آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریتحلیل ارز دیجیتال

بیت کوین تا کجا رشد میکند؟ بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر ارزش BTC

«بیت کوین تا کجا رشد میکند؟»، «محتمل‌ترین سناریو برای ادامه حرکت بیت‌ کوین کدام است؟»، «کدام گروه از رمزارزها از صعود بیت کوین بیش‌ترین رشد را تجربه خواهند کرد؟»، «آیا بازار خرسی به طور کامل به پایان رسیده است؟»، «چه عواملی موجب ریزش دوباره بیت کوین می‌شود؟»، «سرنوشت بیت کوین در ۲۰۲۳ چگونه خواهد بود؟» و سایر سوالاتی از همین قبیل، موضوعاتی هستند که به دنبال عبور ارزش بیت کوین از سطح ۲۰,۰۰۰ دلار، ذهن اکثر معامله‌گران را درگیر کرده‌اند.

مشاهده قیمت بیت کوین در صرافی ارزدیجیتال او ام پی فینکس

پادکست بیت کوین تا کجا رشد میکند

شرایط کلان اقتصادی در سطح جهان همچنان به وضعیت مطلوب خود نرسیده و عواملی همچون تورم، بیماری کرونا و ریسک‌های مربوط به جنگ بین کشورها که نوعی مانع در مسیر رشد بازار رمزارزها هستند، همچنان وجود دارند. با این حال، اما بیت کوین در اولین ماه از سال ۲۰۲۳ میلادی، آن هم درست زمانی که اکثر افراد منتظر ادامه ریزش در قیمت رمزارزها بودند، با رشد ۴۰ درصدی از محدوده ۱۶,۴۰۰ دلار همه را غافلگیر کرد و رنگ و روی متفاوتی به بازار کریپتو بخشید.

بیت کوین مقاومت ۲۲,۰۰۰ دلار را نیز پشت سر گذاشت و همین رشدهای پی‌درپی این رمزارز باعث شد تا سوال «بیت کوین تا کجا رشد میکند؟» به یکی از مهم‌ترین ابهامات معامله‌گران بازار رمزارزها تبدیل شود. از همین روی، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس براساس نظر کارشناسان در مورد آینده بیت کوین، سناریوهای مختلف برای روند آتی این رمزارز را بررسی کنیم.

بیت کوین تا کجا رشد میکند؟

بیت کوین تا کجا رشد میکند 04

سقوط ارز دیجیتال لونا و ورشکستگی پلتفرم‌های سلسیوس و FTX، از دست رفتن اعتماد معامله‌گران به بازار کریپتو، افزایش ناگهانی فشار فروش دارایی در بازار رمزارزها و کاهش ۶۷ درصدی ارزش بیت کوین در یک سال گذشته را منجر شد.

در حال حاضر، با گذشت ۳ ماه از سال جدید میلادی، بیت کوین در محدوده ۲۲,۴۰۰ دلار در حال معامله بوده و حدودا ۶۰ درصد از کف قیمتی ۱۵,۷۰۰ دلار فاصله دارد. مهم‌ترین پرسش میان اعضای جامعه کریپتوکارنسی در حال حاضر این است که «بیت کوین تا کجا رشد میکند»؟ و «چطور بهترین زمان برای خرید بیت کوین را تشخیص دهیم؟» برای پاسخ به این سوال‌ها می‌بایست تحلیلی همه جانبه از ابعاد مختلف تکنیکال و فاندامنتال این رمزارز داشته باشیم.

مهم‌ترین عاملی که در تحلیل فاندامنتال بیت کوین می‌بایست در نظر بگیریم، بررسی شرایط کلان اقتصادی در سطح جهان است که در حال حاضر با معضل تورم دست و پنجه نرم می‌کند. همانطور که احتمالا می‌دانید، بیت‌کوین و به صورت کلی رمزارزها در دسته دارایی‌های پرریسک قرار می‌گیرند.

این دسته از دارایی تنها زمانی بازدهی قابل توجهی خواهند داشت که اقتصاد جهان در شرایط سالم و بدون هرگونه تهدید قرار گرفته باشد. بنابراین، تا زمانی که تهدیدهایی همچون بالا بودن نرخ تورم و جنگ در جهان وجود دارد، بازار ارزهای دیجیتال همچنان در شرایط عدم قطعیت و ریسک بوده و نمی‌توانیم انتظار جهش‌های فوق‌العاده در این بازار را داشته باشیم. به بیان دیگر، تنها در صورت پایدار شدن شرایط کلان اقتصادی در جهان است که می‌توانیم انتظار داشته باشیم بیت‌کوین به روزهای خوب خود بازگردد.

با این حال، رشد اخیر بازار ارز دیجیتال باعث شده تا معامله‌گران بسیاری تمایلات صعودی پیدا کنند و معاملات خود را با دیدگاه پایان یافتن بازار خرسی و شروع بازار گاوی جدید تنظیم کنند. حال با وجود ریسک‌ تورم و جنگ میان کشورها در جهان، چگونه می‌توان دریافت که بیت کوین تا کجا رشد میکند و آخرین هدف روند صعودی فعلی چیست؟

بیت کوین چقدر رشد میکند؟

بیت کوین تا کجا رشد میکند 06

اخبار مربوط به گسترش بلاک‌چین و رشد بازار کریپتو طی چندین سال اخیر، به اندازه‌ای در میان اقشار مختلف جامعه در سراسر جهان رواج پیدا کرده که تمامی افراد فارغ از سن، شغل و فعالیت حرفه‌ای، حتی تریدرهایی که در سایر بازارهای مالی فعالیت می‌کنند، همگی به دنبال پاسخ سوال «بیت کوین تا کجا رشد میکند» هستند.

بیت کوین از ابتدای اولین ماه سال ۲۰۲۳ (۱۱ دی ۱۴۰۱) از محدوده ۱۶,۰۰۰ دلار وارد یک روند صعودی جدید شد و با رشد ۵۵ درصدی به مقاومت روانی ۲۵,۲۵۰ دلار رسید که یک مقاومت کلیدی برای این رمزارز محسوب می‌شد.

اما اگر بیت‌کوین بتواند با کندل‌های قدرتمند صعودی از این محدوده مقاومتی عبور کند، شرایط مناسب برای ادامه رشد بیت‌کوین تا مقاومت بعدی یعنی ۳۰,۰۰۰ دلار فراهم خواهد شد. همانطور که در نمودار بیت کوین مشاهده می‌کنید، مقاومت ۲۵,۲۵۰ دلاری یک سطح نسبتا سنگین برای این رمزارز بوده و صعود بیت کوین از این محدوده تنها از طریق یک رویداد فاندامنتالی مثبت و افزایش حجم خرید امکان‌پذیر خواهد شد.

شاید برایتان جالب باشد که علی رغم افزایش ۵۰ درصدی بیت کوین طی دو ماه آغازین سال ۲۰۲۳ میلادی، هنوز هیچ مقاومت کلیدی مشخصی در تایم فریم‌های بالاتر شکسته نشده و ابهامات بسیاری پیرامون روند پیش‌روی این رمزارز وجود دارد.

نظر کارشناسان در مورد آینده بیت کوین

بیت کوین تا کجا رشد میکند 02

بیت‌کوین و به صورت کلی صنعت رمزارزها بر بستر بلاک‌چین ایجاد شده‌اند و وظیفه انجام امور مالی در این فضا را بر عهده دارند. فناوری بلاک‌چین با محوریت تمرکززدایی در تمام امور جهان به وجود آمده و توسط بزرگ‌ترین قول‌های تکنولوژی دنیا مورد استقبال قرار گرفته‌است. برای پاسخ به این سوال که «بیت کوین تا کجا رشد میکند» می‌بایست جایگاه این دارایی در آینده بلاک‌چین را مورد بررسی قرار دهیم.

با توجه به آینده روشنی که در انتظار تکنولوژی بلاک‌چین قرار گرفته، پیش‌بینی می‌شود که با گسترش کسب و کارهای بر پایه بلاک‌چین، تقاضا برای استفاده از بیت‌کوین به عنوان رمزارز شماره یک بازار در امور دریافت و پرداخت مالی بلاک‌چین افزایش یابد و این دارایی در آینده‌ای نه چندان دور با افزایش قابل توجه قیمت مواجه گردد.

نکته‌ای دیگری که می‌تواند نوعی مهر تایید در روشن بودن آینده بیت‌کوین باشد، خاصیت ضد تورمی بودن آن است. تعداد کل بیت‌کوین‌های موجود برابر با ۲۱ میلیون واحد است؛ یعنی بیت‌کوین دارای محدودیت در تعداد بوده و به عنوان یک دارایی کم‌یاب محسوب می‌گردد. مطابق با قانون «عرضه و تقاضا» در اقتصاد، محدودیت در موجودیت یک دارایی منجر به افزایش تقاضا و ارزشمندی آن در طول زمان خواهد شد.

کارشناسان تحلیل بازارهای مالی معتقدند که این کم‌یابی و محدودیت در تعداد کل بیت‌کوین‌های موجود، نکته بسیار مثبتی در آینده این رمزارز بوده و همزمان با توسعه بلاک‌چین پیش‌بینی می‌شود که قیمت بیت‌کوین تا ۱۰ سال آینده به میزان ۱۰ برابر افزایش یابد.

مطالعه بیشتر: آموزش بلاکچین؛ بلاکچین چیست و چگونه کار می کند؟

آیا بیت کوین دوباره رشد میکند؟

رشد و رکود درتمامی بازارها امری طبیعی بوده و یک چرخه سالم در بازارهای مالی از همین رشد و ریزش‌های متوالی تشکیل شده است. بازار رمزارزها نیز از این قاعده مستثنی نیست و در تاریخچه خود صعود و نزول‌های بسیاری را تجربه کرده است. در پاسخ به سوال «بیت کوین تا کجا رشد میکند» برخی کارشناسان تکنولوژی و بازارهای مالی معتقدند با پایان یافتن بازار خرسی فعلی که از اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز شده است، بیت‌کوین برای اهداف قیمتی ۱۰۰,۰۰۰ دلار و ۵۰۰,۰۰۰ دلار آماده خواهد شد.

اگر شما نیز تمایل دارید تا در سود حاصل از رشد و توسعه تکنولوژی بلاک‌چین و صنعت رمزارزها در آینده‌ای نه چندان دور سهیم باشید، می‌توانید در محدوده‌های کف قیمتی اقدام به خرید و انباشت پروژه‌های رمزارزی معتبر کنید و در یک سرمایه‌گذاری بلند مدت از رشد ارزش سرمایه خود لذت ببرید!

اگر با مفاهیم مربوط به تحلیل تکنیکال و شناسایی محدوده‌های مناسب برای ورود به معاملات خرید آشنایی چندانی ندارید، می‌توانید برترین رمزارزهای بازار که بیشترین مارکت کپ را دارند انتخاب کرده و در بازه‌های زمانی مشخص، به صورت پله‌ای به خرید و انباشت معتبرترین پروژه‌های رمزارزی بپردازید.

مطالعه بیشتر: استراتژی DCA و خرید پله ای در بازار ارزهای دیجیتال

پیش بینی ارزش بیت کوین در سال ۲۰۲۳

بیت کوین تا کجا رشد میکند 03

پس از گذشت تقریبا یک سال و نیم از آغاز روند نزولی بیت‌کوین و ورود به سال جدید میلادی، یکی از موضوعاتی که ذهن معامله‌گران بسیاری را به خود مشغول کرده این است که در سال ۲۰۲۳ بیت کوین تا کجا رشد میکند؟ آیا می‌توانیم امسال انتظار ثبت یک سقف جدید توسط رهبر بازار کریپتو را داشته باشیم؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا می‌بایست شرایط فاندامنتالی فعلی در بازار بیت‌کوین را بررسی کنیم. همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، یکی از ریسک‌هایی که حدودا یک سال است بازار رمزارزها را مورد تهدید قرار داده، مسائل مربوط به تورم در اقتصاد جهانی و سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا در راستای کنترل این تورم است. بنابراین، پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۳ به صورت دقیق عملا امکان‌پذیر نیست و شرایط پیش‌روی این دارایی به فاکتورهای اقتصادی و سیاسی روز جهان بستگی دارد.

تا زمانی که فدرال رزرو آمریکا، سیاست‌های پولی خود را در راستای افزایش نرخ بهره برنامه‌ریزی کند، نمی‌توانیم انتظار رشدهای قابل توجه در ارزش بیتکوین را داشته باشیم. اما اگر فدرال رزرو تصمیم بگیرید که سرعت افزایش نرخ بهره را در سال ۲۰۲۳ کاهش دهد، می‌توان پیش‌بینی کرد که مارکت کپ بازار رمزارزها افزایش یابد و با بیشتر شدن حجم معاملات در بازار، ارزش این رمز ارز از محدوده ۲۵,۰۰۰ دلار عبور کرده و به سمت هدف ۳۰,۰۰۰ دلار گام بردارد.

موضوع دیگری که توجه به آن در پیش بینی روند بیت کوین در سال ۲۰۲۳ خالی از لطف نیست، هاوینگ بعدی بیت کوین است. هاوینگ یک رویداد فاندامنتالی در مکانیسم ضد تورمی بیت کوین است که طی آن فرایند استخراج بیت‌کوین به مرور زمان سخت‌تر شده و پاداش ماینرها در ازای استخراج نیز کاهش می‌یابد.

طبق داده‌های موجود در تاریخچه بیت‌کوین، پس از هر بار رویداد هاوینگ، بیت‌کوین وارد یک فاز صعودی جدید شده و سقف قیمتی جدیدی را ثبت کرده است. هاوینگ بعدی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ میلادی انجام خواهد شد و همین موضوع باعث شده تا برخی تحلیلگران بازار، دیدگاه‌های صعودی تا محدوده ۳۰,۰۰۰ دلار برای بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ داشته باشند. اما نکته قابل توجه این است که صعود اصلی بیت‌کوین پس از هاوینگ ۲۰۲۴ اتفاق خواهد افتاد.

مطالعه بیشتر: هاوینگ بیت کوین چیست؟

۳ نکته پایانی در پاسخ به سوال «بیت کوین تا کجا رشد میکند»

اگر به روشن بودن آینده صنعت بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال اطمینان دارید، بهتر است هر گونه شک، تردید و ابهام پیرامون روند پیش‌روی قیمت بیت‌کوین در تایم فریم‌های کوتاه مدت را کنار بگذارید و با رعایت تنها سه نکته، سرمایه‌گذاری در این بازار را آغاز کنید.

  • سعی کنید خیلی خود را درگیر نوسان‌های کوتاه مدت بازار نکنید و نمودار بیت‌کوین را در تایم فریم‌های روزانه و هفتگی مورد بررسی قرار دهید.
  • در مرحله بعد می‌بایست تصمیم بگیرید که قصد دارید در مجموع چه میزان از دارایی خود را به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین اختصاص دهید. پس از آن می‌توانید با تحلیل نمودار روزانه و هفتگی بیت‌کوین، در محدوده‌های حمایتی مهم خریدهای پله‌ای خود را انجام دهید.
  • همواره به خاطر داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال، بازار اتفاقات جدید و روزانه است. بنابراین، شما نیز به عنوان یک عضو از جامعه کریپتوکارنسی می‌بایست مهم‌ترین رویدادهای بازار و تاثیر اتفاقات جدید بر قیمت‌ها را زیر نظر بگیرید و از این طریق معاملات بهینه‌تری را تجربه کنید.

بیشترین سوالات کاربران در مورد صعود بیت کوین

آیا ارز دیجیتال بیت کوین دوباره رشد میکند؟

صنعت بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال در حال حاضر در سال‌های آغازین رشد خود قرار گرفته‌اند و با توجه به قابلیت غیرمتمرکز بودن این صنعت، پتانسیل‌های رشد قابل توجهی در انتظار آن است.

بیت کوین تا چه قیمتی کاهش پیدا خواهد کرد؟

پاسخ دقیق به این سوال، به شرایط سیاسی و اقتصادی روز جهان بستگی دارد. اگر فدرال رزرو آمریکا به روند افزایش نرخ بهره سرعت بخشد، بیت‌کوین مجددا می‌تواند تا سطح ۱۶۰۰۰ دلار کاهش یابد.

پیش بینی بیت کوین امروز چگونه قابل انجام است؟

برای پیش‌بینی روزانه بیت‌کوین می‌توانید ضمن دنبال کردن منابع خبری کریپتو، نمودار این رمزارز در تایم فریم‌های یک ساعته یا چهار ساعته را تحلیل کرده و مهم‌ترین سطوح حمایت و مقاومت آن را پیدا کنید.

بیت کوین تا کجا رشد میکند 07

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. سلام میشه منو راهنمایی بفرمایید چطوری تو بازار ارز دیجیتال فعالیت داشته باشم و الان مقداری پول دارم چی بخرم بهتره

    1. سلام وقتتون بخیر باشه

      برای خرید رمزارز از او ام پی فینکس اول باید داخل وبسایت ثبت نام و احراز هویت کنید. در گام دوم باید کیف پول حساب کاربری‌تون رو شارژ کنید و در مرحله آخر رمزارز مورد نظرتون رو خریداری کنید.
      برای آموزش مراحل ثبت نام، شارژ حساب کاربری و نحوه خرید ارز دیجیتال هم می‌تونید به مطلب زیر سر بزنید.
      https://www.ompfinex.com/blog/how-to-buy-cryptocurrency

      اگر باز هم سوالی داشتید میتونید به صورت ۲۴ ساعته از طریق چت آنلاین وبسایت و اپلیکیشن و تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۵۲۶۹۴۰۰۰ با پشتیبانی او ام پی فینکس در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا