آموزش Web3آموزش ارز دیجیتالآموزش بلاکچینآموزش سرمایه گذاریآموزش صرافی های ارز دیجیتال

آموزش ۰ تا ۱۰۰ نحوه خرید کاردانو

کاردانو درواقع یک پلتفرم بلاک‌چین است. کاردانو توسط چارلز هوسکینسون که یکی از بهبوددهندگان ابتدایی اتریوم و نیز یکی از پایه‌گذاران BitShares است، در سال ۲۰۱۵، شروع به فعالیت کرد. دلیل اسمی که روی کاردانو گذاشته شده است، برای احترام به جرولامو کاردانو ریاضیدان ایتالیایی است. یکی از ویژگی‌های مهم کاردانو، تمرکز آن بر پژوهش‌های شفاف و پیشرفت بر پایه شواهد است. آینده روشن این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاران زیادی را به سمت خرید آن جذب کرده است. ما هم در این مقاله قصد آموزش کامل نحوه خرید کاردانو را داریم، در ادامه همراه ما باشید.

اسم دارایی بومی ADA یا همان کاردانو، با توجه به اسم Ada Lovelace، گذاشته شده است که او را به‌عنوان یکی از ابتدایی‌ترین برنامه‌نویس‌های کامپیوتر می‌شناسیم. ADA هم مثل اتر، هم یک ارز دیجیتال است و هم به معنای معامله در شبکه کاردانو است.

نحوه خرید کاردانو چگونه است؟

کاردانو از وقتی کار خود را شروع کرده است تا به امروز، از خیلی از رقبا پیشی گرفته و حال که در حال نگارش این مقاله هستیم، کاردانو در جایگاه ششم ارزهای دیجیتال (از لحاظ مارکت کپ یا همان ارزش بازار) جای گرفته است. با این وجود، بر اساس نقشه راه گروه توسعه‌دهنده، همچنان هم بهبودهای مهمی برای کاردانو اتفاق خواهد افتاد. پس در صورتی که قصد سرمایه‌گذاری روی کاردانو را دارید، باید مطلع باشید که ارز دیجیتال کاردانو هنوز هم یکی از پدیده‌های جدید بازار به‌حساب می‌آید و خریداری و نگهداری کاردانو مانند خریداری اتریوم و بیت‌کوین، آسان نیست.

مارکت کپ یا ارزش بازار چیست؟

با توجه به این‌که پروژه کاردانو همچنان به آرمان‌های نهایی خود (مانند تمرکززدایی کامل از شبکه و امکان پشتیبانی از قراردادهای هوشمند) نرسیده است و به‌عبارتی دارد از یک فاز گذرا عبور می‌کند، بعضی از صرافی‌های مطرح در دنیا مثل کوین بیس، کاردانو را به لیست معاملاتی‌شان اضافه نکرده‌اند. از طرف دیگر، نسبت به ارزهای سنتی بازار، کیف پول‌های کمی از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. این قضیه موجب شده که استفاده‌کنندگان ارزهای دیجیتال جهت خریداری و نگهداری این ارز، نسبت به بقیه ارزها گزینه‌های محدودتری برای انتخاب کردن داشته باشند.

خلاصه‌ای درباره نحوه خرید کاردانو

بهترین روش خرید کاردانو، رجوع کردن به صرافی‌های ارز دیجیتال است. این صرافی‌ها، بیشتر وب‌سایت‌های موجود در اینترنت هستند و به این ترتیب، در صورت خریداری این ارز، احتیاجی به رفتن حضوری به صرافی نیست.

پیش از خرید، بر روی موبایل یا رایانه شخصی خود، یک نرم‌افزار کیف پول کاردانو راه‌اندازی کنید. این والت‌ها (کیف پول‌ها) هزینه‌ای ندارند و کاملا مجانی هستند. کیف پول‌های نرم‌افزاری معتبر، امنیت بسیار زیادی دارند، ولی در صورتی که امنیت زیادتری می‌خواهید، می‌توانید از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید. اغلب صرافی‌ها روی خود سایت، به استفاده‌کنندگان، کیف پول ارائه می‌دهند، ولی اگر از واحدهای کاردانو روی کیف پول شخصی برخوردار باشید، می‌توانید روی دارایی‌های خود، به‌صورت کامل کنترل داشته باشید و این امنیت و حریم خصوصی را بالا می‌برد.

اگر عبارت “خرید کاردانو” را در گوگل بزنید، می‌توانید وب‌سایت‌هایی را کشف کنید که داخل آن‌ها، ارز کاردانو با ریال و کارت بانکی خریداری و فروخته می‌شود. صرافی‌های کشور ما از لحاظ کیفیت سرویس‌دهی و قیمت خرید و فروش می‌توانند با هم تفاوت داشته باشند. پیش از اینکه در یک صرافی ثبت‌نام کنید، با نظارت سایت و پرس‌وجو کردن، اطمینان کسب کنید که به اندازه کافی معتبر است. برای شناسایی صرافی‌های معتبر، مقاله معرفی و مقایسه معتبرترین صرافی های مجاز ارز دیجیتال در ایران را مطالعه کنید. پس از انتخاب صرافی، یک قدم به خرید کاردانو نزدیک‌تر می‌شویم.

در حال حاضر بیشتر معامله‌گران ایرانی، در صرافی‌های غیرایرانی به خرید و فروش ارز کاردانو می‌پردازند. به صورت کلی اگر هزینه تمام‌شده خرید مستقیم این ارز با ریال بالا می‌بود، یا صرافی مورد نظرتان از این ارز پشتیبانی نمی‌کرد و یا این‌که نقدشوندگی آن پایین بود، می‌توانید اول یک ارز دیجیتال مانند تتر یا بیت‌کوین از صرافی داخلی بخرید و بعد به یک صرافی بین‌المللی مثل بایننس مراجعه کنید، تتر یا بیت کوین خود را به آن واریز کنید و تبدیل به کاردانو کنید.

آموزش واریز و برداشت ارز دیجیتال

نحوه خرید کاردانو از صرافی‌های ایرانی و خارجی

در صرافی‌های بین‌المللی که از حجم معاملات زیادی برخوردارند، به‌آسانی امکان تبدیل تتر، بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال به کاردانو وجود دارد و همچنین برعکس این قضیه (تبدیل کاردانو به سایر ارزها). در حال حاضر اغلب کاربران ایرانی برای معامله ارزهای دیجیتال، صرافی بایننس (Binance) را مورد استفاده قرار می‌دهند. ولی به‌خاطر تحریم‌ها، امکان کار در سایت بایننس با آی‌پی ایران، وجود ندارد. در نتیجه، کاربران از طریق نرم‌افزار، پیش از ثبت‌نام کردن، آی‌پی خود را عوض می‌کنند و تلاش می‌کنند که در همه زمان‌ها، با آی‌پی یک کشور ثابت، به این سایت بروند. فراموش نکنید در صرافی‌های بین‌المللی، همیشه ممکن است حساب کاربران ایرانی به‌صورت کامل مسدود شود.

اگر بیرون از ایران ساکن هستید، به‌آسانی با استفاده از کارت‌های اعتباری مثل ویزا و مسترکارت می‌توانید کاردانو خریداری کنید. در ادامه به معرفی چهار سایت می‌پردازیم که از بزرگ‌ترین پلتفرم‌هایی هستند که جهت خریداری کاردانو با کارت اعتباری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

  • Coinbase.com
  • Binance.com
  • Changelly.com
  • Bitstamp.com

با این حال، در کشوری که در آن زندگی می‌کنید، یک وب‌سایت می‌تواند از محبوبیت بالاتری برخوردار باشد. در صورت سرچ (Buy Cardano) همراه با اسم کشور می‌توانید برترین سایت موجود برای خریداری این ارز با کارت اعتباری را پیدا کنید.

برای کاربرانی که در ایران زندگی می‌کنند، خریدن ADA، با یورو و دلار پیشنهاد نمی‌شود، زیرا به‌خاطر وجود تحریم‌های بین‌المللی، خرید مستقیم ممکن نیست و مجبور به کمک گرفتن از واسطه‌ها هستید که این باعث می‌شود هزینه نهایی خیلی بالا برود.

خلاصه‌ای از نحوه خرید کاردانو را بیان کردیم ولی برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل‌تر، ادامه مقاله را دنبال کنید تا به‌خوبی و به‌صورت کامل با نحوه خرید کاردانو آشنا شوید.

چگونه کاردانو بخریم

مراحل کلی خریداری و ذخیره ارز کاردانو

قبل از شروع آموزش خرید کاردانو یا هر رمزارز دیگری، به محلی برای نگه‌داری و دسترسی به آن احتیاج داریم. کیف پول ارز دیجیتال به نرم‌افزارهایی می‌گویند که این امکان را برای استفاده‌کنندگان فراهم می‌کنند تا سرمایه‌های دیجیتالی‌شان برای‌شان قابل دسترس باشد، بتوانند تراکنش کنند و دارایی حساب‌شان را کنترل کنند. بنابراین مرحله اول برای آموزش خرید کاردانو، گزینش کیف پولی متناسب با نیاز شما و نصب و راه‌اندازی آن کیف پول است.

به صورت کلی در این مطلب روی این ۴ مرحله تمرکز خواهیم کرد:

  • مرحله اول: نصب کیف پول کاردانو
  • مرحله دوم: انتخاب صرافی معتبر جهت خرید و فروش ارز کاردانو
  • مرحله سوم: ثبت نام و احراز هویت داخل صرافی
  • مرحله چهارم: خرید ارز کاردانو

مرحله اول: کیف پول کاردانو را نصب کنید.

همان‌گونه که قبل‌تر بیان کردیم، در صورت سرمایه‌گذاری بر روی هر کدام از ارزهای دیجیتال، اول به یک کیف پول برای نگه داشتن ارز مورد نظر احتیاج دارید. برای گزینش کیف پول‌های برتر، باید به چندین مورد مهم توجه کنید:

آیا کیف پول، ارز شما را پشتیبانی می‌کند؟

اول از همه اطمینان کسب کنید که کیف پول مورد نظر شما، ارز دیجیتالی که قصد ذخیره آن را دارید را پشتیبانی می‌کند. برای انجام این کار، به سایت کیف پول رفته و ارزهای دیجیتالی که این کیف پول، آن‌ها را پشتیبانی می‌کند را ببینید.

توجه کنید که برای بیشتر ارزهای دیجیتال معتبر (مانند کاردانو)، والت‌های مختص به آن‌ها، بهبود داده شده‌اند که در مقایسه با کیف پول‌های معمولی، از امکانات تخصصی بالاتری برخوردار هستند و از کیف پول‌های دیگر زودتر آپدیت ( به‌روزرسانی) می‌شوند.

آیا کلیدهای خصوصی را به خودتان می‌دهد؟

شاید این جمله معروف (اگر کلیدهای خصوصی‌تان دست شما نیست، بیت‌کوین‌های خود را نابود شده فرض کنید) به گوشتان خورده باشد. این جمله در مورد ارز کاردانو و تمام سایر ارزهای دیجیتال نیز درست است. پس مطمئن شوید که کیف پول شما، کلید خصوصی را بر روی دستگاه شما ذخیره کرده و خودش امکان دسترسی به آن‌ها را ندارد. کیف پول‌هایی که متن باز هستند، معمولا در رابطه با این قضیه، بیشتر مورد اطمینان هستند.

به‌روزرسانی و بهینه‌سازی محصول در این کیف پول چقدر خوب است؟

با وارد شدن به وب‌سایت هر کیف پول می‌توانید زمان عرضه آخرین نسخه به‌روزرسانی آن را ببینید و آن را با بقیه کیف پول‌ها در مقیاس قرار دهید. قطعا کیف پولی که زمان آخرین به‌روزرسانی آن به مدت‌ها قبل برگردد، انتخاب خیلی مطمئنی نخواهد بود.

آیا کاربران سابق این کیف پول از پاسخگویی و پیگیری قسمت (پشتیبانی) راضی بودند؟

محیط ارزهای دیجیتال برای کاربران مبتدی دارای چالش‌های فراوان و پرسش‌های جدید زیادی است. پس هرچقدر هم که یک کیف پول از لحاظ امنیت در وضعیت خوبی باشد، باز هم به یک گروه پشتیبانی کاربلد و پاسخگو نیاز است. برای کسب اطلاعات درباره کیفیت پشتیبانی کیف پول‌ها می‌توانید به بازارهای اپ‌های موبایلی یا شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید و اسم کیف پول را جستجو کنید، سپس نظرهای استفاده‌کنندگان را در این مورد بخوانید.

آیا کار کردن با این کیف پول آسان است و می‌توانید امکانات مختلف آن را مورد استفاده قرار دهید؟

یکی از اصلی‌ترین موارد درباره کیف پول‌های دیجیتال، کار کردن راحت با آن است. کیف پول‌های مورد نظر خود را بر روی یک دستگاه راه‌اندازی کنید و کار کردن با هر یک را ببینید و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

در مقاله پایین به‌طورکامل بهترین کیف پول‌های کاردانو را معرفی و بررسی کرده‌ایم، که لازم است حتما مطالعه کنید، اما در ادامه به‌صورت خلاصه تعدادی معرفی می‌کنیم.

بهترین کیف پول کاردانو در سال ۲۰۲۱

کیف پول‌های سخت‌افزاری

اگر امنیت سرمایه‌های شما از همه چیز مهم‌تر است، کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر نانو ایکس، لجر نانو اس و ترزور مدل تی برای نگه‌داری ارز کاردانو مناسب هستند.

کیف پول‌های نرم‌افزاری مخصوص ارز کاردانو

اگر دوست دارید از والت‌های نرم‌افزاری مختص به ارز کاردانو استفاده کنید، کیف پول یورویی (YOROI) (برای تلفن همراه) و کیف پول ددالوس (Daedalus) (برای دسکتاپ)، انتخاب‌های خیلی امنی هستند و از رابط کاربری خوبی نیز برخوردار هستند.

کیف پول‌های نرم‌افزاری چندارزی

در صورتی که دوست دارید از کیف پول‌های نرم‌افزاری استفاده کنید و قصد دارید ارز کاردانو را همراه با سایر ارزهای دیجیتال خود در یک کیف پول نگه‌داری کنید، کیف پول‌های نرم‌افزاری اتمیک و اکسودوس (برای گوشی همراه و دسکتاپ) می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای شما باشند. ولی این مورد را به یاد داشته باشید که کیف پول اکسودوس به‌خاطر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، به کاربران ایرانی (آی‌پی IP ایران) خدمات‌ نمی‌دهد. برای کار با کیف پول اکسودوس می‌توانید نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی را به‌کار ببرید.

مرحله دوم: صرافی معتبری برای خرید و فروش کاردانو انتخاب کنید.

صرافی ارز دیجیتال

مرحله دوم آموزش خرید کاردانو، انتخاب صرافی معتبر است. بعد از اینکه کیف پول مورد نظرتان را انتخاب و نصب کردید، باید به دنبال فروشنده‌ای دارای اعتبار برای کاردانو باشید که این فروشنده یا می‌تواند فردی حقیقی باشد یا یک صرافی اینترنتی ارز دیجیتال. ولی به‌خاطر حجم زیاد سرقت و کلاه‌برداری‌ها در زمینه ارزهای دیجیتال، توصیه ما این است کاردانو را فقط از صرافی‌های معتبر بخرید.

شما می‌توانید این ارز را از صرافی‌های ایرانی با ریال و از صرافی‌های غیرایرانی از طریق تتر یا ارزهای دیجیتال دیگر بخرید. همچنین افرادی که در بیرون از ایران زندگی می‌کنند از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی‌شان (مثل مسترکارت و ویزا) می‌توانند به‌شکل مستقیم، کاردانو را از صرافی‌های خارجی بخرند؛ برای شناخت صرافی‌های خارجی مناسب، مقاله بهترین صرافی ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

صرافی معتبر ایرانی

برای شناخت معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال، می‌توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

از کدام صرافی ارز دیجیتال بخریم؟

صرافی او ام پی فینکس (Ompfinex)

یکی از صرافی‌های معتبر ایرانی برای خرید و فروش کاردانو، صرافی او ام پی فینکس است. صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس پلتفرمی به‌صورت کامل ملی در بستر بلاک‌چین است که در این کارگزاری می‌توانید با خیال راحت و به‌دور از تحریم‌های موجود بین‌المللی، به مبادله کاردانو و سایر ارزهای دیجیتال بپردازید.

هر فرد در این صرافی قادر است با قیمت مورد نظر خود در خرید و فروش‌ها وارد شود. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این صرافی، فعال بودن شبانه‌روزی بازار است و همچنین او ام پی فینکس شبانه‌روز پشتیبانی اینترنتی دارد. این صرافی نخستین و تنها پلتفرم، با امکان بازار خرید و فروش‌های آزمایشی (دمو) در ایران است. در مرحله ثبت‌نام و احراز هویت، فرآیند ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی او ام پی فینکس را توضیح می‌دهیم.

صرافی معتبر خارجی

در صورتی که قصد خرید ارز کاردانو را از صرافی‌های خارجی دارید، دیگر چالشی برای یافتن صرافی معتبر نخواهید داشت. با رفتن به صفحه مختص به کاردانو در سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) می‌توانید تمام صرافی‌های دارای اعتبار کاردانو را همراه با حجم خرید و فروش‌ها، نقدینگی و قیمت لحظه به لحظه این ارز در هر کدام از آن‌ها، ببینید. البته لازم است نکاتی را حتما در این رابطه بدانید!

فعالیت در صرافی‌های غیرایرانی برای کاربران ایرانی، از دغدغه‌های خاص خود برخوردار است. تقریبا تمام صرافی‌های معتبر خارجی، با پیروی از تحریم‌های بین‌المللی و مقررات مجموعه FATF، به ایرانیان خدمات نمی‌دهند. در نتیجه، باید صرافی‌هایی را پیدا کنید که احراز هویت در آن‌ها الزامی نیست و هیچ‌نوع داده‌های هویتی از استفاده‌کنندگان نمی‌خواهند.

بایننس یکی از معروف‌ترین و معتبرترین صرافی‌های بین‌المللی است که با دریافت کارمزد کم از خرید و فروش‌ها، لیکوییدیتی بالا و نیز بالاترین حجم معامله‌ها در روز، بستر خوبی را برای معاملات ارزهای دیجیتال به‌وجود آورده است. یک مزیت دیگری که صرافی بایننس دارد (در حقیقت مهم‌ترین فایده آن برای کاربران ایرانی) این است که الزامی برای احراز هویت برای افراد وجود ندارد. کسانی که قصد فعالیت در این صرافی را دارند با پذیرفتن بعضی از شرایط اولیه (مثل محدودیت در سقف برداشت از صرافی در روز) می‌توانند بدون اینکه احراز هویت کنند، در بایننس ثبت‌نام کنند و در بازارهای اینترنتی ارزهای دیجیتال فعالیت کنند.

وقتی از یک بازار اینترنتی (آنلاین) صحبت می‌کنیم، منظورمان از آن محلی است که کاربران قادر هستند ارزهای مختلف را در قالب جفت‌های معاملاتی با هم معامله کنند. در حقیقت اگر هر جفت ارز در صرافی باشد، محلی است که می‌توانید دو ارز دیجیتال را با هم خرید و فروش کنید. برای مثال جفت معاملاتی ETH/BNB  ، تغییر کردن‌های قیمت ارز اتر نسبت به ارز بایننس کوین و جفت بیت‌کوین-تتر، تغییر کردن‌های قیمت بیت‌کوین را با توجه به ارز پایدار تتر نشان می‌دهد. هم‌اکنون جفت‌های معاملاتی مختلفی مانند (ADA/BTC، ADA/ETH و ADA/USDT) برای خریداری و فروختن ارز کاردانو وجود دارد؛ ولی عموما برای آسان‌ بودن کار، برای خرید ارز کاردانو، ارز پایه تتر (USDT) را به‌کار می‌بریم.

با وجود اینکه، معامله‌کنندگان ایرانی بسیار زیادی، جهت معامله‌های ارزهای دیجیتال، در بایننس فعالیت می‌کنند، بایننس خیلی صریح گفته است به ایران سرویس‌دهی نمی‌کند. پس هر لحظه خطر مسدود شدن حساب وجود دارد.

مرحله سوم: در صرافی ثبت‌نام و احراز هویت کنید.

در مرحله سوم از آموزش نحوه خرید کاردانو، نوبت به ثبت‌نام و احراز هویت می‌رسد. صرافی‌ها برای اینکه کلاه‌برداری، سرقت و پول‌شویی اتفاق نیفتد، کاربران‌شان را مجبور به ثبت‌نام و احراز هویت می‌کنند.

ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی‌های ایرانی

ثبت‌نام کردن در صرافی‌های ایرانی خیلی کار راحتی است. برای ثبت‌نام، لازم است اطلاعاتی مثل اسم، نشانی، شماره تماس، نشانی ایمیل، کد پستی و شماره کارت بانکی‌تان را ارائه دهید. بعد از انجام ثبت‌نام اولیه، عکس‌هایی از کارت بانکی، مدرک‌های شناسایی و تصویری سلفی از خود می‌فرستید تا احراز هویت شما در صرافی انجام شود. جزئیات بیشتر این فرآیند را در وب‌سایت هر صرافی می‌توانید بررسی کنید.

بعد از انجام این کارها، اگر صحت مدارک تایید شود، نهایتا تا ۴۸ ساعت کاری (که این مدت زمان در صرافی‌های گوناگون با یکدیگر فرق می‌کند)، عملیات احراز هویت‌تان کامل می‌شود. حالا می‌توانید با استفاده از کارت بانکی خود، برای خریداری ارز کاردانو از صرافی اقدام کنید.

صرافی ompfinex
نحوه ثبت‌نام و احراز هویت در Ompfinex

خوب همان‌طور که گفتیم درباره ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی Ompfinex صحبت خواهیم کرد، الان زمان آن است.

ثبت‌نام

بعد از اینکه به صفحه این پلتفرم رفتید، گزینه ثبت‌نام را کلیک کرده که با این کار، صفحه ثبت‌نام اولیه برای شما باز می‌شود. اینجا ایمیل و کلمه عبور خودتان را بزنید و بعد از پذیرفتن مقررات، روی گزینه ثبت‌نام بزنید. سپس، فورا پنل کاربری شما در این صرافی ایجاد می‌شود و به آن انتقال پیدا می‌کنید. در قسمت بالا و طرف چپ صفحه، دکمه احراز هویت را بزنید و سپس ۶ مرحله‌ نشان داده می‌شود که باید آن‌ها را انجام دهید.

احراز هویت

در گام نخست احراز هویت، لازم است ایمیل‌تان را تایید کنید. بدین منظور، نشانی ایمیل‌تان را بزنید و کدی که از سمت او ام پی فینکس فرستاده می‌شود (پنج رقمی) را در محل تعیین شده وارد کنید. سپس باید شماره تلفن خود را وارد کنید. بعد کدی که فرستاده می‌شود را دوباره مثل مرحله پیش وارد نمایید. در سومین مرحله احراز هویت، باید اطلاعات شناسایی خود را بدهید. فرمی که نمایش داده می‌شود را تکمیل کرده و سرانجام عکس کارت شناسایی‌تان را در جای مشخص‌شده بارگذاری کنید.

در قدم چهارم، نوبت به وارد کردن شماره کارت بانکی و شماره شبا شما می‌رسد. این شماره‌ها باید به اسم خود شما باشد. پس از تایید اطلاعات بانکی، نشانی و شماره تلفن ثابت خود را وارد کنید. نکته اصلی این قسمت این است که کد پستی که در فرم می‌زنید، باید با کد پستی که بر روی قبض ارسالی است، فرق نکند. تلفن ثابتی که می‌دهید هم نباید از دسترس خارج باشد و کدی که به این شماره تماس فرستاده می‌شود را در جای مشخص شده وارد نمایید.

در گام آخر، هویت شما باید تایید شود. در این قسمت، نوشته‌ای که از جانب او ام پی فینکس تعیین شده را روی کاغذی سفید وارد کنید و با کارت شناسایی مقابل خود بگیرید و از خود عکسی بگیرید. در پایان این مرحله‌ها و اگر عکسی که می‌فرستید تایید شود، هویت شما تایید شده و شما می‌توانید به‌طورکامل از تمام خدمات این صرافی برای خرید و فروش ارز کاردانو و سایر ارزهای دیجیتال، استفاده کنید. در طول مراحل ثبت‌نام و احراز هویت، در صورتی که به مشکلی خوردید، می‌توانید از سرویس‌های پشتیبانی اینترنتی این پلتفرم که در بخش سمت چپ پایین صفحه، آیکون آن هست، استفاده کنید و پرسش‌های‌تان را آنجا بگویید.

مرحله چهارم: ارز کاردانو را خریداری کنید.

نحوه خرید کاردانو در چهار مرحله انجام می‌شود که تا اینجا سه مرحله از آموزش خرید کاردانو را گفتیم. مرحله آخر خرید کاردانو است. پس از انتخاب و نصب کیف پولی مناسب، جستجو و یافتن صرافی معتبر و ثبت‌نام در صرافی، به مرحله چهارم می‌رسیم که می‌توانید خریداری ارز کاردانو را آغاز کنید. فیلم نحوه خرید ارز دیجیتال از او ام پی فینکس، در مقاله آموزش خرید ارز دیجیتال قابل دسترسی است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم نحوه خرید کاردانو را به‌طور کامل آموزش بدهیم. این مقاله صرفا جهت آموزش خرید کاردانو بوده و به معنی پیشنهاد خرید یا عدم خرید کاردانو نمی‌باشد. شما می‌توانید برای خرید کاردانو، به صفحه کاردانو در سایت او ام پی فینکس مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا