آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاری

تبدیل ساتوشی به ریال چگونه انجام می شود؟ نحوه محاسبه قیمت هر ساتوشی

تبدیل ساتوشی به ریال این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانیم یک بیت کوین را به واحدهای کوچکتری تقسیم کنیم. با افزایش قیمت بیت کوین، جذابیت سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال افزایش یافته و برخی افراد ممکن است تصور کنند که به علت بالا بودن قیمت یک واحد بیت کوین امکان سرمایه گذاری در این دارایی وجود ندارد. تبدیل ساتوشی به ریال اما راه چاره برای این موضوع است.

در ادامه این مطلب از بلاگ صرافی او ام پی فینکس با ما همراه باشید تا با چند ضرب و تقسیم ساده ارتباط بین ساتوشی و بیت کوین را مشخص کنیم و پاسخ سوال ” هر ساتوشی چند تومان است؟” را به راحتی پیدا کنیم.

هر ساتوشی چند بیت کوین است؟

تبدیل-ساتوشی-به-ریال-02

هر ساتوشی چند بیت کوین است و یا هر بیت کوین چند ساتوشی است، اولین موضوعی است که در پیدا کردن فرمول تبدیل ساتوشی به ریال برای معامله گران اهمیت خواهد داشت. همانطور که ارزهای فیات همچون دلار و پوند دارای واحدهای کوچکتری مثل سنت و پنی هستند، بیت کوین نیز دارای واحد کوچکتری است که ساتوشی نامید می‌شود. کلمه ساتوشی از نام استعاری خالق بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو، گرفته شده است.

ساتوشی در واقع کوچک‌ترین واحد تعریف شده برای بیت‌کوین است. هر صد میلیون ساتوشی برابر با یک واحد بیت‌کوین است یا به عبارت دیگر هر بیت‌کوین برابر است با یک صد میلیونیوم بیت‌کوین است. معمولا در محاسبات تبدیل ساتوشی به دلار یا تبدیل ساتوشی به ریال از نماد اختصاری SAT برای نمایش ساتوشی استفاده می‌شود.

بر اساس ارتباط میان ساتوشی و بیت‌کوین می‌توان قیمت هر واحد ساتوشی به ریال را محاسبه کرد. همان طور که در پاراگراف قبل اشاره شد، هر واحد بیت کوین برابر با صد میلیون ساتوشی است. بنابراین برای محاسبه قیمت هر ساتوشی به دلار، کافیست قیمت بیت کوین به دلار را بر صد میلیون (۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰) تقسیم کنیم.

از آن جایی که قیمت بیت کوین هر لحظه در حال تغییر است، قیمت ساتوشی به دلار نیز در هر لحظه متغیر خواهد بود اما همانطور که گفتیم ارتباط میان بیت کوین و ساتوشی، یک فرمول ثابت است و با تقسیم قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین به دلار بر عدد صد میلیون می‌توان قیمت لحظه‌ای هر ساتوشی را محاسبه کرد.

مثلا اگر قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین برابر با پنجاه هزار دلار (۵۰,۰۰۰) باشد، قیمت هر ساتوشی به دلار برابر است با ۵۰,۰۰۰ تقسیم بر ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰.

تبدیل-ساتوشی-به-ریال-03

با استفاده از وبسایت btcsatoshi.com نیز می‌توان قیمت هر ساتوشی به دلار را به صورت آنلاین مشاهده کرد. به بیان دیگر این وبسایت عملکردی همچون ماشین حساب تبدیل ساتوشی به دلار دارد. کافیست اعداد مورد نظر خود را وارد کنیم و اعداد تبدیلی را به صورت آنلاین مشاهده کنیم. همچنین امکان محاسبه قیمت هر ساتوشی به سایر ارزهای فیات همچون یورو و پوند انگلیس نیز در این وبسایت وجود دارد.

قیمت هر ساتوشی به تومان چگونه محاسبه می‌شود؟

محاسبه عدد حاصل از تبدیل ساتوشی به ریال یکی از مواردی است که می‌تواند در تصمیمات سرمایه‌گذاری معامله‌گران ایرانی بسیار کمک کننده باشد. امروزه هر واحد بیت‌کوین قیمتی نزدیک به بیست هزار دلار (۲۰,۰۰۰) داشته و ممکن است بسیاری از افراد توانایی خرید یک واحد بیت‌کوین را نداشته باشند. راه جایگزین این است که به جای خرید یک واحد بیت‌کوین، به خرید واحدهای کوچک شده بیت‌کوین همچون ساتوشی بپردازیم.

برای محاسبه قیمت هر ساتوشی به تومان می‌بایست ابتدا قیمت ساتوشی به دلار را محاسبه کنیم و سپس بر اساس نرخ تبدیل دلار به تومان، قیمت هر ساتوشی به تومان را به دست آوریم. همان طور که در قسمت قبل توضیح داده شد قیمت هر ساتوشی به دلار، بر اساس قیمت لحظه ای بیت کوین دارای مقادیر متغیری خواهد بود. از طرف دیگر نرخ تبدیل دلار به تومان نیز به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند. بنابراین قیمت هر ساتوشی به تومان بر اساس قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین به دلار و نرخ تبدیل لحظه‌ای دلار به تومان، مقدار متغیری خواهد داشت. اما با یک نسبت ساده در قالب فرمول تبدیل ساتوشی به ریال می‌توانیم در هر لحظه قیمت هر ساتوشی را محاسبه کنیم.

برای این منظور کافیست ابتدا قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین را بر عدد صد میلیون (۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰) تقسیم کنیم؛ به این ترتیب قیمت هر ساتوشی به دلار محاسبه خواهد شد. در مرحله بعد کافیست قیمت هر ساتوشی به دلار را در نرخ تبدیل دلار به تومان ضرب کنیم تا قیمت هر ساتوشی به تومان محاسبه گردد.

مثال عددی قسمت قبل را در نظر بگیرید؛ فرض کنید قیمت هر بیت‌کوین برابر با پنجاه هزار دلار (۵۰,۰۰۰) است. با تقسیم عدد ۵۰,۰۰۰ بر عدد ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ قیمت ساتوشی به دلار محاسبه خواهد شد. بر اساس این مثال اگر قیمت بیت‌کوین برابر با ۵۰,۰۰۰ باشد، قیمت ساتوشی به دلار برابر با ۰.۰۰۰۵ دلار است.

حال کافیست عدد به دست آمده یعنی ۰.۰۰۵ را در نرخ تبدیل دلار به تومان ضرب کنیم. فرض کنید نرخ تبدیل دلار به تومان برابر با ۴۰,۰۰۰ تومان است یا به عبارت دیگر هر دلار برابر با ۴۰,۰۰۰ است. بنابراین هر ساتوشی به تومان برابر با ۰.۰۰۵*۴۰,۰۰۰ یعنی ۲۰ تومان است.

حال می‌توان فرمول تبدیل ساتوشی به ریال را به صورت زیر خلاصه کرد:

تبدیل-ساتوشی-به-ریال-03

فرمول تبدیل ساتوشی به ریال چه کمکی به معامله‌گران می‌کند؟

قیمت بیت‌کوین طی سال‌های گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده و همین موضوع باعث جلب نظر معامله‌گران ایرانی بسیاری به صنعت ارزهای دیجیتال شده‌است. تبدیل ساتوشی ریال در واقع معادل تومانی کسری از بیت‌کوین را نشان می‌دهد و به افراد کمک می‌کند تا پس از خرید بیت‌کوین، ارزش فعلی دارایی خود را محاسبه کنند.

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد هر واحد بیت‌کوین از صد میلیون (۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ساتوشی تشکیل شده و این یک ارتباط ثابت و همیشگی میان بیت‌کوین و ساتوشی است. در واقع با در نظر گرفتن این رابطه می‌توان با مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت کوین در هر لحظه، قیمت ساتوشی به دلار را محاسبه کرد. به این صورت که کافیست قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین را بر عدد صد میلیون (۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰) تقسیم کنیم.

پس از محاسبه قیمت ساتوشی به دلار می‌توانیم با توجه به نرخ تبدیل دلار به تومان، قیمت لحظه‌ای ساتوشی به تومان را نیز محاسبه کنیم. برای این منظور نیز کافیست قیمت ساتوشی به دلار را در نرخ تبدیل دلار به تومان ضرب کنیم. به این ترتیب می‌توانیم محاسبه کنیم که برای خرید بیت‌ کوین به با مقادیر دلخواه، به چه مقدار سرمایه نیاز داریم. بنابراین نرخ تبدیل ساتوشی به ریال از یک رابطه ثابت پیروی می‌کند و بر اساس قیمت لحظه ای بیت کوین و نرخ لحظه ای تبدیل دلار به تومان دارای مقادیر متفاوتی خواهد بود.

برای تبدیل نرخ دلار به تومان آنلاین نیز می‌توانید از ماشین‌ حساب‌های موجود در سطح اینترنت همچون ماشین حساب مبادله نرخ ارز استفاده کنید. برای تبدیل بیت کوین به تومان نیز می‌توانید ابتدا در یک صرافی ارز دیجیتال همچون صرافی او ام پی فینکس ثبت نام کنید و در بازار بیت‌کوین – تومان، دارایی بیت‌کوین خود را به فروش برسانید.

مطالعه بیشتر: معتبرترین سایت خرید و فروش بیت کوین

سوالات خوانندگان درباره ساتوشی و نحوه تبدیل آن

قیمت ساتوشی به ریال چگونه محاسبه می‌شود؟

برای تبدیل ساتوشی به بیت کوین کافیست ابتدا قیمت بیت کوین را بر عدد ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تقسیم کنید و سپس عدد به دست آمده را در نرخ تبدیل دلار به تومان ضرب کنید.

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال چگونه است؟

ابتدا می‌بایست در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی همچون صرافی او ام پی فینکس ثبت نام کنید، ارز دیجیتال دلخواه خود را به کیف پول صرافی مورد نظر انتقال دهید و پس از آن ارز دیجیتال خود را در بازارهای تومانی به فروش برسانید.

مبدل ساتوشی به ریال چگونه کار می‌کند؟

ابتدا با تقسیم قیمت لحظه‌ای بیت کوین بر عدد ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ قیمت هر واحد ساتوشی به دلار محاسبه می‌شود و سپس با ضرب عدد به دست آمده در نرخ تبدیل دلار به تومان، مقدار دقیق ساتوشی به تومان به دست می‌آید.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. با سلام و عرض ادب خدمت خانم الهه برات زاده و عواملین و دست اندر کاران این اپلیکیشن. دست گلتون درد نکنه خدا قوت واقعا خسته نباشین. اطلاعات جامع و کاملی بود و استفاده بردیم. به امید ارتقاء و پیشرفتهای روزافزون و نیل به مقاصد برای این اپلیکیشن وعواملین از پروردگار منان!! 👏👏👏👏👍👌🌹🌹🌹

    1. سلام جناب آزادی وقتتون بخیر باشه.
      ممنون از شما بابت اینکه وقت گذاشتین و مطالب رو مطالعه کردین و با فیدبک مثبتتون به تیم ما انرژی میدین.
      موفق و پرسود باشین همیشه 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا