اخبار ارز دیجیتالتحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

خروج ۴۲۳ میلیون دلار سرمایه ارز دیجیتال سازمان ها در یک هفته

در هفته گذشته، میزان خروج سرمایه از محصولات کریپتویی و ارز دیجیتال سازمان ها در مجموع به ۴۲۳ میلیون دلار رسید که تقریباً تمام این حجم، متعلق به سرمایه‌گذاران کانادایی بود.


طبق آخرین نسخه گزارش هفتگی «جریان سرمایه دارایی‌های دیجیتال» از پلتفرم کوین‌شِرز (CoinShares)، سرمایه‌گذاران کانادایی بین روزهای ۲۰ تا ۲۴ ژوئن (۳۰ خرداد تا ۳ تیر ماه) ۴۸۷.۵ میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال را از حساب‌های خود برداشت کرده‌اند.


اما این حجم خروجی با ۷۰ میلیون دلار ورود سرمایه توسط دیگر کشورها تا حدی جبران شد که بیش از نیمی از این سرمایه به میزان ۴۱ میلیون دلار، توسط سرمایه‌گذاران آمریکایی وارد بازار شد.


به غیر از آمریکا، سرمایه‌گذاران در کشورهای آلمان و سوییس به‌ترتیب ۱۱ و ۱۰.۴ میلیون دلار از این جریان ورود سرمایه را رقم زدند. از دیگر کشورها می‌توان به برزیل با ۱.۶ میلیون دلار و استرالیا با ۱.۴ میلیون دلار ورود سرمایه اشاره کرد.


به‌طور کل، این خروج سرمایه ۴۲۲.۸ میلیون دلار برآورد شد که از زمان آغاز به‌کار پلتفرم آماری کوین‌شِرز تا کنون، این بزرگ‌ترین حجم خروج سرمایه ارز دیجیتال سازمان ها و دیگر محصولات کریپتویی توسط آن‌ها بوده است. نکته قابل توجه این‌جا است که این آمار، نسبت به رکورد قبلی خود بیش از دوبرابر بوده است؛ آخرین آمار از خروج سرمایه‌های سازمانی از بازار، مربوط به ژانویه سال میلادی جاری (بهمن ۱۴۰۰) و به میزان ۱۹۸ میلیون دلار برآورد شده بود.


طبق گزارشات، در واقع این جریان خروج سرمایه مربوط به ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) می‌شود، اما به‌دلیل تاخیر در ثبت گزارش معاملات، اثر آن در آمار و قیمت‌های هفته گذشته پدیدار شد و به‌نظر می‌رسد دلیل ریزش اخیر بیت کوین به ۱۷,۷۶۰ دلار باشند.


در مورد این که سرمایه از چه دارایی‌هایی خارج شده است، باید گفت که تنها ۴۵۳ میلیون دلار از محصولات سرمایه‌گذاری بیت کوین خارج شده است؛ این در حالی است که این آمار در مورد محصولات سولانا فقط ۱۰۰,۰۰۰ دلار بوده است.


این حجم برداشت سرمایه از محصولات بیت کوین در هفته گذشته، آمار ورود سرمایه به این دارایی دیجیتال از آغاز سال تا کنون را به محدوده منفی رساند که اکنون این رقم، به ۲۶.۲ میلیون دلار رسیده است.


اما محصولات سرمایه‌گذاری که شامل موقعیت‌های معاملاتی شورت (Short / فروش) برای بیت کوین هستند، شاهد بیشترین حجم ورود هفتگی و به میزان ۱۵.۳ میلیون دلار بوده‌اند. کوین‌شرز خاطرنشان کرد که این مسئله در درجه اول، به راه‌اندازی اولین «صندوق قابل معامله بیت کوین با موقعیت شورت» (ETF) از پلتفرم پروشِرز (ProShares) در ایالات متحده مربوط می‌شود.

میزان خروج سرمایه از ارزهای دیجیتال
سطح خروج سرمایه از دارایی‌های دیجیتال در بازه‌های زمانی مختلف


محصولات سرمایه‌گذاری اتریوم نیز با ثبت یک جریان ورود سرمایه به میزان ۱۰.۹ میلیون دلار، روند ۱۱ هفته‌ای خروج سرمایه خود را تضعیف کردند. اما خروج سرمایه از محصولات اتریوم از آغاز سال تا کنون، ۴۴۸.۳ میلیون دلار بوده است که نشان می‌دهد سطح علاقه به اتریوم بین سرمایه‌گذاران سازمانی پایین‌تر از هر دارایی دیگری در سال جاری است.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا