اخبار اتریوماخبار ارز دیجیتال

ساخت فیلم اتریوم و ویتالیک بوترین در متاورس

فیلم سینمایی “Infinite Machine” (ماشین بی‌نهایت) برگرفته از کتاب متعلق به روزنامه‌نگار حوزه امور مالی و کارشناس رمزارزها، کامیلا روسو، است. به‌‌ بیان کوتاه، نویسنده در این کتاب ماجراجویی‌های خشن و اغلب غم‌انگیز گروهی به‌نام آشوب‌گران هیپی (Hippy Anarchists) را تعریف کرده است که با اکراه از سرکرده‌ای دو قطبی و خیال‌پرداز در ساخت یک شبکه جهانی تقویت‌شده پیروی می‌کنند.

این فیلم اتریوم با عنوان «ماشین بی‌نهایت» داستان زندگی ویتالیک بوترین، کمک بنیان‌گذار جنجال‌برانگیز اتریوم، را روایت می‌کند که فردی با استعدادهای خارق‌العاده است که گروهی از برنامه‌نویسان معتاد را متقاعد می‌کند تا در ماجراجویی وی به او بپیوندند.

مفهوم ایده اتریوم برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط بوترین ارائه شد و پلتفرم آن به‌طور رسمی در سال ۲۰۱۵ همراه با ۸ نفر بنیان‌گذار راه‌اندازی شد که بین این افراد گوین وود و چارلز هاسکینسون نیز حضور داشتند و با خروج خود از این پروژه، به‌ترتیب اقدام به تشکیل پروژه‌های پولکادات و کاردانو کردند.

خط داستانی آن به نوآوری فوق‌العاده و طمع بی‌پروایی که از طریق این پلتفرم افسارگسیخته شد می‌پردازد و پیامدهای پیرامون این هیجان دیوانه‌وار را با رشد این پروژه به‌تصویر می‌کشد؛ بررسی‌های موشکافانه از سمت قانون، پیدایش علاقه وال‌اِستریت به پروژه و تلاش تیم آن برای جهانی کردن اتریوم و پذیرش گسترده آن از موارد پرداخته شده به آن است.

فیلم اتریوم قرار است توسط کمپانی تولیدکننده اسکات ‌فری (Scott Free) متشکل از کارگردان پرآوازه سینما، ریدلی اسکات، شیام مادیراجو، تام موران و ورا مِیر نویسنده و کارگردانی شود و الخاندرو میراندا از کمپانی “Versus Entertainment” مسئولیت تهیه‌کنندگی آن را بر عهده می‌گیرد. طبق نقشه راه این پروژه، فیلمنامه آن تا فصل سوم سال ۲۰۲۲ تکمیل خواهد شد.

کمپانی “Versus Entertainment” اخیراً طی بیانیه‌ای اظهار کرد که دیسنترالند (Decentraland) و لومیر (Lumiere) موافقت خود را برای اکران این فیلم در متاورس اعلام کردند.

مجموعه NFT برای تامین سرمایه فیلم اتریوم

فیلم «ماشین بی‌نهایت» اولین فیلمی است که سرمایه خود را از طریق فروش یک مجموعه NFT تامین خواهد کرد. این مجموعه حاوی چندین لوگوی رنگی از اتریوم است و نتیجه همکاری چندین هنرمند نوپا از کشورهای کوبا، آرژانتین، ونزوئلا، کنیا، استرالیا، بولیوی، کلمبیا، کرواسی، هندوراس، هند، مکزیک، اسپانیا و ایالات متحده است.

هرکدام از این هنرمندان قطعه‌ای را تولید کرده‌اند که ارائه‌دهنده چشم‌انداز آن‌ها برای اتریوم، ارزش‌های غیرمتمرکزسازی و ده نسخه از لوگوی اتریوم است. هرکدام از این لوگوهای بعداً به چهار قسمت تقسیم می‌شوند و از طریق برنامه‌نویسی با هم تلفیق شده که یک مجموعه‌ای موزاییکی ۱۰,۴۹۹ عددی از لوگوهای اتریوم را به‌وجود می‌آورد که نشان‌دهنده ترکیب دیدگاه‌های این هنرمندان خواهد بود.

مجموعه NFT «ماشین بی‌نهایت» در هدف‌های فروش خود نه تنها تامین سرمایه این فیلم را دارد، بلکه از فناوری زیرساخت اتریوم استفاده کرده تا هنرمندان نوظهور را از طریق NFT ها به دنیا معرفی کند. دارندگان این NFT ها شانس این را دارند تا از مزایایی مرتبط با آن‌ها و ایردراپ‌های آن در آینده، در طول فرآیند تولید این فیلم سینمایی برخوردار شوند.

روسو، نویسنده اصلی داستان این فیلم از اتریوم، در صحبت‌های خود پیرامون آن گفت که هدف اصلی از این مجموعه NFT کمک مالی به تولید فیلم «ماشین بی‌نهایت» و جامعه اتریوم است و برای اولین بار است که چنین اتفاق می‌افتد؛ اما این پروژه همچنین در راستای حمایت از هنرمندانی است که تحت سرکوب رژیم‌های کشورشان زندگی می‌کنند و می‌توانند از فناوری غیرمتمرکز بیشترین بهره را ببرند. وی افزود که این شیوه فروش تاثیر زیادی در زندگی آن‌ها گذاشته است.

اولین دوره فروش این مجموعه در سال ۲۰۲۱ با موفقیت چشم‌گیری روبرو شد و کمتر از ۲۸ ساعت در مجموع به مبلغ ۶۷۰,۰۰۰ دلار به فروش رسید. دوره دوم فروش با مینت (Mint) 39.54 درصد از کل مجموعه نیز با موفقیت مواجه شد و به‌طور کل با ۴۱۲.۷۵ واحد اتریوم فروخته شد. دوره سوم فروش این مجموعه NFT نیز قرار است در ماه‌های پیش رو انجام شود.

منبع: DailyCoin

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا