اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

هاسکینسون ، IOG ، اقتصاد کلان و کاردانو

چارلز هاسکینسون، کمک بنیان‌گذار و مدیرعامل کمپانی بلاک چینی (Input Output Global) IOG، مسئول رشد و توسعه کاردانو (ADA)، روز سه‌شنبه با صحبت‌های خود به هولدرهای ADA اطمینان زیادی بخشید.


بازار سهام و ارزهای دیجیتال در روز گذشته و طبق روال همیشه، واکنشی منفی به آمار قوی شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده نشان دادند که به‌طور کل، نمایانگر ادامه سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه از سوی فدرال رزرو بودند.


به گزارش نشریه CNBC، شاخص مدیران خرید شرکت‌های غیر تولیدی (Non-Manufacturing PMI) برای ماه آگوست در روز سه‌شنبه بالاتر از انتظارات و با رقم ۵۶.۹ منتشر شد که می‌تواند به این معنی باشد که فدرال رزرو برای افزایش نرخ‌ها بدون رخداد یک رکود، فضای کافی را دارد.


این مسئله باعث ریزش قیمت بیت کوین به زیر ۱۹,۰۰۰ دلار شد و آلت کوین‌های بازار نیز روندی مشابه را پشت سر برترین رمزارز بازار طی کردند.


بر اساس داده‌های پلتفرم تریدینگ‌ویو (TradingView) از صرافی بیت‌استمپ (BitStamp)، هم‌اکنون قیمت کاردانو (ADA) در محدوده ۰.۴۶ دلار است که با کف ۰.۴۳ دلاری خود در تابستان جاری (۱۳ جولای / ۲۲ تیر)، فاصله زیادی ندارد.

قیمت کاردانودر یک ماه اخیر
قیمت کاردانو (ADA) در یک ماه اخیر – TradingView

مجموع این رویدادها مدیرعامل IOG را بر آن داشت تا پیرامون عدم واکنش بازار رمزارزها به شرایط عالی پروژه‌هایی نظیر کاردانو و دیگر ارزهای دیجیتال، در توییتر توضیحاتی را ارائه کند.


وی روز سه‌شنبه در توییتر خود نوشت، رویکرد اصلی فناوری همیشه باید تمرکز بر هدف، حل مشکلات و مردمی که کمک می‌کند باشد و همین‌طور تجربه‌های جدیدی که در گذشته غیرممکن بودند اما امروزه شاهد آن‌ها هستیم. کاردانو دنیا را متحول خواهد کرد و روزهای بسیار خوبی در راه هستند.


یکی از حوزه‌هایی که کمپانی IOG بر آن تمرکز دارد سرمایه‌گذاری خُرد (Micro Finance) است. به گزارش تِک‌کرانچ (TechCrunch) در ۳۰ آگوست (۸ شهریور)، IOG در کمپانی فینتک پِزِشا (Pezesha) در کشور کنیا اقدام به سرمایه‌گذاری کرده است.


هاسکینسون در رابطه با این سرمایه‌گذاری طی بیانیه‌ای اظهار کرد مقصود و هدف اصلی فناوری بلاک چین و رمزارزها تسهیل ورود سرمایه کلان به بازارهای نوظهور جهت کمک به رشد اقتصادی و ایجاد شغل است. چشم‌انداز این کمپانی حول محور استفاده از فناوری جهت تسهیل امور مالی مانند وام‌دهی و وام‌گیری بین مردم جهان و به‌صورت قانونی است. سرمایه‌گذاری در پزشا یک دستاورد بسیار مهم برای IOG است.


همکاری IOG با کمپانی پزشا جهت ساخت یک نظام اقتصادی همتا به همتا (P2P) در سطح آفریقا صورت گرفته است.


همچنین روز سه‌شنبه IOG در رابطه با آمادگی اکوسیستم کاردانو برای هارد فورک وسیل (Vasil Hard Fork) که جامعه رمزارزها مدت‌ها است انتظار آن‌ را می‌کشد و قرار است در تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) در شبکه اصلی اجرا شود، اخبار تازه‌ای منتشر کرد و بیان کرد ۹۴ درصد از بلوک‌های شبکه اصلی توسط نود نهایی وسیل (نسخه ۱.۳۵.۳) تولید شده‌اند.

منظور از اقتصاد کلان چیست؟

اقتصاد کلان (Macro Economics) به شاخه‌ای از علم اقتصاد گفته می‌شود که بر مسائلی از قبیل عوامل اقتصادی عمومی و در سطح بزرگ، مانند نرخ بهره بانک‌ها و تولیدات ملی تمرکز دارد.

هاردفورک وسیل کاردانو چیست؟

هارد فورک وسیل سومین مرحه از چرخه توسعه اکوسیستم کاردانو است که با هدف بهبود مقیاس‌پذیری این شبکه، یعنی افزایش توان عملیاتی و کاهش کارمزدها پیاده‌سازی می‌شود.

منبع: Cryptoglobe

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

یک دیدگاه

  1. هی چارلز…‌‌چراارزدیجیتال تو الان حدود چهار سال است درجا میزند .چرا مثل بیت کویین بالا نمی‌رود .چقدر از پول مردم بیچاره به جیب زدی ؟یادت باشه مردم برای سود بیشتر به تو اعتماد کردند ،از اعتماد مردم سوء استفاده ،نکن .چون روزگار عمر با عزت به کلاهبرداران نخواهد داد .فقط وجدان داشته باش .خودت بگذار بجای مردم بیچاره و ورشکسته که ارز دیجیتال تو را خریدند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا