اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تاثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بر آلتکوین‌ها

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، آلتکوین‌هایی هچون اپتیمیزم (OP)، مجیک (MAGIC) و استارگیت فایننس (STG) بهترین عملکرد را در ۲۴ ساعت گذشته داشتند. افزایش این آلتکوین‌ها بیشتر به دلیل برگزاری جلسه دیروز فدرال رزرو و تصمیم این نهاد برای افزایش نرخ بهره بود.

پادکست تاثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بر آلتکوین‌ها

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا، در سخنرانی خود اعلام کرد که افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داشت زیرا هنوز به هدف خود که رسیدن به تورم ۲ درصد است، نرسیده‌اند. علی‌رغم افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره، لحن جنگ طلبانه پاول به نفع دلار آمریکا است و احتمالا باعث فروش دارایی‌های پرریسکی همچون بیت کوین و سهام می‌شود.

بنابراین، فعالان بازار باید با وجود روند صعودی کنونی، جانب احتیاط را رعایت کنند زیرا ممکن است این روند رو به رشد به زودی به پایان برسد و سرمایه‌گذاران با ضررهای شدیدی مواجه شوند.

آیا آلتکوین‌ها می‌توانند سود خود را حفظ کنند؟

مجیک در بین سه آلتکوین دیگر با ۳۷ درصد رشد، بیشترین افزایش را تجربه کرده‌است. به ترتیب، استارگیت فایننس با ۳۴ درصد در رتبه دوم و اپتیمیزم با ۲۸ رشد در مقام سوم قرار دارند. با وجود اینکه این کوین‌ها رشد شایان توجهی را تجربه کرده‌اند اما سرمایه‌گذاران باید محتاط باشند زیرا بیت‌کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، نشانه‌هایی از ضعف را در خود نشان می‌دهد. در ادامه نگاهی به روند این آلتکوین‌ها و عملکرد قیمتی آنها خواهیم داشت.

بررسی قیمت مجیک با تحلیل تکنیکال

قیمت مجیک در تاریخ ۲ فوریه به بالاترین حد خود یعنی ۱.۷۸۷ دلار رسید و کندل روزانه آن نیز نشانگر یک حرکت صعودی است. بر اساس اطلاعاتی که از ابزار فیبوناچی مبتنی بر روند به دست آمده، سرمایه‌گذاران باید توجه داشته‌باشند که مانع بعدی در حدود ۱.۹۰ دلار است که سطح فیبوناچی اکستنشن ۱۰۰ درصد است.

 نرخ بهره فدرال رزرو و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال

طبق اینکه کندل روزانه ۲ فوریه روی چه سطحی بسته می‌شود، سرمایه‌گذاران می‌توانند تصمیم بگیرند که می‌خواهند روی کدامیک از پوزیشن‌های شورت و لانگ قرار بگیرند.

تحلیل تکنیکال مجیک

اگر کندل فعلی به دوجی تبدیل شود، احتمال کاهش زیاد می‌شود. در چنین حالتی، مجیک می‌تواند به سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۰ درصد یعنی ۱.۵۷ دلار بازگردد.

تحلیل قیمت استارگیت فایننس

قیمت استارگیت فایننس پس از نشست FOMC به اوج ۳۴ درصدی رسید. این رشد، استارگیت فایننس را به سطح مقاومت ۰.۸۰۰ دلار رساند. اگر یک کاهش گسترده ایجاد شود که باعث ایجاد یک بدنه کوچک برای کندل روزانه شود یا اگر ارزش آن به یک کندل پایین برگردد، نشان دهنده سود گرفتن معامله‌گران است. در چنین حالتی، احتمالا این آلتکوین شاهد کاهش ۱۵ درصدی خواهد بود و به ۰.۶۵۸ دلار کاهش پیدا می‌کند.

تحلیل تکنیکال  استارگیت فایننس STG

از سوی دیگر، اگر ۰.۸۰۰ دلار به یک سطح حمایتی تبدیل شود، مقاومت بعدی برای این کوین ۰.۹۱۴ دلار قبل رویت خواهد بود.

تحلیل تکنیکال آلتکوین اپتیمیزم

قیمت اپتیمیزم در حال حاضر به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۲.۸۱ دلار رسیده‌است، اما کندل روزانه در حال حاضر قرمز شده است که نشان‌دهنده افزایش فشار فروش است. ادامه سود گرفتن منجر به کاهش ۱۱ درصدی و رسیدن به سطح ۲.۳۸ دلار می‌شود که سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۰ درصد است.

تحلیل تکنیکال اپتیمیزم

اگر چه بعید به نظر می‌رسد اما این احتمال هم وجود دارد که فشار خرید و تداوم آن، مقاومت ۲.۸۱ دلار را به کف حمایتی تبدیل کند و قیمت اپتیمیزم سطح 127.2 درصدی فیبوناچی اکستنشن را در ۳.۱۰ دلار که بالاترین قیمت تاریخی است، هدف قرار دهد.

تحلیل شما از روند آینده ارزهای دیجیتال به ویژه آلتکوین‌ها پس از افزایش کنونی نرخ بهره توسط فدرال رزرو چیست؟  

شما می‌توانید با مطالعه مطالب بخش تحلیل تکنیکال صرافی او‌ام‌پی فینکس از آخرین تغییرات بازار ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا