اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

بروزرسانی جدید هایدرا در بلاک چین کاردانو

کامل‌ترین راه‌کار لایه-۲ (Layer-2) مقایس‌پذیری در بلاک چین کاردانو (Cardano / ADA) تحت عنوان هایدرا (Hydra)، طی یک به‌روزرسانی به نسخه پیش از انتشار (Prerelease) با ورژن ۰.۸.۰ ارتقا یافت.


بر اساس اطلاعات منتشرشده از نسخه جدید هایدرا در پلتفرم گیت‌هاب (GitHub)، سباستین نِیگل، توسعه‌دهنده ارشد این پروژه، اظهار کرد نسخه جدید شامل چندین تغییر در رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API)، رفع خطاهای نود هایدرا و بهبود تجربه کاربری می‌شود. همچنین طی این به‌روزرسانی، در مرحله ارزیابی کارمزد تراکنش‌های شبکه، کمترین کارمزد برای کاربر در نظر گرفته خواهد شد.


چارلز هاسکینسون، کمک بنیان‌گذار کاردانو، این دستاورد جدید را در توییتر خود اعلام کرد که هیجانات جامعه رمزارزها را در پی داشت و اکنون، برخی افراد معتقدند این شبکه لایه-۲ به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.


جینیِس ییلد (Genius Yield)، پلتفرم حوزه دیفای (DeFi) در بلاک چین کاردانو، نیز در صفحه رسمی توییتر خود از تیم توسعه‌دهنده این پروژه تقدیر کرد و اظهار داشت که به راه‌اندازی نسخه ۱.۰ هایدرا بسیار نزدیک شده‌اند. این پلتفرم در ادامه توییت خود افزود، بلاک چین کاردانو از چندین شیوه برای مقیاس‌بندی شبکه استفاده می‌کند که هایدرا پررنگ‌ترین نقش را از این لحاظ در شبکه دارد.


شبکه کاردانو با ارتقای آلونزو (Alonzo) در سپتامبر سال ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰)، موفق شد قابلیت توسعه و اجرای قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) را در بلاک چین خود به‌وجود آورد.

هایدرا یکی از برترین و جذاب‌ترین نوآوری‌هایی است که از طریق ارتقای آلونزو در شبکه کاردانو پیاده‌سازی شده و یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای لایه ۲ جهت بهبود مقیاس‌پذیری شبکه است که در قالب یک لایه جدید بر روی بلاک چین لایه ۱ کاردانو ایجاد شده است.


هدف از ایجاد این بلاک چین لایه-۲، افزایش توان عملیاتی بلاک چین کاردانو، کاهش زمان تاخیر در عملیات، پایین آوردن کامزدها به حداقل تا صفر و کاهش چشم‌گیر نیاز به فضای ذخیره‌سازی در این شبکه است.


یکی از برترین صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) کاردانو به‌نام ساندی‌سواپ (SundaeSwap)، اخیراً پیش‌نمایشی از عملکرد موفق هایدرا به اشتراک گذاشت. تیم این پروژه از این دستاورد جدید ابراز خرسندی کرده و معتقدند هایدرا پیشرفت چشم‌گیری در راستای اهداف کاردانو و ساندی‌سواپ پیرامون مقیاس‌پذیری شبکه محسوب می‌شود.


بر اساس گزارشات قبلی، اولین نسخه هایدرا در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) در شبکه‌ آزمایشی عمومی (Public Testnet) راه‌اندازی شده است.

بلاک چین لایه ۲ چیست؟

لایه ۲ (Layer-2) به یک فریم‌ورک، شبکه یا پروتکل فرعی گفته می‌شود که با هدف بهبود سرعت تراکنش‌ها و سطح مقیاس‌پذیری شبکه، بر روی بلاک چین اصلی (لایه-۱) پیاده‌سازی می‌شود.

منبع: U.Today

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا