اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

مدیریت شکایات مردمی از طریق بلاک چین پالیگان در هند

اداره پلیس شهر فیروزآباد هند به‌تازگی طی بیانیه‌ای از به‌کارگیری بلاک چین پالیگان (Polygon / MATIC) جهت ثبت شکایت‌های مردم به‌منظور افزایش سرعت فرآیندهای مربوطه و تکمیل پرونده‌ها خبر داد.


بر اساس گزارشات رسمی از سوی این اداره پلیس در ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر)، در این طرح از یک بلاک چین ماژولار (Modular) تحت عنوان OxPloygon استفاده خواهد شد و برای این سازمان مزایایی از قبیل ارائه یک سیستم غیرقابل نفوذ و عدم تداخل در شکایت‌های ثبت‌شده همراه خواهد داشت.


هنگامی که یک شکایت تحت این سیستم ثبت شود، بلاک چین یک کد منحصربه‌فرد برای پرونده مربوطه تولید خواهد کرد. سپس اداره پلیس نزدیک به محلی که این شکایت ثبت شده، یک کد QR ویژه خواهد داشت که گزارشات را در کنار فرم شکایت مربوطه قرار می‌دهد.


در عین حال و هنگام ثبت شکایت، در صورتی که پلیس تشخیص دهد این پرونده احتیاج به تحقیق و بررسی به‌صورت رسمی دارد، یک گزارش اولیه (FIR) برای آن تدارک خواهد دید. از این رو شکایت‌ها در بلاک چین پالیگان ثبت خواهند شد، اما وضعیت گزارشات اولیه مشخص نیست.


این سیستم ثبت شکایات توسط آنکور سینکا، بنیان‌گذار پلتفرم اِیر چِینز (AirChains)، طراحی شده و ایر چینز، پلتفرم تولید نرم‌افزارهای حوزه وب ۳ است.


سَندیپ نِیل‌وال، کمک بنیان‌گذار پالیگان، اظهار کرد که این سیستم جدید به احتمال فراوان فساد در این حوزه را ریشه‌کن خواهد کرد.

وی همچنین اشاره کرد استفاده از این سیستم برای رسیدگی به پرونده‌های تجاوز بسیار حیاتی است؛ چرا که فساد در اداره‌های پلیس محلی، به‌ویژه در پرونده‌های تجاوز زیاد است و قربانیان این پرونده‌ها گاهی اوقات حتی قادر به ثبت شکایت نیستند.


شایان ذکر است تا کنون از پلتفرم پالیگان در کشور هند استفاده‌های زیادی شده است. برای مثال، دولت ایالت ماهاراشترا هند اعلام کرده است که از بلاک چین پالیگان جهت صدور گواهی‌نامه‌های قابل تایید برای طبقات اجتماعی مختلف (Caste Certificate) استفاده می‌کند.

بلاک چین ماژولار چیست؟

نوعی از بلاک چین که جزئی از یک مرکز داده ماژولار (Modular Stack) است. این مرکز داده شامل چند لایه از بلاک چین‌های تخصصی است که با کمک یکدیگر یک سیستم کامل را تشکیل می‌دهند.

منبع: Finbold

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا