایجاد شده و نودها دیگر از نسخه قدیمی پشتیبانی نمی‌کنند.

منبع: ZyCrypto

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا