آموزش ارز دیجیتالآموزش صرافی او ام پی فینکسآموزش صرافی های ارز دیجیتال

آموزش کامل تبدیل اتریوم به تومان در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس

پس از بیت‌کوین (BTC)، دومین رمزارزی که در سبد سرمایه‌گذاری اکثر معامله‌گران وجود دارد، ارز دیجیتال اتریوم است. تبدیل اتریوم به تومان نیز همواره یکی از چالش‌هایی است که هولدرهای این رمزارز در زمان تصمیم برای نقد کردن اتریوم با آن مواجه می‌شوند.

تبدیل اتریوم به تومان تنها از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی امکان‌پذیر است. بنابراین اگر قصد دارید رمزارز اتریوم را به تومان تبدیل کنید، ابتدا می‌بایست در یک صرافی معتبر ایرانی ثبت نام کنید و پس از انتقال اتریوم به صرافی مورد نظر، آن را در بازار معاملات به فروش رسانده و به تومان تبدیل کنید. به این ترتیب می‌توانید معادل تومانی دارایی اتریوم را در حساب بانکی خود دریافت کنید. در این مطلب، مراحل تبدیل اتریوم به تومان در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس را به شما آموزش خواهیم داد.

پادکست آموزش تبدیل اتریوم به تومان

نحوه تبدیل تومان به اتریوم

تبدیل اتریوم به تومان 01

با توجه به اینکه ارز دیجیتال اتریوم در میان سرمایه‌گذاران سازمانی و خرد بازار رمزارزها از محبوبیت بالایی برخوردار است، تقریبا تمامی کیف پول‌های رمزارزی و همچنین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که کیف پول‌های ارز دیجیتال، چه نرم افزاری و چه سخت‌افزاری، ابزارهایی هستند که امکان ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال را به کاربران ارائه می‌دهند و خرید و فروش رمزارزها بر پایه تومان در کیف پول‌های ارز دیجیتال قابل انجام نیست.

در صرافی‌های خارجی عموما معاملات خرید و فروش ارزهای دیجیتال بر پایه دلار یا تتر انجام می‌شود. بنابراین تبدیل اتریوم به تومان در کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری و همچنین صرافی‌های خارجی امکان‌پذیر نیست.

تنها روش ممکن برای تبدیل اتریوم به تومان استفاده از صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال است. همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، ابتدا می‌بایست یک صرافی معتبر ایرانی را انتخاب کرده و برای خودتان حساب کاربری ایجاد کنید. پس از آن می‌توانید دارایی اتریوم خود را از کیف پول‌ کریپتویی یا صرافی ارز دیجیتال خارجی به حساب کاربری خود در صرافی ایرانی منتقل کنید و پس از فروش، معادل تومانی آن را در حساب بانکی‌تان دریافت کنید.

اما بهترین صرافی برای تبدیل اتریوم به تومان کدام است؟ بهترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

بهترین صرافی تبدیل اتریوم به تومان

بهترین صرافی ایرانی برای تبدیل اتریوم به تومان می‌بایست از حداکثر امنیت و همچنین حجم معاملات بالا برخوردار باشد. در چنین شرایطی شما می‌توانید با اطمینان خاطر ارز دیجیتال اتریوم را به کیف پول حساب کاربری خود در صرافی انتقال دهید و در یک بازار معاملاتی با حجم مناسب و نقدینگی بالا، در سریع‌ترین زمان ممکن آن را به فروش برسانید.

صرافی آنلاین او ام پی فینکس یکی از معتبرترین پلتفرم‌های ایرانی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که امکان تبدیل اتریوم به تومان را با حداکثر امنیت و در سریع‌ترین زمان ممکن برای معامله‌گران ایرانی فراهم کرده‌است.

در حالت کلی برای تبدیل قیمت اتریوم به تومان ابتدا می‌بایست در بازار جهانی قیمت اتریوم به دلار را مشاهده کرده و آن را در نرخ لحظه‌ای دلار ضرب کنید. به این ترتیب قیمت اتریوم به تومان به راحتی قابل محاسبه خواهد بود.

برای مثال فرض کنید قیمت اتریوم در بازار جهانی برابر با ۱,۶۰۰ دلار و نرخ تبدیل دلار به تومان نیز برابر با ۴۵,۰۰۰ تومان است؛ بنابراین قیمت یک واحد اتریوم به تومان برابر با ۱,۶۰۰*۴۵,۰۰۰ یعنی ۷۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان خواهد بود.

برای مشاهده قیمت لحظه ای اتریوم به تومان در هر لحظه کافی است وارد وبسایت یا اپلیکیشن رسمی او ام پی فینکس شوید و به قسمت «بازارها» مراجعه کنید. در این صفحه می‌توانید لیست تمام رمزارزهایی که پلتفرم او ام پی فینکس از آن‌ها پشتیبانی می‌کند را مشاهده کرده و پیرامون قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها و تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال و همچنین حجم معاملات هر رمزارز اطلاعات دقیقی کسب کنید. در ادامه نحوه تبدیل اتریوم به تومان در صرافی او ام پی فینکس را به شما توضیح خواهیم داد.

ویتالیک بوترین خالق اتریوم و شیبا کیست؟

تحلیل آن چین اتریوم ؛ فعالیت نهنگ ها و قراردادهای هوشمند

تبدیل اتریوم به تومان در صرافی او ام پی فینکس

در مرحله اول برای تبدیل اتریوم به تومان می‌بایست به وبسایت رسمی یا اپلیکیشن او ام پی فینکس مراجعه کرده و از طریق گزینه «ثبت نام» برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. ثبت نام در او ام پی فینکس به راحتی و تنها با ارائه یک ایمیل و تعیین رمز عبور امکان‌پذیر است. پس از ثبت نام کافی است در کمتر از ۵ دقیقه احراز هویت خود را تکمیل کنید. به این ترتیب امکان استفاده از تمامی خدمات پلتفرم او ام پی فینکس از جمله خرید و فروش اتریوم بر پایه تومان برای شما فراهم می‌گردد.

در مرحله دوم پس از تکمیل ثبت نام و احراز هویت می‌توانید به راحتی ارز دیجیتال اتریوم را از کیف پول‌های نرم افزاری یا صرافی‌های خارجی به حساب کاربری خود در صرافی او ام پی فینکس منتقل کنید. برای این منظور وارد قسمت «واریز» شده و گزینه «واریز رمزارز» را انتخاب کنید.

تبدیل اتریوم به تومان 06

در صفحه واریز کافی است ارز دیجیتال اتریوم و شبکه انتقال مورد نظر خود را انتخاب کنید. به این ترتیب آدرس واریزی اتریوم به حساب کاربری شما در او ام پی فینکس تولید می‌شود و می‌توانید به راحتی با کپی یا اسکن این آدرس در کیف پول مبدا خود، نسبت به کیف پول اتریوم در پلتفرم واریزی داشته باشید و اتریوم‌های خود را به تومان تبدیل کنید.

دو نکته مهم

  • دقت کنید که شبکه های انتقال ارز دیجیتال که در مبدا و مقصد انتخاب کرده‌اید، یکسان باشند. برای مثال اگر در کیف پول مبدا، شبکه انتقال را بر روی «ERC-20» قرار داده‌اید، در کیف پول مقصد نیز می‌بایست شبکه انتخابی را روی «ERC-20» قرار دهید. در غیر این‌ صورت ممکن است دارایی شما در بستر بلاک‌چین مفقود شده و بازیابی آن به راحتی امکان‌پذیر نباشد.
  • دارایی رمزارزی و تومانی کاربران در او ام پی فینکس به صورت آفلاین ذخیره شده و درون کیف پول‌های سخت افزاری نگهداری می‌شود. بنابراین هیچ خطری مبنی بر هک یا از دست رفتن آن، سرمایه شما را تهدید نمی‌کند.

پس از انتقال اتریوم به او ام پی فینکس، در مرحله سوم و البته مرحله پایانی نوبت به تبدیل اتریوم به تومان می‌رسد. فروش اتریوم در او ام پی فینکس به سه روش معامله سریع، معامله در بازار و ربات معامله‌گر امکان‌پذیر است که در ادامه هر یک را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

تبدیل اتریوم به تومان به روش معامله سریع در او ام پی فینکس

تبدیل-اتریوم-به-تومان-07

ساده‌ترین روش برای فروش اتریوم و نقد کردن آن، استفاده از قابلیت «معامله سریع» در او ام پی فینکس است. در این روش کافی است وارد قسمت «خرید و فروش سریع» شوید و در قسمت «پرداخت می‌کنم» گزینه اتریوم و در قسمت «دریافت می‌کنم» گزینه تومان را انتخاب کرده و روی دکمه تبدیل بزنید.

به این ترتیب تبدیل ارز اتریوم به تومان به صورت آنی و به قیمت لحظه‌ای بازار او ام پی فینکس در حساب کاربری شما انجام شده و با مراجعه به قسمت «برداشت» و ثبت درخواست برداشت تومانی نیز می‌توانید معادل تومانی رمزارز اتریوم را در حساب بانکی که در زمان احراز هویت ثبت کردید، دریافت کنید.

دقت کنید که در این قسمت امکان تبدیل ریال به اتریوم یا همان خرید اتریوم بر پایه تومان نیز به راحتی وجود دارد. این بار ابتدا حساب کاربری خود را از طریق اتصال به درگاه پرداخت آنلاین یا شناسه واریز به صورت تومانی شارژ کرده و با انتخاب تومان در «پرداخت می‌کنم» و اتریوم در قسمت «دریافت می‌کنم» به صورت آنی به تبدیل ریال به اتریوم بپردازید.

تبدیل اتریوم به تومان به روش معامله در بازار او ام پی فینکس

تبدیل اتریوم به تومان 03

دومین و البته حرفه‌ای‌ترین روش برای تبدیل اتریوم به تومان، ورود به بازار معاملات و ثبت سفارش فروش است. با مراجعه به بخش «معامله» در منوی «معاملات» شما می‌توانید از قسمت بالای صفحه سمت راست بازار «اتریوم – تومان» را انتخاب کرده و به چهار روش سفارش محدود (Limit)، سفارش بازار (Market)، سفارش حد ضرر ( Stop Limit) و سفارش حد ضرر با قیمت بازار (Stop Market) معاملات فروش اتریوم را بنا به استراتژی معاملاتی خود تنظیم کنید.

پس از تکمیل سفارش فروش نیز وارد قسمت «برداشت تومانی» شده و با ثبت درخواست برداشت، معادل تومانی دارایی خود را در حساب بانکی‌تان دریافت کنید.

در این صفحه شما می‌توانید ضمن دسترسی به نمودار لحظه‌ای قیمت اتریوم بر پایه تومان، قیمت اتریوم در بازار جهانی را نیز مشاهده کرده و به تابلو سفارشات صرافی او ام پی فینکس هم دسترسی داشته باشید. همچنین امکان استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال، مقایسه نمودارهای قیمتی و پیاده‌سازی پرکاربردترین اندیکاتورها نیز در این قسمت وجود دارد.

اتریوم بخریم یا بیت کوین؟ کدام ارز دیجیتال گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری است؟

تبدیل اتریوم به تومان با استفاده از ربات معامله گر او ام پی فینکس

تبدیل اتریوم به تومان 04

فعال‌سازی «ربات فروش» در بازار «اتریوم – تومان» نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن ارز دیجیتال اتریوم را به تومان تبدیل کنید.

صرافی او ام پی فینکس برای اولین بار در ایران امکان استفاده از ربات معامله‌گر ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم کرده و شما می‌توانید با فعال‌سازی این ربات، قیمت سفارش‌های خود را بر حسب بازار جهانی ثبت کنید. این ربات بر اساس تنظیماتی که خود شما برایش مشخص می‌کنید، به صورت پیوسته اقدام به ثبت سفارش‌های خرید و فروش کرده و در بازه زمانی مشخصی که توسط کاربر تعیین شده، قیمت سفارش‌ها را آپدیت می‌کند.

استفاده از سرویس ربات معامله‌گر برای تمامی کاربران رایگان بوده و کارمزدی بابت فعالسازی آن از شما اخذ نمی‌گردد. همچنین لازم به ذکر است که کارمزد معاملاتی که با استفاده از ربات ثبت می‌شوند نیز تنها برابر با ۰.۱ درصد بوده و از تمامی کارمزدهای معامله در صرافی‌های ایرانی نیز کمتر است!

برای تبدیل اتریوم به تومان با استفاده از ربات معامله‌گر کافی است گزینه «ربات معامله‌گر» از منوی «معاملات» را انتخاب کرده و یک ربات فروش برای بازار «اتریوم – تومان» فعال کنید. برای آشنایی کامل با مراحل فعالسازی و نحوه عملکرد ربات او ام پی فینکس می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

آشنایی با ربات تریدر ارز دیجیتال

کارمزد تبدیل اتریوم به تومان در او ام پی فینکس

کارمزد معاملات در او ام پی فینکس به صورت درصدی از ارز تبدیلی اخذ می‌گردد. برای مثال اگر تبدیل اتریوم به تومان داشته باشید، کارمزد معامله بر اساس سطح کاربری شما از مقدار تومان تبدیل شده اخذ می‌گردد.

مقدار کارمزد نیز بر اساس حجم معاملات یک ماهه اخیر کاربران دارای سطوح متفاوتی است که به صورت کامل در جدول زیر توضیح داده شده است:

سطح کاربریحجم معاملات یک ماه اخیرمیزان کارمزد
آبیکمتر از ۲۰ میلیون تومان۰.۳۵ درصد
نقره‌ایبین ۲۰ تا ۵۰ میلیون۰.۳ درصد
طلاییبین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون۰.۲۵ درصد
پلاتینیومبیشتر از ۱۰۰ میلیون۰.۲ درصد
ربات معامله‌گرهر حجم معامله۰.۱ درصد

برای مثال اگر حجم معاملات یک ماه اخیر شما در او ام پی فینکس برابر با ۳۰ میلیون تومان باشد، در هنگام ثبت سفارش تبدیل اتریوم به تومان در بازار معاملات یا معامله سریع، مقدار کارمزد برابر با ۰.۳ درصد یا ۰.۰۰۳ حجم معامله شما خواهد بود که از مقدار تومانی نهایی کسر می‌گردد.

همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد، در فروش اتریوم با ربات معامله‌گر نیز شما می‌توانید به راحتی و فارغ از حجم معاملات یک ماه اخیرتان، با کمترین مقدار کارمزد تبدیل اتریوم به تومان را انجام دهید.

پرتکرارترین سوالات در مورد تبدیل اتریوم به تومان

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال چگونه است؟

ابتدا می‌بایست در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی ثبت نام کنید و پس از انتقال ارز دیجیتال مورد نظر به حساب کاربری خود در صرافی، آن را به فروش برسانید و معادل ریالی آن را در حساب بانکی‌تان دریافت کنید.

قیمت اتریوم به تومان چگونه محاسبه می‌شود؟

کافی است قیمت اتریوم به دلار را در نرخ تبدیل دلار به تومان ضرب کنید.

نحوه تبدیل اتریوم به تومان چگونه است؟

ابتدا در صرافی او ام پی فینکس ثبت نام کرده و احراز هویت خود را در عرض چند دقیقه تکمیل کنید. پس از آن می‌توانید به تبدیل اتریوم به تومان در بازار او ام پی فینکس بپردازید.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا