آموزش ارز دیجیتالآموزش امنیت ارز دیجیتالآموزش صرافی او ام پی فینکسآموزش صرافی های ارز دیجیتال

شناسایی دو عاملی (۲FA)

تامین امنیت دارایی در معاملات خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال همواره یکی از مهم ترین چالش ها برای افرادی است که در بازار کریپتوکارنسی فعالیت می‌کنند.

شناسایی دو عاملی یکی از روش‌ های افزایش امنیت حساب کاربری در حساب های آنلاین از جمله حساب های معاملاتی در صرافی ارز دیجیتال است.

شناسایی دو عاملی (۲FA) کارکردی همانند رمز پویا دارد و از این طریق یک لایه امنیتی جدید به حساب کاربری شما اضافه می‌کند. صرافی او ام پی فینکس نیز امکان فعال سازی شناسایی دو عاملی را برای کاربران فراهم کرده که در ادامه به توضیح چگونگی فعال سازی و استفاده از شناسایی دو عاملی می پردازیم.

راهنمای فعالسازی شناسایی دو عاملی در پلتفرم او ام پی فینکس

۱- ورود به حساب کاربری

ورود به حساب کاربری در صرافی او ام پی فینکس
پروفایل و امنیت حساب کاربری

در مرحله اول می‌بایست وارد حساب کاربری خود شوید و در صفحه داشبورد، قسمت بالای صفحه، منو پروفایل گزینه “امنیت” را انتخاب کنید.

ورود به حساب کاربری

ثبت نام در او ام پی فینکس

۲- نصب نرم افزار Google Authenticator

دانلود نرم افزار google authenticator

در مرحله بعد می‌بایست با استفاده از کافه بازار، گوگلی پلی یا اپ استور نرم افزار Google Authenticator را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید.

۳- اسکن QRCODE (کیوآرکد) حساب او ام پی فینکس

اسکن کیوارکد او ام پی فینکس

پس از نصب نرم افزار می‌بایست QRCODE که در صفحه وبسایت مشاهده می‌کنید را توسط نرم افزار Google Authenticator اسکن کنید و کد ۶ رقمی‌ای که در نرم افزار برای حساب او ام پی فینکس شما تولید می‌شود را در کد مربوطه وارد کنید.

فعالسازی کد دو عاملی

دقت کنید که مدت زمان اعتبار این کد یک دقیقه است و پس از سپری شدن این مدت زمان، کد دیگری تولید شده و به شما نشان داده می‌شود؛ درست همانند رمز پویا حساب بانکی.

** دقت کنید که در زمان اسکن، رشته کدی که در زیر QRCODE مشاهده می‌کنید را در محلی امن برای خود نگهداری کنید تا اگر به هر علتی به تلفن همراه خود دسترسی نداشتید، امکان بازیابی شناسایی دو عاملی از طریق این رشته کد برای حساب شما فراهم باشد.

ورود به حساب کاربری در صرافی او ام پی فینکس
فعالسازی شناسایی دو عاملی

به این ترتیب شناسایی دو عاملی حساب شما فعال می‌شود و می‌بایست در هر بار ورود به پلتفرم، علاوه بر رمزعبور، این رمز پویا را که توسط نرم افزار Google Authentocator تولید می‌شود را هم وارد کنید.

به کد دومرحله‌ای خود دسترسی ندارید؟ یا آن را از دست دادید؟

در مراحل فعال‌سازی کد دومرحله‌ای، رشته کد و کیوآرکد(QR) برای بازیابی کد تایید دومرحله‌ای در اختیار شما قرار گرفته است. در صورتی که به آن دسترسی ندارید، می‌توانید با مراجعه به پشتیبانی این مورد را پیگیری کنید. لازم به ذکر است که احراز هویت شما در این صورت زمان‌بر بوده و پس از مراحل سخت‌گیرانه و با صلاح‌دید کارشناس انجام می‌شود.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا