آموزش ارز دیجیتالآموزش صرافی او ام پی فینکس

خرید اتریوم در ایران

ارز دیجیتال اتریوم با ارزش بازار ۲۲ میلیارد دلار، پس از بیت کوین دومین ارز پیشرو در بازار کریپتوکارنسی است که افراد و سازمان‌های معروفی این ارز دیجیتال را به سبد سرمایه گذاری خود اضافه کرده‌اند. مارک کوبان یکی از حامیان بزرگ اتریوم است. در ادامه به معرفی و نحوه خرید اتریوم می‌پردازیم.

اتریوم چیست و چگونه کار می کند؟

نام اتریوم
نماد ETH
ارزش بازار ۲۵۰ میلیارد دلار
قیمت فعلی ۲۰۳۵ دلار
بالاترین قیمت (ATH) ۴۹۰۰ دلار
پایین‌ترین قیمت (ATL) ۰.۴۲ دلار
بنیان‌گذار ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)
الگوریتم استخراج اثبات کار (PoW)

اتریوم، نسل جدید بلاکچین بعد از بیت کوین است که ارز اختصاصی آن اتر با نماد ETH نام دارد. بسیاری از فعالان حوزه کریپتوکارنسی نیز این ارز دیجیتال را با نام بلاکچین آن یعنی اتریوم می‌شناسند. توکن اتر یا همان اتریوم پس از بیتکوین، دومین پرچمدار بازار ارز دیجیتال است که بر اساس الگوریتم اثبات کار (PoW) به دست می‌آید؛ یعنی قابل استخراج است.

همان طور که احتمالا شنیده‌اید، به اتریوم و همه ارزهای دیجیتال دیگر به جز بیت کوین، آلت کوین گفته می‌شود. Alternative در لغت به معنای جایگزین است. منظور از آلت کوین نیز همان Alternative coin است. آلت‌ کوین‌ ها از جمله اتریوم می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری باشند.

برای مثال اگر شما در سال ۲۰۲۰ اقدام به خریدیک واحد اتریوم به ارزش ۳۵ دلار می‌کردید، امروزه همان یک واحد اتریوم ارزشی برابر با ۲۰۰۰ دلار داشت!

نکته بسیار جالب در مورد اتریوم این است که روند تغییرات قیمت تمامی آلت کوین ها کاملا تابع تغییرات اتریوم است.

 

بنابراین اگه قصد سرمایه‌ گذای یا معامله‌ گری روی آلت کوین ها را دارید، می‌بایست حتما نمودار قیمتی اتریوم را در هنگام تعیین کردن نقاط ورود، خروج و هدف‌های قیمتی مورد بررسی قرار دهید.

مراحل خریداتریوم

اگر قصد خرید اتریوم را دارید، می‌توانید طی تنها سه مرحله بسیار ساده این ارز دیجیتال را به سبد سرمایه گذاری خود اضافه کنید.

  • یک صرافی ارز دیجیتال انتخاب کنید
  • حساب خود را شارژ کنید
  • اتریوم بخرید

خرید اتریوم در ایران

صرافی های بین المللی ارزهای دیجیتال عموما دارایی‌های کاربرانی که با آی‌پی ایران در حال فعالیت هستند، بلوکه می‌کند. بنابراین به منظور جلوگیری از هرگونه خسارت، توصیه می‌شود که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از پلتفرم های داخلی استفاده کنید.

او ام پی فینکس، نخستین صرافی ایرانی با قابلیت حساب دمو (آزمایشی) است که امکان خرید اتریوم را برپایه‌ی تومان، تتر و بیت کوین برای کاربران فراهم کرده‌است. در او ام پی فینکس هم‌چنین می‌توانید با یک حساب معاملاتی آزمایشی و با سرمایه اولیه فرضی ۱۰۰ میلیون تومان به کسب تجربه در این بازار بپردازید.

در ادامه به آموزش گام به گام خرید اتریوم در او ام پی فینکس می پردازیم.

ثبت نام در او ام پی فینکس

آموزش ثبت نام در او ام پی فینکس
ثبت نام با ایمیل

همان طور که قسمت “مراحل خرید اتریوم” توضیح داده‌شد، نخستین گام برای خرید ارز دیجیتال اتریوم یا به صورت کلی هر ارز دیجیتال انتخاب صرافی ای است که امکان خرید و فروش آن را با سرعت بالا و کارمزد پایین ارائه کند. در او ام پی فینکس شما می‌توانید در سه بازار مختلف با تتر، تومان و بیت کوین، به خرید و فروش اتریوم بپردازید.

ابتدا لازم است تا به وب‌سایت اصلی او ام پی فینکس به آدرس www.ompfinex.com مراجعه کنید و با ارائه یک ایمیل، رمز عبور و موافقت با شرایط و قوانین او ام پی فینکس، یک حساب معاملاتی برای خود ایجاد کنید.

ثبت نام در صرافی او ام پی فینکس

احراز هویت در او ام پی فینکس

پس از ایجاد یک حساب کاربری می‌بایست آن را تایید کنید. یا به عبارت دیگر “احراز هویت” کنید. احراز هویت در او ام پی فینکس طی تنها ۵ مرحله ساده و در کمتر از چند دقیقه صورت می‌گیرد.

بنابر اصول تعریف شده از سوی پلیس فتا، احراز هویت به این دلیل صورت می‌گیرد تا مانع سو استفاده برخی افراد از نام دیگران در انجام معاملات گردد. روی قسمت “احراز هویت” کلیک کنید و مراحل را طبق توضیحات پیش ببرید.

۱- تایید ایمیل کاربری


روی گزینه “ارسال کد تایید” کلیک کنید و کد ۵ رقمی که به ایمیل شما ارسال می‌شود را وارد کنید.

تایید ایمیل

۲- تایید شماره تلفن همراه

تایید شماره همراه

شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و کد پیامک شده را در کادر مربوطه تایپ کنید.توجه داشته باشید که اعتبار کد ۳ دقیقه است. در صورتی که کد به ایمیل شما ارسال نشد، پس از سپری شدن این زمان کد جدید درخواست کنید.

۳- وارد کردن اطلاعات شناسایی

ثبت اطلاعات شناسایی

در این مرحله می‌بایست شماره ملی و تاریخ تولد خود را وارد کرده و سپس یک تصویر واضح از کارت ملی خود بارگذاری کنید.

۴- وارد کردن شماره کارت بانکی

ثبت شماره کارت بانکی

در این مرحله لازم است تا شماره کارت بانکی که قصد دارید با آن حساب خود را شارژ کنید، ثبت کنید.

۵- بارگذاری تصویر سلفی

آپلود تصویر سلفی

در آخرین مرحله نیز می‌بایست یک تعهدنامه به صورت دست‌نویس برای استفاده از خدمات او ام پی فینکس تهیه کنید. در نهایت یک تصویر سلفی واضح به همراه کارت ملی و تعهدنامه بارگذاری کنید.

کارشناسان او ام پی فینکس در همان زمان، صحت اطلاعات شما را بررسی و تایید می‌کنند. هم‌اکنون می‌توانید وارد بازار معاملات اتریوم شوید و به خرید و فروش این ارز دیجیتال بپردازید.

خرید و فروش اتریوم

خرید اتریوم در ایران

برای خرید اتریوم کافیست در کادر مربوط به اتریوم روی گزینه “معامله” کلیک کنید.

بازار معاملات اتریوم ETH

در کادر مشخص شده بالایی می‌توانید انتخاب کنید که اتریوم را بر پایه تومان، تتر یا بیت کوین معامله کنید. در کادر سمت چپ نیز می‌توانید با استفاده از ابزارهای تحلیلی، ارزیابی خود را نسبت به روند تغییرات اتریوم، روی نمودار لحظه ای قیمت آن پیاده‌سازی کنید.

خرید و فروش اتریوم

در قسمت پایین‌تر می‌توانید درخواست خرید یا فروش خود را به دو صورت سفارش سریع یا سفارش محدود ثبت کنید. همچنین تمامی سفارش‌های خرید و فروش اتریوم که توسط کاربران دیگر ثبت شده است، قابل مشاهده است.

پس از خرید اتریوم می‌توانید با مراجعه به قسمت “داشبورد”، وضعیت اتریوم و سایر دارایی های خود را مشاهده کنید.

آیا اتریوم برای سرمایه گذاری مناسب است؟

بلاکچین اتریوم نسل توسعه یافته تر بلاکچین بیت کوین است و هم اکنون میزبان بسیاری از توکن‌های موجود می‌باشد. همچنین تعداد قابل توجهی از برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند بر بستر بلاکجین اتریوم ایجاد می‌شوند.

بنابراین این شبکه بلاکچینی برنامه‌های توسعه بسیار قدرتمندی در پیش دارد. این ارز دیجیتال هم اکنون در قیمت ۲۰۰۰ دلار درحال معامله است و با سقف قیمتی خود حدودا ۳۰۰۰ دلار فاصله دارد!

بسیاری از تحلیلگران کریپتوکارنسی معتقدند قیمت اتریوم در دهه آینده می‌تواند به بیست هزار دلار برسد. اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، اتریوم با مارکت کپ بیش از ۲۲ میلیارد دلار، به عنوان ارز دیجیتال پیشرو در آلت کوین ها می‌تواند یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها باشد.

کارمزد خرید اتریوم در او ام پی فینکس چقدر است؟

او ام پی فینکس، بستر معامله اتریوم را بر پایه تومان، تتر و بیت کوین برای معامله‌گران با کارمزد بسیار پایین فراهم کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه کارمزدها به نحوه محاسبه آن‌ها به صورت کامل آشنا شوید.

چگونه در ایران به خرید و فروش اتریوم بپردازیم؟

با ایجاد یک حساب کاربری در صرافی او ام پی فینکس، می‌توانید به راحتی ارز دیجیتال اتریوم را در سه بازار تتر، تومان و بیت کوین معامله کنید.

بیت کوین برای سرمایه گذاری بهتر است یا اتریوم؟

با توجه به ویژگی‌هایی که بلاکچین اتریوم ارائه می‌کند، می‌توان کاربردها و پتانسیل‌های رشد بالاتری نسبت به بیت کوین برای آن در نظر گرفت.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا