آموزش Web3آموزش ارز دیجیتالآموزش امنیت ارز دیجیتالآموزش کیف پول ارز دیجیتال

آموزش ساخت کیف پول دیجیتال

نگهداری از ارزهای دیجیتال موضوع بسیار مهمی است که باید قبل از وارد شدن به دنیای ارزهای دیجیتال، در خصوص آن تصمیم‌گیری کنید. مواردی مانند گم شدن، سرقت و از دست رفتن اطلاعات حساب، از اصلی‌ترین خطرات احتمالی‌ در کمین ارزهای دیجیتال هستند.

کیف پول‌های مختلفی برای نگهداری و محافظت از رمزارزها وجود دارد. این کیف پول‌ها هرکدام معایب و مزایای مربوط به خود را دارند و هر ارز دارای کیف پول مختص به خود است. برخی از کیف پول‌ها را باید خریداری کرده و برخی را باید ساخت.

ساخت کیف پول دیجیتال مخصوص آن دسته از کیف پول‌هایی است که به‌صورت نرم‌افزار در اختیار کاربر قرار می‌گیرند. اگر شما هم از افرادی هستیدکه پرسش “چگونه کیف پول دیجیتال بسازیم؟” برایتان به وجود آمده، نگران نباشید، زیرا در این مقاله نحوه ساخت یک کیف پول دیجیتال امن را به شما آموزش خواهیم داد.

ساخت کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول دیجیتال چیست؟

فضایی برای نگهداری از رمزارزهای دیجیتال است که به دو شکل آنلاین و آفلاین در اختیار کاربران قرار دارد.

  • کیف پول‌های آنلاین: آن دسته از کیف پول‌هایی که برای وارد شدن به آن‌ها نیاز به اتصال به اینترنت است و برای فعالیت‌های روزمره کاربرد دارد.
  • کیف پول‌های آفلاین: این کیف پول‌ها به‌صورت آفلاین نیز در دسترس بوده و بیشتر مناسب سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت هستند.

انواع کیف پول دیجیتال

کیف پول‌های دیجیتال ۵ نوع هستند که شامل: کیف پول سخت‌افزاری، کیف پول دسکتاپ، کیف پول وب، کیف پول های موبایلی و کیف پول کاغذی می‌شوند. هر کدام از این‌ کیف پول‌ها کاربرد خاص خود را دارند. شما باید براساس نیاز خود و شناسایی سطح امنیت مورد نیاز، اقدام‌ به ساخت یا خریداری کیف پول دیجیتال کنید. برای آشنایی با تمام این انواع و همچنین مشاهده‌ی بهترین‌ها، مقاله کیف پول ارز دیجیتال را مطالعه فرمایید.

نحوه ساخت کیف پول دیجیتال

انواع مختلفی از کیف پول با سطح امنیت‌ و کاربردهای مختلف وجود دارد. کیف پول بلاک‌چین، اولین کیف پولی است که بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال در ابتدا از آن استفاده می‌کنند.

ساخت کیف پول بلاک‌چین

برای ساخت این کیف پول باید مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  1. وارد سایت بلاک‌چین به آدرسblockchain.com شده و بر روی گزینه sign up کلیک ‌نمایید. (می‌توانید برای استفاده از نسخۀ موبایل کیف پول بلاک‌چین بر روی گزینه Get a Free Wallet کلیک نمایید).
  2. پس از ورود به صفحۀ ثبت نام، آدرس ایمیل خود را به همراه پسوردی مطمئن وارد کنید (به ‌منظور افزایش سطح امنیت، بهتر است پسورد انتخابی دارای حداقل ۸ کاراکتر و شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، اعداد و نمادها باشد). سپس بر روی گزینه Creat My Wallet کلیک کنید.
  3. حال حساب کاربری کیف پول بلاک‌چین برای شما ساخته شده است. پس از ورود به کیف پول، پیامی مبنی بر آموزش کار با کیف پول به نمایش گذاشته می‌شود که می‌توانید این یادگیری را به زمان دیگری موکول کنید.
  4. در این مرحله به ایمیلی که در صفحۀ ثبت نام وارد کردید رفته و پیام متنی که بلاک‌چین فرستاده را تأیید نمایید (تأیید این پیام الزامی است). در انتهای ایمیل، شناسه کیف پول‌تان نوشته شده است که برای ورود به کیف پول بلاک‌چین باید از آن استفاده کنید.
  5. در انتها برای آن که بتوانید بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال را از دیگران دریافت کنید، بر روی گزینه Request کلیک کرده تا آدرس ارز دیجیتال خود را مشاهده کنید.
آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال

به یاد داشته باشید که هیچ‌گاه نباید آدرس کیف پول خود را در اختیار دیگران قرار دهید. پس از ساخت کیف پول دیجیتال خود، برای افزایش امنیت پیشنهاد می‌شود که تأیید دو مرحله‌ای ورود را فعال نمایید. برای این منظور باید شماره همراه خود را در کیف پول وارد کنید تا در هر بار ورود کد تأیید برای‌ شما ارسال شود.

کیف پول Atomic wallet

atomic wallet

این کیف پول با ایجاد نسخه‌های موبایل(اندروید و ios )و دسکتاپ، توانسته رابط کاربری حرفه‌ای و بسیار زیبایی برای کاربرانش فراهم آورد. از مزیت‌های مورد اهمیت آن، قابلیت تبدیل ارزها به یکدیگر، درون کیف پول است. همچنین توانایی پشتیبانی از صدها ارز دیجیتالی را دارد. با ذخیرۀ کلید خصوصی این کیف پول بر روی گوشی همراه، امکان رمزنگاری، به‌ منظور کاهش خطر سرقت یا هک آن وجود دارد.

آموزش خرید ارز دیجیتال از صفر تا صد

ساخت کیف پول دیجیتال Atomic wallet

برای ساخت حساب کاربری در این کیف پول (یا هر کیف پول نرم‌افزاری دیگری) لازم است ابتدا نرم‌افزار آن را دانلود کنید. به ‌دلیل اهمیت اطلاعات، حفظ و نگهداری ارز دیجیتال، باید نرم‌افزارهای کیف پول را از وب‌سایت شرکت سازنده یا گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید. پس از نصب و وارد کردن اطلاعات خود، می‌توانید با استفاده از گزینه‌های send و receive، ارزهای دل‌خواه خود را وارد کیف یا از آن خارج کنید.

معرفی کیف پول کوینومی

کیف پول coinomi

کوینومی یکی از کیف پول های شناخته شده ارز دیجیتال است که در ابتدا برای تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شده بود اما پس از مدتی نسخه دسکتاپ آن نیز به بازار معرفی شد. دسترسی آسان و سریع از اصلی‌ترین ویژگی‌های کیف پول کوینومی محسوب می‌شود؛ چراکه رابط کاربری این کیف پول بسیار ساده است و افراد مبتدی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

کیف پول کوینومی کاملا رایگان است و تمامی امکانات موجود در آن بدون هیچ هزینه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از کوینومی به‌عنوان یک کیف پول همه‌کاره یاد می‌شود؛ زیرا کاربران با استفاده از این کیف پول می‌توانند برای انجام معاملات خود، بدون نیاز به ارسال پی در پی ارز دیجیتال به صرافی‌ها، به صورت مستقیم و از طریق رابط کاربری این کار را انجام دهند.

کیف پول کوینومی از صدها ارز دیجیتال و توکن مختلف پشتیبانی می‌کند. نصب آن بسیار ساده است و امنیت بسیار بالایی دارد. از زبان‌های بسیاری نظیر انگلیسی، روسی و چینی پشتیبانی می‌کند و برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، اندروید، لینوکس، آی او اس و مک در دسترس است. توجه داشته باشید که کیف پول کوینومی، برای تبدیل ارزهای دیجیتال، کارمزدی علاوه بر هزینه تبدیل توسط چنجلی، به تراکنش اضافه می‌کند.

آموزش نصب کیف پول کوینومی

 در گام اول باید وارد اپ استور یا گوگل پلی شوید و عبارت Coinomi Wallet را جستجو کنید؛ پس از یافتن برنامه و دانلود آن، حالا آن را بر روی دستگاه مورد نظر خود نصب نمایید. همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی Coinomi، فایل را به صورت مستقیم دریافت کنید.

در گام دوم برنامۀ نصب شده را باز کرده و برروی گزینه ایجاد یک کیف پول جدید یا Create a New Wallet کلیک کنید. توجه داشته باشید که در این قسمت اگر از قبل کیف پول کوینومی داشته باشید، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Restore a wallet آن را بازیابی کنید.

در گام سوم صفحه عبارت بازیابی را مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که لازم است این عبارت را به صورت کامل و به ترتیب روی تکه‌ای کاغذ یادداشت و از آن به خوبی نگهداری کنید. پس از آن گزینه دایره شکل پایین صفحه را انتخاب نمایید و دکمه Next را بزنید. عبارتی را مشاهده خواهید کرد که به شما هشدار می‌دهد در صورت گم کردن عبارت بازیابی، دیگر امکان دسترسی به کیف پولتان را نخواهید داشت. گرفتن اسکرین شات به‌منظور ذخیره عبارت بازیابی، کار نادرستی است و امنیت کیف پول شما را به خطر می‌اندازد.

در گام چهارم، عبارت بازیابی را وارد کنید و سپس دکمه Next را انتخاب نمایید.

در گام پنجم، باید پسوردی را برای استفاده روزانه خود از کیف پول انتخاب کنید. این پسورد باید بین ۱۰ تا ۲۸ حرف باشد. حال دوباره دکمه Next را بزنید.

در مرحله ششم، شما می‌توانید کوین های موردنظر خود را انتخاب کنید.

در مرحله هفتم و نهایی باید شرایط و مقررات سرویس‌دهی را فشرده و دکمه پذیرش را انتخاب نمایید. نصب کیف پول شما به پایان رسید و اکنون می‌توانید برای استفاده از آن هر بار از طریق پسورد انتخابی خود اقدام نمایید.

معرفی کیف پول تراست والت

 تراست والت

تراست والت یکی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری است که اولین‌ بار توسط صرافی بایننس خریداری و به بازار عرضه شد. در حال حاضر تراست والت به‌عنوان کیف پول رسمی بایننس شناخته می‌شود. کیف پول تراست والت با تمرکز بر سادگی و سهولت در استفاده، این فرصت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با امنیت بالا و خیالی آسوده، ارزهای دیجیتال مختلف را ذخیره، مبادله و مدیریت کنند.

از این کیف پول می‌توان برروی تلفن همراه با سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس بهره گرفت. تراست والت دارای چندین شبکه پرداخت است که امکان خرید ارزهای دیجیتال را به سادگی فراهم کرده‌اند. با توجه به این شبکه‌ها کاربران می‌توانند از طریق کارت‌های اعتباری بیت کوین، اتریوم و… ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنند.

امکان مشاهده قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال و داشتن یک مرورگر مفید از دیگر قابلیت‌های تراست والت محسوب می‌شوند. این کیف پول از امنیت نسبتا بالایی برخوردار است؛ چراکه به کاربران خود این اطمینان را می‌دهد که آن‌ها تنها افرادی هستند که با ارائه کلید خصوصی می‌توانند به دارایی‌های مالی خود دسترسی داشته باشند. بهتر است برای دانلود کیف پول تراست والت، از منابع معتبر و قابل اطمینان استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر با ساخت کیف پول دیجیتال تراست والت، به مقاله مربوط به این موضوع در وب‌سایت OMPfinex مراجعه نمایید.

ساخت کدام نوع کیف پول مناسب ما است؟

زمانی که قصد ساخت کیف پول دیجیتال را دارید، باید به موارد استفاده و نیاز خود توجه کنید. هر نوع کیف پولی، کاربردهای مختص به خود را دارد.

کیف پول وب

اگر ارز دیجیتالی کمی برای ذخیره کردن دارید و قصد تجربۀ داشتن یک کیف پول را دارید، همچنین می­خواهید به­صورت رایگان در اختیارتان باشد و به آسانی در دسترس باشد، بهترین گزینه، ساخت کیف پول تحت وب است.

کیف پول سخت افزاری و کاغذی

اگر قصد نگهداری از مقدار زیادی ارز دیجیتال را دارید و حریم خصوصی برای­تان بسیار مهم است یا این که قصد ذخیره­سازی و پس­انداز بلند مدت دارید و نیازی به استفادۀ روزمره ندارید و در هر زمان و مکانی نمی­خواهید از آن استفاده کنید، بهترین گزینه ساخت کیف سخت افزاری و کاغذی است.

کیف پول دیجیتالی موبایلی، بیشتر مناسب کسانی است که قصد دارند در هر لحظه و در هر مکان قیمت­ لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را چک کرده و عملیات ترید کردن را انجام دهند.

بهترین کیف پول های سخت افزاری

نکات امنیتی نگهداری و ساخت کیف پول دیجیتال

همان­طور که می‌دانید ارزهای دیجیتال و بلاک­چین تحت نظر هیچ دولتی نیست. شاید بتوان گفت هک و نفوذ به آن غیرممکن است؛ بنابراین از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. البته با این شرایط باز هم بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال خود را از دست می­دهند؛ چراکه راه­های کلاهبرداری بسیار آسان شده و هکرها می­توانند شرایطی ایجاد کنند که شما خود سرمایه­تان را در اختیارشان قرار دهید. برای جلوگیری از بروز این سرقت، در زمان ساخت کیف پول بسیار دقت داشته و وارد لینک­های غیر مرتبط نشوید. البته که تأمین امنیت کیف پول انتخابی، توسط شرکت ارائه دهنده نیز بسیار مهم است.

کارگزاری ارز دیجیتال ompfinex، در جهت ارتقاء سطح دانش عمومی در خصوص ارزهای دیجیتال، اقدام به ایجاد آکادمی آموزشی رایگان کرده است. می‌توان از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این صرافی، به نگهداری تمامی دارایی مشتریان خود در والت­های سرد (آفلاین) اشاره نمود. برای آشنایی بیشتر با ارزهای دیجیتال و ساخت انواع کیف پول­های دیجیتال می­توانید در این آکادمی ثبت نام نمایید.

سوالات متداول

چگونه کیف پول دیجیتال بسازیم؟

در این مقاله به طورکامل نحوه انجام این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا